نگاهی به فیلم‌های مطرح بازیگری که تصمیم گرفت از بازیگری خداحافظی کند

بهترین فیلم های هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی با آن چهره مصمم و نگاه نافذ و صدای آرامش بخشی که دارد نمونه‌ای از یک زن ایرانی است. بازی او در قامت زن ایرانی در فیلم‌های مختلف او را بخشی از حافظه تصویری سینمای ایران کرده است. قاضیانی در جدیدترین پست اینستاگرامی‌اش از دنیای بازیگری خداحافظی کرده است. تصمیمی که اگرچه ماهیت شخصی دارد اما سینمای ایران را از حضور یک بازیگر توانا محروم می‌کند. به بهانه خداحافظی این بازیگر نگاهی انداختیم به بهترین نقش‌آفرینی‌های او در سینما و نمایش خانگی.

فیلم به همین سادگی | رضا میرکریمی | ۱۳۸۴

قاضیانی در ششمین تجربه بازیگری در سینما نقش اول فیلم رضا میرکریمی را بر عهده گرفت و نتیجه آن، یکی از بهترین فیلم های هنگامه قاضیانی شد. نقشی سخت با لایه‌های درونی که روایتی از زندگی یک زن خانه‌دار و دل‌مشغولی‌ها و کلافگی‌های روزانه او را به تصویر می‌کشد. قاضیانی خیلی خوش‌شانس بود که در فیلم ششم به یکباره تبدیل به یکی از بازیگران مطرح و کاربلد سینمای ایران شد. قاضیانی به خاطر بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنوراه فجر دوره ۲۶ به دست آورد.

دانلود فیلم به همین سادگی در فیلیمو

فیلم بیداری رویاها | محمدعلی باشه‌آهنگر | ۱۳۸۸

بیداری رویاها یک سوژه متفاوت در حوزه سینمای دفاع مقدس دارد و قاضیانی نقش زن یک شهید را بازی می‌کند که بعد از شهادت همسرش به خاطر آنکه بتواند زندگی راحت‌تری در کنار خانواده همسرش داشته باشد با برادر همسرش ازدواج می‌کند. بعد از گذشت چندین سال خبر می‌رسد که همسر اولش شهید نشده و در اسارت نیروهای بعثی است و این موضوع باعث می‌شود چالش‌های جدیدی در زندگی آن‌ها شکل بگیرد.

فیلم بیداری رویاها با بازی هنگامه قاضیانی

فیلم سعادت آباد | مازیار میری | ۱۳۸۹

درام خانوادگی مازیار میری با حضور پرتعداد بازیگران مطرح سینمای ایران تبدیل به فیلمی خاطره‌انگیز در سینمای ایران شده است. فیلمی که به لایه‌های کمتر بازگو شده زندگی‌های مشترک زناشویی می‌پردازد و از این منظر فیلمی قابل اعتنا است. قاضیانی در این فیلم در نقش تهمینه همسر بهرام (حسین یاری) حضور دارد که همسرش هنوز هم بعد از سال‌ها که از ازدواجشان می‌گذرد هنوز دلباخته زنی است که حالا تبدیل به دوست خانوادگی آن‌ها شده است.

دانلود فیلم سعادت آباد در فیلیمو

فیلم میگرن | مانلی شجاعی‌فرد | ۱۳۹۰

میگرن تنها ساخته سینمایی مانلی شجاعی‌فرد یک روایت زنانه از زندگی چند زن است که به صورت موازی تعریف می‌شود. هنگامه قاضیانی باز هم تصویر یک مادر را به تصویر می‌کشد که با فرزندش زندگی کرده و از همسرش جدا شده است. حضور یک مرد (رضا کیانیان) در زندگی او باعث می‌شود که عشق جدیدی برایش شکل بگیرد. قاضیانی برای بازی در این فیلم نامزد جشنواره فجر در دوره سی‌ام شد.

فیلم میگرن

روزهای زندگی | پرویز شیخ‌طادی | ۱۳۹۰

دوره سی‌ام جشنواره فجر برای قاضیانی دوره درخشانی بود. بازی او در فیلم روزهای زندگی در نقش یک پرستار که در دوران جنگ در خط مقدم جبهه حضور دارد توجه بسیاری از علاقمندان به سینما را جلب کرد. بازی او در این فیلم آنقدر گیرا و دقیق بود که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برایش به ارمغان آورد تا او در فاصله ۴ سال دو بار این تندیس را به خانه ببرد.

فیلم روزهای زندگی با بازی هنگامه قاضیانی

فیلم من مادر هستم | فریدون جیرانی | ۱۳۹۱

ملودرام روانشناسانه فریدون جیرانی یکی از آثار جنجالی این کارگردان در دهه ۹۰ بود که توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد. هنگامه قاضیانی در نقش یکی از مشرقی‌های سینمای جیرانی در این فیلم حضور دارد. من مادر هستم روایتی از وادادگی طبقه متوسط در مقابل برخی از رفتارها است و نقش قاضیانی به عنوان فردی مصلح در این جامعه در خاطره‌ها مانده است.

فیلم من مادر هستم

فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو | روح‌الله حجازی | ۱۳۹۱

روح‌الله حجازی در سال‌های پایانی دهه ۸۰ و ابتدایی دهه ۹۰ فیلم‌های روانکاوانه با محوریت زندگی‌های مشترک زوج‌های ایرانی ساخت. زندگی مشترک آقای محمودی و بانو دومین فیلم از این مجموعه فیلم‌ها است که پس از زندگی مشترک آقا و خانم میم ساخته شد. هنگامه قاضیانی در این فیلم در نقش زنی است خانه دار که ورود خواهرزاده و همسرش به خانه آن‌ها و مشکلاتی که برای آن‌ها شکل می‌گیرد باعث می‌شود زندگی او نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو

فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم | محمدهادی کریمی | ۱۳۹۱

هنگامه قاضیانی در فیلم معناگرای محمدهادی کریمی نقش کارشناس حوزه علمیه را بازی می‌کند که وارد یکسری پرونده‌های جوانانی می‌شود که درگیر خرافه پرستی و شیطان‌پرستی هستند و او برای کمک به آن‌ها تلاش می‌کند. فیلم فضایی خاص و متفاوت دارد و سعی می‌کند از منظری دیگر ایمان و اعتقاد به باورهای مذهبی را نشان دهد.

دانلود فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم در فیلیمو

فیلم پدر آن دیگری | یدالله صمدی | ۱۳۹۳

پدر آن دیگری ساخته یدالله صمدی یک فیلم در حوزه کودک و نوجوان است و هنگامه قاضیانی در نقش مادر خانواده بازی می‌کند. این فیلم داستان یک کودک است که با وجود رسیدن به ۶ سالگی هنوز حرف نمی‌زند و همه او را مسخره می‌کنند و در خانواده و اطرافیان به غیر از مادر با بازی هنگامه قاضیانی کسی از او حمایت نمی‌کند و بیشتر به پسر بزرگتر توجه دارند. تا اینکه پسر بچه از دست آنها فرار کرده و یک زن و مرد سالخورده او را پیدا کرده و به خانه می‌برند و رفتار آنها در روحیه پسر تأثیر می‌گذارد، اما پس از بازگشت به خانه همان رفتارها از طرف پدر و مادر دیده می‌شود تا اینکه مادربزرگ به خانه می‌آید و به اصطلاح کلید رابطه با او را پیدا می‌کند.

فیلم پدر آن دیگری با بازی هنگامه قاضیانی

فیلم دلبری | سید جلال دهقانی اشکذری | ۱۳۹۴

دلبری یک داستان متفاوت از زندگی یک خانواده جانباز است که پدر خانواده لحظات پایانی زندگی خود را روی تخت و در خانه می‌گذراند و همسرش با بازی هنگامه قاضیانی عاشقانه مثل پروانه دور او می‌چرخد. فیلم روایت اول شخص دارد و دوربین خودش ناظر بر تمام این رفتارها است و روایتی است از نگاه همسر جانباز تا لحظه پایانی و شهادت او. یک تراژدی غم‌بار از زندگی خانواده شهدا که قاضیانی متعهدانه در این فیلم بازی کرد و یک خاطره ماندگار را ثبت کرد.

تماشای فیلم دلبری در فیلیمو

فیلم برادرم خسرو | احسان بیگلری | ۱۳۹۴

برادرم خسرو تنها ساخته سینمایی احسان بیگلری (تا امروز!) یک ملودرام روانکاوانه است که نگاهی متفاوت به زندگی افرادی دارد که از بیماری دو قطبی رنج می‌برند. هنگامه قاضیانی در این فیلم در نقش همسر برادر خسرو بازی می‌کند. خسرو به بیماری دو قطبی مبتلا است و قاضیانی تنها فرد خانه است که او را درک کرده و با او و مشکلاتش کنار می‌آید و او را در زندگی سختی که دارد همراهی می‌کند.

دانلود فیلم برادرم خسرو در فیلیمو

بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی

سریال هم گناه | مصطفی کیایی | ۱۳۹۸

هنگامه قاضیانی در سریال هم گناه ساخته مصطفی کیایی نقش زنی را بازی می‌کند که به خاطر برخی از اختلاف‌ها مجبور است از همسرش جدا شود. خانواده صبوری خانواده‌ای است که به خاطر برخی از رفتارها و کارهایی که در گذشته انجام دادند حالا تاوان آن‌ را می‌دهند. پدرام شریفی که نقش فرزند هنگامه قاضیانی را بازی می‌کند به خانواده صبوری و پدرش (پرویز پرستویی) نزدیک می‌شود تا انتقام روزهای سختی که مادرش به تنهایی سپری کرده است را بگیرد.

تماشای سریال هم گناه در فیلیمو

تماشای فیلم های هنگامه قاضیانی در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. شیرین می‌نویسد

    فیلم به همین سادگی رو خیلی دوست داشتم و از سالها قبل که دیدم هنوز به یادشم و لذت میبرم، خانم قاضیانی بسیاااار ماهرانه این نقش رو بازی کردند و دل مشغولی های یک زن خانه دار و مادر و همسر رو به تصویر کشیدن. ای کاش همه ی خانمها این فیلم رو ببینند و به خانه داری و مادر بودن بسنده نکنند و تخصص و استعداد خودشون رو پیدا کنند و رشد دهند.

fosil