فهرستی ببینید از قهرمان نمادین فیلم‌های دنباله‌دار

بهترین فیلم های هریسون فورد

در واقع این ۱۰ فیلم، محبوب ترین فیلم های فورد بر اساس امتیازهای IMDb است

وقتی به برخی از بهترین بازیگران تمام دوران فکر می‌کنید، جای تعجب نیست که هریسون فورد معمولا در آن لیست، در بین ۵ یا ۱۰ نفر اول ظاهر می‌شود. او نه تنها یک بازیگر بزرگ است، بلکه مسئولیت زنده کردن برخی از بزرگترین شخصیت‌ها را نیز بر عهده داشته است؛ جنگ ستارگان، ایندیانا جونز، بلید رانر، بی‌مصرف‌ها و… دوران حرفه‌ای او ۶ دهه است و با خیلی از کارگردانان مشهور هالیوود کار کرده است. فیلم‌های هریسون فورد بیش از ۴/۵ میلیارد دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۳/۹ میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش داشته‌اند، که او را به هفتمین بازیگر پردرآمد آمریکا تبدیل کرده است. با این حال او در تمام طول عمر حرفه‌ای خود تا به امروز تنها یک بار نامزد دریافت اسکار شده و آن را هم دریافت نکرده است.

فهرست بهترین فیلم های هریسون فورد بر اساس نظر مردم در سایت IMDb مرتب شده‌اند

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

فیلم جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می‌زند

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸/۷

فیلم یک امید تازه، ‌دنیای شگفت‌انگیز جنگ ستارگان را به مخاطبان معرفی کرد، اما قسمت پنجم جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می‌زند، در سال ۱۹۸۰ به نوعی در ماجراجویی و داستان پیشرفت کرد. در این فیلم همان ماجرای خیر در مقابل شر ادامه پیدا کرد  اما با پیچیدگی‌های بیشتر و پیروزی‌های کمتر. با بهبود جنبه داستانی، شخصیت هان‌سولو نیز بهتر شد. در این فیلم به نظر می‌رسید که فورد درک کاملی از نقش دارد و داستان جالب و غافلگیرکننده‌تری برای بازی به او داده شد. نتیجه یک ماجراجویی دوست‌داشتنی است که پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۸۰ است و پس از این همه سال هنوز مخاطبان را به وجد می‌آورد.

فیلم جنگ ستارگان امپراطوری ضربه می زند

فیلم جنگ ستارگان: یک امید تازه

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸/۶

تاثیر اولین فیلم‌های جنگ ستارگان را واقعا نمی‌ توان نادیده گرفت. جورج لوکاس موفق شد چیزی کاملا جدید و نفسگیر در دنیای سینما خلق کند. آنچه که می‌توانست شکست بزرگ و شرم‌آور باشد به یکی از بزرگترین نهادهای فرهنگ پاپ در تمام دوران تبدیل شد. همچنین نمی‌توان از نقش هریسون فورد در موفقیت فیلم جنگ ستارگان: یک امید تازه چشم‌پوشی کرد. در حالی که صحنه‌ها و موجودات بسیار چشمگیر بودند، نحوه بازی فورد در نقش هان سولو کمک کرد تا فیلم به شکل درستی به پایان برسد. او قهرمانی بود که همه ما دوست داشتیم باشیم و این نقش است که او را تبدیل به یک ستاره کرد.

جنگ ستارگان یک امید تازه

فیلم اینک آخرالزمان

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸/۵

پس از اینکه فرانسیس فورد کاپولا با فیلم‌های پدرخوانده‌اش به موفقیت چشمگیری دست یافت، با شاهکار جنگ ویتنام، اکنون آخرالزمان به دنبال ساختن فیلم بلندپروازانه‌تر بود. هرج و مرج پشت صحنه فیلم تقریبا به اندازه خود فیلم مشهور است، اما نتیجه فیلمی هولناک و فراموش نشدنی است. فورد نقش کوچک اما مهمی در نقش سرهنگ لوکاس دارد. فورد تنها بخش کوچکی از این حماسه عظیم است، اما فیلمی است که هر طرفدار سینما باید ببیند. بودجه این فیلم که محصول ۱۹۷۹ است، ابتدا ۶ میلیون دلار بود اما در حین ساخت فیلم، افزایش یافت تا به رقم بسیار بالای ۳۰ میلیون دلار برسد. اینک آخرالزمان توانست در اکران جهانی و شمال آمریکا ۵ برابر هزینه خود به فروش برسد.

مارتین شین در فیلم اینک آخرالزمان

فیلم مهاجمان صندوق گمشده

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸/۵

دیدن خارج شدن فورد از سایه‌ها در نقش ایندیانا جونز در فیلم مهاجمان صندوق گمشده، لحظه‌ای مهم در تاریخ سینما باقی مانده است. فورد با علامت تجاری فدورا و شلاق خود، ایندی را خیلی زود به یک قهرمان سینمایی جذاب تبدیل کرد. این فیلم ماجراجویی که از ذهن جورج لوکاس نویسنده بیرون آمده بود، یک جهش به جلو برای ساخت فیلم اکشن بود. این فیلم همچنین استیون اسپیلبرگ را به عنوان قابل اعتمادترین کارگردان در زمینه سرگرمی‌های تماشاگرپسند تثبیت کرد. مهاجمان صندوق گمشده یکی از محبوب‌ترین فیلم‌هایی است که تا کنون ساخته شده  و شخصیت نمادین دیگری را برای رزومه‌ فورد به او بخشیده است.در سال ۱۹۸۱ پرفروش‌ترین فیلم شد و نخستین فیلم از فرنچایز ایندیانا جونز است که شامل سه فیلم دیگر می‌شود: ایندیانا جونز و معبد مرگ (۱۹۸۴)، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (۱۹۸۹) و ایندیانا جونز و قلمروی جمجمه بلورین (۲۰۰۸).

اکشن ترین و مهیج ترین فیلم های تاریخ سینما

 فیلم ایندیانا جونز و مهاجمین صندوقچه گمشده

فیلم جنگ ستارگان: بازگشت جدای

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸/۳

سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان با بازگشت جدای به پایان رسید و توانست به یک نتیجه حماسی مناسب تبدیل شود. اگرچه بسیاری معتقد بودند که این فیلم با عظمت  فیلم‌های قبلی مطابقت ندارد اما در ابتدای نمایش خود ۳۷۴ میلیون دلار فروش داشت و پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۸۳ شد. فورد در این فیلم ایده‌های خودش را در مورد اینکه داستان چگونه باید به پایان برسد داشت، اما در عوض، او یک ماجراجویی نسبتا مسخره و بیهوده نصیبش شد. علیرغم احمقانه بودن بخش‌هایی از فیلم، پایانی رضایت بخش برای یک سه گانه باورنکردنی است.

 جنگ ستارگان 6 بازگشت جدای

فیلم بلید رانر

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸/۲

هریسون فورد پس از اینکه با فیلم‌های جنگ ستارگان مشهور شد، تصمیم گرفت در یک فیلم علمی تخیلی بسیار متفاوت به نام بلید رانر به کارگردانی ریدلی اسکات حضور داشته باشد. او در نقش دکارد از طرف نیروهای پلیس لس آنجلس در سال ۲۰۱۹ مأموریت دارد که آدم مصنوعی‌ها را که حضورشان بر روی کره‌زمین ممنوع است، شناسایی و تعقیب و خطرشان را از جامعه زمینی رفع کند. تا اینکه چند رپلیکانت متواری، مخفیانه وارد لس آنجلس گردیده و سعی در نفوذ به داخل شرکت تایرل کورپوریشن می‌کنند؛ یعنی همان شرکتی که آن‌ها را به وجود آورده‌ است.

خیلی‌ها در مورد اینکه کدام نسخه از فیلم بهتر است، اختلاف نظر دارند، اما همین اختلاف نظر هم نشان می‌دهد که چرا بلید رانر یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تمام دوران محسوب می‌شود.

هریسون فورد در فیلم بلید رانر

فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸/۲

ایندیانا جونز نقشی است که فورد برای ایفای آن به دنیا آمد. او یک ماجراجوی باهوش، توانا، جذاب، بدجنس و بامزه است. در سومین فیلم از این مجموعه، ایندی در جست‌وجوی جام مقدس به همراه پدرش با بازی شان کانری است. این فیلم یکی دیگر از سفرهای هیجان‌انگیز بسیار سرگرم‌کننده در حماسه ایندیانا جونز است و موفق می‌شود ضمن نشان دادن ارتباط عالی پدر و پسر، لذت و هیجان فیلم اول را دوباره به تصویر بکشد. فورد و کانری با هم فوق‌العاده هستند و زوج هیجان‌انگیزی را به نمایش گذاشته‌اند.

ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

فیلم بلید رانر ۲۰۴۹

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸

هریسون فورد در اواخر زندگی حرفه ای خود روندی برای بازبینی بسیاری از معروف‌ترین نقش‌های خود داشته است. گاهی اوقات بازگشت، یک نا‌امیدی است و گاهی ارزش انتظار را دارد. بلید رانر۲۰۴۹ یکی از همان فیلم‌هایی است که بعدها ساخته شد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم ۱۹۸۲ بلید رانر و با بازی رایان گاسلینگ و هریسون فورد است .در حالی که رایان گاسلینگ ستاره سریال است، فورد از نقش مکمل خود نهایت استفاده را می‌کند و یکی از بهترین بازی‌های هریسون فورد را در سال‌های اخیر ارائه می‌کند. خود فیلم جانشین شایسته‌ای برای شاهکار اصلی است که موسسه فیلم آمریکا آن را در فهرست صد فیلم برتر تاریخ سینما قرار داده‌ است. فورد در بلید رانر ۲۰۴۹ هم مانند بلید رانر همان نقش ریک دکارد را بازی می‌کند.

هریسون فورد در فیلم بلید رانر

فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸

به نظر می‌رسید که پس از سال‌ها بازگشت فورد به مجموعه جنگ ستارگان زمان زیادی می‌برد، اما او در نهایت موافقت کرد که آخرین چرخش خاطره‌انگیز را در نقش هان سولو انجام دهد. فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد؛ ماجراجویی سرگرم کننده ای است که سه گانه جدید را آغاز می‌کند و به انتقال مشعل به نسل بعدی کمک می‌کند. این نخستین فیلم از سه‌گانه دنباله جنگ ستارگان محسوب می‌شود که از لحاظ داستانی پس از بازگشت جدای (۱۹۸۳) منتشر شد و هفتمین قسمت از فیلم‌های ۹ ‌قسمتی حماسه اسکای‌واکر به‌شمار می‌رود.

هریسون فورد در جنگ ستارگان نیرو برمی‌خیزد

فیلم مکالمه

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷/۹

این فیلم که قبل از تبدیل شدن هریسون فورد به یک سوپراستار ساخته شده، نشان می‌دهد که فورد می‌تواند در هر نقشی جذاب باشد. فورد به عنوان دستیار یک تاجر قدرتمند به نام مارتین استت در فیلم مکالمه، نقش کوتاهی دارد و  دیدنش در یک نقش مکمل که در افزایش تعلیق داستان فیلم موثر است، برای طرفدارن او بسیار جالب است.  نقش استت در این فیلم حضوری پرقدرت دارد که به هری کال با بازی جین هکمن اطلاع می‌دهد که سکوتش بسیار مهم است و تبدیل شدن به یک افشاگر عواقب مرگباری خواهد داشت.

هریسون فورد در فیلم مکالمه

دانلود فیلم‌های هریسون فورد

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole