مت ریوز و تصوری که از «بت‌من» دارد‌

می‌دانیم که مت ریوز در فیلم‌هایش همدلی و انسانیت را نمایان می‌کند؛ اما او چگونه می‌تواند این احساس را به آخرین پروژه‌اش یعنی «بتمن» بیاورد؟

می‌دانیم که مت ریوز در فیلم‌هایش همدلی و انسانیت را نمایان می‌کند (حتی زمانی که تمرکز فیلم روی میمون‌هاست، نه انسان‌ها)؛ اما او چگونه می‌تواند این احساس را به آخرین پروژه‌اش یعنی «بتمن» بیاورد؟ به نظر می‌رسد که مت ریوز همین الان هم ایده‌هایی برای اجرای آن دارد.
او در گفت‌وگو با Nerdist طرح‌هایش را اینگونه توضیح داده است: «من می‌خواهم نسخه خودم از «بتمن» را بسازم، که در آن تمایلات انسان‌گرایانه وجود خواهد داشت؛ و کسی چه می‌داند که دیگران از آن خوششان بیاید یا نه؟»

در مورد طرح داستان او هم صحبت‌هایی شده است؛ در «بتمن» مت ریوز ، بروس وین تازه شروع به کار کرده و هنوز در اوایل مبارزات خود است و در حال آماده کردن تاکتیک‌ها، ابزارها و چیزهای دیگرش. و این یعنی که احتمالا نیازی نیست دوباره صحنه مرگ والدین بروس وین (این بار با بازی رابرت پتینسون) را ببینیم. ریوز گفت: «من نمی‌خواستم همان داستان اصلی را بگویم، اما می‌خواستم داستانی که می‌گویم ریشه در داستان اصلی داشته باشد و شکل‌گیری شخصیت بت‌من را بپذیرد. برای نمونه، این شخص اساساً در حال تقلاست و این داستان تلاش او برای فراتر رفتن از این کشمکش است. اما این موضوع حتی به این معنی نیست که بروس وین کاملا متوجه این امر است؛ منظورم را می‌فهمید؟ مانند وجود ناخودآگاه در ضمیر ما و اینکه چه چیزی ما را به انجام کارهایی که می‌کنیم برمی‌انگیزد و چقدر از آن، ما را در برمی‌گیرد و چقدر از آن را بدون داشتن آگاهی انجام می‌دهیم…»

البته ریوز زمانی که تمامی تولیدهای سینمایی در مواجهه با شیوع جهانی ویروس کرونا تعطیل شدند، مشغول ساخت فیلم بود. جفری رایت که انتخاب ریوز برای بازی در نقش رئیس پلیس گوردون بود یکی از اشخاصی است که همراه او مشغول کار بر روی فیلم بود.
جفری رایت در گفت‌وگویی که با Collider درباره سریال «وست‌ورلد» داشت، در مورد اینکه قصد دارد نقش در فیلم جدید «بتمن» را چگونه بازی کند هم صحبت کرد. او گفت: «کاری که من می‌کنم برای تصویری که مت ریوز از گاتهام خلق می‌کند بسیار ضروری است و بازتابی خواهد بود از بت‌منی که رابرت پتینسون خلق می‌کند. نباید یک نقش را جدا کرد و دیگر کاراکترها را در نظر نگرفت. ما همه کنار همدیگر کار می‌کنیم تا لحن و زبان و انرژی و فضای مخصوص و لازم فیلم خودمان را خلق کنیم. این کاری بود که در میانه انجام دادنش بودیم تا زمانی که زنگ خطر به صدا در آمد و حداقل ما آمریکائی‌ها مجبور شدیم به خانه‌هایمان برگردیم. این نقطه‌ای است که الان در آن قرار داریم: درست وسط کارها».
تاریخ اکران «بت‌من» هنوز ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱ است، هرچند با استمرار تعطیلی‌های فعلی احتمال تغییر آن زیاد است. مهم نیست که چقدر باید صبر کنیم، هنوز هم مشتاقیم که این فیلم را ببینیم.


منبع: Empire Online

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil