نگاهی به نکات مهم قسمت دوم سریال جیران

همیشه پای چند زن در میان است

قسمت دوم سریال جیران جمعه ۲۹ بهمن پخش شد. داستان عاشقانه‌های ناصرالدین‌شاه به جاهای مهمی رسیده است. روایتی از عشق واقعی شاه مملکت به دختری روستایی که ویژگی‌های منحصر بفردی دارد و روحیه سرکش و جنگنده‌ای را از خودش نشان داده است. در این نوشته همچون قسمت اول نگاهی به ویژگی‌ها و نکته‌های قسمت دوم داشته‌ایم.

همه چیز درباره سریال جیران

بازی برتر قسمت دوم سریال جیران

شاید بتوان بازی برتر قسمت دوم سریال جیران را به حضور بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه داد. رادان در دو سکانس توانایی‌های بازی خود را در قامت شاه ناصری به خوبی به رخ کشید. سکانس ابتدایی قسمت دوم و مواجهه‌اش با خدیجه تجریشی و قصه عاشق شدن شاه و سکانس رویارویی وزیر اعظم و سپهدار لشگر که ناصرالدین‌شاه از روی بی حوصلگی اقدام به آشتی دادن آن‌ها کرد.

نکته ویژه

بدون شک طراحی صحنه و لباس سریال جیران یکی از امتیاز‌های ویژه این سریال است. لباس‌های درباریان و دقت به ظرافت‌های لباس‌هایی که بر تن بازیگران شده است نشان از وسواس و دقت نظری دارد که از حضور و تجربه ملک جهان خزاعی بهره برده است.

سکانس غیرمنتظره

همواره درباره حرمسرای ناصرالدین‌شاه حرف‌ها و نوشته‌های بسیاری نوشته شده است و فیلم‌های بسیاری به آن پرداخته است. اما نمی‌توان از سکانس برتر قسمت دوم سریال جیران یاد نکنیم. سکانسی که رئیس حرمسرا به دلیل کم شدن بودجه خواجه‌ها اقدام به اخراج پنج نفر از آن‌ها کرد. این سکانس ظرافت‌های بسیاری در اجرا و بازی بازیگران دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

سکانس ویژه قسمت دوم سریال جیران

در میان سکانس‌های دیدنی قسمت دوم سریال جیران شاید عنوان سکانس ویژه را به صحبت‌های میان گلین بانو و مهد علیا دانست. در این سکانس دیدنی که شاهد بازی‌های خوب دو بازیگر هستیم بسیاری از دسیسه‌ها و نقشه‌هایی که مادر شاه برای آینده کشور کشیده است به خوبی برای مخاطب شرح داده می‌شود و دیالوگ‌های خوب و ظریفی در میان گفتارهای آن دو گنجانده شده است.

عکس قسمت دوم سریال جیران

امپراطوری زنانه

حسن فتحی در قسمت دوم سریال جیران به خوبی توانست روابط درون کاخ شاهنشاهی و نقش زنان در شکل‌گیری شاکله قدرت و تاثیرات آن‌ها را در تصمیم‌های شاه به خوبی نشان دهد. رونمایی از رعنا آزادی‌ور و رویا تیموریان در کنار بازی خوب سمیرا حسن‌پور و مریلا زارعی نشان می‌دهد در تمامی مناسبات عاشقانه و اجتماعی همیشه پای یک زن در میان است! البته در جیران پای چند زن در میان است!

قصه جان گرفت

به نظر می‌رسد هر چقدر قسمت‌های سریال به جلو می‌رود از لحاظ ریتم و تولید حرفه‌ای و روایت جیران به یک پختگی و قوام خوب می‌رسد. بسط و گسترش چند داستان و معرفی ده‌ها شخصیت که تاثیرات دراماتیک آن‌ها در قصه می‌تواند هر سریالی‌ را به سمت گنگ بودن پیش ببرد در اینجا تبدیل به یکی از بازوهای قدرت قصه پردازی سریال شده است و نشان می‌دهد خلق یک اتفاق دراماتیک در ساختار تصویری نیازمند ریزه‌کاری‌هایی است که حسن فتحی و احسان جوانمرد در مقام فیلمنامه نویس به خوبی به آن واقف هستند.

حرف‌های مهم قسمت دوم سریال جیران

در میان تمامی حرف‌های سلطنتی و شاهانه و صحبت‌های زنان دربار شاید تنها یک سکانس است که می‌تواند جان کلام را از ماهیت قصه جیران به مخاطب بازشناسایی کند. در جایی که ناصرالدین‌شاه با پیش قراول دربار درد دل می‌کند و می‌گوید که هیچ وقت عاشق نشده است و همیشه ازدواج‌هایش حاصل تصمیم‌های مادری مستبد و زورگو بوده است. اعتراف صادقانه ناصرالدین‌ شاه درباره عشق واقعی‌اش به جیران مهم‌ترین حرفی است که در این قسمت مخاطب با آن آشنا شد.

تماشای آنلاین سریال جیران حسن فتحی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 نظر
  1. نرگس می‌نویسد

    فیلیمو جان میشه بگید پرش زمانی از کدوم قسمت به بعد هست؟

  2. نرگس می‌نویسد

    فیلیمو جان میشه اگه ممکنه قسمت هارو تایمشو زیاد کنید

fosil