معرفی کامل سریال الکس رایدر

هیجانات یک جاسوس نوجوان

الکس رایدر یک سریال مهیج جاسوسی بریتانیایی است که بر اساس مجموعه رمانی نوشته­ آنتونی هوروویتز ساخته شده است. فصل اول این سریال اوایل سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد و توانست توجه بسیاری از بینندگان و منتقدان را جلب کند.

پس از وقفه‌ای که به علت همه‌گیری ویروس کرونا در تولید فصل دوم این سریال ایجاد شد،  اخیرا فصل دوم این سریال نیز روانه بازار شده است. آندریاس پروچسکا  و کریستوفر اسمیت هردو کارگردانی قسمت‌­هایی از سریال را به عهده داشته‌اند و نگارش فیلمنامه بر اساس کتاب آنتونی هوروویتز را، گای بارت انجام داده است. پیش از این، در سال ۲۰۰۶ نیز مجموعه‌ای بر اساس رمان الکس رایدر با نام طوفان شکن ساخته شد که البته موفقیت چندانی به دست نیاورد.

 

خلاصه داستان سریال الکس رایدر

کاراکتر الکس رایدر، با بازی اوتو فارنت،  یک نوجوان معمولی است که به عنوان یک جاسوس نوجوان برای نفوذ به مکان‌هایی که دیگران قادر به نفوذ به آن نیستند، برای کار در MI6 استخدام می‌­شود. او با شروع این مسئولیت مهارت‌هایی را در خود می­‌یابد که پیش از این تصوری از وجود آن­ها نداشته و از این مهارت‌ها برای تبدیل شدن به یک جاسوس خارق­‌العاده استفاده می­‌کند. بازی فارنت در نقش این جاسوس نوجوان بسیار مورد توجه و تحسین مردم و منتقدان قرار گرفته است.

از دیگر بازیگران این سریال می­‌توان به ویکی مک کلور و برنوک اوکنور اشاره کرد. شروع سریال بیشتر منطبق بر اتفاقات جلد دوم کتاب آنتونی هورویتز است اما کارگردان زمان کافی برای معرفی شخصیت­‌های داستان و شکل دادن به قصه صرف می­‌کند و اتفاقات مهم را از قلم نمی­‌اندازد. در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز در سال ۲۰۱۳، از نویسنده این مجموعه کتاب، آنتونی هوروویتز، در مورد بزرگترین دستاورد و بزرگترین اشتباه او سوال شد. او گفت که بزرگترین دستاورد او الکس رایدر بود، مجموعه کتابی درباره یک جاسوس نوجوان که بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروخته است و بزرگترین ناامیدی او فیلم طوفان‌شکن اقتباس شده از الکس رایدر در سال ۲۰۰۶ بود.

در لندن، با یک بچه مدرسه‌­ای معمولی به نام الکس رایدر آشنا می­‌شویم. او و دوستش تام هریس در حال برنامه‌ریزی برای رفتن به مهمانی هستند که گوشی تلفن تام توسط یکی از معلمان آنها ضبط می‌شود، الکس از مهارت‌های قابل توجه خود برای نفوذ و پس گرفتن آن استفاده می‌کند و در نهایت گرفتار می‌شود. او توسط عمویش ایان با بازی اندرو بوچان که یک بانکدار خسته‌کننده است و سرپرستی الکس را پس از مرگ پدر و مادرش به عهده دارد، تنبیه می‌شود. مانند جیمز باند، رایدر نیز یک یتیم است که توسط عموی مرموزش ایان و خدمتکار فداکارشان جک استاربرایت بزرگ شده است.

وقتی الکس رایدر متوجه می‌شود که عمویش در حین انجام وظیفه به عنوان یک جاسوس بریتانیا کشته شده است، نه در یک تصادف رانندگی، همه چیز برای این نوجوان عادی تغییر می‌کند. آلن بلانت، رئیس شاخه مخفی MI6 که با نام “The Department” شناخته می‌شود، به او نزدیک می‌شود و  فاش می‌کند که الکس از دوران کودکی ناخودآگاه برای دنیای خطرناک جاسوسی آموزش دیده است. بنابراین علت اصرار عمویش به آموزش تمام مهارت­های عجیبی که الکس در کودکی آموخته مشخص می­شود. الکس تحت فشار برای کمک به تحقیق در مورد مرگ عمویش و چگونگی ارتباط آن با ترور دو میلیاردر برجسته،  با اکراه هویت جدیدی به خود می‌گیرد و مخفیانه به یک مدرسه شبانه روزی دورافتاده به نام پوینت بلان می‌رود. پوینت بلان که در یک مکان دور افتاده در کوه‌های آلپ فرانسه قرار دارد، ادعا می‌کند که بچه‌های نوجوان خانواده­‌ای بسیار ثروتمند را که دارای مشکلاتی هستند به مسیر درست باز می‌گرداند. اما با بررسی‌های بیشتر و عمیق­‌تر، الکس متوجه می‌شود که دانش‌آموزان در واقع سوژه‌های نقشه‌ای نگران‌کننده توسط دکتر گریف مرموز هستند. نقشه‌ای که او باید برای متوقف کردن آن جان خود را به خطر بیندازد.

پوینت بلان اسرار تاریکی را در خود جای داده است و اگرچه ورود به مدرسه ممکن است نسبتا ساده باشد، مطمئنا بیرون رفتن اینگونه نخواهد بود. بازی و ویژگی­‌های شخصیتی بازیگران و ارتباط بین آن­ها به آرامی تا پایان فصل اول شکل می­‌گیرد و اشتیاق تماشای فصل دوم را دوچندان می­‌کند.

 

امتیاز منتقدان به سریال الکس رایدر

برای فصل اول الکس رایدر، وب‌سایت جمع‌آوری نقد و بررسی راتین تومیتوز با ۸۵ درصد تاییدیه بر اساس ۲۷ نقد، میانگین امتیاز ۶.۴ از ۱۰ را برای این سریال در نظر گرفت. مساله­ای که بیشتر منتقدان این وبسایت روی آن توافق دارند این است که فصل اول الکس رایدر در مدت زمان کوتاهی جایگاه خود را پیدا می­‌کند و شروع محکمی برای یک سریال جاسوسی را به نمایش می­‌گذارد که تمام خانواده می‌توانند در کنار هم از آن لذت ببرند. الکس رایدر در وبسایت متاکریتیک هم، بر اساس تحلیل‌های ۸ منتقد، امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داده که نشان‌دهنده نقد­های عموما مطلوب است.

تماشای آنلاین سریال الکس رایدر

نظر منتقدان درباره یک سریال جاسوسی

DESIDER | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

جول کلر| الکس رایدر قطعا یک سریال با کیفیتی بالاتر از حد متوسط ​​در ژانر جاسوسی است. سریال حول محور شخصیت اصلی‌اش می‌­چرخد و آنقدر او را پرورش می‌دهد که واقعا می‌توانیم باور کنیم که او به عنوان یک جاسوس، ماموریت خود را به درستی انجام خواهد داد که برای یک نوجوان ماموریتی بزرگ است. شاید صحنه­‌های ابتدایی فیلم کمی تکراری و معمولی به نظر بیایند اما با شروع ماجرای لندن، بازی زیبای فارنت تمام تصورات پیشین را از بین می­‌برد و نوید یک سریال هیجان‌انگیز را می­‌دهد. رابطه­ او با تام (دوست صمیمی‌اش) و ایان (عموی بداخلاقش) بسیار عالی به تصویر کشیده می­‌شود. ویژگی­‌های جاسوسی و کنجکاوی الکس کاملا طبیعی و متناسب با سنش جلوه می­‌کند.

تلگراف – امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

آنیتا سینگ | الکس رایدر فیلمی است که در مقایسه با سایر فیلم­‌های این ژانر یک سر و گردن بالاتر است. بسیار درست و خوش‌ساخت است و داستان­‌های کتاب را با استفاده از گوشی­‌های هوشمند و فناوری­‌های نوین به‌روز می­‌کند و در عین‌حال به ذات ماجراجوی شخصیت اصلی‌اش وابسته و پایبند است. لوکیشن­‌ها بسیار چشمگیر و عالی انتخاب شده‌اند و شما را جذب خواهند کرد.

PASTE Magazine | امتیاز: ۷۸ از ۱۰۰

الکسیس گاندرسون | همه چیز خیلی جدی اتفاق می­افتد، الکس رایدر اگر چه یک نوجوان است که وارد کار جاسوسی می­‌شود اما همه، حتی افراد شرور داستان، او را جدی می‌گیرند و یک خطر تلقی می­‌کنند. اما بازی عالی فارنت به اندازه کافی گرما و شوخ طبعی را به سریال می‌بخشد. با این اوصاف، چند عنصر وجود دارد که ممکن است واضح بیان نشده باشند. به عنوان مثال، بینندگان ناآشنا با کتاب‌های الکس رایدر بعید به نظر می‌رسد متوجه شوند که تا چه حد عمویش به طور مخفیانه از کودکی او را برای کارهای جاسوسی آموزش داده است.

 Pittsburgh Post Gazette | امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

راب اون| در قسمت­‌های اولیه فصل اول، داستان مقدمه­ طولانی­‌ای ارائه می­‌دهد زیرا دنیای الکس قبل از اینکه او در مسیر جاسوس شدن قرار بگیرد از هم می­‌پاشد. هر چند برخی اتفاقات قابل پیش­‌بینی است و چارچوب اصلی داستان تقریبا مشخص است اما با این حال کمی طول می­‌کشد تا داستان به قصه­ اصلی مورد نظر خود برسد و بیننده را از گنگی خارج کند.

ایندیپندنت | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

اِد کامینگ | الکس رایدر فیلمی آرام و جدی و خوش­‌ساخت است که خاطره اقتباس قبلی از این کتاب را به فراموشی می­‌سپارد. تصور اینکه کسی این سریال را دوست نداشته باشد سخت است. این سریال نسخه­ مدرن شده­ کتاب است که با سرعتی بیشتر از کتاب پیش می­‌رود. بازی فارنت در نقش الکس رایدر ستودنی است و به خوبی روح قهرمان نوجوان داستان را با نقاط ضعف و قوت مختلف به تصویر می­‌کشد.

بهترین سریال های خارجی ۲۰۲۲

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil