نکات دیدنی قسمت هفدهم سریال جیران

گریه آبی به رخ سوختگان باز آورد

در قسمت هفدهم سریال عاشقانه جیران شاهد ماجراهای متعددی از داخل حرمسرا تا تصمیم‌های مهم شاهانه بودیم. با هم مروری داریم بر مهم‌ترین رخدادهای سریال عاشقانه جیران در قسمت هفدهم.

مرجع خبرها و اطلاعات سریال جیران

تغییر موسیقی تیتراژ سریال جیران

آهنگسازی برای یک سریال، روندی طولانی دارد و از جمله مواردی است که در پساتولید یک اثر، می‌تواند برگ برنده آن باشد. در قسمت هفدهم سریال جیران تیتراژ آغازین سریال تغییر کرد. با توجه به طولانی بودن این سریال، ایجاد تنوع در بخش‌هایی از آن، از تصمیم‌های مفید و درست تیم تولید سریال جیران است. اگرچه تیتراژها، المان‌های یک سریال هستند ولی با گذشت ۱۶ قسمت از سریال جیران، این تغییر و تنوع دوست‌داشتنی است. باید منتظر تغییر لحن و رنگ موسیقی، در قسمت‌های بعدی سریال جیران هم باشیم.

سکانس دیدنی قسمت هفدهم سریال جیران

انتقام از افرادی که به فردی ظلم کردند شیرین است و چیزی شیرین‌تر از انتقام شاهانه نیست. ناصرالدین‌شاه بعد از آنکه متوجه شد جیران آبستن است دستور داد عزیز آغا را از زندان آزاد کنند و خواجه‌هایی که شاهد زن پوشی و رقص عزیز عاغا بودند را مجبور کرد جلوی او برقصند. سکانس دیدنی این هفته در قسمت هفدهم سریال جیران با کیف کوک سلطان صاحبقران همراه بود.

گریه ناصر برای جیران

بعد از آنکه ناصرالدین شاه از رخداد پیش آمده مبنی بر اخراج جیران از کاخ بدون اجازه خودش مطلع شد نسبت به رفتار مهد علیا بسیار خشمگین و گله‌مند شد. هر چند بهانه‌های مهدعلیا مبنی بر تقدیر و سرنوشت تلاشی برای خاموش کردن آتش خشم پسرش بود اما شاه قاجار برای اولین بار از بیماری و بیم از دست دادن جیران به گریه افتاد و این گریه در حضور مادر معانی بسیاری داشت. اینکه جیران بسیار بیشتر از آنچه که زنان قاجاری تصور می‌کنند در دل شاه قاجار نفوذ کرده است.

جیران عزیزتر می‌شود

شاید هیچ خبری برای شاه قاجار شیرین‌تر از این نبود که به او خبر دادند جیران معشوقه رعیت‌زاده تجریشی آبستن است. آن هم در زمانه‌ای که شاه تصمیم داشت به خاطر خطرات احتمالی آینده و کشتنش توسط بدخواهان پسرش معین را به جانشینی منصوب کند. ناصرالدین‌شاه که نگران حال جیران بود و فکر می‌کرد او را از دست می‌دهد با شنیدن خبر سلامتی او و فرزندش دنیایی از شور و شعف را در قلب خود احساس کرد.

پریناز ایزدیار در سریال جیران

ترفند شاهانه؛ بازی شاه با اهل حرم!

در دنیای پر رمز و راز دربار ناصری حتی برای شاه مملکت که می‌تواند هر تصمیمی را به طرفه‌العینی اجرایی کند، برای آنکه ناصرالدین‌شاه بتواند نقشه خودش را مبنی بر به یادگار گذاشتن تاج شاهی برای فرزند ذکور خاتون تجریشی به امانت بگذارد، باید حقه‌ها بچیند و با آنچه شاه را مغلوب منجم‌ها کردند خودشان را مغلوب شده دریابند. ترفند ناصرالدین‌شاه برای استفاده از یک خواب مجعول از پدرش برای به تعویق انداختن مراسم نایب‌السلطنه اعلام کردن شازده معین و خنده‌های زیر لب شاه یکی از صحنه‌های جالب قسمت هفدهم سریال جیران بود. بهت و حیرت تاجی و مهد علیا و دیگر زنان حرمسرا از تصمیم شاه مبنی بر تعویق هفت ماهه مراسم و نگاه‌های پر سئوال آن‌ها باعث شد همه زنان نسبت به آینده شازده معین امیدی نداشته باشند.

در جست‌وجوی ننه آشوب در قسمت هفدهم سریال جیران

بعد از آنکه خبر رسید شاه قصد دارد معین را به جانشینی خود منصوب کند سیاوش از این خبر برآشفته شد و به سراغ ننه آشوب رفت. چرا که ننه آشوب به او قولی داده بود و در ازای طلسم ماه و خورشید پول گرانی از سیاوش گرفته بود. اما سیاوش ننه آشوب را در خانه‌اش پیدا نکرد. آیا کلاهبرداری از رمالی در دوران قاجار امری شایع بوده؟!

تصمیم بزرگ یا تصمیم اشتباه؟

در قسمت هفدهم سریال جیران شاهد هستیم که شاه قاجار حکم قتل عباس میرزا برادر ناتنی خود و مادرش خدیجه چهریقی را امضا کرده و به دست علیخان حاجب می‌سپارد. اتفاقی که یادآور تصمیم اشتباه شاه مبنی بر حذف امیرکبیر از اریکه قدرت است و این تصمیم اشتباه شاه اگر به وقوع بپیوندد شاید سرنوشت دوران شاهی او بیش از گذشته به خطر بیفتد. اتفاقی که به نظر می‌رسد با اعتماد مجدد شاه به جیران نباید به این زودی به پایان خود نزدیک شود.

تماشای آنلاین سریال جیران

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil