«آیا و جادوگر» محصول استودیو جیبوری از ان‌اچ‌کی پخش می‌شود

«آیا و جادوگر» بر اساس کتابی به نام «ایرویگ و جادوگر» ساخته شده است و گورو میازاکی، پسر هایائو میازاکی، کارگردان آن خواهد بود.

ان‌اچ‌کی امروز اعلام کرد که آخرین انیمیشن بلند استودیو جیبوری «آیا و جادوگر» با عنوان اصلی «Aya to Majo» یا «Aya and the Witch»، زمستان سال ۲۰۲۰ از این شبکه پخش خواهد شد.
این فیلم اولین انیمیشن ۳D3G استودیو جیبوری است و بر اساس یک کتاب کودکانه به نام «ایرویگ و جادوگر» نوشته دایانا واین جونز ساخته شده. گورو میازاکی، پسر هایائو میازاکی، کارگردان این فیلم خواهد بود؛ اگرچه نام میازاکی پدر هم به‌عنوان برنامه‌ریز این پروژه آمده است.
تاریخ پخش و دیگر جزئیات این فیلم هنوز اعلام نشده است. این فیلم با همکاری بین استودیو جیبوری، ان‌اچ‌کی و NEP (NHK Enterprises) ساخته می‌شود و فعلا برنامه‌ای برای اکران سینمایی آن وجود ندارد.

انیمیشن «قصر متحرک هاول» با عنوان انگلیسی «Howl’s Moving Castle» محصول سال ۲۰۰۴ به کارگردانی و با فیلمنامه هایائو میازاکی هم از کتاب دیگری از واین جونز اقتباس شده است.
در کتاب «ایرویگ و جادوگر» واین جونز، ایرویگ در یتیم‌خانه زندگی می‌کند و از زندگی خود بسیار راضی است، تا زمانی که یک جادوگر سرپرستی او را بر عهده می‌گیرد و او را به خانه وهم‌انگیز خود می‌برد. اما ایرویگ باهوش به‌جای وحشت کردن، مصمم است که شرایط جدید را تحت کنترل خود درآورد.
در داستان جیبوری اسم ایرویگ به آیا تغییر داده شده، اما استودیو اعلام نکرده که چه چیزهای دیگری در داستان تغییر کرده‌اند.


نقد انیمیشن روی ماه | قدرت‌نمایی نتفلیکس در جستجوی الهه ماه


توشیو سوزوکی، تهیه‌کننده استودیو جیبوری در بیانیه‌ای گفت نگران این بوده است که آیا «آیا و جادوگر» در شرایط پسا-کرونائی می‌تواند سر پا بایستد یا نه. او گفت: «بارها هنگام تماشای فیلم‌های تدوین‌نشده آن به این موضوع فکر ‌کردم. بعد متوجه شدم که یکی از شاخصه‌های فیلم، ذکاوت آیاست که باعث پا گرفتن آن می‌شود. اگر شما باهوش باشید می‌توانید در هر برهه‌ای از تاریخ دوام بیاورید. با این فکرها احساس نگرانی‌ام از بین رفت.»
فیلم‌های انیمیشنی بلندی از استودیو جیبوری مانند حکایت دریای زمین با عنوان انگلیسی «Tales from Earthsea» و بر فراز تپه شقایق با عنوان انگلیسی «From Up On Poppy Hill» جزء سوابق کاری گورو میازاکی هستند‌. او همچنین کارگردان سریال انیمیشن کامپیوتری «رونجا‪،‬ دختر دزد» با عنوان انگلیسی «Ronja‪,‬ the Robber’s Daughter» به تهیه‌کنندگی Polygon Pictures و با شراکت استودیو جیبوری است.


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil