نقد انیمیشن بچه رئیس : کسب‌ و کار خانوادگی

بچه رئیس : کسب‌ و کار خانوادگی، شعف و خوشحالی متوسط، اکشن فراوان و ‌شوخی‌های هوشمندانه‌ای را ارائه می‌دهد، و شامل صداهای سرگرم‌کننده جیمز مارسدن، جف گلدبلوم و ایمی سداریس می‌شود.

زمانی که بچه بودم، مثل یک مرد حرف می‌زدم و مثل یک مرد می‌فهمیدم…
انیمیشن بچه رئیس : کسب‌وکار خانوادگی (The Boss Baby: Family Business) به‌تازگی در سینماها اکران شده و همچنین هم‌زمان روی سرویس فیلیمو قابل‌مشاهده است. تد و تیم تمپلتون برگشته‌اند، اما این‌بار درحالی‌که بزرگ شده‌اند!
سی سال از ماجراهای اولین فیلم بچه رئیس می‌گذرد اما آن‌ها همچنان با نوشیدن یک فرمول جادویی، دوباره به نوزاد تبدیل می‌شوند. برای نقد و بررسی فیلم بچه رئیس : کسب‌ و کار خانوادگی با فیلیمو شات همراه باشید.


بهترین انیمیشن های جهان تا سال ۲۰۲۱


بعد از یک انیمیشن موفق و سپس چندین سال در قالب یک سریال نتفلیکس، بچه‌های سرسختِ بچه رئیس با یک فیلم پرجنب‌وجوش و عجیب‌وغریب با عنوان بچه‌ رئیس : کسب و کار خانوادگی دوباره به پرده بزرگ سینما بازگشته‌اند. در انیمیشن جدید، تد و تیم بزرگ شده‌اند و به آن‌ها دستور داده شده که به مدرسه‌ای مشکوک نفوذ کنند.


نقد انیمیشن The Boss Baby: Back In Business


انیمیشن بچه رئیس لحظه‌های خوب و شیرینی دارد و از اکشن فوق‌العاده شلوغ و دیوانه‌واری برخوردار است که ذهن‌های ماجراجو را حسابی سرگرم خواهد کرد. اما به‌طور کلی این فیلم یک انیمیشن سرگرم‌کننده متوسط است که هیچ ویژگی استثنایی‌ای ندارد.

نمایی از انیمیشن بچه رئیس

فرضیه اساسی فرانچایز بچه رئیس در ذات خود هیچ مشکلی ندارد، اما نمی‌توان انکار کرد که همه این‌ها به شکل خفیفی آزاردهنده‌اند. شاید صفت چندش‌آور زیادی اغراق‌آمیز باشد، اما قطعا یک ناراحتی جزئی در تماشای این انیمیشن کودکان نوپای بزرگ‌سال وجود دارد.

کسب‌وکار خانوادگی با داشتن یک تیم توسعه یافته (با صداپیشگی جیمز مارسدن، که در هنگام انجام صدای این انیمیشن بسیار شبیه به اندی سمبرگ است) یک لایه عجیب‌و‌غریب و نامتعادل به فیلم اضافه‌ می‌کند. چراکه او به قالب نوجوانی درمی‌آید که در مدرسه راهنمایی با دختر خودش تابیتا (با بازی آریانا گرینبلت) دوست می‌شود. اگرچه تیم در حال انجام یک مأموریت برای شرکت BabyCorp است، اما انگیزه ثانویه و شخصی او جاسوسی تابیتاست. او حتی به شکل عجیب‌وغریب و ناخوشایندی از طریق همسرش (با بازی اوا لونگوریا)، خود را به خانه خودش دعوت می‌کند تا بتواند به‌عنوان یک کودک همسن، در اطراف اتاق دخترش باشد.

به‌‎طورکلی حماسه بچه رئیس به‌نوعی ناخوشایند و حتی زننده است. فیلمی که سرانجام به مجموعه‌ای مبهم از چیزهای آشفته تبدیل می‌شود. اما درنهایت برای نوجوانانی که ‌دنبال محتوا هستند و همچنین والدینی که تمایلی به دیدن فیلم‌های کاملا شرورانه ندارند، گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید. بچه رئیس : کسب‌وکار خانوادگی، بسیار هوشمندانه است و آنقدر در بیان احساسات (شامل آشتی تِد و تیم پس از سال‌ها دوری) ظریف عمل می‌کند، که درنهایت به فیلمی لطیف و نجیب تبدیل شود.

گلدبلوم و ایمی سداریس به ترتیب در نقش‌ شخصیت شرور و بچه رئیس جدید، این داستان عجیب‌وغریب را هیجان‌انگیزتر می‌کنند. گلدبلوم جادوی خود را اینجا انجام می‌دهد، به این منظور که فقط کار خودش (در واقع نوعی اجرای هجوآمیز از خودش ارائه می‌دهد که همه ما عاشق آن هستیم) را به‌عنوان دکتر آرمسترانگ، رئیس مرکز معتبر آکورن برای کودکان و نوجوانان پیشرفته به سرانجام برساند. مرکز آکورن یک آکادمی کودک است که در حال پیاده کردن نقشه‌هایی شیطانی برای تبدیل بزرگ‌سالان به عروسک‌های قابل کنترل است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، گلدبلوم در اینجا کاری نمی‌کند که ما به آن عادت نداشته باشیم؛ اما هرزمانی که او رفتارهای خنده‌دار یا احمقانه‌اش را انجام می‌دهد، فیلم به شکل محسوسی جذاب‌تر می‌شود.

سداریس نیز در نقش تینا و بچه رئیس جدید، که به‌عنوان عضو سخنگوی BabyCrop برای این نمایش شرارت جدید عمل می‌کند، حضوری عالی دارد. او و تد، درحالی‌که هردو سوپراستار BabyCrop هستند در مورد فعالیت‌های شرکت، نظر متفاوتی دارند. تینا برای کار تیمی بیش از موفقیت‌های فردی ارزش قائل است. الک بالدوین نیز در اینجا دوباره حضور دارد (اگرچه که جیمی کیمل و لیسا کودرو نیز در نقش پدربزرگ و مادربزرگ ظاهر می‌شوند). او همچنان خنده‌های بسیار جدی و هم‌زمان سبک جک دوناگی را ارائه می‌دهد. به‌ویژه وقتی تدِ کودک خود را با سایر کودکان همراه می‌کند و باید تلاش کند تا خود را از چنگال مراقبت‌های روزانه مهدکودک نجات دهد.

آریانا گرینبلت، که در حال حاضر در همه‌جا دیده می‌شود، از فیلم در ارتفاعات (In The Heights) گرفته تا فیلم سرزمین‌های مرزی (Borderlands)، قسمت عمده‌ای از هسته اصلی فیلم را در نقش تابیتا تشکیل می‌دهد. تیم به اشتباه احساس می‌کند که تابیتا در حال دور شدن از او است. اما در واقع، او به این دلیل که خلاقیت دلسوزانه پدرش را به ارث نبرده، احساس شرم دارد. در بعضی لحظه‌ها، فیلم با ارائه وظایف والدین از مسیر خود خارج می‌شود، زیرا تیمِ پدر، هر زمان که کسی در خانواده‌اش احساس غم و اندوه می‌کند خود را یک فرد شکست‌خورده می‌داند. اما در مجموع، مضمون کلی در جای مناسبی قرار دارد. بچه رئیس : کسب‌وکار خانوادگی اگرچه اثری برجسته نیست، اما در نهایت یک ماجراجویی خانوادگی راضی کننده است.

نتیجه‌گیری

بچه رییس : کسب‌ و کار خانوادگی، یک شعف و خوشحالی متوسط، اکشن فراوان و ‌شوخی‌های هوشمندانه‌ای را ارائه می‌دهد، و شامل صداهای سرگرم‌کننده جیمز مارسدن، جف گلدبلوم و ایمی سداریس می‌شود. شخصیت تیم جیمز، به خاطر اینکه دخترش را فریب می‌دهد تا اسرار خود را برای او، درحالی‌که تبدیل یک بچه شده فاش کند، بیش از حد مورد ستایش قرار گرفته است. به همین دلیل بعید است کاراکتر او بیش‌تر از این گسترش پیدا کند. اما در نهایت بچه رئیس : کسب‌وکار خانوادگی، دنباله‌ای مناسب است که به طرز لذت‌بخشی برای ۹۰ دقیقه، یک خانواده را سرگرم می‌کند.

تماشای انیمیشن بچه رییس

منبع: Ign

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil