همه نکات جذاب قسمت چهاردهم سریال نیسان آبی

ورود حاشیه‌ساز نیسان آبی به مستطیل سبز!

در قسمت چهاردهم «نیسان آبی» ورود جمشید قاسم‌پور به حوزه فوتبال و تلاشش برای حمایت از تیم فوتبال بچه‌های محله، بهانه‌ای می‌شود تا پای برخی حواشی مستطیل سبز هم به این سریال باز شود.
| عکس این نوشته آرشیوی است و با رسیدن عکس‌های این قسمت، به‌روز می‌شود |

همه چیز درباره سریال نیسان آبی

پیش‌تر درباره ظرافت منوچهر هادی در جانمایی برخی مفاهیم و موقعیت‌های کاملا جدی و در عین حال دارای ارزش‌های محتوایی در لابه‌لای داستان سرخوشانه و موقعیت‌های طنز «نیسان آبی» نوشته بودیم. یکی از این موقعیت‌ها که در قسمت چهاردهم سریال نیسان آبی هم شاهد نمونه‌ای از آن هستیم، حضور جمشید قاسم‌پور به همراه پسر کوچکش زینال در مسجد است. حضور در مسجد و نماز جماعت به گونه‌ای در سریال جانمایی شده که در عین حفظ ارزش محتوایی و عدم سوءاستفاده و لودگی در پرداختن به آن، به دام شعارزدگی نیز نیفتاده است.

آریا عظیمی‌نژاد یکی از خلاق‌ترین سازندگان موسیقی متن در سریال‌های ماندگار ایرانی است که گاهی با ساده‌ترین ایده‌های موسیقایی جذابیت تماشای بخش‌هایی از یک سریال را دوچندان می‌کند. در «نیسان آبی» هم علاوه‌بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ موسیقی کوچه‌بازاری و نوستالژیک برای موسیقی متن، گاه شاهد ارجاعات جذاب به موسیقی‌های آشنا به گوش مخاطب هستیم. در قسمت چهاردهم سریال نیسان آبی و در سکانس‌های مرتبط به آماده‌سازی فنی تیم فوتبال محله، استفاده از موسیقی کارتون فوتبالیست‌ها تبدیل به یک نمک مضاعف شده است.

متن و حاشیه فوتبال همیشه ظرفیت بسیار بالایی برای کمدی‌نویس‌ها داشته است. توصیه حاج‌آقا ستاری به جمشید قاسم‌پور برای حمایت از نوجوانان فوتبالیست محل هم این موقعیت را برای منوچهر هادی به‌وجود آورده تا فضایی تازه از جنس شوخی‌های ورزشی به «نیسان آبی» ضمیمه کند. شوخی با نام‌ها و چهره‌های شاخصی چون محمد مایلی کهن، رسول کربکندی، علی دایی و… در همین قسمت چهاردهم، نشان داده که احتمالا باید در ادامه شاهد داغ‌تر شدن ماجراهای فوتبالی در این سریال باشیم.

شوخی با کلاس‌های انگیزشی تمهید تازه منوچهر هادی برای ورود انتقادی به موضوعات و سوژه‌های روز در لابه‌لای روایت داستان اصلی «نیسان آبی» است. در بخشی از قسمت چهاردهم سریال نیسان آبی شاهد دورهم نشینی عده‌ای از افراد در پارک هستیم که یک فرد به سبک کلاس‌های انگیزشی در فضای مجازی برای آن سخنرانی می‌کند. شوخی در این سکانس آنجایی شکل می‌گیرد که این فرد می‌گوید: «هر کدام شما قهرمان زندگی خود هستید» اما زری با بازی یکتا ناصر معترض می‌شود تا ثابت کند قهرمان زندگی او کسی نیست جز «جمشید قاسم‌پور»!

«آتوسا» با بازی سحر قریشی همچنان یکی از کاراکترهای مرموز در داستان «نیسان آبی» است. ورود او به عنوان منشی گاوداری به داستان از قسمت سیزدهم کلید خورد و در این قسمت هم در دو سکانس به رابطه مرموز او با حاج‌آقا ستاری اشاره می‌َشود. پیچیدگی‌های این نقش که منوچهر هادی بازیگری شناخته شده را برای ایفای آن انتخاب کرده است، می‌تواند موقعیت‌های جذابی را در ادامه داستان ایجاد کند.

تماشای آنلاین سریال نیسان آبی

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 نظر
  1. عرفان می‌نویسد

    همش عالی حسین یاری فوق عالی

  2. سید مصطفی موسوی می‌نویسد

    به نظرم من تههیه کننده اجبار کرده نوسیندگان این سریال طولانی کنن و واقعا این سریال داره میره تو حاشیه بنظر من قسمت ۱۴ ضعیف بود

fosil