گفت‌وگو با یکی از بهترین‌های فصل جدید شب‌های مافیا

علی اوجی: تقلب؟ برای دستشویی هم مراقب داشتیم

در سری چهارم مسابقه «شب‌های مافیا»، ۱۲ هنرمند شامل؛ علی اوجی، علیرضا خمسه، سیامک صفری، منوچهر هادی، ایمان صفا، مهران رجبی، رامین راستاد، علی رضا اوسیوند، کاوه سماک باشی، وحیدآقاپور، معین زندی و سیدبشیر حسینی به رقابت با یکدیگر پرداختند. در این دوره، محمدرضا علیمردانی به عنوان گرداننده بازی مافیا حضور داشت و رقابت میان این هنرمندان در نقش شهروند و مافیا در مجموع مسابقه جذابی را برای مخاطبان آن به ارمغان آورد به طوری که در نهایت گروه شهروندان موفق شدند همه اعضای گروه مافیا را از شهر اخراج کنند و برنده این دوره از بازی باشند و این در حالی بود که هفت نفر از گروه شهروندان در بازی حضور داشتند و تنها یکی از شهروندان از بازی خارج شده بود. علی اوجی تهیه کننده و بازیگر سینما در این دوره از بازی در نقش پدرخوانده گروه مافیا حضور داشت که در پایان با قرعه مرگ و انتخاب نادرستی که داشت، از بازی بیرون رفت و به این ترتیب گروه شهروندان با حکم قرعه مرگ موفق شدند تا چهارمین و آخرین عضو گروه مافیا را از بازی اخراج کنند و به پیروزی برسند.
با علی اوجی تهیه کننده و بازیگر سینما درباره حضورش در این دوره از مسابقه شب‌های مافیا گفت‌وگوی کوتاهی کرده‌ایم که می‌خوانید.

ترین‌های مافیایی

  • برای حضور در مسابقه «شب‌های مافیا» تمرین ویژه‌ای داشتید یا از قبل به این بازی آشنا بودید؟

بله با این بازی آشنا بودم و قبلا هم بازی کرده بودم اما نه به این شکلی که در برنامه «شب‌های مافیا» وجود داشت.

  • تفاوت مسابقه «شب‌های مافیا» با این بازی به صورت معمول که در میان خانواده‌های انجام می‌شود، چه بود؟

شرایط و حس بازی همان است اما این بازی در مسابقه «شب‌های مافیا» قوانین جدیدی هم دارد که بامزه است و بیشتر باعث می‌شود که به بازیکنان خوش بگذرد و البته حضور گرداننده بازی آقای علیمردانی هم به هر چه جذاب شدن این بازی کمک می‌کند و در واقع نظمی که این جا حاکم هست بازی را جذاب‌تر می‌کند.

  • بازی در مافیا چقدر به بازیگری ارتباط دارد؟ آیا بازیکنان خود واقعی‌شان جلوی دوربین هستند یا شکل دیگری از بازیگری فی البداهه را ارایه می‌کنند؟

هر دو هست. بخش عمده‌ای از این مسابقه این است که باید بازی کنید یعنی اگر مافیا باشید، باید طوری بازی کنید که مافیا نیستید و اگر هم مافیا نباشید باید جوری شرایط را پیش ببرید که بقیه شما را باور کنند و بتوانید شهر را با خودتان همراه کنید و خب این احتیاج به بازی دارد.

علی اوجی: این بازی در مسابقه شب های مافیا قوانین جدیدی هم دارد که بامزه است و بیشتر باعث می‌شود که به بازیکنان خوش بگذرد و البته حضور گرداننده بازی آقای علیمردانی هم به هر چه جذاب شدن این بازی کمک می‌کند و در واقع نظمی که این جا حاکم هست بازی را جذاب‌تر می‌کند

  • نگاه‌تان به این بازی چگونه است؟

به نظرم این بازی حال خیلی خوبی دارد. اول از همه برای من مهم است که در زمان بازی به من خوش بگذرد که همین طور هم شد و خیلی لذت بردم. مابقی آن هم بالاخره یک بازی بسیار جذاب است که بخشی از آن نقش‌آفرینی است و بالا و پایین‌های خیر و شر دارد که به جذابیت ماجرا اضافه می‌کند و آن را برای من باز هم لذت بخش‌تر می‌کند.

  • فکر می‌کنید برنده شدن در این بازی نیاز به مهارت خاصی دارد؟

باید بازی را درست بازی کرد یعنی باید استدلال‌های درست بیاوری و افکارت را درست کنار هم بچینی و بتوانی از واکنش‌های بازیکنان، نقش آن‌ها را در این ماجرا درست تشخیص بدهی. اما در مجموع یک بازی است که هر چقدر بیشتر بازی کنید بهتر می‌توانید از روی حالات بازیکنان به نقش آن‌ها پی ببرید و چیزی نیست که کسی بخواهد تمایز خاصی برای خودش قائل شود که خیلی بهتر از دیگری بازی می‌کند.

  • بازی شب‌های مافیا چقدر برای شما جدی بود؟

برخی بخش جدی بازی را به خود می‌گیرند و کاملا جدی هستند و برخی هم دوست دارند حین بازی شوخی کنند و با شوخی‌هایشان بازی را پیش ببرند. این بستگی به گرداننده و کارگردان و تهیه‌کننده بازی دارد که نظم را چطور در میان بازیکنان حفظ کنند. من در این بازی کاملا خودم هستم و با خودم قرار گذاشتم که از بازی لذت ببرم.

  • برخی بر این باورند که بازیکنان در این بازی می‌توانند تقلب کنند به نظر شما امکان تقلب وجود داشت؟

عوامل اجرایی این مسابقه و گردانندگان بازی خیلی مراقب بودند که تقلبی صورت نگیرد و همه دوربین‌ها کاملا حواسشان به این موضوع هست به اندازه‌ای که حتی اگر کسی بخواهد در میانه بازی از سرویس بهداشتی استفاده کند، ۳ نفر را با او می‌فرستند که هیچ تقلبی صورت نگیرد و تلاش آن‌ها در این زمینه قابل ستایش است ولی این که کسی تقلب می‌کند یا نه این را نمی‌دانم، ولی تیم تهیه، مخصوصا جناب ابوطالب به شدت مواظب هستند و تمام عوامل اجرایی را از محل فیلمبرداری به جایی دیگر منتقل می‌کنند که تقلبی صورت نگیرد.

  • و پایان بازی برای شما چطور بود؟

خیلی به من خوش گذشت و از همه تیم شب‌های مافیا مخصوصا جناب ابوطالب و عرفان حسینی تشکر می‌کنم.

تماشای آنلاین شب های مافیا

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil