نقد فیلم Horrible Histories The Movie

وقتی یکی از نقشه‌ها و طرح‌های زیرکانه نوجوان رومی، آتی (سباستین کرافت نقش او را بازی می‌کند.) لو می‌رود و به‌دست امپراتور نرون می‌افتد، آتی مجبور می‌شود به ارتش روم بپیوندد و بلافاصله برای سرکوب شورشیان بریتانیایی به آنجا اعزام می‌شود.

وقتی یکی از نقشه‌ها و طرح‌های زیرکانه نوجوان رومی، آتی (با بازی سباستین کرافت) لو می‌رود و به‌دست امپراتور نرون می‌افتد، آتی مجبور می‌شود به ارتش روم بپیوندد و بلافاصله برای سرکوب شورشیان بریتانیایی به آنجا اعزام می‌شود. او خیلی زود به‌دست ارلا اسیر می‌شود (با بازی امیلیا جونز) و بین این دو نفر، یک دوستی غیرممکن شروع به شکل‌گیری می‌کند.

مجموعه «داستان‌های مخوف» (The Horrible Histories) در قالب کتاب، انیمیشن، اجراهای زنده تلویزیونی و در تئاتر به‌شدت موفق ظاهر شده ‌است و البته از عمر این نام تجاری منحصربه‌فرد کمدی تاریخی، زمان زیادی نگذشته بود که توانست به سمت پرده نقره‌ای جهش خود را آغاز کند و راهی سینما شود. پرده نقره‌ای سینما، موقعیت خیلی مناسب و زمینه بسیار مستعدی برای جذب عمده مخاطبان جدید است، اما باوجود همه تلاش‌هایی که در فیلم Horrible Histories: The Movie – Rotten Romans صورت گرفت تا یک چیز قوی و جذاب و جالب‌توجه برای تماشاگران جدید ایجاد کند، از پس اجرای این مهم، چندان موفق برنیامد و نتوانست از این بستر مناسب برای جذب انبوه مخاطبان بهره ببرد.

بررسی فیلم Horrible Histories The Movie

دوستی غیرممکن و بعید بین آتی به‌عنوان یک رومی زیرک و بااستعداد ( با بازی کرافت) و ارلای سرزنده و شاداب ( با بازی جونز) تمرکز اصلی فیلم را شکل می‌دهد و البته تعاملات بین این دو نفر که گاهی از مرحله جرقه زدن به سوختن هم کشیده می‌شود! ارلا، به‌خودی‌خود، یعنی بدون کمک کسی خیلی بهتر بازی می‌کند. جونز که از رهبر آزادی‌خواه، بودیکا ( کیت نش نقش او را بازی می‌کند.) الهام می‌گیرد تا تبدیل به یک جنگجو شود، به او این اطمینان را می‌دهد که حتی در ناخوشایندترین لحظه‌های اورلا هم، شخصیت دوست‌داشتنی خودش را حفظ کند.


نقد و بررسی فیلم مجاورت | فرسنگ‌ها فاصله با یک اثر علمی-تخیلی ماندگار


به خاطر همه صحنه‌های نامناسب و غیر جذابی که در فیلم Horrible Histories به بیننده ارائه می‌شود، حس تماشاگر بیشتر شبیه این است که در حال دیدن یک فیلم تلویزیونی طولانی است تا یک فیلم سینمایی، این موضوع در تعداد صحنه‌های رقص و آهنگ این فیلم هم کاملا خود را نشان می‌دهد- عاملی که مشخصا سریال برای آن مشهور شده‌ است؛ علیرغم حضور اجتماعی از بازیگران بااستعداد و تأثیرگذار در این فیلم، باز هم فیلم Horrible Histories در زمینه نقش بستن در خاطره تماشاگر و جاگیرشدن در ذهن او شکست خورده و ناموفق بوده است.


نقد فیلم زمان شکار| چهار سارق جوان، یک قاتل بی‌رحم و بیشمار گلوله


علاوه بر شخصیت ارلا که جونز نقش او را بازی می‌کند، فیلم نقاط قوت دیگری هم دارد. روپرت گراوس که در نقش شرلوک در صحنه‌های محدودی از فیلم در نقش ژنرال Paulinus ظاهر شده، کاراکتری بسیار بانمک و جذاب دارد. نقش‌آفرینی و عملکرد کریگ رابرتز هم در نقش امپراتور نرون بداخلاق و قدرتمند کاملا برجسته و چشمگیر است؛ او چه در حال برنامه‌ریزی استراتژی‌های جنگ باشد یا در حال نزاع و درگیری با مادر آگریپینای (Agrippina) تشنه قدرت که کیم کاترال نقش او را بازی می‌کند، درهرصورت تماشای او کاملا لذت‌بخش است، او در ایفای این نقش کاملا درخشان ظاهر شده است. جای تاسف دارد که کیفیت طنز و کمدی فیلم در سراسر آن به شکل یکدستی حفظ نشده و شبیه به یکدیگر نیست؛ در جاهایی، کمدی فیلم در حد شوخی‌های پیش‌پاافتاده و سخیف و اعصاب‌خردکن و گاهی حتی حال به هم زن، نزول می‌کند.

علی‌رغم وجود برخی ایده‌های طنز و سرگرم‌کننده فیلم Horrible Histories ، شروع به‌کار این فیلم در پرده سینما، با شوخ‌طبعی کافی همراه نبود تا تبدیل به یک کمدی رضایت‌بخش و اقناع‌کننده شود. فیلم Horrible Histories صرفا فیلمی است برای خالی نبودن عریضه.


منبع: Empire

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil