فیلم کوتاه اسپایک لی در همراهی با معترضان به کشته شدن جورج فلوید

فیلم کوتاه اسپایک لی شامل صحنه‌هایی از فیلم «کار درست را بکن» سال ۱۹۸۹ است که در کنار تصاویری از بازداشت جورج فلوید و اریک گانر تدوین و منتشر شده.

فیلم کوتاه اسپایک لی شامل صحنه‌هایی از فیلم «کار درست را بکن» سال ۱۹۸۹ است که در کنار تصاویری از بازداشت جورج فلوید و اریک گانر (که هر دو منجر به مرگ آن‌ها شد) تدوین و منتشر شده.


فیلم جدید مارول به کارگردانی اسپایک لی


درحالی‌که اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید ادامه دارد، فیلم کوتاه اسپایک لی منتشر شده است که در آن رفتار پلیس با فلوید را معادل برخوردی می‌داند که با اریک گارنر ورادیو رحیم (شخصیتی در فیلم «کار درست را بکن» با عنوان اصلی «Do the Right Thing» محصول سال ۱۹۸۹) شد.
لی طی حضور خود در قسمتی از گزارش ویژه سی‌ان‌ان درباره اعتراضاتی که آمریکا را فراگرفته است، فیلمش را با نام «۳ برادر» منتشر کرد. فیلم با این کلمات شروع می‌شود: «آیا تاریخ از تکرار خود دست برمی‌دارد؟» و صحنه‌هایی از بازداشت جورج فلوید و اریک گانر (که منجر به مرگ هردوی آن‌ها شد) را در کنار سکانس‌هایی از فیلم «کار درست را بکن» قرار داده است که در آن رادیو رحیم در حین نزاع و بعد از آنکه راه نفس کشیدنش توسط افسرهای پلیس مسدود می‌شود، کشته می‌شود.
گارنر در سال ۲۰۱۴ و بعد از اینکه در استیتن آیلند نیویورک بازداشت شد، کشته شد و دنیل پنتلیو (افسر پلیسی که در این ماجرا دست داشت) محکوم نشد. فلوید بیست و پنجم ماه مه در مینیاپولیس کشته شد؛ و یک افسر پلیس سفیدپوست متهم به قتل درجه سوم و قتل نفس است.

اسپایک لی در مصاحبه‌ای با دان لمون خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «چطور بعضی از آدم‌ها نمی‌توانند بفهمند چرا مردم به این شکل عکس‌العمل نشان می‌دهند؟ … این اتفاق جدیدی نیست، ما در شورش‌های دهه ۶۰ بعد از ترور دکتر کینگ هم این اتفاقات را دیدیم؛ هر بار که اتفاق بدی رخ می‌دهد و ما به عدالتی که شایسته‌اش هستیم نمی‌رسیم، مردم اینگونه رفتار می‌کنند تا صدایشان شنیده شود. ما بارها و بارها و بارها شاهد این وقایع بوده‌ایم. مسئله اینجاست که: کشتن سیاه‌پوست‌ها چیزی است که این کشور بر روی آن بنا شده.»
اسپایک لی همچنین به تی‌شرت خود اشاره کرد که تاریخ ۱۶۱۹ روی آن نوشته شده بود، که طبق باور همگان تاریخ ورود قانونی اولین کارگرهای آفریقایی به شهر جیمزتاون در ایالت ویرجینیاست که به‌عنوان آغاز تاریخ بردگی در آمریکا شناخته می‌شود.
او گفت: «پایه‌های ایالات‌متحده آمریکا بر روی قتل‌عام و غصب زمین از مردم محلی به همراه برده‌داری بنا شده است. من نمی‌خواهم چیزهای دیگری که رخ می‌دهد را نادیده بگیرم، اما می‌فهمم که چرا مردم این کارها (اعتراض‌ها) را می‌کنند.»


منبع: The Guardian

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil