دیو فلونی به فصل دوم «ماندالوریان» بازمی‌گردد

دیو فلونی حداقل ۱ اپیزود از فصل دوم سریال «ماندالوریان» را کارگردانی کرده است. از دیگر کارگردانان می‌توان به جان فاورو و کارل ویترز اشاره کرد.

زمانی که پخش سریال «ماندالوریان» از پاییز گذشته در شبکه دیزنی پلاس آغاز شد، قسمت اول آن نشانه‌هایی از کارگردانی لایو اکشن/حرکت زنده ابتدای سریال‌های «جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون» و «شورشیان جنگ ارگان» را یادآوری می‌کرد که دیو فلونی مدیر تولید آن‌ها بود. حرکت غافل‌گیر کننده‌ای بود؛ مخصوصا به این خاطر که مدیر تولید سریال، جان فاورو، کارگردان باتجربه‌ای بود که از عهده ساخت فیلم‌هایی مثل «مرد آهنی» و بازسازی «شیر شاه» به خوبی برآمده بود. اما قسمت اول، هواداران خودش را جذب کرد و به شروع این دوران جدید و هیجان‌انگیز جنگ ستارگانی در نمایش‌های خانگی کمک کرد. برای همین هم عجیب نیست که فلونی دوباره به‌عنوان یکی از کارگردان‌های فصل دوم سریال «ماندالوریان» پشت دوربین برود.

باز آیدوآین (فیلمبردار پروژه) عکس زیر را برای اعلان پایان تولید فصل دوم سریال در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرده است.
همانطور که روی کلاکت تولید می‌توانید ببینید، اسم دیو فلونی به‌عنوان کارگردان صحنه‌ای ذکر شده که نمی‌دانیم چه بوده است. هرچند فقط به خاطر اینکه این کلاکت متعلق به روز آخر تولید فصل دوم سریال «ماندالوریان» است، به این معنا نیست که فلونی قسمت پایانی فصل را کارگردانی می‌کند. مدیر هنری خلاق لوکاس‌فیلم همین عکس را در توئیتر خود پست کرده، اما به این نکته هم اشاره کرده است که: «فقط محض یادآوری به شما دوستداران «جنگ ستارگان» که این عکس را می‌بینید بگویم که سریال‌های تلویزیونی لزوماً به همان ترتیبی که پخش می‌شوند فیلمبرداری نمی‌شوند.»

پس فقط پنجاه‌درصد احتمال وجود دارد که دیو فلونی قسمت آخر فصل دوم را کارگردانی کرده باشد، اما می توانیم مطمئن باشیم که حداقل یک قسمت را کارگردانی کرده است. وجود نقش ماهی کوی روی کلاکت هم جالب است. بعضی از هوادارن زیر رشته‌توئیت‌های فیل زوتستاک ابراز کنجکاوی کرده‌اند که آیا ممکن است ارتباطی فکری با کارهای فلونی روی آخرین فصل دوبخشی «کتاب اول: آب» از سریال انیمیشنی «آواتار: آخرین باد افزار» داشته باشد یا خیر. اگر فلونی آخرین قسمت فصل دوم «ماندالوریان» را کارگردانی کرده باشد، این جزئیات واقعاً جالب خواهند بود.

در مورد بقیه کارگردان‌هایی که در فصل دوم سریال «ماندالوریان» مشغول به کار هستند، فقط از حضور دو مورد دیگر مطمئن هستیم: جان فاورو تأئید کرده است که حداقل یک قسمت از این فصل را کارگردانی خواهد کرد. علاوه بر این، کارل ویترز که از بازیگران «ماندالوریان» است، در این فصل پشت دوربین هم خواهد رفت و کارگردانی خواهد کرد. با این حساب، کارگردان‌های حداقل سه قسمت را می‌شناسیم. پس اگر فصل دوم هم مانند فصل نخست هشت‌قسمتی باشد، درنهایت پنج کارگردان دیگر باقی می‌ماند.

ریک فاموییوا، دبرا چو، برایس دالاس هاوارد و تایکا وایتیتی همه در فصل اول قسمت‌هایی را کارگردانی کرده بودند؛ فاموییوا و چو مانند فلونی هرکدام دو قسمت را کارگردانی کردند. باید دید که آیا هیچ‌کدام از کارگردان‌های فصل اول برای کارگردانی قسمت‌هایی از فصل دوم بازمی‌گردند یا خیر. در هرصورت، این سریال بدون شک فیلمسازان بزرگی را به خود جذب و از آنها استفاده می‌کند، چه فیلمسازان باتجربه و چه فیلمسازان بااستعداد و تازه کشف‌شده؛ امیدوارم که به‌زودی نام‌های بیشتری به گوشمان برسد.


منبع: Slash Film

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil