درباره سریال مستند فرار بزرگ با مورگان فورمن

جذابیت‌های فرار از زندان

اگر به ژانر و فیلم‌های فرار از زندان علاقه دارید قطعا از تماشای مستند فرار بزرگ با مورگان فورمن لذت خواهید برد. مستندی که مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر جهان قرار گرفته است. مستندی جنایی محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا به کارگردانی میچ مارکوس است که در قالب ۸ قسمت توسط دو کمپانی History Channel و Revelations Entertainment تولید و منتشر شده که البته در فیلیمو آن را در نسخه تک فصلی می‌توانید ببینید. تهیه‌کنندگی این مستند را نیز کلتا الین الینگتون، بنجامین فوکوا و پاملا جیکوبسون به صورت مشترک برعهده داشته و افرادی چون مورگان فریمن (میزبان)، چلسی رز مارسیوس، اریک جی. جنسن، جف دوما، چارلز گس، چارلز آ. گاردنر، جیمی اسکالیس، جیسون گینز، کلارک ریچی و غیره در آن حضور دارند. پخش این مستند اولین بار از تاریخ ۹ نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی از شبکه History Channel در کشور آمریکا آغاز شد.

از تمهیدات خوب مستندساز در استفاده از مورگان فریمن که حضورش در این مستند نقش مهمی در جذب و همراهی با سوژه دارد قرار دادن او در موقعیت‌های مختلف زندان مثل سلول ها یا حیات هواخوری و غذاخوری است و او در این لوکیشن و میزانسنی که یک زندان واقعی است از شرایط و دشواری فرار از زندان و چگونگی آن می‌گوی

مستند فرارهای بزرگ با مورگان فریمن شامل مصاحبه‌ها و همچنین بازآفرینی برخی از جسورانه‌ترین نقشه‌های فرار از زندان‌های بزرگ در طول تاریخ است. این مستند در هر قسمت نحوه فرار زندانیان از جمله نقشه‌های دقیق آن‌ها و تعقیب‌های پس از آن را به تفصیل شرح می‎دهد؛ در این میان مورگان فریمن، بازیگر برنده جایزه اسکار که در فیلم «رستگاری در شاوشنگ» نقش آفرینی کرده، در این مستند به عنوان مجری و تهیه‌کننده اجرایی حضور پیدا کرده است؛ این مستند گفت‌وگو با برخی از زندانیان، خانواده‌هایشان، هم سلولی‌هایشان، نگهبانان و کارمندان زندان را به تصویر کشیده است. انتخاب مورگان فریمن برای روایت قصه‌های این مستند بازی درخشانش در فیلم «رستگاری در شاوشنگ» بوده که بیشتر فیلم در درون زندان می‌گذرد و جالب اینکه او در این فیلم میلی به آزادی نداشت و حس می‌کرد زندگی بیرون از زندان را بلد نیست.

از تمهیدات خوب مستندساز در استفاده از مورگان فریمن که حضورش در این مستند نقش مهمی در جذب و همراهی با سوژه دارد قرار دادن او در موقعیت‌های مختلف زندان مثل سلول ها یا حیات هواخوری و غذاخوری است و او در این لوکیشن و میزانسنی که یک زندان واقعی است از شرایط و دشواری فرار از زندان و چگونگی آن می‌گوید. در این مستند می‌توانید به چشمگیرترین فرارها از مشهورترین زندان‌ها در سرتاسر دنیا نگاهی بیاندازید و فراز و نشیب‌هایی که در آن تجربه می‌شود. در واقع خود سوژه واجد یک تعلیق عمیق و گسترده است و هیجان و التهاب فرار را به مخاطب هم منتقل می‌کند.

فرارهایی که دل شیر و سر نترس می‌خواهد. در واقع در این موقعیت با قهرمان‌هایی مواجه هستیم که در واقع ضد قهرمانند و البته ضد قهرمان‌ها همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارند. برخی از شجاعانه‌ترین فرارها از زندان هایی چون آلکاتراز و دنه مورا و سپس اقدامات نیروهای پلیس در جهت یافتن فراریان با استفاده از مصاحبه با زندانیان، خانواده‌ها، هم بندها، زندانبان‌ها و کارمندان زندان با جزییات به تصویر کشیده شده‌اند. فارغ از این معرفی خود زندان و ساختار و ساز و کارهای امنیتی آن که با توضیحات گرافیکی همراه می‌شود یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مستند است که هم اطلاعات آن‌ها را درباره چگونگی ساخت زندان و ویژگی‌های امنیتی آن افزایش می دهد و هم به واسطه این اطلاعات کمک می‌کند تا مخاطب با دشواری و اهمیت فرار از آن‌ها آشنا شود. این آشنایی تعلیق و رمزگشایی از فرارهای بزرگ در زندان‌ها را بیشتر می‌کند.

تماشای مستند فارغ از لذت‌های درون متنی برای مخاطب که از جذابیت خود اثر بر می‌آید او را به تماشای آثار سینمایی در ژانر فرار از زندان هم ترغیب می‌کند. چنانکه بعد از تماشای آن دوست دارید به تماشای فیلمی سینمایی درباره این موضوع بنشینید.

تماشای آنلاین مستند فرار بزرگ با مورگان فریمن

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil