در دنیای رنگ‌های سریال محمد کارت چه می‌گذرد؟

پالت های رنگی برگزیده سریال یاغی

ظهور رنگ‌ها برای اولین بار در صفحه نمایش، حدود ۱۰۰ سال پیش، باعث انقلاب در صنعت سینما شد. از آن زمان، نزدیک به یک قرن است که فیلمسازان پس از سال‌ها پناه گرفتن در سایه‌های تک رنگ، با این روش هیجان‌انگیز و پر جنب و جوش داستان‌سرایی درگیر شده، از آن استفاده کرده‌اند و رنگ به ابزاری کلیدی برای نشانه‌شناسی، بیان و سرگرمی تبدیل شده‌ است. در فیلمسازی از رنگ برای تنظیم لحن صحنه استفاده می‌شود؛ قبل از اینکه هر یک از بازیگران یک فیلم حتی کلمه‌ای را به زبان بیاورند. رنگ فقط برای ایجاد تعادل تصویر جلوی دوربین یا صرفا برای زیبایی نیست، بلکه روی نحوه لباس پوشیدن بازیگران و نحوه نمایش مجموعه‌ کار بر روی صفحه نمایش تأثیرگذار است و در همکاری بخش هنری، فیلمبردار و کارگردان خودش را نشان می‌دهد. مشخصه‌ای که در سریال یاغی به خوبی نمایان است. رنگ تصاویر و نورها در کنار دیگر اجزای تصویر آنقدر خوش نشسته‌اند که هر قسمت از این سریال پر است از قاب‌های چشم‌نوازی که به خوبی حس و حال فیلم را به تماشاگر منتقل می‌کنند. برای نشان دادن این زیبایی‌ها هر هفته برای چند پلان منتخب‌مان پالت رنگی طراحی می‌کنیم تا شما هم از دیدن هم‌نشینی رنگ‌ها و نورها لذت ببرید و بیشتر با دنیای رنگ‌ در فیلم‌ها آشنا شوید.

قدرت رنگ‌ها در فیلمسازی

قبل از تماشای پالت سریال یاغی باید بدانید؛ رنگ‌ها به ما کمک می‌کنند تا حرف و نیتی که پشت تصاویر و بازی‌های و دیالوگ‌هاست و در واقع همه آن چیزی است که کارگردان از ما می‌خواهد را ببینیم. از همین رو برای فیلمسازان شناخت مولفه‌های اصلی رنگ و نحوه واکنش مخاطب به این رنگ‌ها ضروری است. فیلمساز با کمک فیلمبردار، طراح صحنه، طراحی لباس و نورپرداز، فیلمنامه را به صورت تصویری تفسیر می‌کند و احساسات تماشاگر را از طریق رنگ، نور، نماها، زوایا و حرکت هدایت می‌کند.

رنگ‌ها به روشی غیرمستقیم احساسات و مفاهیمی که کارگردان برای اهداف فیلمنامه می‌خواهد به تماشاگر منتقل کند را به نمایش می‌گذارد. «چرخه رنگ» ابزاری مهم برای هر کارگردانی است تا بتواند تصمیم بگیرد هر صحنه‌ چطور به نظر برسد، کدام لباس‌ها جلوی دوربین بهتر ظاهر می‌شوند و صحنه‌ها چقدر باید تاریک یا روشن باشند. برای مثال قرمز برای نشان دادن اشتیاق، خطر و قدرت استفاده می‌شود و صورتی بر معصومیت زنانه و زیبایی تأکید می‌کند. زرد با لذت، ساده لوحی  و دیوانگی در ارتباط است و  آبی نماد انزوا، انفعال و آرامش است.

به‌طور کلی پالت رنگی به کار برده شده در یک فیلم، راهی برای تقویت بصری جنبه‌های احساسی یک فیلم و راهنمایی بیننده برای درک این جنبه‌ها است. فیلمسازان می‌توانند با استفاده از رنگ، داستانی را با جزئیات بیشتر به تصویر بکشند و خلق و خوی مخاطب و احساسات را به سادگی از طریق هماهنگ کردن رنگ‌ها دستکاری کنند. حالا با دانستن نقش رنگ در داستان‌گویی، پالت‌های رنگی منتخب ما از سریال یاغی را تماشا کنید.

همه چیز درباره سریال یاغی

پالت قسمت ششم سریال یاغی محمد کارت

پارسا پیروزفر و علی شادمان در سریال یاغیپارسا پیروزفر در سریال یاغیطناز طباطبایی در سریال یاغی

طناز طباطبایی در سریال یاغیعلی شادمان در سریال یاغیامیر جعفری در سریال جیرانعلی شادمان در سریال یاغی

پالت قسمت پنجم سریال یاغی محمد کارت

آبان عسکری در سریالیاغیعلی شادمان در سریال یاغی

پالت قسمت چهارم سریال یاغی محمد کارت

پالت های رنگی برگزیده سریال یاغیآوان عسکری در سریال یاغیعلی شادمان در سریال یاغی

پالت قسمت سوم سریال یاغی محمد کارت

پارسا پیروزفر در سریال یاغیعلی شادمان در سریال یاغیعلی شادمان در سریال یاغیطناز طباطبایی در سریال جیران

پالت قسمت دوم سریال یاغی محمد کارت

پالت رنگی قسمت اول سریال یاغی

علی شادمان در سریال یاغیپارسا پیروزفر در سریال یاغیعلی شادمان در سریال یاغیپالت رنگی سریال یاغیامیرجعفری و علی شادمان در سریال یاغی

تماشای آنلاین سریال یاغی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم