همه نکات خواندنی قسمت بیستم سریال جیران

نفس‌های عشق به شماره افتاد

قسمت بیستم سریال جیران در حالی در نخستین هفته تابستان ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش شد که اتفاق‌های متعدد در میان شخصیت‌های داستانی باعث شد هیجان در سریال به اوج خود برسد. با هم مروری داریم بر نکات مهم قسمت ۲۰ سریال جیران.

همه چیز درباره سریال جیران

سکانس دیدنی قسمت بیستم سریال جیران

در میان سکانس‌های متعدد و پرماجرای قسمت بیستم سریال جیران یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین سکانس‌ها مربوط بود به برخورد سیاوش با یک رهگذر فقیر و رعیت که از او طلب کمک کرد و مرد فقیر وقتی سیاوش را به واسطه حضور در سرکوب مردم رعیت شناخت پول او را پس داد و گفت آدم از گشنگی و فقر بمیرد بهتر از این است که از عمله ظلم پول بگیرد. مردم رعیتی که به خاطر بی‌توجهی درباریان هر روز فقیرتر می‌شوند اما سعی می‌کنند شرافتمندانه زندگی کنند. سیاوش در این سکانس احساس کرد تلاشش برای نزدیک شدن به جیران به قیمت از دست دادن آخرت و ننگ خیانت به مردم نمی‌ارزد.

هم‌آوردی نامه‌ها

در قسمت بیستم سریال جیران شاهد هم‌آوردی نامه‌های مهم بودیم. نامه‌هایی از داخل اندرونی و حرم‌سرا به بیرون از کاخ. جیران پس از آنکه  دید خطر توطئه زنان عقدی شاه برای از میان برداشتن و از چشم انداختنش پیش چشم شاه قاجار جدی شده است تصمیم گرفت طلسم ماه که بر گردن سارای گرجی است را تصاحب کند. او نامه‌ای به سیاوش نوشت و از او خواست در یک اتفاق از پیش تعیین شده با گروهی از افراد مورد اعتماد به دختر گرجی و همراهانش حمله کرده و در قالب یک سرقت ساختگی اقدام به ربودن گردن‌آویز ماه شود تا جیران با تصاحب طلسم مهر و ماه یک قدم بیشتر به خواسته قلبی‌اش که همان مهدعلیا شدن در آینده است نزدیک شود. نامه دیگر که در قسمت بیستم بر روند درام تاثیرگذار است از طرف سارای گرجی به سیاوش نوشته شد. سارای گرجی دختری مسیحی با اعتقادات قوی است که گرفتار وضعیتی اسارت‌بار شده است و به خاطر اینکه مقاصد عده‌ای از جمله تاج‌الملوک و مهدعلیا در دربار شاه به نتیجه برسد باید تن به خواسته‌ای بدهد که باب میلش نیست. سارای گرجی نمی‌خواهد با شاه ایران خلوت کند و از این رو از سیاوش می‌خواهد که او را فراری دهد تا فرصت همبستری با ناصرالدین شاه را پیدا نکند. اتفاقی که باعث می‌شود تمامی افرادی که از حضور دختر گرجی نفع می‌برند در آینده رسوا شده و نزد شاه دست‌شان رو شود.

فاطمه مسعودی فر در سریال جیران

خواجه عاشق در قسمت بیستم سریال جیران

خواجه روشن که از ابتدا در نقش یک فرد با نفوذ و جاسوس در دربار ناصری سعی می‌کرد نقشه‌های افرادی خارج از کاخ را اجرایی کند و در یک مورد حتی تا کشتن شاه هم پیش رفت در این قسمت روی دیگری از خود نشان داد و مشخص شد بر خلاف رسم و اخلاق خواجگان دربار او عاشق سارای گرجی شده و نقشه‌هایی را برای نزدیک شدن به او در سر می‌پروراند.

رسوایی زنان دربار و خشم شاه

پس از آنکه زنان عقدی شاه به واسطه نفوذ در ایل قاجار سعی کردند با مجاور شدن در حرم عبدالعظیم حسنی به شاه قاجار برای کنار گذاشتن جیران فشار بیاورند، ناصرالدین شاه هم تصمیم گرفت به خاطر اینکه زنان حرم‌سرا چه عقدی و چه صیغه‌ای به روال سابق و با دستور مهدعلیا به خلوت همایون بروند. شاه البته این شرط را برای زنان داخل حرم‌سرا گذاشت و تمام زنان عقدی که در حرم عبدالعظیم‌ حسنی بسط نشسته‌اند را تهدید کرد اگر با ابراز ندامت و شرمندگی به کاخ باز نگردند تمامی آن‌ها را پس از تمام شدن عده شرعی طلاق می‌دهد. اتفاقی که می‌تواند مناسبات شاه با ایل قاجار و همچنین روابط داخلی و خارجی کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.

دوری برنامه‌ریزی شده جیران از شاه

پس‌لرزه‌های اعتصاب زنان حرم‌سرا در قسمت بیستم سریال جیران باعث شد جیران دیگر نتواند آزادانه نزد شاه قاجار برود و خلوت‌های عاشقانه او با شاه منوط به دستور مهدعلیا شد. مهدعلیا هم به خاطر کینه قدیمی خود تصمیم گرفت بارداری جیران را بهانه کرده و تا پایان وضع حمل اجازه ندهد او به خلوت شاه برود و در این مدت نیز سارای گرجی به جای او با شاه خلوت می‌کند. جیران پس از بارداری خیلی بیشتر در خطر از بین رفتن جایگاه و منزلت خود در چشم شاه است و باید برای رسیدن به ساحل آرامش فکر عاجلی کند.

تماشای آنلاین سریال جیران

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil