کارگردان «موربیوس»، فیلم «اعدام» را درباره جمال خاشقچی می‌سازد

بنا بر گزارش دنیل اسپینوزا قراردادی برای کارگردانی یک فیلم درباره جمال خاشقچی امضا کرده است که در آن به چگونگی وقوع ترور این روزنامه‌نگار، چرایی آن و پیامدها و عواقبش می‌پردازد.

در اکتبر سال ۲۰۱۸، جمال خاشقچی، مقاله‌نویس روزنامه واشینگتن پست برای گرفتن گواهی ازدواج به کنسولگری عربستان صعودی در استانبول رفت و هیچ‌گاه بیرون نیامد. این روزنامه نگار که منتقد سیاست‌های دولت صعودی و محمد بن سلمان (شاهزاده عربستان) بود، در داخل ساختمان کنسولگری توسط عوامل دولت سعودی به قتل رسید و قطعه‌قطعه شد. فیلم بلندی به نام «اعدام» (با عنوان اصلی The Execution) داستان جمال خاشقچی را روایت می‌کند و توسط دنیل اسپینوزا کارگردانی خواهد شد؛ اسپینوزا کارگردان فیلم در انتظار اکران کمپانی سونی به نام «موربیوس» (با عنوان اصلی Morbius) با هنرنمایی جرد لتو است.

بنا بر گزارش Deadline، اسپینوزا با Good Films Collective قراردادی برای توسعه و کارگردانی یک فیلم درباره جمال خاشقچی امضا کرده است که در آن به چگونگی وقوع ترور این روزنامه‌نگار، چرایی آن و پیامدها و عواقبش می‌پردازد. پیتز اسکاولان نویسنده این فیلم خواهد بود که پیش از این، فیلمنامه فیلم نامزد جایزه اسکار «Kon-Tiki» در سال ۲۰۱۲ و فیلم درام پلیسی «دومینو» به کارگردانی برایان دی پالما را نوشته است.

اسپینوزا بعد از آنکه فیلم جذاب و هیجان‌انگیز سوئدی «پول مفت» (با عنوان انگلیسی Easy Money) را در سال ۲۰۱۰ کارگردانی کرد، در هالیوود شناخته شد و نظر مارتین اسکورسیزی را به خود جلب کرد؛ اسکورسیزی در سال ۲۰۱۲ برای کمک به جلب مخاطبین بیشتری برای فیلم، نسخه تازه‌ای از آن را دوباره منتشر کرد. از آن به بعد، اسپینوزا فیلم‌های «خانه امن» (با عنوان اصلی Safe House و با بازی دنزل واشینگتن و رایان رینولدز)، «کودک ۴۴» (با عنوان اصلی Child 44 و با بازی تام هاردی و گری الدمن)، فیلم هیجان‌انگیز «حیات» (با عنوان اصلی Life که داستان بیگانه‌ای است که درون یک سفینه به دام افتاده) و فیلم ابرقهرمانی «موربیوس» متعلق به شرکت سونی را کارگردانی کرد که در انتظار اکران است.

جمال خاشقچی، نویسنده و روزنامه‌نگاری شناخته‌شده در جوامع بین‌المللی بود که یک‌بار هم در قسمتی از برنامه تلویزیونی سفری آنتونی بوردین به نام «قسمت‌های ناشناخته» (با عنوان اصلی Parts Unknown) ظاهر شده بود. ترور او جهان را در بهت فروبرد و باعث اعمال تحریم‌های اقتصادی بر عربستان صعودی شد؛ همچنین، قتل این روزنامه نگار تحقیقاتی را آغاز کرد که در آن دولت صعودی مسئول اعدام غیررسمی و از پیش برنامه‌ریزی‌شده او شناخته شد.


منبع: Slash Film

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil