نکات تماشایی قسمت ششم سریال جیران

کجا دنبال مفهومی برای عشق می‌گردی؟

ششمین قسمت از سریال عاشقانه جیران در آخرین جمعه سال ۱۴۰۰ از فیلیمو پخش شد که نکات مهمی در آن وجود داشت. برای مخاطب مشخص شد دیگر با یک قصه عاشقانه طرف نیست و نکات مهم و حتی جنایی در داستان وجود دارد که به مرور ابعاد تازه‌ای از آن برای مخاطب روشن می‌شود.

همه چیز درباره سریال جیران

بازی برتر

بدون شک عنوان بهترین بازی را باید در قسمت ششم سریال جیران به امیرحسین فتحی بدهیم. سکانس تاثیرگذار و دو نفره سیاوش و سلمان و گریه‌های سیاوش وقتی فهمید جیران به شاه تمکین کرده است، یکی از تاثیرگذارترین تصویرها را ثبت کرد. تصویری که باید رد آن را در ادامه داستان و با پیوستن سیاوش به قراول‌ها جست‌وجو کنیم.

سکانس برتر قسمت ششم سریال جیران

شاید بتوان سکانس برتر قسمت ششم را به ورود جیران به اتاق خصوصی شاه اختصاص داد. شرم جیران و ترس مواجهه با شاه از یک سو و اشتیاق و علاقه وصف‌ناپذیر شاه از سوی دیگر تماشای این سکانس را جذاب‌ کرد. جیران مسیر تازه‌ای را در کاخ دربار آغاز خواهد کرد.

قصه جنایی می‌شود!

همانطور که در قسمت پیشین گفتیم شخصیت مرتضی اسماعیل کاشی به عنوان یکی از خواجه‌های حرم‌سرا یکی از کاراکترهای مرموز قصه است. در قسمت ششم حضور او و تعیین تکلیف برای ورود سارای گرجی به کاخ نشان می‌دهد با داستان‌های پیچیده‌ای در آینده روبه‌رو هستیم.

فداکاری جیران

هیچ نیرویی نتوانست جیران را وادار به تمکین از شاه مملکت کند الا نیروی عشق و فداکاری. جیران قصه ما در یک تصمیم فداکارانه در حالی خلعت سرخ را بر سر کرد و به نزد شاه قاجار رفت که تنها نامه تهدید آمیز سلمان و در خطر افتادن جان سیاوش توانست او را راضی به این کار کند. محمدعلی بهمنی شاعر معاصر در وصف عشق می‌گوید: کجا دنبال مفهومی برای عشق می‌گردی؟ که من این واژه را تا صبح معنا می‌کنم هر شب

نزاع چشم‌ها

صف سلام در دربار ناصری محل نزاع چشم‌ها است. زنان عقدی شاه در یک مبارزه پنهان با یکدیگر سعی می‌کنند در یک رقابت برای تصاحب بیشتر قدرت و سهم خواهی از دربار ناصری با هم مبارزه کنند. مبارزه چشم‌ها در میان زنان شاه به یک دو قطبی میان دو دسته از زنان حرمسرا تبدیل شده است. عده‌ای طرفدار تصمیم شاه مبنی بر انتخاب جیران به عنوان معشوقه اصلی هستند و دیگران سعی می‌کنند با تحمیل سارای گرجی معادلات را به هم بریزند.

نقطه عطف قسمت ششم سریال جیران

نقطه عطف داستان در قسمت ششم سریال جیران به جلسه پنهانی کفایت بانو با بازی رویا تیموریان و مهدعلیا با بازی مریلا زارعی اختصاص دارد. در این سکانس شاهد هستیم که مهدعلیا بر روی بخشی از املاک و دارایی‌های شاهی نظارت و دخالت مستقیم دارد. آنچه که این سکانس را بیش از گذشته دارای رمز و راز می‌کند پرت کردن آب دهان کفایت بانو بر تصویر محمد شاه قاجار است که نشان از یک کینه کهنه و انتقامی سخت می‌دهد. باید منتظر قسمت‌های آینده سریال باشیم.

تماشای آنلاین سریال جیران

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil