لحظه سینمایی مورد علاقه پتی جنکینز | انجمن تهدید ۲

در جریان بازگشایی سینماهای انگلستان، پتی جنکینز از تجربه تماشای فیلم موردعلاقه خود می‌گوید. با فیلیمو شات همراه باشید.

پتی جنکینز از تجربه تماشای اکران فیلم موردعلاقه خود می‌گوید. پس از ماه‌ها تعطیلی، فقط چند روز باقی مانده تا سرانجام سینماها دوباره در سراسر انگلستان شروع به کار کنند و از علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های جدید سینمایی، در فاصله‌های اجتماعی مناسب، استقبال کنند. برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.


 

درحالی‌که برای ورود به سینماها، موزه‌ها و اماکن فرهنگی هنری آماده می‌شویم، امپایر آنلاین مجموعه‌ای از مقاله‌ها از بزرگ‌ترین لحظه‌های سینما تا به امروز ارائه کرده که در این مقاله‌ها بهترین‌های هالیوود در مورد به یادماندنی‌ترین تجربه‌های خود از اکران‌های بزرگ صحبت می‌کنند. در اینجا پتی جنکینز در مورد تجربه‌اش از تاثیر عمیق تماشای اکران انجمن تهدید ۲ (Menace II Society) می‌گوید.

پتی جنکینز می‌گوید:

«تجربه تماشای اکران فیلم انجمن تهدید ۲ برای همیشه در خانه اول ذهن من باقی ماند! به‌یاد می‌آورم که اولین‌باری بود که این اثر را تماشا می‌کردم؛ من جایی در اطراف شهر نیویورک بودم، در آن محیط جمعیتی از آدم‌های متفاوت حضور داشتند.
ابتدا نوبت اکران فیلم پسرا و محله (Boyz N The Hood) بود؛ تماشای این فیلم همه ما را شگفت‌زده کرد، تمام آدم‌های نشسته در سالن تحت تاثیر این فیلم قرار گرفتند. فیلم پسرا و محله حقیقت را مثل یک سیلی به صورت مخاطب می‌زد، این فیلم اصلا شوخی نداشت و از به‌نمایش گذاشتن چهره اصلی حقیقت هیچ ابایی نداشت.
پس از تماشای فیلم پسرا و محله، نوبت به اکران فیلم انجمن تهدید ۲ رسید. همه ما حین تماشای این فیلم منتظر بودیم که هر لحظه در نمایش شاعرانه خود از خشونت در جامعه آفریقایی-آمریکایی، در جریانی شاعرانه و عاشقانه پیش برویم، اما این اثر به سختی در جهتی دیگر حرکت کرد. در این اثر به جای یک مرگ شاعرانه، ما در واقعیت خشونتی سخت نشسته بودیم زیرا کسی به آرامی، بدون هیچ دلیلی و بدون شکوه می‌میرد.

در انتها و پس از پایان اکران، همه از سالن خارج شدیم و باورمان نمی‌شد که حقیقت این اثر تا چه اندازه تلخ و سخت بود، همه قدم می‌زدند یا سر خود را در دستانشان می‌گرفتند و من هم به چنین وضعی دچار بودم.

من فکر می‌کنم که در تجربه تماشای این اکران، واکنشی که مردم نسبت به فیلم داشتند قطعاً من را تحت تأثیر قرار داد، تماشای این اثر باعث شد تا خودم را به چالش بکشم تا وقتی که هیولا (Monster) را می‌ساختم، همان سطح از حقیقت را پیدا کنم و آن را برای مخاطب به‌تصویر بکشم، سال‌ها بعد نیز هرگز فراموش نکردم که تاثیر تماشای انجمن تهدید ۲ با مخاطب چه کرد و چه تاثیر عمیقی بر ما گذاشت.»


منبع:EmpireOnline

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil