جاش ترانک و انتخاب یک زن سیاه‌پوست برای نقش سوزان استورم در «چهار شگفت انگیز»

جاش ترانک ادعا می‌کند که به خاطر تمایلش برای انتخاب یک بازیگر زن سیاه‌پوست در نقش سوزان استورم «چهار شگفت انگیز» با فشارهای قابل‌توجهی مواجه شده است.

جاش ترانک به خاطر چیزهای مهم زیادی معروف است و در رأس همه آن‌ها، «نه گفتن به چیزهای مزخرف» قرار دارد. ترانک در سال ۲۰۱۵ بازسازی فیلم «چهار شگفت‌انگیز» (با عنوان اصلی Fantastic Four) مارول را با سروصدای زیادی برای استودیو قرن بیستم فاکس کارگردانی کرد؛ پیش از آنکه این استودیو توسط دیزنی بلعیده شود. به نظر می‌آید که حواشی زیادی پیرامون این فیلم ایجاد شده و یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها درآمدن سروصدای هواداران بر سر انتخاب مایکل بی. جردن در نقش جانی استورم توسط ترانک است، نقشی که در کتاب‌های کامیک این داستان، سفیدپوست است. (شخصاً بازسازی «چهار شگفت‌انگیز»ی که مایکل بی. جردن در نقش تک‌تک اعضای تیم و حتی دکتر ویکتور ون دووم بازی کند را هم خواهم دید.) ترانک همچنین ادعا می‌کند که به خاطر تمایلش برای انتخاب یک بازیگر زن سیاه‌پوست در نقش سوزان استورم «چهار شگفت انگیز» هم با فشارهای قابل‌توجهی مواجه شده است.

در مصاحبه‌ای که این کارگردان با Geeks of Color انجام داده کمی از تجربه سختی که در این فیلم داشته صحبت کرده است. خیلی‌ها معتقدند که ترانک آدم کم تحملی است و با اینکه بدون شک بخشی از این حرف حقیقت دارد؛ او آدمی است که از بی‌پرده صحبت کردن در مورد چیزهایی که اعصابش را به هم می‌ریزد ابایی ندارد، به‌ویژه در صنعت سینما. این‌ها حرف‌هایی است که او گفته:
«گفت‌وگوهای بحث‌برانگیز زیادی بر سر این موضوع در پشت‌صحنه در جریان بود. من بیشتر مایل بودم که سوزان استورم ، جانی استورم و فرانکلین استورم «چهار شگفت انگیز» سیاه‌پوست باشند. اما وقتی با استودیویی برای فیلم بزرگی مانند این قرارداد می‌بندید، مثلا بر سر اینکه ستاره‌های بزرگ فیلم چه کسانی خواهند بود، همه می‌خواهند گزینه‌های مختلفی را لحاظ کنند. می‌گویند «شاید مارگو رابی باشد» یا حرف‌هایی مثل این. اما زمانش که رسید، برای انتخاب بازیگر زن سیاه‌پوست با فشارهای بسیار زیادی مواجه شدم… وقتی به گذشته نگاه می‌کنم با خودم فکر می‌کنم که وقتی متوجه شدم اوضاع از چه قرار است باید راحت راهم را می‌گرفتم و می‌رفتم و الان از اینکه پای اعتقاداتم نایستادم احساس شرمندگی می‌کنم. چرا که آن تصمیم‌ها در تضاد با ارزش‌هایی بودند که در زندگی‌ام به آنها پایبند هستم؛ چه آن زمان و چه همیشه. و به این خاطر که من کسی هستم که همیشه از ایستادن پای اعتقاداتم حرف می‌زنم، حتی اگر به این معنی باشد که حرفه‌ام به خطر بیفتد. از اینکه سر آن مسئله کوتاه آمدم و تا آخر خط ادامه ندادم، احساس بدی دارم. احساس می‌کنم که در رابطه با این موضوع شکست خوردم.»

ترانک مطمئناً از اینکه برای کوتاه نیامدن از مواضع خودش تمامی پل‌های پشت سرش را خراب کند، واهمه‌ای ندارد. بعد از آنکه در روز اکران سینمایی «چهار شگفت‌انگیز» در توئیتر خود فیلم را محکوم کرد، فرصت‌های شغلی بسیاری را از دست داد؛ از کارگردانی فیلم جدید «جنگ ستارگان» اخراج شد و یا استعفا داد و بعد از آن برای چند سال، تقریباً از انظار عمومی ناپدید شد. او به‌تازگی برای کارگردانی فیلم زندگینامه‌ای «کاپون» (با عنوان اصلی Capone) بازگشته است. فیلم «کاپون» با بازی تام هاردی در نقش آل کاپون گانگستر مشهور هم‌اکنون در پخش آنلاین در دسترس است.


منبع: Collider

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil