الهه حصاری بازیگر سریال زخم کاری: هر قسمت را بیشتر از ۳ بار می‌بینم!

به بهانه حضور الهه حصاری در سریال زخم کاری، در شرایطی که خیلی مراقب بود داستان یا نقشش لو نرود، با او گفتگویی داشته‌ایم.

درحالی‌که در پنج قسمت اول سریال زخم کاری بیشتر بازیگران و نقش‌ها جلوی دوربین آمده بودند، پوستر ششمین قسمت سریال با چهره‌ای جدید منتشر شد و باعث شد خیلی از تماشاگران کنجکاوانه منتظر ورود نقش جدید به سریال و تاثیر او در روند قصه باشند. بالاخره کیمیا با یک ورود و یک سلام، آنقدر کنجکاوی برانگیز بود که گمانه‌زنی‌ها درباره آینده نقشش در پیشبرد سریال شروع شد. به بهانه همین ورود ساده و البته کمی مرموز، با الهه حصاری در شرایطی که خیلی مراقب بود داستان یا نقشش لو نرود، گفت‌وگو کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.


همه چیز درباره سریال زخم کاری + نقد و بررسی


  • چطور برای این نقش انتخاب شدید؟

الهه حصاری: «مثل روال همه کارها. سال ۹۹ برای همه‌سال سختی بود و یکی از بهترین اتفاق‌های این سال برای من انتخابم برای سریال زخم‌کاری آقای مهدویان بود.»

  • اولین مواجهه‌‌تان با نقش چطور بود؟

«بار اولی که رفتم دفتر، آقای مهدویان برایم درباره نقش و فیلم‌نامه توضیحاتی دادند. من به‌شدت دوست داشتم با آقای مهدویان کار کنم. واقعا از ته دلم و بدون مبالغه می‌گویم. فکر می‌کنم خیلی از بازیگران هستند که دوست دارند با آقای مهدویان کار کنند و دعا می‌کنم هرکسی که دوست دارد برایش اتفاق بیفتد. این اتفاق برای من افتاد و وقتی‌که احساس کردم نقشی است که چالش‌برانگیز است دیگر خیلی به چیز دیگری فکر نکردم. حضور آقای مهدویان در رأس کار و تهیه‌کننده کارمان، آقای تخت‌کشیان باعث شد که من دست‌دست نکنم و کیمیا را انتخاب کنم.»

الهه حصاری
  • کیمیا چه چالش‌‌هایی برای شما داشت تا بتوانید به نقش نزدیک شوید و به خوبی اجرا کنید؟

«اینکه به خوبی اجرا کرده‌ام یا نه را نمی‌دانم و امیدوارم این اتفاق افتاده باشد ولی آنقدر نقش کیمیا ازنظر خودم می‌تواند شبیه خیلی‌ها باشد و خیلی‌ها می‌توانند با او همذات‌پنداری کنند که برایم جالب بود. البته نمی‌گویم به چه شکل و شمایلی چون قرار نیست نه درباره قصه و نه نقش چیزی بگویم تا تماشاگران خودشان ببیند ولی همین‌قدر بگویم که احساس کردم درون این کاراکتر تفاوتی هست که من تابه‌حال آن را تجربه نکرده‌ام و دوست داشتم که این اتفاق بیفتد.»

  • هم تجربه بازی در سریال را داشته‌اید و هم‌بازی در سینما، سریال بازی کردن آنقدر جذابیت داشته که بازهم این تجربه را تکرار کردید یا اولویت‌تان برای انتخاب کار چیزهای دیگری است؟

«به دلیل طولانی بودن پروسه تولید، ممکن است خیلی از بازیگران دوست نداشته باشند یا برایشان سخت باشد در سریال حضور داشته باشند اما در این زمانی که به خاطر کرونا در شرایطی هستیم که نمایش خانگی تبدیل به‌اتفاق خوشایندی شده است و فیلم‌نامه‌های جذابی هم نوشته می‌شود، انتخاب خوبی است. من سال ۹۵ اولین کار تلویزیونی و البته تنها سریال تلویزیونی‌ام را بازی کردم که خدا را شکر آن‌هم خروجی خوبی داشت. بعد هم سریال «ممنوعه» را بازی کردم که در شبکه نمایش خانگی بود. غیر از این در سریال دیگری نبودم. اما در ذهنم بود که علاوه بر سینما کار در نمایش خانگی را بازهم در کارنامه‌ام داشته باشم منتها در ژانر متفاوت و نقش متفاوت. این‌طور نبود که بگویم نه! من سریال کار نمی‌کنم. ولی خب نقش، فیلم‌نامه و کارگردان برایم خیلی مهم بود.»

  • گروه بازیگری چقدر برایتان مهم بود؟ روی تیم بازیگری سختگیر هستید موقع انتخاب نقش؟

«شاید تا چند سال پیش برایم خیلی مهم نبود و سختگیر نبودم اما بیشتر که یاد گرفتم و البته هنوزم هم در حال یادگیری هستم، طبیعی است که هر بازیگری تجربه‌اش که بیشتر شود سختگیری‌اش هم بیشتر می‌شود و بله من این سختگیری را در مورد کست (Cast) هم داشتم. درباره این سریال هم چیزی که به‌صراحت و بدون مبالغه می‌توانم بگویم اولین اسمی که شنیدم آقای جواد عزتی بودند. به‌عنوان نقش اصلی کار و همیشه خیلی دوست داشتم حتما با ایشان کار کنم و باعث افتخارم بود که این اتفاق افتاد و تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌ها در کارنامه کاری‌ام شد.»

  • هم‌بازی‌های دیگر چطور؟

«خانم آزادی‌ور هم بسیار درجه‌یک بودند. البته همه همکارانم عالی و درجه‌یک بودند و بعد از ۶ قسمت اینطور پرمخاطب بودن یعنی آن اتفاقی که باید، افتاده و کار به ثمر رسیده است. من به‌جز آقای چنگیزیان که قبلا یک سینمایی به اسم «نقش نگار» را باهم کار کرده بودیم با هیچ‌کدام سابقه همکاری نداشتم. همه درجه‌یک بودند و من به‌عنوان کوچک‌ترین عضو به لحاظ تجربه در کنار این اساتید و بزرگان بودم. می‌توانم بگویم که در این کار خیلی یادگرفتم. بیش از پیش. از تک‌تک کسانی که در کار حضور داشتند. مخصوصاً آنهایی که پشت دوربین بودند و به‌ویژه شخص آقای مهدویان.»

  • تجربه حضور در یک کار پرستاره چطور بود؟

«برای من اتفاق خوبی بود. من فکر می‌کنم همیشه کنار ستاره‌ها، کنار هرچیز قشنگی، کنار هرچیز درستی، هرچیزی یا هرکسی درخشانی دیده می‌شود و اگر کمی هم هوشمند باشد درست هم دیده می‌شود و اتفاق درستی می‌افتد. برای من مثل همیشه، خدا خیلی خوب خواست و این سریال برای من الهه حصاری تجربه خاص و درجه‌یکی شد.»

الهه حصاری
  • جذاب‌ترین کاراکتر به نظر شما کیست؟

«اول مالک و بعد… نه! اول و دوم نمی‌توانم بگویم چون شخصیت سمیرا را هم خیلی دوست دارم که درواقع همان لیدی مکبث قصه است. هم مالک و هم سمیرا.»

  • چه مدت درگیر بازی بودید؟

«نمی‌توانم دقیق بگویم از کی تا کی چون مدتی هم گذشته. من پراکنده کار داشتم و قسمت‌های مربوط به بازی من در طول کار پخش بود ولی فکر می‌کنم ۴ تا ۵ ما طول کشید.»

  • کیمیا بعد از اینکه ۵ قسمت از کار گذشت وارد سریال شد. نگران پذیرش مخاطب نبودید؟ به‌هرحال بقیه بازیگران ۵ قسمت فرصت داشتند تا در نقششان جا بیفتند. اصلا این موضوع برای بازیگر فرقی دارد یا نه؟

«من از اول و طبق روال فیلم‌نامه می‌دانستم که از قسمت ۶ وارد می‌شوم که خب در پخش هم همین اتفاق افتاد. این آمادگی را داشتم اما خیلی طبیعی است که به این فکر کنم که قرار است چه اتفاقی بیفتد. بااینکه فیدبک‌های مثبت می‌گرفتم چه از کارگردان محترممان چه از پارتنرهایم و چه از تدوینگر کار، جناب آقای سجاد پهلوان‌زاده، که خیلی زحمت کشیدند. به‌هرحال آدم چیزهایی می‌شنود و حتی یادش است چه‌کار کرده اما این‌طور که به‌طور کامل با موسیقی با تدوین درست و با در کنار هم قرار گرفتن همه اتفاقات چطور شود، این چیزی است که منِ بازیگر منتظرش هستم تا ببینم. من هنوز که هنوز است بعد از ۱۲ سال کار برای دیدن هر پلان یا سکانسم استرس می‌گیرم و آن شب هم تا صبح که قرار بود قسمت جدید سریال بیاید نخوابیدم. استرسی توام با هیجان و خوشحالی بود. می‌خواستم ببینم چه خبر است.»

  • پس هر هفته پیگیر سریال هستید؟

«بله. بالای ۳ بار هر قسمت را می‌بینیم. نه فقط این کار. همه کارهایی که خودم کار می‌کنم را همین‌طور چند بار می‌بینم. مخصوصا اگر سینمایی باشد خیلی دوست دارم بروم سینما و کارم را آنجا ببینم.»

  • بعد از پخش سریال چه اتفاقی افتاد؟ واکنش‌ها چطور بود؟

«دوتا خواهر کوچک‌تر از خودم دارم و مامانم که همیشه پیگیر کار من هستند. البته خواهرانم با جزئیات بیشتری دنبال می‌کنند و نظر می‌دهند. من هیچ‌چیزی از سریال برایشان نمی‌گویم. حتی اینکه چه نقشی دارم و چه اتفاقی قرار است بیفتد. خواهرم بعد از دیدن قسمت ۶ سریال انگار سورپرایز شده بود گفت: «خواهر جون باورم نمی‌شود انگار یک‌طور دیگری هستی.» به‌واسطه نقش‌هایی که قبلا از من دیده بودند فکر می‌کردند اینجا هم قرار این یک دختر مظلوم را ببینند. البته الان هم تقریبا همان است، اما نمی‌دانم چه چیز عجیب‌وغریبی به نظرشان آمده بود. چون من کار خاصی انجام ندادم هرچی بوده راهنمایی‌های آقای مهدویان بوده. من تا اینجای کار فقط آمدم یک سلام دادم و رفتم. اما خیلی برایشان جذاب بود و از من سوال می‌کردند حالا چه اتفاقی می‌افتد و من گفتم نمی‌دانم صبر کنید تا ببینید!»

  • حواشی که برای سریال به وجود آمده فکر می‌کنید چقدر روی پخش سریال اثر بگذارد؟

«خودم از آنجایی که اصلا اهل حاشیه نیستم و سعی می‌کنم مثبت اندیش باشم فکر می‌کنم اتفاقات خوبی برای سریال می‌افتد و روند خوب‌رو به جلو طی خواهد کرد.»


درباره رعنا آزادی ور و نقش‌آفرینی‌اش در زخم کاری

مرور کارنامه بازیگری جواد عزتی

سیاوش طهمورث: در زخم کاری

آنچه سریال های جدید نمایش خانگی از مفهوم زنانگی آشکار می‌کنند


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil