فیلم جدید جانی دپ یک رسوایی بزرگ را بر پرده نقره‌ای نمایش می‌دهد

کمپانی MGM حق پخش فیلم جدید جانی دپ را به‌دست آورد. این فیلم «میناماتا» (با عنوان اصلی Minamata) نام دارد و جانی دپ علاوه‌بر بازیگری، تهیه‌کننده آن هم بوده است.

کمپانی MGM حق پخش فیلم جدید جانی دپ را به‌دست آورد. این فیلم «میناماتا» (با عنوان اصلی Minamata) نام دارد و جانی دپ علاوه‌بر بازیگری، تهیه‌کننده آن هم بوده است. کارگردانی فیلم «میناماتا» برعهده اندرو لویتاس است و برای اولین بار در فوریه ۲۰۲۰ اکران شد تا در فصل جشنواره‌ها و جوایز، امکان نمایش داشته باشد. اولین نمایش فیلم به جشنواره فیلم برلین گذشته برمی‌گردد. شرکت MGM علاوه بر حق انحصاری پخش در ایالات‌متحده آمریکا، امتیاز پخش این فیلم در کشورهای کانادا، آلمان و سوئیس را نیز از آن خود کرده است.
جانی دپ اخیراً به خاطر موارد حاشیه‌ای فراوانی موردتوجه بوده است. او پرونده‌ای را علیه روپرت مرداک مالک مجله بریتانیایی The Sun به جریان انداخته است؛ چرا که دپ را مردی همسرآزار خوانده بود. دادگاه این اتهام، روز دوشنبه هفته آینده تشکیل خواهد شد. حال اکران فیلم «میناماتا» می‌تواند توجه عمومی را از مسائل حاشیه‌ای مربوط به این هنرپیشه منحرف کرده و دوباره فعالیت هنری و توانایی‌های او را در کانون توجه قرار دهد.

به‌روزرسانی: دادگاه در تاریخ ۱۲ آبان ۹۹ تشکیل شد و به نفع روزنامه The Sun رای داد. روزنامه The Sun نتیجه این دادگاه را «یک پیروزی خیره‌کننده برای آزادی مطبوعات» دانست.

داستان فیلم جدید جانی دپ از ماجرایی واقعی الهام گرفته شده است و او در آن نقش یک عکاس و روزنامه‌نگار به نام اوژن اسمیت را بازی می‌کند. او تصمیم دارد که شغل خود را ترک کند و به‌عنوان آخرین پروژه، از سوی سردبیر مجله با بازی بیلی نای به ماموریتی فرستاده می‌شود. او برای انجام این ماموریت به شهری ساحلی در ژاپن به نام میناماتا و سفر می‌کند. در این شهر، افراد محلی در اثر مسمومیت جیوه به‌شدت آسیب دیده‌اند و منشاء این جیوه، مواد شیمیایی است که یک کارخانه به آب وارد کرده؛ یک رسوایی بزرگ درباره مسمومیت گسترده مردم ژاپن.

در این ماموریت یک مترجم ژاپنی با بازی مینامی، دپ را همراهی می‌کند و یکی از افراد محلی نیز با بازی هیرویوکی سانادا مشوق اوست تا دهه‌ها بی تفاوتی و نادیده گرفتن مردم منطقه را از سوی شرکت چیسو رسانه‌ای کند و به اطلاع همه برساند. در این فیلم جون کونیمورا، ریو کاسه، تادانابو آسانو و آکیکو ایواسه نیز به ایفای نقش می‌پردازند .
لویتاس این فیلم را بر اساس طرحی با مشارکت دیوید کسلر، استیفن دوترز، جیسون فورمن و خودش بر روی پرده برده است.

کارگردان فیلم «میناماتا» می‌گوید: «من بسیار خوشحال و سپاسگزارم که شرکت‌ها و سرمایه‌گذارانی چون MGM و NGOها و بسیار موسسات و اشخاص دیگر از سراسر دنیا به پروژه ما پیوستند. کار ما تلاشی بود تا بر زندگی مردم میناماتا نوری بتابانیم تا دیده شوند و صدای آن‌ها و تمام انسان‌هایی باشیم که فراموش شده‌اند؛ مردمی که به آن‌ها ستم شده و صدایی برای دادخواهی ندارند. این داستان از امید و شور و وحدت را صحبت می‌کند تا به ما خاطرنشان سازد که هر یک از ما به‌تنهایی قطره‌ای از اقیانوس هستیم، اما وقتی با هم باشیم خود اقیانوس خواهیم بود.»
کریس اوتینجر رئیس بخش توزیع جهانی کمپانی MGM است. او در مصاحبه‌ای گفته است: «این زمان به‌درستی موقعیتی خاص و پویا در سازوکاری جهانی است که به ما اجازه داده آزادانه امکانات را در سطح جهانی بررسی کنیم. ما بسیار مفتخر هستیم که فیلمی را که اندرو لویتاس ساخته است در این سطح و به این شکل عرضه می‌‌کنیم.»


منبع: Deadline

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil