حرف‌های شهرزاد کمالزاده درباره بازی در سریال نارگیل

نارگیل یک هدیه در کرونا بود

نقش پزشک دربار را در سریال «نارگیل» ایفا می‌کند که ماجراهایی را در همین داستان رقم می‌زند (بیشتر از این توضیح نمی‌دهیم که برای نارگیل‌ندیده‌ها داستان این شخصیت لو نرود!). شهرزاد کمالزاده یکی از بازیگران مهم نخستین سریال ویژه کودک و نوجوان فیلیمو است. به بهانه حضورش در این سریال و شروع بازی‌اش با او گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

  • بازی در سریال نارگیل به‌عنوان یک سریال ویژه کودکان و نوجوانان چه جایگاهی در کارنامه شما دارد؟

بعد از شیوع کرونا، مخصوصا برای کودکان و نوجوانان، فضای سرگرمی و بازی از دست رفت و همزمان به جز یکی دو اثر، فضایی برای سرگرم‌شدن در اختیار نداشتند. خلأ کار کودک در این ایام به‌شدت احساس می‌شد. با خیلی از بچه‌ها که صحبت می‌کردم، خیلی از برنامه‌ها را بارها و بارها دیده بودند و کار جدیدی نداشتند. برای همین پخش سریال نارگیل مثل یک هدیه در این دوران برای بچه‌ها بود. برای خودم هم تا پیش از این همیشه اولویتم بازی در درام‌های اجتماعی بود و چندان کاری در حوزه کودک نداشتم اما دوست داشتم این حوزه را هم تجربه کنم. بازی در این سریال کار سختی بود اما در کنار دوستان و همکارانم این تجربه در مجموع تجربه بسیار خوبی برایم بود و امیدوارم در خروجی هم مخاطبان کودک و بزرگسال آن را ببینند و از آن لذت ببرند.

  • درباره نقش خودتان هم کمی توضیح می‌دهید، چقدر در پیشبرد داستان در سرزمین افسانه‌ای سه ماه نقش دارید؟

اولویتی که برای قبول این نقش و بازی در سریال ویژه کودک و نوجوانان داشتم، خدمت به این گروه سنی بود. نسل جدید ما همین بچه‌ها و مخاطبان این آثار هستند که از امروز شاید بتوانیم تأثیری بر فرآیند بزرگ شدن آن‌ها داشته باشیم. نقش من در سریال «نارگیل» یک نقش خاکستری است که ترجیح می‌دهم درباره جزییات آن چندان صحبت نکنم. این کاراکتر پزشک دربار است که همزمان با جلو رفتن داستان اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد که مخاطبان باید ببینند و دنبال کنند…

جمعیت کودکان و نوجوانان ما بسیار زیاد است و به نظرم خلأ کارهای مناسب آن‌ها در پلتفرم‌ها کاملا محسوس بود. چرا که اکثر کارهایی که این روزها عرضه می‌شوند، درام‌های اجتماعی با ته‌مایه‌های تلخ هستند و به همین دلیل جای این دست محصولات فانتزی و ویژه کودک و نوجوان در این فضا خالی بود

  • فارغ از داستان کودکانه، فضای «نارگیل» یک فضای فانتزی است. در کارنامه‌تان حضور در چنین فضایی را هم تجربه نکرده بودید. درباره این وجه تجربه‌تان بگویید.

من تا امروز چنین تجربه‌ای را نداشتم و به همین دلیل هم حضور در نارگیل برایم تجربه‌ای متفاوت و شیرین بود. به‌خصوص که متن این سریال به قلم حمزه صالحی بسیار نگارش خوبی داشت و همه همکارانم هم به‌درستی روی نقش‌های‌شان نشسته بودند. در مجموع فکر می‌کنم در خروجی شاهد کار خوبی خواهیم بود.

  • عنصر «خیال» مدت‌هاست که در سینما و تلویزیون ما کمرنگ شده و بیش از اندازه درگیر واقع‌گرایی شده‌ایم. از این منظر فکر می‌کنید «نارگیل» چقدر می‌تواند مورد توجه کودکان قرار بگیرد؟

کلا دنیای بچه‌ها، دنیای رویا و فانتزی‌هاست، هر چند کودکان امروز نسبت به مسائل پیرامون‌شان خیلی باهوش‌تر شده‌اند و سطح توقع‌شان در همه چیز بالاتر رفته است. همه چیز ریشه در دوران کودکی دارد. حتی پرورش قوه خیال و خلاقیت‌ها هم ریشه در همین دوران دارد. از این منظر مواجهه با دنیای فانتزی و خیالی «نارگیل» می‌تواند خیلی برای بچه‌ها جذاب باشد.

  • درباره تجربه بازی در کنار عروسک‌ها بگویید که به‌نوعی ویژگی شاخص این سریال محسوب می‌شوند.

من عاشق هر ۳ عروسک شده‌ام. به‌خصوص «لنگه» که بسیار دوست‌داشتنی است. زحمات افرادی که پشت این عروسک‌ها هستند شاید کمتر دیده شود. مانند عروسک‌گردانی که جان دوباره می‌بخشند و صداپیشه‌هایی که بسیار بسیار بی‌نظیر هستند مانند محمدرضا علیمردانی و هومن حاجی‌عبدالهی. این گروه هم نقش بسزایی در جذابیت فضای داستانی «نارگیل» دارند و فکر می‌کنم این سه عروسک هم در میان مخاطبان کودک و نوجوان به محبوبیت برسند و در میان مردم جا باز کنند.

شهرزاد کمالزاده در سریال نارگیل

  • «نارگیل» یکی از معدود سریال‌های کودک و نوجوان در شبکه نمایش خانگی است. این ویترین جدید که اتفاقا پرقدرت هم ظاهر شده، به‌نظرتان چقدر ظرفیت برای عرضه سریال‌هایی از این دست دارد؟

جمعیت کودکان و نوجوانان ما بسیار زیاد است و به نظرم خلأ چنین کارهایی در پلتفرم‌ها کاملا محسوس بود. اتفاقا خیلی خوشحال شدم وقتی این کار تولید شد چرا که اکثر کارهایی که این روزها در پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند، درام‌های اجتماعی با ته‌مایه‌های تلخ هستند و به همین دلیل جای این دست محصولات در این فضا خالی بود. به همین دلیل هم نقش‌آفرینی در این مجموعه را پذیرفتم تا به‌عنوان یکی از کوچک‌ترین اعضای مجموعه سهمی در رفع این خلأ داشته باشم. باید یک خداقوت هم به بروبچه‌های فیلیمو بگوییم که از این کار حمایت کردند و در آینده هم حمایت می‌کنند. امیدوارم مردم هم از خروجی کار ما رضایت داشته باشند.

بنر سریال نارگیلهمه چیز درباره سریال نارگیل

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil