همه چیز درباره فیلم اکشن Sweet Girl + نقد و بررسی

تابستان امسال فیلم‌های جذابی در نتفلیکس منتشر شد که یکی از آنها فیلم اکشن Sweet Girl با بازی جیسون موموآست؛ ستارۀ سریال بازی تاج‌وتخت در این اثر نقش ری کوپر را بازی می‌کند؛ مردی که در پی انتقام گرفتن است. فیلم Sweet Girl یک اثر هیجان‌انگیز و دلهره‌آور است در قالب یک قصه جدی پندآموز درباره بدگمانی نسبت به شرکت‌های دارویی. برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.

خلاصه داستان فیلم اکشن Sweet Girl

فیلم اکشن Sweet Girl که به قلم فیلیپ آیزنر، گرگ هرویتز و ویل استپلز نوشته‌شده؛ داستان یک پدر و دختر است که می‌خواهند به روش خودشان برای اجرای عدالت مبارزه کنند.
یک همسر آسیب‌دیده (با بازی جیسون موموآ) عهد می‌‌بندد که عدالت را درباره آدم‌هایی که مسئول مرگ همسرش هستند پیاده کند. در حالی که همزمان باید از تنها عضو باقی‌مانده خانواده خود یعنی دخترش (با بازی ایزابلا مونر) محافظت کند.
فیلم اکشن Sweet Girl به کارگردانی برایان مندوزا در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد ۱۴۰۰) در نتفلیکس پخش شد. فیلم‌برداری این فیلم در پاییز سال ۲۰۱۹ در پیتسبرگ آغاز شده بود.

بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما

عوامل و بازیگران:

  • بازیگران: جیسون موموآ، ایزابلا مونر، مانوئل گارسیا-رولفو، رضا جفری، آدریا آرجونا، ایمی برنمن، برایان هاو، جاستین بارتا، کتی اوبرایان، لکس اسکات دیویس، مایکل ریموند-جونز، نلسون فرانکلین، رجی لی
  • کارگردان: برایان اندرو مندوزا
  • نویسندگان: گرگ هرویتز، فیلیپ آیسنر، ویل استیپلز
  • ژانر: اکشن، درام، دلهره‌آور
  • درجه‌بندی: R مناسب برای بالای ۱۷ سال
  • تولید: Pride of Gypsies
  • کشور سازنده: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • مدت‌زمان: ۹۶ دقیقه

 

تیزر فیلم Sweet Girl

مروری بر نظر منتقدان درباره‌ فیلم اکشن Sweet Girl

نیک اسخاخر از ورایتی

امتیاز ۷۰ از ۱۰۰
به کمک موسیقی هیجان‌انگیز استیون پرایس و رهبری قدرتمند مندوزا، فیلم ریتم خود را حفظ می‌کند. موموآ، چه در تعامل‌های احساسی‌اش با دخترش (که ایزابلا مونر او را به طرز ماهرانه‌ای مجسم کرده است) و چه زمانی که به شکلی خلاقانه‌‌ گردن دشمن خود را می‌شکند، حضوری کاریزماتیک دارد. همچنین در اینجا عدم واقع‌گرایی به نفع فیلم تمام شده است.

فردوسا عبدی از Screen Rant

امتیاز ۶۰ از ۱۰۰
در نهایت، فیلم دختر شیرین لزوما چرخ یا هر چیز دیگری را از نو اختراع نمی‌کند، اما با این حال سعی دارد که با مصالح خود سرگرم باشد.

کریگ دی. لیندزی از ای. وی. کلاب

امتیاز ۵۰ از ۱۰۰
فیلم دختر شیرین به همان اندازه‌ که قابل‌پیش‌بینی و مضحک است می‌تواند مخاطبان را متقاعد کند که کینه و خشم خودشان علیه شرکت‌های دارویی بزرگ را حفظ کنند. اما بخش عمده فیلم در خدمت ستاره احساساتی و تنومند آن، جیسون موموآست.

ایزابلا مونر در فیلم اکشن Sweet Girl

رکسانا حدادی از لس‌آنجلس تایمز

امتیاز ۵۰ از ۱۰۰
موموآ اگرچه می‌تواند به شکلی باورکردنی از غم و اندوه ناشی از یک ضربه ویرانگر ضجه و زاری کند، اما قادر نخواهد بود که بار فیلمنامه آشفته دختر شیرین را به دوش بکشد.

کریستن لوپز از ایندی‌وایر

امتیاز ۵۰ از ۱۰۰
دختر شیرین از هر لحاظ، احمقانه است؛ هرچند با ایزابلا مونر همه‌چیز قابل‌درک به نظر برسد. اما مایه تاسف است که پیچ‌وتاب‌های فیلم او را نیز تضعیف می‌کند، فارغ از اینکه او کاملا خارق‌العاده باشد. با این اوصاف، اگر آن‌ها بخواهند دختر شیرین ۲ را بسازند و حق مونر را ادا کنند، منتظر آن خواهم بود.

نقد فیلم اکشن Sweet Girl

یک شرکت داروسازی، دارویی که می‌تواند باعث نجات بیماران سرطانی شود را از بازار خارج می‌کند و در نتیجه آن، بیماری به نام آماندا (با بازی آدریا آجونا) در مبارزه با سرطان شکست می‌خورد. در پی مرگ آماندا، شوهر غمگین او و دخترش به دنبال کشف حقیقت درباره این معامله تجاری می‌روند و سوگند انتقام می‌خورند.

یک فیلم اکشن سرراست با موضوع فسادهای شرکت‌های دارویی بزرگ، چیز تازه‌ای نیست. معمولا در این فیلم‌ها عناصر ژانری، جدال‌های تلخ علیه راه و روش‌های سوداگرانه صنعت پزشکی که جان انسان‌ها را در خطر قرار می‌دهند را تلطیف می‌کنند. اما دختر شیرین نتفلیکس، برخلاف فیلمی مثل فیلم فراری (The Fugitive)، فیلمی که میان سکانس‌های هیجان‌انگیز خود و کشف یک دسیسه سازمانی به تعادلی بی‌نقص می‌رسد، یک پیشنهاد نامطلوب به نظر می‌رسد که به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست.

در اینجا، یک دارو ویژه سرطان که در آستانه تایید قرار دارد به دلیل برخی معاملات سودجویانه پشت پرده از بازار خارج می‌شود. دارویی که می‌توانست زندگی آماندای بیمار را نجات بدهد. پس از مرگ آماندا، همسرش رِی و دخترش ریچل با حضور در باشگاه ورزشی بر غم و اندوه خود چیره می‌شوند و سعی می‌کنند به راز اینکه چرا دارو هرگز در دسترس قرار نگرفته، پی ببرند. آن‌ها با فاش کردن فسادهای پشت پرده باید از دست قاتل‌ها، شرکت‌های ثروتمند و قانون فرار کنند.

جیسون موموآ یک ستاره اکشن تمام‌عیار برای یک فیلم انتقام‌جویی پر زدوخورد است. اما در حالی که صحنه‌های اکشن فیلم از هیکل تنومند موموآ بیشترین بهره را می‌برند، سکانس‌های مبارزه آن ناب و برانگیزنده نیستند؛ اگرچه موموآ با سهولت باورکردنی‌ دشمنان خود را گوشمالی می‌دهد و به‌راحتی پذیرای برخی ضربات سنگین آن‌هاست. یک صحنه درگیری فیزیکی در یک سیستم حمل‌ونقل عمومی در فیلم وجود دارد که می‌توان آن را به‌نوعی معادل سکانسی در فیلم هیچ‌کس (Nobody) دانست، هرچند در مقایسه با آن کم‌تر سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش است. موموآ در حرفه خود به نقطه‌ای رسیده که اساسا می‌تواند نشانه‌هایی از زیبایی‌شناسی فرازمینی خود را در اینجا نیز به نمایش بگذارد. اگر او در نقش اصلی فیلم در تمام مدت سرگردان و در تنگنا نبود می‌توانست در اینجا جلوه‌ای از فیلم آکوامن (Aquaman) را با خود داشته باشد. موموآ با وجود لحظاتی که طنینی احساسی دارند موفق می‌شود حضوری موثر از خود نشان بدهد. ناله‌های نومیدانه و غم‌انگیز او هنگامی‌که همسرش می‌میرد، به شکل ملموسی گویی از اعماق وجودش می‌آیند. دختر شیرین برای ایزابلا مونر پس از فیلم سال ۲۰۱۹ دورا و شهر گمشده طلایی (Dora And The Lost City Of Gold) گامی جسورانه محسوب می‌شود. او در دختر شیرین همچنان تماشایی است و حضوری جذاب در کنار موموآ دارد و موفق می‌شود سهم خود را از اکشن فیلم به‌دست بیاورد.

اما در اطراف این دو، همه‌چیز خراب می‌شود. فیلمنامه به شکل مضحکی ناامیدکننده و پر از دیالوگ‌های سطحی (مانند دیالوگی که ری به‌قصد اعتراض به نماینده شرکت دارویی می‌گوید: «اگر همسرم بمیره، این حکم مرگ تو رو داره!»)، استعاره‌های قابل پیش‌بینی و کاراکترهای تک‌بعدی است. تلاش برای محکوم کردن شرکت‌های دارویی بزرگ به‌اندازه کافی هوشمندانه و نیشدار نیست. هرچند عقیده پشت آن قابل ستایش است، اما هرگز عمیق نمی‌شود. هرچه فیلم با جدیت بیشتری به موضوع اصلی خود می‌پردازد احمقانه‌تر به نظر می‌رسد. به تصویر کشیدن دنیایی از خطابه‌های به‌ظاهر مقدس و تشویق‌های بی‌معنی در فیلم جنبه‌ای کاریکاتوری و اغراق‌آمیز پیدا می‌کند. در نتیجه دختر شیرین هرگز نمی‌تواند طنز کنایه‌آمیزی را که همه‌چیز را جذاب‌تر و واقعی‌تر جلوه می‌دهد، ایجاد کند. فیلمی با ریتمی کند و یک پرده‌ پایانی سزاوار سرزنش که بهتر بود هرگز عرضه نمی‌شد.

فیلم اکشن Sweet Girl

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil