مرور نکات مهم قسمت پنجم سریال جیران

کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد

قسمت پنجم سریال جیران در حالی جمعه ۲۰ اسفند از فیلیمو پخش شد که بالاخره شاه و جیران به یکدیگر رسیدند و قصه تلخ سیاوش و تنهایی‌های او سرآغاز تازه‌ای یافت. با هم نکات مهم این قسمت را مرور می‌کنیم.

مرجع خبرها و اطلاعات سریال جیران

نقطه عطف داستان

شاید در میان سکانس‌های قسمت پنجم سریال جیران صحنه تقابل سیاوش با پدر جیران و پرده برداشتن از عشق سیاوش به خدیجه یکی از سکانس‌های برتر این قسمت به حساب بیاید. سیاوش بعد از آنکه مادربزرگش که تنها قوم و خویش او در این دنیا بود را از دست داد به عشق وصال خدیجه به سمت کوهسار آمد اما با خبری روبرو شد که کوه تنهایی را بیش از پیش روی شانه‌هایش احساس کرد. تصمیم سیاوش برای تقابل با کسی که عشقش را به تاراج برده یکی از نقاط عطف داستان جیران است.

سکانس برتر سریال جیران در قسمت پنجم

بالاخره موسم دیدار شاه با جیران فرا رسید. دیداری که ابتدا با ترس و اضطراب خدیجه همراه بود و سپس در سکانسی دیگر شاهد یکی از ویژه‌ترین خویشتن‌داری‌های شاه قاجار هستیم. ناصرالدین شاه عاشق پیشه که زمام امور یک کشور را دارد به جیران حق انتخاب می‌دهد تا رسم عاشقی به جا بیاورد و هیچ حرف زور و تحمیلی در روابط میان آن دو نباشد. این کارکرد عشق است که حتی به شاکله قدرت نرم خویی و کرنش را می‌آموزد. جیران قصه ما با اندوه بسیار پا به خلوتگاه شاه گذاشته است. حافظ شیراز شعری دارد که می‌گوید: کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد؟

جیران با تمام زیبایی‌های کاخ و تجملات بسیار اندوه بزرگ و حزن بی پایانی را با خود حمل می‌کند که هیچ دوایی برای درمان آن نیست.

شخصیت برتر

در میان کنش‌های متفاوت‌ کاراکترهای سریال در قسمت پنجم شاید واکنش سلمان به عدم تمکین جیران و تصمیم برای تنبیه کدخدای ده کوهسار یکی از ویژه‌ترین واکنش‌ها در قسمت پنجم بود. سلمان با بازی مهدی پاکدل برای آنکه سر از راز پیچیده جیران در بیاورد بدون اطلاع شاه کاری می‌کند تا خانواده خدیجه دخترشان را به تمکین از شاه دعوت کنند. اتفاقی که البته سرانجامی پیچیده دارد و شاید زمینه ساز نزدیک شدن سلمان و سیاوش در قسمت‌های بعد باشد.

مهدی پاکدل در سریال جیران

بازی برتر قسمت پنجم جیران

حمیدرضا نعیمی بازیگر نقش ممدعلی تجریشی و پدر جیران یکی از بازیگران و کارگردان‌های قدیمی تئاتر است که در شمایل یک مرد قدیمی و خانواده‌دار بازی قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشته است. نعیمی با تجربه سالها حضور در عرصه نمایش بازی قابل توجهی را در بیشتر سکانس‌های حضورش در سریال تصویر کرده است و به جرات می‌توان گفت دود از کنده بلند می‌شود. سکانس بازی او در مقابل سیاوش و فهمیدن عشق سیاوش به دخترش در قسمت ۵ بسیار دیدنی است.

شخصیت مرموز هفته

تا اینجای کار و در هر قسمت از سریال شخصیت‌های جدید به مخاطب معرفی می‌شوند که در آینده باید سرنوشت آن‌ها را در فضای داستانی سریال دنبال کنیم. در این قسمت مرتضی اسماعیل‌کاشی در نقش یکی از خواجه‌های حرمسرای دربار ناصری توجه مخاطب را به خود جلب کرد. شخصیتی که به نظر می‌رسد در ادامه داستان سریال تاثیرگذاری بسیاری در فضای داستان خواهد داشت.

اتفاق ویژه

حرمسرای ناصرالدین‌شاه یک فضای شخصی برای گذران اوقات خوش نیست. بسیاری از امور مملکت در میان پچ‌پچ‌ها و دسیسه‌های زن‌های شاه اتفاق می‌افتد. نباید زنان حرمسرا و رخدادهایی که بر اثر کینه و تلافی و حسادت شکل می‌گیرد را دست کم گرفت. به نظر می‌رسد دیالوگ‌های رد و بدل شده در قسمت پنجم سریال جیران و در حرمسرای شاه و در حضور مادر شاه مقدمه رخدادهایی است که در قسمت‌های بعد بیشتر درباره آن خواهیم شنید.

تماشای آنلاین سریال جیران

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil