سرعت و هیجان در نزدیکی خط پایان!

همه چیز درباره سریع و خشن ۱۰؛ فست ایکس

وین دیزل در فیلم Fast X با خطرناک‌ترین و مهلک‌ترین دشمنی که تاکنون دیده‌اند روبرو می‌شود

از آنجایی که فست ایکس دهمین عنوان از مجموعه سریع و خشن را نمایندگی می‌کند، فکر کردن به اینکه این فیلم‌ها چگونه از شروع متواضعانه خود تا این نقطه گسترش پیدا کرده‌اند، باورنکردنی است. این مجموعه در واقع با داستانی درباره یک پلیس شروع می‌شود که بطور مخفیانه به یک گروه مسابقات خیابانی که در کار سرقت وسایل الکترونیکی هستند راه پیدا می‌کند. اما اکنون این فرانچایز اساسا به داستان ابرقهرمان‌هایی تبدیل شده است که با شیرین‌کاری‌های ماشینی تماشایی خود وظیفه نجات جهان را به عهده دارند. به این ترتیب این مجموعه‌ فیلم که زمانی داستانی درباره مسابقه‌دهنده‌ها و اتوموبیل‌های سریع بود، به یک فرانچایز اکشن جهانی تبدیل شد. سریع و خشمگین در طول ۹ فیلم اخیرش، از خاستگاه خود، مسابقات خیابانی، فاصله گرفته و اکنون این مجموعه ماشینی مفرح و دیوانه‌کننده به پایان راه خود نزدیک می‌شود.
سریع و خشمگین ۱۰، با عنوان رسمی فست ایکس Fast X، آغاز آخرین بخش از ماجراجویی‌های دومینیک تورتوی وین دیزل محسوب می‌شود. در حالیکه مخاطبان انتظار نداشتند که اف ‌۹ با فرستادن تج و رومن به فضا، حتی به آسمان برسد، اکنون با فست‌ ایکس هر چیزی را انتظار می‌کشند. با فیلیموشات و معرفی و نقد سریع و خشمگین ۱۰ همراه باشید.

خلاصه داستان فست ایکس Fast X

داستان فیلم سریع و خشن ۱۰ یا فست ایکس Fast X را اینطور می‌شود گفت؛ دانته ریس (جیسون موموآ)، پسر یک قاچاقچی بزرگ و بی‌رحم، هرنان ریس، برای انتقام گرفتن از دومینیک تورتو (وین دیزل) بخاطر کشتن پدرش نقشه می‌کشد. نقشه مفصل و استادانه او همه دوستان دام (دومینیک) – و چند دشمن قدیمی – را در برمی‌گیرد. به این ترتیب، آن‌ها در اینجا با بی‌رحم‌ترین و مرگبارترین دشمنی که تاکنون با آن روبرو شده‌اند، مواجه می‌شوند. تهدیدی وحشتناک که از درون سایه‌های گذشته ظاهر می‌شود. انتقامجویی که مصمم است این خانواده را متلاشی کند و هر چیز و هر کسی را که دام دوست دارد برای همیشه نابود کند. باید ببینیم که آیا این بار هم دام و خانواده‌اش موفق می‌شوند از دشمنی که در مسیرشان قرار گرفته است، پیشی بگیرند.

تماشای فیلم سریع و خشن 10 یا فست ایکس در فیلیمو

فست ایکس؛ یک دوگانه یا سه‌گانه؟

فست ایکس ممکن است آخرین داستان این فرانچایز باشد، اما این کار تنها با یک فیلم انجام نمی‌شود. در واقع این فیلم قرار است در دو قسمت عرضه شود. طبق آخرین اخبار، قسمت دوم این داستان با عنوان فست ایکس بخش ۲، در سال ۲۰۲۵ به سینماها می‌آید، اما هنوز تاریخ دقیق اکران آن مشخص نیست.

البته شنیده می‌شود که شاید فست ایکس یک سه گانه باشد که در این صورت باید منتظر دو قسمت دیگر باشیم. البته هنوز بطور قطعی مشخص نیست که آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر. فیلمبرداری فست ایکس در آوریل ۲۰۲۲ شروع شد. انتظار می‌رفت هر دو قسمت آن پشت هم فیلمبرداری شوند، اما برنامه‌ها تغییر کردند. طبق گزارش‌ها فیلم عمدتا در لندن و رم مقابل دوربین رفته است.

فهرست بهترین فیلم های اکشن

پخش فست ایکس Fast X در فیلیمو

فست‌ ایکس از ۱۹ مه در بریتانیا و ایالات متحده اکران خود را آغاز کرده است. اکثر کشورهای جهان این فیلم را در همان روز یا چند روز زودتر و یا دیرتر، اکران کرده‌اند. از آنجایی که فیلم قبلی این مجموعه، اف‌۹، یکی از موفق‌ترین اکران‌های دوران همه‌گیری را داشت و با توجه به اینکه به پایان این فرانچایز نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی یک اکران موفق برای فست ایکس نیز دور از انتظار نیست. این فیلم در ابتدا قرار بود در آوریل ۲۰۲۱ روی پرده سینماها بیاید، اما پس از اینکه اف‌۹ با یکسری تاخیر مواجه شد، اکران آن نیز به تعویق افتاد. بعد از آن فیلم قرار بود در ۷ آوریل ۲۰۲۳ به نمایش دربیاید که دوباره به تعویق افتاد و سرانجام نمایش آن برای ۱۹ مه برنامه‌ریزی شد.

شما می‌توانید همزمان با پخش جهانی، این فیلم را در فیلیمو مشاهده کنید. هماهنگی برای دوبله اختصاصی و با کیفیت هم درحال انجام است.

فیلم فست ایکس

بازیگران و عوامل اصلی سریع و خشمگین ۱۰

سریع و خشمگین ۱۰، اولین حضور لویی لتریر به عنوان کارگردان در این فرانچایز است. البته این کارگردان فرانسوی که فیلم‌هایی مانند ترانسپورتر ۱ و ترانسپورتر ۲، رها شده و هالک شگفت‌انگیز را در کارنامه خود دارد، با ژانر اکشن غریبه نیست. او همچنین چندین قسمت از مجموعه دلهره‌آور و معمایی لوپن Lupin را برای نتفلیکس کارگردانی کرده است و سال گذشته نیز فیلم اکشن کمدی بازداشت The Takedown را مقابل دوربین برده بود. البته در ابتدا قرار بود جاستین لین که یکی از نویسندگان فیلمنامه است، آن را کارگردانی کند. لین با کارگردانی سریع و خشمگین: توکیو دریفت The Fast and the Furious: Tokyo Drift، سریع و خشمگین ۴ Fast & Furious 4، سریع ۵ Fast Five، خشمگین ۶ Furious six و اف‌ نه F9، به احیای این فرانچایز کمک کرد. با اینحال، اندکی پس از شروع تولید فست ایکس، لین بخاطر اختلاف نظر با وین دیزل از کارگردانی آن کناره‌گیری کرد، اگرچه او همچنان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است.

رده بندی همه فیلم های سریع و خشن

بازگشت وین دیزل و گروهش به فست ایکس

همانطور که انتظار می‌رود بازیگران اصلی مجموعه سریع و خشمگین همگی برای فست ایکس نیز بازگشته‌اند که در راس آن‌ها وین دیزل در نقش دومینیک تورتو قرار دارد. میشل رودریگز در نقش لتی اورتیز، تایریس گیبسون در نقش رومن پیرس، لوداکریس در نقش تج پارکر، ناتالی امانوئل در نقش رمزی، سانگ کانگ در نقش هان لو و جوردانا بروستر در نقش میا تورتو، این فهرست را تکمیل می‌کنند.

همچنین شاهد بازگشت برخی دیگر از شخصیت‌های این مجموعه هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به سایفر با بازی شارلیز ترون، جیکوب تورتو با بازی جان سینا، دکارد با بازی جیسون استاتهام، مگلدالن با بازی هلن میرن، هیچکس کوچک با بازی اسکات ایستوود، بادی با بازی مایکل روکر و لیزا با بازی کاردی بی، اشاره کرد.

فیلم فست ایکس یا سریع و خشن 10 با بازی جیسون موموآ

برخی از بازیگران سریع و خشن ۵ در فست ایکس حضور پیدا کرده‌اند

بازیگر پرتغالی، ژواکیم دی آلمیدا که نقش شخصیت شرور هرنان ریس را در سریع ۵ ایفا کرده بود، در اینجا نیز در حضوری کوتاه نقش خود را تکرار کرده است. مایکل اربی نیز در نقش زیزی، دست راست ریس، از طریق تصاویر آرشیوی سریع ۵ در اینجا ظاهر می‌شود. لوئیس داسیلوا در نقش دیوگو یکی دیگر از بازیگرانی است که نقش خود در سریع ۵ را در فست ایکس تکرار می‌کند. او یک مسابقه‌دهنده برزیلی است که با دام و گروهش متحد می‌شود. همچنین با پل واکر فقید از طریق تصاویر آرشیوی سریع و خشمگین ۵ دوباره در نقش برایان اوکانر ملاقات کوتاهی می‌کنیم، در حالیکه دخترش میدو واکر به عنوان یک مهماندار هواپیما، حضوری کوتاه دارد.

دوئین جانسون که آخرین بار با سرنوشت خشمگین (The Fate Of The Furious) – یا سریع و خشمگین ۸ – در این مجموعه ظاهر شده بود، در اینجا نیز در صحنه‌ای در میانه فیلم دوباره در نقش شخصیت لوک هابز حضور پیدا کرده است. گل گدوت نیز دوباره شخصیت خود ژیزل یاشار را هرچند کوتاه تکرار کرده است.

چهره‌های جدید سریع و خشن ۱۰

علاوه بر این اسامی آشنا، تعدادی چهره جدید به این مجموعه پیوسته‌اند که در راس آن‌ها جیسون موموآ در نقش دانته شرور (پسر هرنان ریس) قرار دارد. دانیلا ملچیور، بری لارسون، آلن ریچسون و همچنین بازیگر برنده اسکار، ریتا مورنو در نقش مادربزرگ تورتور، از جمله بازیگران جدیدی هستند که در قالب نقش‌هایی تازه به این مجموعه پیوسته‌اند. همچنین پیت دیویدسون و دبی رایان و همسرش جاش دان حضوری کوتاه در فست ایکس دارند.

فیلم فست ایکس

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم سریع و خشمگین ۱۰

The Wrap | امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰

ویلیام بیبیانی | فیلم لویی لتریر از این جهت که به همه چیزهای قدیمی احمقانه دوباره کمی معنا می‌بخشد، کار چشمگیری انجام می‌دهد. سکانس‌های اکشن نامعقول که انتظارش را داشتیم در اینجا نیز وجود دارند. اما فیلم لتریر بجای دنبال کردن یک ارتش کوچک از قهرمانان توقف ناپذیر، آن‌ها را به عنوان آدم‌هایی ضعیف‌تر در برابر شروری حتی شکست‌ناپذیرتر قرار می‌دهد.

اسکرین دیلی | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

نیکی بان | این دهمین قسمت از فیلم‌های اکشن ماشینی هیجان‌انگیز یونیورسال، از همان ابتدا پایش را روی گاز می‌گذارد و تا تیتراژ پایانی ترمز نمی‌گیرد… . سریع و خشمگین ۱۰ مثل باقی فیلم‌های این مجموعه است، اما چیزی که باعث تعجب می‌شود این است که این فرمول به اندازه کافی دستمالی شده چقدر می‌تواند همچنان سرگرم‌کننده باشد.

سیاتل تایمز | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

مویرا مک‌دونالد | اگرچه ترجیح می‌دادم فست ایکس کمی رانندگی بیش‌تر و کمی مبارزه کم‌تر داشته باشد و همچنین از فهمیدن اینکه لحظه اوج فیلم تقریبا در تریلر است، ناامید شدم، اما این یک فیلم سرگرم‌کننده پاپ کورنی خوب و ساده است.

آریزونا ریپابلیک | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

کیلی موناهان | طرفداران فرانچایز سریع و خشمگین، مطمئنا از جدیدترین مدل آن لذت خواهند برد.

بوستون گلوب | امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

اودی هندرسون | فست ایکس قابل تماشا است و تعقیب و گریزهای ماشینی آن اغلب هیجان‌انگیز هستند، اما به اندازه بهترین فیلم‌های سریع و خشمگین رضایت‌بخش نیست (سریع و خشمگین ۶، خشمگین ۷ و اف‌۹(. بخشی از مشکل بخاطر شخصیت دانته جیسون موموآ است.

گاردین | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

اسکات توبیاس | وین دیزل و همکارانش برای یک فصل سریع و خشمگین دیگر بازگشته‌اند که اکشن چشمگیر و سرسام‌آوری ارائه می‌دهد، اما یک شرور ناجور و احمقانه دارد.

 Vulture  | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

آلیسون ویلمور | این فیلم بیش‌تر شبیه این است که یک هوش مصنوعی مسلط به فیلم‌های موجود آن را ساخته است، اما آنقدر کامل نیست که بتواند چیزی منسجم از آن‌ها بیرون بکشد.

نیویورک تایمز | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

وسلی موریس | بهترین چیزی که در مجموع درباره فیلم می‌توانم بگویم این است که من را خسته نکرد.

نیویورک پست | امتیاز: ۲۵ از ۱۰۰

جانی اولکسینسکی | در اینجا انتظار یک عنصر بدیع و برجسته را نداشته باشد، زیرا همه چیز از یک گورستان قراضه‌ها بازیافت می‌شود.

فیلم سریع و خشن قسمت 10

تیزر رسمی فیلم سریع و خشن ۱۰

 

نقد فیلم سریع و خشمگین ۱۰ برگرفته شده از سایت امپایر

دن جولین | این فرانچایزی است که در سال ۲۰۰۱ با مسابقه‌دهنده‌های خیابانی کالیفرنیا که در کار سرقت ضبط‌های پاناسونیک بودند شروع شد. در حالیکه بعدتر آن‌ها را به ماموران مخفی بین‌المللی‌ای تبدیل کرد که آخرین‌بار در حالی دیده شدند که مشغول پرتاب یک ماشین به فضا بودند (در سریع و خشمگین ۹). بنابراین فهمیدن اینکه حماسه سریع (یا همان اف ۹) در گام بعدی در چه سویی ممکن است اوج بگیرد، سخت بود. اما سریع و خشمگین ۱۰، با حضور یک کارگردان جدید و توانمند، لویی لتریر سازنده ترانسپورتر، مصمم است همه چیزهایی که پیش از این داشته را فراتر ببرد، در حالیکه به فرمولی که سریع و خشمگین را به یک پدیده شگفت‌انگیز گیشه تبدیل کرد، محکم چسبیده است.

در اینجا همه چیز است: یک دومینیک تورتو که مثل همیشه پیراهنی بدون آستین به تن دارد و با صدای زمختش سخنان حکیمانه دم دستی و کلیشه‌ای درباب زندگی می‌گوید (هیچکس از خط پایان شروع نمی‌کند، ترس بهترین معلم است، هیچ‌چیز غیرممکن نیست، فقط باید ایمان داشته باشید). تیم مدام در حال گسترش او از دزدان با دست‌انداختن‌ها، جدل‌ها و دعواها، آشتی‌ها و در آغوش گرفتن‌ها‌یشان. یک مسابقه خیابانی نمادین. حضور شخصیت‌ها و بازیگران مهمان غافلگیرکننده. یک باربیکیو و البته یک مشت شرین‌کاری‌های ماشینی اغراق شده که همانطور که آنتاگونیست جدید ایمز (آلن ریچسون) در یک مونولوگ غیرجدی طولانی به زبان می‌آورد: «قوانین خدا و جاذبه را نقض می‌کنند».

بنابراین شاهد خواهید بود که دام در خیابان‌های رم با یک بمب نوترونی شعله‌ور روبرو می‌شود، از ماشین خود برای مبارزه با هلیکوپترها استفاده می‌کند و آن را در کنار سدی که بنظر می‌رسد تحت تعقیب بهمنی از آتش است، می‌راند. این کاملا مضحک و همچنین به نوعی درخشان است.

پیرنگ داستانی نحیفی که این سکانس‌های بطور سرگرم‌کننده‌ای مضحک را بهم وصل می‌کند با کمی بازنگری همراه می‌شود (یکی دیگر از سنت‌های فیلم‌های سریع و خشمگین). منظور زمانی است که فیلم شخصیت دانته ریس جیسون موموآ را به صحنه اوج سریع ۵ (Fast Five) مرتبط می‌کند. زیرا می‌فهمیم شخصیت شرور هرنان که در آنجا می‌میرد پدر او است. فیلم این تبهکار انتقامجو  را که هم به عنوان هیولا و هم شیطان توصیف می‌شود به عنوان مرگبارترین شخصیت بدی که گروه تورتو تاکنون با آن مواجه شده‌اند، به ما معرفی می‌کند. اما اگر قرار باشد که فست ایکس را به عنوان یک جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) که سوار بر ماشین‌ها اتفاق می‌افتد در نظر بگیریم، دانته یک ماشین عضلانی تانوس است (تانوس یک شخصیت خیالی ابرشرور در کتاب‌های مارول کامیکس است که در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت نیز حضور دارد). او بیش‌تر زمان خود را در مکانی مرتفع با منظره‌ای فوق‌العاده خوب و وسایل نقلیه هدایت‌پذیر از راه دور، سپری می‌کند، در حالیکه مانند یک جوکر چاق و عضلانی قهقهه می‌زند و به سبکی لباس می‌پوشد که یادآور جوبو توپاکی همه‌چیز همه‌جا به یکباره (Everything Everywhere All at Once) است. تعهد موموآ به جلوه‌گری‌های آشفته و نامتعادل نتیجه می‌دهد، اما در بیش‌تر دقایق تنها کسل‌کننده و آزاردهنده است.

جیسون موموآ در فیلم سریع و خشن 10

پس از افشاگری‌های اخیر وین دیزل مبنی بر اینکه این فیلم بخشی از یک سه گانه پایانی است، اینکه بگوییم فست ایکس با یک پایان نفسگیر بزرگ به پایان می‌رسد – که ما را به شدت کنجکاو قسمت‌های بعدی نگه می‌دارد -، چندان اسپویل‌کننده نیست. به این ترتیب، فست ایکس به لحظات پایانی خود حال و هوای آن سریال‌های قدیمی‌ای را می‌دهد که می‌دانید نمی‌توانید به چیزی که اخیرا دیده‌اید اعتماد کنید. به ویژه اینکه می‌دانیم این فرانچایز ۲۲ ساله همیشه تمایل زیادی به رستاخیز – یا بازگرداندن شخصیت‌های قدیمی و مرده – داشته است. اما نباید به این چیزها زیاد فکر کرد. زیرا این سریع و خشمگین است و به هیچوجه نمی‌توانیم بفهمیم که چه چیزی را از گذشته احضار خواهد کرد. فست ایکس در مجموع فیلمی است که چیزهای جدید و فوق‌العاده غیرمنطقی درباره ماشین‌ها پیدا می‌کند، در حالیکه – جدا از شخصیت شرور قابل بحث موموآ – دقیقا همان چیزی است که انتظار دارید.

 

امتیازهای فیلم فست ایکس

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۶.۴ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۵.۴ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۵۴ درصد بر اساس ۲۲۸ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۸۶ درصد
منتقدان متاکریتیک ۵۵ درصد براساس ۵۶ نقد

مصاحبه با کارگردان فست ایکس

لویی لتریر: می‌دانیم همه چیز به کجا ختم می‌شود

ما آن را بخش ۲ می‌نامیم، زیرا مثل این است که نمی‌خواهیم عنوانش سریع ۱۱ باشد. نمی‌دانم، بعضی‌ها البته به آن سریع ۱۱ می‌گویند. همچنین من نمی‌دانم این را سریع ۱۰ بگویم یا فست ایکس. این عناوین ما را خیلی گیج کرده‌اند. …{در نهایت} فکر می‌کنم باید آن را بخش ۲ یا بخش B بنامیم، زیرا واقعا بنظر می‌رسد ادامه این داستان است.

ما دقیقا می‌دانیم که فرانچایز اکنون به کجا ختم می‌شود. ما می‌دانیم که کجا به انتهای آن می‌رسیم. جاده‌هایی که قرار است طی کنیم متفاوت خواهند بود، اما می‌دانیم همه چیز به کجا ختم می‌شود و من به عنوان یک طرفدار می‌دانم که هم به نوعی رضایت‌بخش و هم واقعا غافلگیرکننده است. همانطور که می‌دانید برآورده کردن انتظارات طرفداران دشوار است، زیرا می‌خواهید همه چیز درست باشد و همچنین می‌خواهید آن‌ها را غافلگیر کنید. شما نمی‌خواهید دقیقا همان چیزی را به آن‌ها بدهید که می‌دانید همه از فرانچایز سریع و خشمگین انتظار دارند.

زیبایی کار با وین دیزل تنها به این خاطر نیست که او یکی از کاریزماتیک‌ترین بازیگران و یک هنرپیشه فوق‌العاده است. زیرا او همچنین یک قصه‌گوی واقعا با استعداد است که هرگز از فکر کردن دست نمی‌کشد. او بازی می‌کند و استاد سیاهچال (Dungeon) است. او همیشه سیاهچال‌ها و دراگون‌ها و بازی‌های ویدئویی بازی می‌کند. ذهن او همیشه در حال خلق داستان و پیوند دادن ایده‌ها است.

 

پوستر فیلم سریع و خشن ۱۰

پوستر فیلم سریع و خشن 10

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

21 نظر
  1. علیرضا می‌نویسد

    سلام . بچه ها تورتو و پسرش و زنش زنده است احتمالا زیاد است که نمرده باشه بقیه شاید مرده باشه
    ولی هنوز راک و استتهام هنوز حضور داره راک پدر دشمن تورتو کشتنش .
    من فکر میکنم سریع خشن ۱۰ پارت ۲ تمام میشه مثل فیلم مارول پایان بازی
    من فیلم سریع و خشن ۱۰ دیدم احتمالا زیاد جان سینا هنوز نمره از ماشین پرید بیرون بعد ماشین منغجر شد .
    دوستان تورتو تو هواپیما منفجر شد احتمالا زیاد دوستان تورتو از هواپیما پیاده شده چون سریع خشن قبلی دوستان تورتو تو ماشین بودند منفجر شده بود اما او زنده بود و از ماشین پیاده شده بود

    من میگم اونا همش احتمالا زیاد همشون زنده است (:

    سریع وخشن ۱۰ پارت ۲ در سال ۲۰۲۵ منتشر میشه

  2. محسن می‌نویسد

    امیدوارم همه شخصیت ها مرده باشن چون واقعا گندشو در آوردن
    فیلم رو با شخصیت های راک و استتهام و موموآ ادامه بدن تا هم غیر قابل پیش‌بینی تر بشه فیلم هم جالب تر و پرطرفدار تر

  3. سینا می‌نویسد

    برای کسایی که از قسمت یک تا ۹ را دیدن توصیه میشه حتما ببینن چون خط داستانی ادامه داره.نقدی به صحنه ها و سکانس های اکشن و غیره ندارم چون سریع و خشنه!و تنها نکته مثبت اینکه که قسمت دوم و یا حتی سوم تو راهه و قرار نیست تا آخر عمرمون با این پایان باز زندگی کنیم…

  4. مرتضی می‌نویسد

    واقعا افتضاح بود حیف وقت که برای دیدن این فیلم بزاری

  5. pedram می‌نویسد

    قسمتای قبلیش بهتر بود الان شده مثل فیلم هندی 

  6. امیررضا می‌نویسد

    دوستان دوست دختر وین دیزل همون نقش اصلی :(دام)
    آخه نمردن . و دوستانشون اومدن دنبالش

  7. آرام می‌نویسد

    کاش این فیلم هیچ وقت تموم نشه💜

  8. Ehsan می‌نویسد

    فیلمی بود ک تقریبا غیر واقعی بود هم تو درگیری هم تو انفجارات ولی خب مزه ی سریع خشن ب همینه
    و احتمالا همشون زنده میمونن ک قسمتایه قبلم اینو ثابت کردن
    ولی واقعا از گنگ تموم شدن بیزارن

  9. Arti می‌نویسد

    شما کاردی بی رو توی فیلم دیدین من که فیلم رو دیدم نبود

  10. ارتیستون می‌نویسد

    چرا من لیزا رو توی فیلم ندیدم

  11. هادی می‌نویسد

    نه مرگ جیسون دیدیم و نه تو هواپیما اتفاق افتاد و جان سینا هم احتمال نمیره که مرده چون نشون ندادن پس به احتمال زیاد همشون زنده میشن

  12. Amin می‌نویسد

    همشون زنده میمونن لحظه مرگ شون ونشون ندادن توی هواپیما که موشک زدن سمتش همه به سمت ماشین ها رفتن
    احتمالش هست زده باشن بیرون همونطور که گل گدوت زنده شده فیلمه دیگه

  13. پرهام می‌نویسد

    بچه ها آخر فیلم بعد تیتراژ یه اتفاق فوق العاده میوفته همشون مردن ولی ۱۱ میاد راک میره یه جا زنگ گوشی میخوره جواب میده دشمنشون که اسم ش رو یادم رفت میگه تو تلفن درست اون زدش ولی تو تیر آخر رو زدی به راک میگه و بعد میگه میام سراغت

  14. Month می‌نویسد

    این فیلم هم مثل انتقام جویان (پایان بازی)با مردن شخصیت های خوب فیلم تموم میشه
    چه حیف شد؟

  15. Month می‌نویسد

    قسمت ۱۰ که خیلی افتضاح تمام شد همه مردن
    حالا ببینیم ۱۱ چطور میشه

  16. محمدحسین می‌نویسد

    فقط جیسون استاتهام

  17. .. می‌نویسد

    داداش این کی میاد اخه در سایت نوشته بود دیروز میاد ولی هیج جا نیس

  18. قربانی می‌نویسد

    برادر برایان نقش برایان را ایفا خواهد کرد کما اینکه در قسمت ۷ هم در چند صحنه جای او بازی کرد

  19. ابوالفضل عبدالهی می‌نویسد

    من واقعا دوست نداشتم بمیره برایان کاشمی بشه مه در فصل بعد برگرده بازیگرش تغیر کنه اما بگه چهرش سوخته و عمل کرده

  20. ناشناس می‌نویسد

    حیف برایان که مرد واقعا یکی از شخصیت های اصلی بود کاش حداقل یکی شبیح به ایشون و با گیریم کردن جای این بازیگر رو پر میکرد خیلی عالی میشد شایدم احتمال داشته باشه چون آخر سریع و خشن ۹برایان سر رسید اما چهرشو نشون نداد حالا معلوم نیست چه شود

  21. علی شاهین می‌نویسد

    من دوست ندارم سری های سریع و خشن تموم بشه 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

    دلم میخواد تا ۵۰ بره😢

fosil