همه نکات جذاب قسمت هفتم سریال نیسان آبی

جنجال BMW در نیسان آبی

در قسمت هفتم از سریال نیسان آبی ماجرای ماشین بی‌ام‌و اهدایی از طرف بانک ابعاد جذاب‌تری پیدا می‌کند و بهانه‌ای می‌شود تا جمشید بالاخره استاد هاشم‌پور را از نزدیک ببیند.

یکی از ویژگی‌های سریال نیسان آبی دوری از موقعیت‌های لوده و طنازی‌های صرف است. طراحی کاراکترها و حتی برخی موقعیت‌های داستانی «نیسان آبی» کاملا واقعی و مطابق با زندگی روزمره مخاطبان است و در مقاطعی این موقعیت‌ها رنگ‌وبوی ملودرام و گاهی تلخ هم به خود می‌گیرد. سکانس ابتدایی قسمت هفتم سریال یکی از همین موقعیت‌های غیرکمدی اما جذاب سریال بود، آنجا که «جمشید» به زیارت رفته و از مشکلات و دغدغه‌های خود با امام رضا(ع) می‌گوید. این موقعیت‌ها از کلیت سریال بیرون نمی‌زند و در خدمت پرداخت شخصیت‌هاست.

همه چیز درباره سریال نیسان آبی

ماجرای ماشین اهدایی از طرف بانک به استاد جمشید هاشم‌پور که در قسمت گذشته بهانه‌ای جور کرد تا رضا خرسند ویدئویی از استاد هاشم‌پور برای جمشید بگیرد، در قسمت هفتم ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند و یکی از رویاهای جمشید قاسم‌پور را رنگ واقعیت می‌بخشد. حضور جمشید هاشم‌پور در محله جمشید قاسم‌پور بهانه‌ای برای به‌تصویر درآوردن ارادت مردم آن منطقه به یکی از ستاره‌های بی‌رقیب سینمای ایران در دهه ۶۰ و ۷۰ می‌شود. منوچهر هادی در «نیسان آبی» توجه ویژه‌ای به ادای دین به سینمای ایران داشته است.

علیرضا خمسه در سریال نیسان آبی

یکی از شوخی‌های بامزه سریال «نیسان آبی» در قسمت‌های مختلف، جنس روایت‌گری راوی اصلی ماجرا یعنی نیسان جمشید است. در قسمت هفتم و پس از آنکه جمشید برنده «بی‌ام‌و» از بانک می‌شود، شاهد سکانس از ذوق‌زدگی جمشید در مواجهه با «بی‌ام‌و» هستیم که نریشن‌های نیسان آبی، طنز مضاعفی به ماجرا بخشیده است، به‌خصوص آنجا که می‌گوید: «مگه همه چی قیافه‌س، اخلاقیات هم مهمه، مرام، معرفت…» در سکانس دیگری جمشید در حال تماشای فلاشر زدن بی‌ام‌و است که نیسان آبی می‌گوید‌: «جمشید این باطری خالی کنه من باطری به باطری نمی‌کنما!»

پیش‌تر درباره ترکیب بازیگران فرعی سریال «نیسان آبی» نوشته بودیم. گیتی قاسمی یکی از همین بازیگران فرعی است که در نقش «علم‌تاج» حضوری به‌شدت تأثیرگذار در سریال دارد. در قسمت هفتم در ۲ سکانس حضور گیتی قاسمی نمک مضاعفی به روایت داستان می‌بخشد. یکی در حین ورود جمشید هاشم‌پور به منزل جمشید قاسم‌پور و دیگر در سکانس خواستگاری از دختر جمشید پس از بردن «بی‌ام‌و» توسط خانواده قاسم‌پور. گیتی قاسمی از بازیگران باسابقه تئاتر است که در سال‌های اخیر حضوری پررنگ‌تر در عرصه بازیگری فیلم و سریال داشته است.

تماشای آنلاین سریال نیسان آبی در فیلیمو

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil