از روایت‌های جذاب تابستانی تا درام‌های پاییزی

برترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۰

بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ را معرفی می‌کنیم؛ گر چه این لیست قطعا همه برترین‌ها را در بر نمی‌گیرد و نمی‌توان همه فیلم‌های جذاب سال را در آن جا داد. درباره تاریخ اکران فیلم‌های ۲۰۲۰ هنوز پرسش‌هایی وجود دارد؛ اما مطمئن هستیم که در دوازده ماه آینده، فیلم‌های متنوعی را به تماشا خواهیم نشست: «آخرین دوئل» از ریدلی اسکات، «کوچه‌های کابوس» از گیرمو دل تورو، «شوالیه سبز» از دیوید لوئری، «صبح‌به‌خیر نیمه‌شب» از جرج کلونی، «دارم فکر می‌کنم که تمامش کنم» از چارلی کافمن، «آب راکد» از تام مک کارتی، «Da 5 Bloods» از اسپایک لی، «هدف بعدی برنده است» از تایکا واتیتی، «آنت» موزیکالی از لئو کارکس با بازی آدام درایور، بازسازی فیلم ربکا توسط بن ویتلی، بازسازی فیلم «حیله» از تاد هنس، نسخه‌ای جدید از «مکبث» ساخته جوئل کرشن و اولین تجربه کارگردانی آلن یانگ با «دم ببر».
همچنین باید در انتظار فیلم‌های خارجی ماند که از جریان جشنواره‌های بین‌المللی راهشان را به اکران باز خواهند کرد و امیدوار بود که این آثار با سطح کیفی بالایشان به جمع بهترین فیلم های ۲۰۲۰ اضافه شوند.

اینجا می‌خوانید نهفتن فهرست

 

 

 

بهترین سریال های خارجی جهان

 

 

 

 

 

۵۶ فیلمی که در ادامه معرفی خواهند شد، می‌توانند نمایی کلی از سینمای سال ۲۰۲۰ و بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ به مخاطب ارائه دهند. برای دیدن آنها برنامه‌ریزی کنید چراکه تا مدت‌ها درباره‌شان خواهید شنید.

 

 

۱- فیلم کینه | ۲۰۲۰ |The Grudge

 

 

 

تاریخ اکران: ۳ ژانویه
فیلم «کینه» یک فیلم ترسناک فراطبیعی به کارگردانی نیکلاس پس و محصول کشور آمریکاست. این فیلم، بازسازی یک فیلم ژاپنی با همین نام است. اولین قسمت از فیلم کینه در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و «کینه» ۲۰۲۰ نیز ادامه همان داستان است.

ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان


در قسمت جدید، با خانه‌ای مواجهیم که توسط یک روح کینه‌توز طلسم شده؛ طلسمی همه کسانی که وارد این خانه می‌شوند را می‌کشد. در فیلم «The Grudge» بازیگرانی چون آندره‌آ ریسبرو، دمیان بیچیر،‌ جان چو، بتی گیلپین،‌ لین شی و جکی ویور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

نقد فیلم کینه

تماشای آنلاین فیلم کینه

 

 

 

۲- فیلم زیر آب

 

 

 

تاریخ اکران: ۱۰ ژانویه
فیلم سینمایی زیر آب در ژانر علمی تخیلی ماجراجویی ساخته شده است. «Underwater» توسط ویلیام اوبنک کارگردانی شده است و از بازیگران آن می‌توان به کریستن استوارت، ونسان کسل، جسیکا هنویک، جان گلگر، تی جی میلر و گانر رایت اشاره کرد. فیلم، روایت‌گر داستان گروهی از محققان است که درباره جهان زیر آب تحقیق می‌کنند. بعد از یک زلزله، آزمایشگاه زیرزمینی آن‌ها از بین می‌رود و آن‌ها تلاش می‌کنند که امنیت را به آزمایشگاه‌شان بازگردانند.

 

نقد فیلم زیر آب

 

 

 

۳- فیلم دولیتل

 

 

 

 

 

تاریخ اکران: ۱۷ ژانویه
«دولیتل» یک فیلم ماجراجویی فانتزی به کارگردان استیون گیگان است که نقش اصلی آن را رابرت داونی جونیور بازی می‌کند. باتوجه به این‌که برخی کاراکترهای فیلم واقعی نیستند از صداپیشگانی چون جان سینا، رامی ملک، اما تامپسون، کمیل نانجیانی، اکتاویا اسپنسر، تام هالند و سلنا گومز استفاده شده است.
داستان «Dolittle» از این قرار است که یک دکتر بسیار معروف در دوره ملکه ویکتوریا، ۷ سال بعد از مرگ همسرش به گوشه نشینی روی آورده و خودش را در یک خانه به‌همراه حیوانات باغ وحش مخفی کرده است. او می‌تواند با حیوانات صحبت کند. در ادامه داستان، ملکه بیمار می‌شود و دکتر دولیتل برای درمان او مجبور به خروج از خانه می‌شود.

 

نقد فیلم «دولیتل» را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۴- فیلم پسران بد تا ابد

 

 

 

تاریخ اکران: ۱۷ ژانویه
۱۷ سال پس از نمایش فیلم «سان شاین استیت» و «لیزین»، دو رفیق قدیمی حالا در سومین کمدی اکشن خود کنار هم قرار گرفته‌اند؛ مایکل لاری (با بازی ویل اسمیت)، همچنان یک پلیس خوش مشرب و بی‌بند و بار است و همکارش مارکوس برنت (با بازی مارتین لارنس)، هم همان مرد خانواده دوست‌داشتنی است که از عصبانی کردن همسرش می‌ترسد. حالا دیگر موقع بازنشستگی یکی از آنهاست و این تیم رویایی دونفره در حال فروپاشی است. اما سوءقصد به جان مایک و نیاز او به کمک دوست قدیمی‌اش، آنها را دوباره وارد ماجرایی تازه در میامی می‌کند. کارگردانان فیلم پسران بد عادل ال آر بی و بلال فلاح، راه مایکل بی (کارگردان قبلی مجموعه) را به خوبی ادامه داده‌اند: انفجارهای عظیم، تعقیب و گریز با اتومبیل و البته تیراندازی! قابل پیش‌بینی است که «Bad Boys for Life» قطعاً سروصدای زیادی به پا خواهد کرد.

 

 

بهترین فیلم های کمدی خارجی

 

 

 

 

۵- فیلم دستیار

 

 

 

تاریخ اکران: ۳۱ ژانویه
جین (با بازی جولیا گارنر)، در یک کمپانی بزرگ فیلم‌سازی به‌عنوان کارمند معمولی مشغول به کار است. او وظایف پیش‌پاافتاده و کم‌اهمیتی دارد؛ هزینه‌ها را ثبت می‌کند، از برگه‌ها کپی می‌گیرد و گاهی هم هدف توفان خشم دیگران واقع می‌شود. با این‌همه، او از شغل خود راضی است و به این مسائل اهمیتی نمی‌دهد. البته چیزهای ناخوشایند دیگری هم وجود دارند که او در ازای دریافت حق‌السکوتی متناسب آنها را هم تحمل می‌کند؛ او هرروز شاهد رفت‌وآمد زن‌هایی به دفتر آقای مدیر است و گاهی متوجه می‌شود که آنها باید برای جلسه‌ای به اتاق آقای مدیر در هتل بروند! البته همه می‌دانند که این داستان کاملا تخیلی است و هرگونه شباهت آن با مدیران واقعی در دنیای صنعت فیلم، به‌طور جدی تکذیب می‌شود! «The Assistant» در ادامه جنبش me too مانند ضربه‌ای تکان‌دهنده ازجانب کیتی گرین عمل کرده و می‌توان گفت که یکی از پربیننده‌ترین و بهترین فیلم های ۲۰۲۰ است.

 

نقد فیلم «دستیار» را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۶- فیلم پرندگان شکاری

 

تاریخ اکران: ۷ فوریه
درباره «جوخه خودکشی» هر چه دوست دارید بگویید! اما هارلی کویین در دستان مارگو رابی در فیلمی ضعیف با موضوع یک ابرقهرمان شرور، هرچه می‌خواهد انجام می‌دهد! شاهزاده خانم دلقک، حالا برای خودش در مرکز ماجرای یک فیلم است اگرچه هنوز هم عضوی از یک گروه به‌حساب می‌آید. «Birds of Prey (and the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn)» بر اساس گروهی در کتاب کمیک کمپانی دی.سی ساخته شده است که اعضای دیگر این گروه را قناری سیاه (با بازی جرمی اسمالت) و شکارچی (با بازی مری الیزابت وینستد) تشکیل می‌دهند. این گروه باید با همکاری یکدیگر، ماسک سیاه (با بازی ایوان مک گریگور) را که تبهکاری دیوانه است، شکست دهند. البته همانطور که از عنوان فیلم مشخص است، قهرمان اصلی داستان هارلی کویین است و رابی کاملاً در مرکز توجه است. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به رزی پرز و کریس مسینا اشاره کرد. کارگردانی این فیلم را کیتی یان بر عهده داشته است.

 

نقد فیلم «پرندگان شکاری» را در فیلیمو شات بخوانید

 

۷- فیلم سراشیبی

 

 

 

تاریخ اکران: ۱۴ فوریه
«سراشیبی» را می‌توان نسخه آمریکایی درام سوئدی «فورس ماژور» محصول سال ۲۰۱۴ دانست. پدری پس از گیر افتادن با خانواده‌اش در سقوط بهمن، حالا با ضعف‌های شخصیتی‌اش روبه‌رو می‌شود. وقتی شرایط بحرانی پیش می‌آید، ویل فرل در نقش بزرگتر این خانواده، به‌جای نجات خانواده‌اش تصمیم می‌گیرد خودش را نجات دهد. او حتی قاپیدن تلفن همراهش را هم به خانواده‌اش ترجیح می‌دهد! جولیا لوئیس دریفوس در نقش همسر او، طرف دیگر این ماجراست که نمی‌تواند با این واقعیت تلخ به‌راحتی کنار بیاید. کارگردانان «Downhill»، نت فکسون و جیم رش، قبلاً در فیلم «راه، راه بازگشت» همکاری با یکدیگر را تجربه کرده‌اند و فیلمنامه‌نویس این فیلم، جسی آرمسترانگ هم به خوبی از عهده کار خود برآمده است.

 

نقد فیلم «سراشیبی» را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۸- جزیره فانتزی

 

تاریخ اکران: ۱۴ فوریه
به «Fantasy Island» خوش آمدید! قبل از تشبیه موضوع فیلم به تقلیدی از سریال‌های کم‌مایه دهه ۸۰، باید توجه کرد که تیمی قوی، عوامل این فیلم را تشکیل داده اند. ایده رفتن به جزیره‌ای دوردست که در آن همه آرزوها به شکلی جادویی به واقعیت تبدیل می‌شوند، مانند فیلمی ترسناک است که در آن هیچ گروگانی وجود نداشته باشد؛ آن چنانکه در جاهایی از فیلم آرزو می‌کنید که ای‌کاش صدای استمدادی شنیده شود! در این فیلم، مایکل پنیا در نقش میسترروآک ظاهر شده است و کارگردانی آن به عهده جف وادلو می‌باشد.

 

 

۹- فیلم اما

 

 

 

تاریخ اکران: ۲۱ فوریه
۲۴ سال از ایفای نقش گوینت پالترو در نقش قهرمان واسطه ازدواج جین آستین می‌گذرد: ربع قرن از فیلم «بی سرنخ» می‌گذرد که اقتباسی از داستان «اما» بود؛ پس برای اقتباس سینمایی جدیدی از این داستان کمدی رمانتیک، زمان مناسبی به نظر می‌رسد. آنیا تیلور- جوی در نقش اما (که در زندگی خصوصی همه اطرافیانش دخالت می‌کند)، جانی فلین در نقش جورج ویتیلی خوش‌قلب، کلوم ترنر، بیل نای، میا گاث و جاش اوکانر (که در فیلم «تاج» نقش پرنس چارلز را بازی می‌کند) در لباس‌های زیبایشان بهترین بازی‌های خود را ارائه داده‌اند. آتمن دا وایلد، کارگردان «Emma» در اولین تجربه فیلم بلند خود به جرات یکی از بهترین فیلم‌های ساخته‌شده بر اساس داستان‌های آستین و یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ را ارائه داده است.

 

 

 

۱۰- فیلم مرد نامرئی

 

 

 

تاریخ اکران: ۲۸ فوریه
ایده کمپانی یونیورسال برای بازگرداندن قهرمانان معروف دهه ۳۰ خود مانند خون‌آشام‌ها، اجساد زنده شده و اشراف‌زادگان گرگ نما در دنیایی تیره، دیگر کم‌وبیش رنگ باخته است. جمله معروف کارلوف پس از دیدن فیلم مومیایی سال ۲۰۱۷ که می‌گفت «این فیلم دیگر مرده است.» نشانه‌ای بر این پایان است؛ اما خوشبختانه همه المان‌های این فیلم‌های ترسناک کاملا کنار گذاشته نشده‌اند؛ مسئولان یونیورسال تصمیم گرفتند با نگاهی نو از این مضمون‌ها دوباره در فیلم‌هایشان بهره ببرند و بازآفرینی «مرد نامرئی» با بازی کلود رینز در سال ۱۹۳۳، یکی از این تصمیمات است. در «The Invisible Man» همچنان با مردی روبه‌روییم که بر اثر فرایندی علمی (که نمی‌دانیم چیست) توانایی نامرئی شدن دارد. حالا او فرمولی برای قدرتی خطرناک دارد و از آن برای آزار همسر سابقش (با بازی الیزابت ماس) استفاده می‌کند؛ زنی که از همه داستان اطلاع دارد و به همین خاطر همه فکر می‌کنند که دیوانه است. فیلم، برای دوران چراغ‌های گازی داستانی بسیار ترسناک دارد و با بیننده به خوبی ارتباط برقرار می‌کند؛ به‌طوری که می‌توان گفت هنوز هم قابل‌تحسین است.

 

نقد فیلم «مرد نامرئی» را در فیلیمو شات بخوانید

 

۱۱- وندی

 

تاریخ اکران: ۲۸ فوریه
کارگردان فیلم «جانوران حیات‌وحش جنوب» بن زایتیلین با روایتی جدید از داستان «پیتر پن» بازگشته است. این بار به نظر می‌رسد که داستان از زاویه دید وندی دارلینگ جوان پیش می‌رود؛ در جزیره‌ای در ناکجاآباد، پسربچه‌های گمشده‌ای وحشی و به دور از تمدن، دزدان دریایی بداخلاق، یک پیتر پن کوچولوی پرنده، با تعداد زیادی جن و پری و پری دریایی و تصویرسازی‌ای بسیار خیال‌انگیز، عناصر «Wendy» را تشکیل داده‌اند. «وندی»، فیلمی شاعرانه است که از ترکیب فیلم‌های «پن» و «هوک» بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد و می‌تواند یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ باشد.

 

نقد فیلم «وندی» را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۱۲- فیلم اولین گاو

 

 

 

تاریخ اکران: ۶ مارس
فیلم جدید کلی ریچارد در سال‌های دور و در منطقه اورگان اتفاق می‌افتد. در سال‌های دهه ۱۸۲۰، مرد جوانی با بازی جان ماگارو، به دنبال آینده‌ای درخشان است. او در غرب وحشی برای پوست و خز حیوانات تله گذاری می‌کند، تا اینکه با یک مهاجر چینی (با بازی اوریون لی) آشنا می‌شود. آنها تجارتی برای تولید غذاهایی راحت و سریع را شروع می‌کنند؛ نسخه‌ای قدیمی از فست فود های امروزی! اما آنها برای رسیدن به هدف باید به گاوهای یکی از کشاورزان منطقه دسترسی پیدا کنند و ماجرا از همین‌جا شروع می‌شود. با نگاهی به سوابق کاری کارگردان، می‌توان حدس زد که در «First Cow» باید منتظر چه چیزهایی بود: شخصیت‌هایی دلپذیر، چشم‌اندازهایی زیبا و مولفه‌های فیلم‌های دهه ۱۸۲۰ در آمریکا.

 

نقد فیلم «اولین گاو» را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۱۳- انیمیشن به پیش

 

 

 

تاریخ اکران: ۶ مارس
در انیمیشن به پیش الف جوانی به نام ایان لایت فوت (با صداپیشگی تام هالند)، در تولد ۱۶ سالگی خود آرزو می کند که بتواند پدرش را ملاقات کند که قبل از تولد او از دنیا رفته است. مادرش (با صداپیشگی جولیا لوئیس دریفوس)، به او ابزاری جادویی می‌دهد که برادرش (با صدای کریس پرت) فکر می‌کند که با آن می توانند پدر را به زندگی برگرداند. این رویا به نوعی عملی می شود؛ اما حالا آنها باید در طی ۲۴ ساعت بتوانند جادو را کامل کنند تا پدر برای همیشه پیش آنها بماند. کمپانی پیکسار امسال دو فیلم ارائه کرده است که اولین آن‌ها، «Onward» پر از فانتزی‌های عالی و شوخی‌های کلامی است. همچنین داستان دراماتیک آن درباره پدر، با احساسات بیننده به خوبی ارتباط برقرار می کند بنابراین می‌تواند یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ باشد.

 

 

برترین انیمیشن های جهان

 

 

 

 

۱۴- فیلم راه بازگشت

 

 

 

تاریخ اکران: ۶ مارس
«راه بازگشت» فیلمی به کارگردانی گاوین اوکانر است که در کارنامه کاری خود فیلم‌های «حساب‌دار» و «جین اسلحه دارد» را نیز دارد. گاوین اوکانر معمولا تریلرهای اکشن را خوب می‌سازد اما این‌بار به سراغ ساخت یک درام عاشقانه رفته است. در ژوئن سال ۲۰۱۸، این کارگردان به سراغ جمع‌ کردن تیم رفت. فیلم‌نامه را برد اینگلبسی در مورد یک ستاره بسکتبال نوشت که همسرش را به دلیل اعتیاد از دست داده است و حالا در تلاش است تا دوباره به روزهای خوش زندگی‌اش برگردد و ترک کند. در «The Way Back» بازیگرانی چون بن افلک و جونیو گاوانکار به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

نقد فیلم «راه بازگشت» را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

 

 

 

۱۵- فیلم صعود

 

تاریخ اکران: ۲۰ مارس
مایکل آنجلو کووینو (نویسنده و کارگردان) و همکارش کایل ماروین، داستان فیلم کوتاهشان در سال ۲۰۱۸ را با ساختن یک فیلم بلند تکمیل کرده‌اند. فیلم بدون اتکای زیاد به شوخی‌های کلامی، کمدی جالبی را خلق می‌کنند که احساس دیدن فیلمی از دهه ۹۰ با تمام لذت هایش را در بیننده زنده می‌کند. «The Climb» همه پستی‌وبلندی‌های یک دوستی مردانه را در برمی‌گیرد که در دهه‌های متمادی ادامه داشته است: داستان این دو دوست دوچرخه‌سوار با یک اعتراف شروع می‌شود و سرانجام به زیاد نوشی، سقوط، مرگ ناگهانی، سفری به کوهستان برای اسکی و چندین رفتار ناپسند دیگر ختم می‌شود؛ اما از طرف دیگر، «صعود» یکی از فیلم‌های دوست‌داشتنی و الهام‌بخشی است که در این زمانه بسیار کمیاب است؛ یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ است که نباید از تماشایش غافل شد.

 

 

 

۱۶- فیلم یک مکان ساکت: بخش ۲

 

تاریخ اکران: ۲۰ مارس
«A Quiet Place: Part II»، دنباله ای برای فیلم موفق جان کرازینسکی محصول ۲۰۱۸ در ژانر وحشت است. داستان، از جایی ادامه می یابد که فیلم قبلی تمام شده است؛ جایی که حمله موجودات بیگانه، دنیای مدرن انسان‌ها را نابود کرده و اولین ابوت (با بازی امیلی بلانت) به دنبال مکانی امن برای خانواده‌اش می گردد. آنها سرانجام با غریبه ای مرموز (با بازی کیلین مورفی) مواجه می شوند که اصرار عجیبی به حفظ سکوت برای زنده ماندن دارد؛ اما مثل خیلی فیلم های دیگر این ژانر، هیولا ها همیشه چنگال یا قدرت شنوایی عجیب‌وغریب ندارند؛ آنها گاهی کاملا شبیه شما هستند، پس سکوت را رعایت کنید!

همه چیز درباره فیلم یک مکان ساکت

 

۱۷- فیلم مولان

 

 

 

تاریخ اکران: ۲۷ مارس
اگر فکر می‌کنید که سینما از لایو اکشن‌های دیزنی اشباع شده است، در اشتباه هستید؛ این کمپانی، بازسازی جدیدی را از انیمیشن «Mulan» محصول سال ۱۹۹۸ ارائه داده است. مولان، زن جوان چینی است که وانمود می‌کند مرد است تا مانع پیوستن پدر پیرش به ارتش شود. او در این راه تبدیل به یک قهرمان افسانه‌ای می‌شود. در نسخه جدید، لیو ییفئی (هنرپیشه چینی-آمریکایی) نقش این جنگجوی شجاع را بازی می‌کند. بقیه عوامل فیلم عبارت‌اند از جت لی، گونگ لی، دانی ین، جیسون اسکات لی و تزی ما (بازیگر فیلم «وداع») هستند که وزنه اعتبار فیلم را سنگین‌تر می‌کنند. حرکات رزمی لایو اکشن «مولان» هم بسیار جالب‌توجه است و کارگردان فیلم، نیکی کارو (که «سوارکار نهنگ» را هم در کارنامه‌اش دارد) عملکرد بسیار موفقیت‌آمیزی دارد.

 

۹ تفاوت اساسی بین انیمیشن و لایو اکشن «مولان» محصول ۲۰۲۰ را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۱۸- فیلم مرغ عشق‌ها

 

 

 

تاریخ اکران: ۳ آوریل
به نظر می رسد «The Lovebirds» ساخته کمیل نانجیانی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. این فیلم، حاصل همکاری دوباره کارگردان « بیمار بزرگ» و نانجیانی است که در آن او و عیسی ری در نقش زوجی در آستانه جدایی ظاهر می شوند. این زوج، ناگهان خود را درگیر ماجرایی جنایی می بینند و برای خارج شدن از لیست مظنونین جنایت، ناچار به حل معمای این قتل می شوند و در طی داستان، دوباره عشق و تعلق به همدیگر را باز می یابند. می توان فیلم را یک کمدی عاشقانه دانست که ستاره‌های سریال‌های «Insecure» و «دره سیکیلون» را تداعی می‌کنند.

 

نقد فیلم «مرغ عشق‌ها» را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۱۹- فیلم زمانی برای مردن نیست

 

تاریخ اکران: ۱۰ آوریل
دنیل کریگ دوباره با جیمز باند بازمی‌گردد و با لئا سیدو همبازی می‌شود که با ادامه نقش مادلین سون از فیلم «اسپکتر» (فیلم قبلی جیمز باند)، همچنان محبوب باند و خائن احتمالی داستان است. فیلمنامه «No Time to Die» توسط فیبی والر-بریج نوشته شده است و مامور جدیدی با بازی شانا لینچ به گروه اضافه می‌شود. حضور آنا د آرماس، یادآور صحنه‌هایی از فیلم «چاقوکشی» است و رامی ملک با حضور در نقش منفی «زمانی برای مردن نیست»، از چارچوب همیشگی کاراکترهای منفی مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» خارج شده است. به همه این‌ها، کارگردانی کری فوکوناگا را هم اضافه کنید!

 

پیش‌بینی جدیدترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱

 

 

 

 

 

۲۰- فیلم انتلرز

 

تاریخ اکران: ۱۷ آوریل
موجودی در بیشه‌زارهای اورگان کمین کرده است و هر کسی را که گذرش به آنجا بیفتد به طرز فجیعی می‌کشد. یک کلانتر محلی (با بازی جس پلمونز) فکر می‌کند که عامل قتل‌ها یک حیوان وحشی است. یکی از ساکنان سرخ‌پوست شهر (با بازی گراهام گرین) معتقد است که روحی خبیث از یکی از افسانه‌های بومی در آنجا جولان می‌دهد. اما معلم مدرسه که کری راسل نقش او را بازی می‌کند، حس می‌کند این موضوع به‌نوعی با یکی از شاگردانش (با بازی جرمی توماس) ارتباط دارد که نقاشی‌های ناراحت‌کننده‌ای می‌کشد. واقعیت می‌تواند معجونی از هر سه فرضیه باشد. اسکات کوپر (کارگردان فیلم)، با ساخت فیلم‌های «خارج از کوره»، «دل دیوانه» و «متخاصمان» کارنامه‌ای درخشان از درام‌های درست‌وحسابی دارد و حالا باید دید که در ژانر وحشت چه می‌کند.

 

جزئیات جدید درباره موجود وحشی فیلم «انتلرز» از زبان گی‌یرمو دل تورو

 

 

 

۲۱- فیلم زن جوان نویددهنده

 

تاریخ اکران:‌ ۱۷ آوریل
امرا لد فنل به عنوان نویسنده و تولید کننده مجموعه «کشتن ایو»، با داستان زنان قاتل و خشن و انتقام های خانوادگی نسل اندر نسل به خوبی آشناست. او برای اولین تجربه در مقام کارگردان هم داستانی مشابه اما از زاویه ای متفاوت را انتخاب کرده است. کیسی (با بازی کری مولیگان) دانشجوی سابق پزشکی است که شغل فعلی اش، ایستادن پشت دستگاه اسپرسو است. او علاقه دارد که شبها در بارها پرسه بزند و آنقدر می‌نوشد که به‌سختی می‌تواند بایستد؛ بنابراین، از مردان «خوب» خواهش می کند که کمکش کنند و او را تا خانه برسانند؛ این مردان «خوب»، گاهی تصمیم می‌گیرند که از شرایط نیمه‌بیهوش او سوءاستفاده کنند، اما ممکن است که همه اینها قسمتی از دامی باشد که کیسی برای این شکارچیان عشق پهن می‌کند. در «Promising Young Woman»، لاورن کاکس نقش بهترین دوست این الهه انتقام را بازی می کند. الیسون بری نقش همکلاسی سابق او و بو بورنهام نقش فردی از زندگی گذشته کیسی را بر عهده دارد که شاید کلید حل ماجرا را در دست داشته باشد.

 

۲۲- فیلم آنتبلوم

 

 

تاریخ اکران: ۲۴ آوریل
جزئیات زیادی درباره این فیلم ژانر وحشت با بازی جانل مونای در دست نیست. از تیزر فیلم می‌توان فهمید که این هنرپیشه/ موسیقی‌دان، شبی را با دوستانش در یک مزرعه قدیمی در ایالت‌های جنوبی آمریکا (قبل از جنگ‌های داخلی) می‌گذراند. زن‌های زیادی در مزرعه هستند اما یکی‌یکی، توسط نیرویی که انگار ناظر آنهاست ناپدید می‌شوند. در صحنه‌ای از فیلم، هواپیمایی را در آسمان مزرعه می‌بینیم که نشان می‌دهد داستان در گذشته خیلی دوری اتفاق نمی‌افتد. فیلم، حاصل همکاری جرارد بوش و کریستوفر رنز است. فیلم‌های «برو بیرون» و «ما»، حاصل همکاری قبلی آنها هستند.

 

نقد و بررسی فیلم ترسناک آنتبلوم | رویت را برگردان تا نبینی!

 

 

 

۲۳- فیلم بیوه سیاه

 

 

 

 

تاریخ اکران: اول می
به خاطر درخواست طرفداران بیوه سیاه و البته علاقه‌مند بودن بازیگر این نقش (اسکارلت جوهانسن) به بازی در فیلمی مستقل درباره خود این شخصیت، ناتاشا رومانوف انتقام‌جو را در «Black Widow» از کمپانی مارول خواهیم دید. داستان، پس از جنگ‌های داخلی آمریکا اتفاق می‌افتد و ناتاشا رومانوف به خاطر مسائل خانوادگی به روسیه برمی‌گردد؛ بنابراین ما با بقیه اعضای خانواده رومانوف آشنا خواهیم شد: قهرمان ناتاشا یعنی پدرش با بازی دیوید هاربر، مادرش با بازی ریچل وایز و البته خواهرش با بازی فلورنس پیو که او هم کاملا تعلیم‌دیده و خطرناک است. این فیلم، پر از صحنه‌های نبرد و هیاهو خواهد بود. کارگردان «بیوه سیاه»، کیت شورتلند است که سابقه کارگردانی فیلم «سندروم برلین» را هم در کارنامه‌اش دارد.

 

 

 

۲۴- فیلم سوغات: قسمت دوم

 

فیلم «The Souvenir: Part II» بر اساس اتو بیوگرافی شخصی کارگردان انگلیسی آن یعنی جوانا هاگ شکل گرفته است. این داستان، در دو قسمت ساخته شده و حالا قسمت دوم آن آماده اکران است. کارگردان (که نویسنده فیلمنامه هم هست) در مصاحبه با sight & souud در ماه دسامبر، درباره فیلم گفت که داستان، کمابیش ادامه قسمت اول است. قسمت دوم «سوغات»، جولی (با بازی آنه سوئینتن بیرن را در مدرسه سینما دنبال می‌کند و جو آلوین و هریس دیکنسون هم به جمع هنرپیشگان فیلم پیوسته‌اند.

 

 

۲۵- فیلم تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد

 

 

 

تاریخ اکران: ۸ می
آرماندو یانوچی پس از فیلم‌های «در چرخه»، «Veep» و «مرگ استالین» حالا موضوعات سیاسی را کنار گذاشته و به سراغ داستانی کلاسیک از چارلز دیکنز رفته است. داستان مرد جوان خلاقی با بازی دو پاتل که از مناسبات دست‌وپاگیر جامعه بسیار مبادی‌آداب قرن نوزدهم انگلستان در رنج است. شاید به نظر برسد که خالق شخصیتهای کمدی آلن پارتریج و مالکوم تاکر حس شوخ‌طبعی خود را از دست داده و گرفتار فضایی تئاتر گونه شده است؛ برخی هم معتقدند که نگاه او به انگلستانی که دیکنز تصویر می‌کند، هیاهویی پوچ و حتی بازتابی از دنیای امروز است. «The Personal History of David Copperfield» به متن اصلی وفادار است و نگاهی به لیست هنرپیشگان، بریتانیایی‌ها را خوشحال می‌کند. بن ویشاو در نقش اوریا هیپ، تیلدا سوئینتن در نقش تبی تروت وود، هیو لاری در نقش آقای دیک، پیتر کپالدی در نقش آقای میکاوبر و گاندولین کریستی در نقش مورد استون و البته دیگران!

 

نقد  فیلم «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۲۶- فیلم زنی پشت پنجره

 

 

 

 

تاریخ اکران: ۱۵ می
این فیلم را با ساخته فریتز لنگ محصول سال ۱۹۴۴ اشتباه نگیرید که عنوان مشابه دارد؛ «The Woman in the Window»، نسخه جدیدی از آن هم به شمار نمی‌رود. این فیلم معمایی که در سال ۲۰۱۸ و بر اساس داستانی نوشته ای.جی.فین ساخته شده است، داستان زنی (با بازی ایمی آدامز) را روایت می‌کند که از مکان‌های شلوغ وحشت دارد. او با همسایه‌اش (با بازی جولیان مور) روابط دوستانه‌ای دارد. اما ناگهان به این فکر می‌افتد که دوستش توسط همسرش (با بازی گری اولدمن) به قتل رسیده است؛ او پلیس را خبر می‌کند و در همین حین، سر کله همسر واقعی گری اولدمن پیدا می‌شود و ماجرا را پیچیده‌تر می‌کند. هنرپیشگان فیلم، ازجمله جنیفر جیسون لی، وایت راسل، برایان تایری، تریسی لت و آنتونی مکی در برابر دوربین جو رایت (کارگردان) می‌درخشند. از دیگر آثار این کارگردان می‌توان به فیلم‌های «هانا» و «تاوان» اشاره کرد.

 

 

نقد فیلم زنی پشت پنجره را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۲۷- فیلم سریع و خشمگین ۹

 

 

 

 

تاریخ اکران: ۲۲ می
مجموعه‌ای محبوب از رانندگان مسابقات سرعت، سارقان اتومبیل، ماموران سابق پلیس، مجرمان سابقه‌دار و حتی دیوانگان معمولی سرعت، دوباره برگشته‌اند تا نمایشی از موتورهای تقویت‌شده را به صحنه ببرند که قوانین فیزیک را در هم می‌ریزند. درباره ماجراهای جدید دومینیک تورتو و گروهش در «Fast & Furious 9» چیز زیادی گفته نشده است؛ اما لیست هنرپیشگان، بسیار هیجان‌انگیز است: میشل رودریگز، شارلیز ترون، جوردانا بروستر، تایرس گیبسون، هلن میرن، لود آکیرس، ناتالی امانوئل و البته وین دیزل. شنیده می‌شود که جان سینا و کاردی بی هم به این جمع اضافه خواهند شد.

 

 

 

۲۸- فیلم آرتمیس فاول

 

 

 

 

 

فیلم سینمایی آرتمیس فاول یک فیلم فانتزی به کارگردانی کنت براناست که بر پایه اولین رمان «آرتمیس فاول» ساخته شده. در این فیلم بازیگرانی چون فردیا شاو، لارا مک دانل، هانگ چائو، جودی دنچ، جش گد و نانسو آنوزی به ایفای نقش پرداخته‌اند و شرکت والت دیزنی توزیع کردن این فیلم را برعهده دارد. داستان «Artemis Fowl» از این قرار است که نوجوانی ۱۲ ساله به‌دنبال پدرش می‌گردد؛ چراکه پدرش به شکل عجیبی ناپدید شده.

 

 

۲۹- فیلم زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴

 

 

 

تاریخ اکران: ۵ جون
«زن شگفت‌انگیز» را همچنان می‌توان بهترین فیلم دنیای ابرقهرمانان دانست و دنباله جدید آن، کاملا درشان چنین فیلمی است. شخصیت محوری داستان، شاهدخت محبوب اهل آمازون است؛ ساختار کاراکتر و مدل موهای نامتقارن او می‌تواند نوعی ریسک در «Wonder Woman 1984» به‌حساب بیاید اما حتی روایت داستان اولیه در بحبوحه جنگ جهانی اول هم نوعی ریسک‌پذیری بود. به هر صورت، با کارگردانی پتی جنکینز و بازی گل گدوت و کرین پاین، زمان داستان چه اهمیتی خواهد داشت؟ این فیلم همیشه جذاب خواهد بود؛ چه در سال ۲۰۸۴ و چه سال ۸۴ قبل از میلاد.

 

همه چیز درباره فیلم زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ | نور امیدی در پایان سال ۲۰۲۰

 

 

 

۳۰- انیمیشن روح

 

 

 

 

 

تاریخ اکران: ۱۹ جون
جو گاردنر (با صداپیشگی جیمی فاکس) ، موسیقی‌دانی است که مجبور شده هنرش را برای مدتی طولانی کنار بگذارد. وقتی سرانجام موفق می‌شود فرصت اجرای رویایی‌اش به‌دست آورد، چنان به وجد می‌آید که طی ماجراهایی پیچیده روحش را گم می‌کند. درواقع، نیروی حیاتی او از جسم فیزیکی‌اش جدا می‌شود و فقط یک «بچه روح» (با صدای تینا فی) می‌تواند به او کمک کند که از جهانی که در آن گرفتار شده بگریزد تا بتواند به‌موقع به اجرایش برسد. پت داکتر، خالق انیمیشن فوق‌العاده «درون و بیرون» در مقام کارگردان «Soul»، تمامی تصورات افسانه‌ای خود را به تصویر کشیده است. این ساخته جدید پیکسار قطعا یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ خواهد بود.

 

نقد و بررسی انیمیشن روح | پاسخ پیکسار به سوال‌های بنیادی

 

 

 

۳۱- فیلم پادشاه استتن آیلند

 

تاریخ اکران: ۱۹ جون
از همکاری جاد اپتاو (استاد ساخت کمدی‌های امروزی) با پیت دیویدسون (بازیگر کمدی برنامه «شنبه‌شب» ان‌بی‌سی) فیلمی ساخته شده که به داستانی شخصی شبیه است. دیویدسون در واقعه یازدهم سپتامبر، پدر آتش‌نشانش را از دست داد و تحت تاثیر آن، تا مدت‌ها در اطراف استتن آیلند با کوله‌بار غم و اندوهش دست‌وپنجه نرم می‌کرد. می‌توان گفت که او در «The King of Staten Island»، خودش را بازی می‌کند. «پادشاه استتن آیلند»، فضایی سنگین دارد و البته اپتاو می‌داند که چگونه بدون کاستن از شوخ‌طبعی، فیلم را به سمت تراژدی سوق دهد.

 

 

۳۲- فیلم در ارتفاعات

 

تاریخ اکران: ۲۶ جون
لین منوئل میرندا قبل از آنکه با نمایش موزیکال «همیلتون» در برادوی معروف شود، برای اولین فیلم موزیکالش برنده جایزه تونی شد. فیلمی درباره زندگی و عشق که ایده آن را از محله‌ای به نام واشنگتن هایتز گرفته بود؛ آن ایده حالا در مقیاس بزرگ‌تر ساخته شده و پر از رقص‌های خیابانی و مدرسه‌ای و ترانه‌های زیباست. آنتونی راموس در نقش اوزناوی، مغازه‌داری ظاهر می‌شود که دلش می‌خواهد در دومینیکن مغازه‌ای برای خود داشته باشد ملیسا باررا، نقش دختر خدمتکاری به نام ونسا را بازی می‌کند که عاشق اوزناوی است و نینا با بازی سمی گریس (که خواننده و نویسنده ترانه‌های فیلم هم هست)، دختری است که بین برگشتن به کالجی در کالیفرنیا و ماندن در آنجا مردد است. کوری هاکینز در نقش بنی، دوست نزدیک اوزناوی است که در منطقه لاتین نشین نیویورک احساس غریبگی می‌کند. از بازیگران دیگر «In the Heights» می‌توان به جیمی اسمیتس، استفانی بیاتریز، مارک آنتونی، دافنه ربین-وگا، داشا پولانکو و خود لین منوئل نام برد. گفتنی است که از سال ۲۰۰۵ با اجرای نمایش موزیکال میرندا، روایت داستان‌های جامعه لاتین تبار آمریکا کم‌کم به یک ضرورت تبدیل شده است.

 

 

۳۳- فیلم تاپ گان: ماوریک

 

 

 

تاریخ اکران: ۲۶ جون
سرعت و هیجان «تاپ گان» هیچ‌وقت خسته‌کننده نخواهد بود. تام کروز دوباره یکی از معروف‌ترین نقش‌های خود را بازی می‌کند. پیت ماوریک میچل که قبلا خلبان ماهر هواپیماهای جنگنده بوده است حالا در برنامه «تاپ گان» نیروی دریایی به‌عنوان مربی خدمت می‌کند. او باید با جوانانی پرمدعا سروکله بزند که یکی از آنها بردلی برادشاو (با بازی مایلر تلر) است که احساس می‌کند در حقش اجحاف شده و می‌خواهد لیاقت خود را ثابت کند؛ او اتفاقا فرزند یکی از دوستان سابق پیت یعنی گوس است. در کابین‌های خلبان و باندهای فرود «Top Gun: Maverick»، ادهریس، جان هم، جنیفر کانلی، گلن پاول و مانی جاسیتو هم حضور دارند.

 

 

 

۳۴- فیلم مرد آزاد

 

 

 

 

تاریخ اکران: ۳ جولای
اگر بازی‌هایی مانند «Grand Theft Auto» را امتحان کرده باشید، با شخصیت‌های بدون بازیگر آشنا هستید، شخصیت‌های بی‌نام و نشان و چهره‌ای که توسط موتور بازی کنترل می‌شوند و در محیط بازی پرسه می‌زنند؛ در نبردها شرکت می‌کنند و با چندین نفر مبارزه می‌کنند. در فیلم «Free Guy» یکی از این شخصیت‌های دوست‌داشتنی به نام گای (با بازی رایان رینولدز) شاهد چندین فقره سرقت است؛ او به لطف چند کد جدید بازی، از موقعیت خودآگاه می‌شود و درحالی‌که سازندگان داستان در پشت‌صحنه سعی می‌کنند این ماجرا را به پایان برسانند، تصمیم می‌گیرد قهرمان داستان شود. طرفداران فیلم «ددپول» و بازی«فورتنایت» به آرزوی خود برای دیدن فیلمی در این ژانر خواهند رسید.

 

صحبت‌های جودی کومر درباره طراحی لباسش در فیلم «مرد آزاد»

 

 

 

۳۵- فیلم شکارچیان روح: افترلایف

 

تاریخ اکران: ۱۰ جولای
جیسون رایتمن دوباره یک اثر اکشن کمدی در ژانر وحشت تولید کرده است. در «Ghostbusters: Afterlife»، نوادگان یکی از شکارچیان اصلی روح، چیزی غیرعادی پیدا می‌کند که شیطانی به نظر می‌رسد. فین ولفهارد و مکینا گریس، نقش نوادگان شکارچیان اصلی را بازی می‌کنند. پل راد در نقش یک معلم علوم، عالی ظاهر می‌شود؛ این معلم، به بچه‌ها کمک می‌کند تا با نیروهای غیرعادی مبارزه کنند، نیروهایی که هر موجود زنده‌ای در شهر را تهدید می‌کنند.

 

 

 

۳۶- فیلم انگاشته یا تنت

 

 

 

 

 

تاریخ اکران: ۱۷ جولای
آخرین ساخته کریستوفر نولان کاملا رازآلود است؛ چنان که رسم همیشه نولان است همه‌چیز در زیر نقاب سکوت نگه داشته شده. در «Tenet»، جان دیوید واشنگتن در کنار رابرت پتینسون ایفای نقش می‌کند. قبل از فیلم «خیزش اسکای واکر»، نولان موضوع فیلم «انگاشته» را یک ماجرای گروگان‌گیری با حضور چند جاسوس و بازی با مفهوم زمان اعلام کرده بود. واشنگتن کشته می‌شود تا بتواند به دنیایی مخفی وارد شود؛ به او فقط یک کلمه داده شده است: «انگاشته»؛ که باید درهای درست را باز کند و البته بعضی درهای غلط را هم باز می‌کند! از تریلر فیلم می‌توان فهمید که مایکل کین، کنت برانا و الیزابت دبیکی نقش‌هایی کلیدی در فیلم دارند و اتومبیل‌ها در زمان به عقب حرکت می‌کنند. می‌توان حدس زد که سر نخ داستان، در نام فیلم («Tenet» که از هر دو طرف یک‌جور خوانده می‌شود) پنهان است.

 

تحلیل و نقد فیلم تنت (انگاشته) | تریلر متافیزیکی و گیج‌کننده کریستوفر نولان

 

 

 

۳۷- فیلم گزارش فرانسوی

 

تاریخ اکران: ۲۴ جولای
فیلم جدید وس اندرسن درباره روزنامه‌نگارانی است که در دفتر یک روزنامه آمریکایی در فرانسه کار می‌کنند. فیلم پر از ستاره است: بیلی موری، فرانسیس مک دورمند، تیموتی شالامی، لیا سیدوکس، الیزابت ماس، جفری رایت، بنیسیو دل تورو، کیت وینسلت، سورشا رونان، ویلم دفو و… این لیست تمام‌شدنی نیست! البته از موسیقی بسیار عالی و طراحی صحنه ویژه «The French Dispatch» هم نباید غافل شد. تاریخ اکران «گزارش فرانسوی» هنوز مشخص نیست اما احتمالا کمپانی فاکس سرچ لایت آن را پس از پایان همه جشنواره‌های فیلم پخش خواهد کرد.

 

همه چیز درباره فیلم «گزارش فرانسوی»، جدیدترین اثر وس اندرسن

 

۳۸- فیلم موربیوس

 

تاریخ اکران: ۳۱ جولای
هر کس که در ده سال گذشته اهل فیلم دیدن بوده، با دنیای سینمایی مارول آشناست. مرد عنکبوتی و تمام کاراکترهای مربوط به آن، متعلق به شرکت سونی است که در چند فیلم مجموعه «انتقام‌جویان» هم دیده شده‌اند. اما حالا مارول می‌خواهد شخصیت‌های متعلق به جهان سینمایی خود را معرفی کند. تام هاردی در نقش ونوم یکی از این شخصیت‌ها بود و حالا در «Morbius» اثر دنیل اسپنوزا، جرد لتو نقش پزشکی را بازی می‌کند که در تلاش برای درمان یک بیمار خونی است اما در اثر یک اشتباه، خود را به یک خون‌آشام زنده تبدیل می‌کند. سوژه به‌اندازه‌ای جذاب است که نام «موربیوس» را در لیست بهترین فیلم های ۲۰۲۰ بیاوریم.

 

 

۳۹- فیلم بی‌نهایت

 

تاریخ اکران: ۷ آگوست
داستان، درباره گروهی از موجودات نامیراست که در طول زمان، از جسمی به جسم دیگر منتقل می‌شوند. این موجودات، فناناپذیر نیستند پس نابغه‌ای شیطانی درصدد نابودی آنها و تقریبا نابودی همه جهان بر می‌آید. آنها از قهرمانان خود کمک می‌گیرند تا نجات پیدا کنند. اما یک مشکل وجود دارد: قهرمان ناجی، یک بیمار شیزو فرنی است که فکر می‌کند توهماتش تلالو زندگی‌های گذشته اوست. داستان فیلم «Infinite» از کتاب «The Reincarnationist Papers» اقتباس شده است؛ پس اگر آن را خوانده باشید، متوجه روند داستان هستید و اگر آن را نخوانده‌اید، اواخر تابستان به تماشای این فیلم علمی-تخیلی اکشن بنشینید که از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ است و از بازی مارک والبرگ در نقش قهرمان فیلم و کارگردانی آنتوان فوکوآ لذت ببرید.

 

۴۰- فیلم جهش‌یافته‌های جدید

 

 

 

تاریخ اکران: ۲۸ آگوست
فیلم سینمایی «جهش یافته‌های جدید» اثری در سبک ابرقهرمانی و ترسناک به کارگردانی جاش بون است که بر اساس داستان یک گروه ابرقهرمان نوجوان با همین نام از کمپانی مارول ساخته شده است. در «The New Mutants» بازیگرانی چون آنیا تیلور-جوی، میسی ویلیامز، چارلی هیتون،‌هنری زاگا،‌ بلو هانت و آلیس براگا در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم، سیزدهمین مجموعه فیلم ساخته شده از سری فیلم‌های «مردان ایکس» به شمار می‌رود. داستان «جهش یافته‌های جدید»، داستان ابرقهرمانان نوجوانی که تازه توانایی‌هایشان را پیدا کرده‌اند. آن‌ها علی‌رغم میل‌شان در یک ساختمان مخفی نگهداری می‌شوند و مبارزه می‌کنند تا از اشتباهات گذشته‌شان فرار کنند و خودشان را نجات دهند.

 

پس از مدت‌ها انتظار، «جهش‌یافته‌های جدید» از راه می‌رسند

 

۴۱- فیلم بیل و تد با موسیقی مواجه می شوند

 

 

 

بیل پریستون (با بازی آلکس وینتر) و تد لوگان (با بازی کیانو ریوز) در کودکی مثل بچه‌ها صحبت می‌کردند، می‌فهمیدند و مثل بچه‌ها موسیقی راک اجرا می‌کردند؛ حالا آن‌ها بزرگ شده‌اند و تمام آن دوران گذشته است و ناگهان مسافری از آینده سر می‌رسد و ادعا می‌کند که سرنوشت تمام موجودات به آهنگی بستگی دارد که این دو نفر باید بخوانند. آنها باید ترانه‌ای جدید بنویسند وگرنه جهان نابود می‌شود. پس ستاره‌های راک دوباره در «Bill and Ted Face the Music» متولد می‌شوند. چند دهه پس از سفر در زمان، حالا این دو می‌خواهند یک کار درست‌وحسابی انجام دهند.

 

نقد فیلم «بیل و تد با موسیقی مواجه می شوند» را در فیلیمو شات بخوانید

 

 

 

۴۲- فیلم کینگزمن

 

 

 

 

تاریخ اکران: ۱۸ سپتامبر
صحنه های پر هیاهو و دیوانه وار کالین فرث در فیلم های «کینگز من» و تارون اجرتون در «راکت‌من»، یک نسخه جوان‌تر و هیجان‌انگیزتر از جیمز باند را تداعی می کنند. اما آیا برایتان جالب است که بدانید کل این سرویس های مخفی انگلیسی با آن جاسوس های شیک و مودب، چگونه تشکیل شده اند؟ گروهی از تبهکاران قرن بیستم (مانند راسپوتین، ویلهم درم، آلفرد دوپونت و چند نفر دیگر) دور هم جمع شدند تا بر جهان مسلط شوند. تعدادی از افراد وفادار ملکه انگلیس با توانایی های خاص، به ریاست رالف فاینس برای متوقف کردن آنها وارد عمل می شوند. هریس دیکسون در نقش تراست، جدیدترین عضو گروه است. جما آرترتون و جایمن هانسو دیگر اعضای گروه هستند. پس از پایان مجموعه «هری پاتر»، می توان گفت ۹۹ درصد بازیگران انگلیسی برای بازی در «The King’s Man» استخدام شده اند!

 

 

 

۴۳- فیلم دیشب در سوهو

 

تاریخ اکران: ۲۵ سپتامبر
ادگار رایت، کارگردان «بیبی راننده»، «شان می‌میرد» و چندین فیلم دیگر است که هرکدام را می‌توان بارها تماشا کرد. او گفته است که آخرین فیلمش یک تریلر روان پریشانه است که در لندن دهه شصت می‌گذرد. او در «Last Night in Soho» به‌شدت تحت تاثیر فیلم‌های ترسناک «حالا نگاه نکن» و «انزجار» است که درزمینه درهم شکستن اعصاب مخاطب، عالی عمل می‌کنند. فیلم، داستان یک زن جوان امروزی (با بازی توماسین مک کنزی) را روایت می‌کند که با زنی شیک‌پوش (با بازی آنیا تیلور-جوی) به‌نوعی ارتباط دارد. از دیگر بازیگران فیلم باید ترنس استامپ، دایانا ریگ و ریتا تاشینگهم را نام برد.

 

۴۴- فیلم آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک

 

«The Many Saints of Newark»، شما را به دهه ۶۰ و ۷۰ در شهر نیوجرسی می‌برد. جایی که خانواده سوپرانو با معرفی خود به‌عنوان خانواده‌ای خلاف‌کار و مخوف، از قلمروشان محافظت می‌کنند. این پیش‌درآمد، ما را به ابتدای ماجرا می‌برد؛ جایی که جیووانی سوپرانو یا جانی بوی (با بازی جان برنتال)، دارودسته خود را تازه به راه انداخته است. انتظار می‌رود که تعداد زیادی گانگستر بسیار جوان در این فیلم دیده شوند. بازی ویرا فارمیگا، الساندرو نیوولا، جان ماگورو، کوری استول و ری لیوتا نیز در فیلم چشمگیر است. حضور دیوید چیس به‌عنوان یکی از نویسندگان و همچنین کارگردانی آلن تیلور، خبر از حضور تیمی حرفه‌ای برای ساخت یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ می‌دهد.

 

۴۵- فیلم دادگاه شیکاگو هفت

 

 

 

تاریخ اکران: ۲۵ سپتامبر
آرون سورکین، داستان یک محاکمه در دهه شصت میلادی را روایت می کند. پرونده ای علیه هفت آشوب گر سیاسی که متهم به تحریک برای شورش در زمان جنبش دموکراتیک ملی در سال ۶۸ بودند؛ داستانی که حاوی مکالمات زیادی از زبان هنرپیشه‌هایی با ظاهر و لباس انقلابیون هیپی است. ساشا بارون کوهن در نقش ابی هافمن، یحیی عبدالمتین دوم در نقش بابی سیل، ادی ردمین در نقش تام هایدن، جرمی استرانگ در نقش جرمی روبین و کلوین هریسون جونیور در نقش فرد همتون بازی می کنند. «The Trial of the Chicago 7» درسی تاریخی درباره مقاومت است که چیزی برای یاد دادن به کسانی ندارد که امروز و در برابر ابرقدرتان امروزی می جنگند.

 

نقد و بررسی فیلم دادگاه شیکاگو ۷

 

 

 

۴۶- فیلم مرگ بر روی نیل

 

تاریخ اکران: ۹ اکتبر
کنت برانا همه‌چیز را برای ساخت یک فیلم پوآرویی کنار هم قرار داده است. برانا، هنرپیشه و کارگردان فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» حالا دوباره پوآرو را از داستانی از آگاتا کریستی فراخوانده است؛ داستان، در سال ۱۹۳۷ و درباره معمای قتلی است که در یک کشتی تفریحی روی رودخانه نیل در مصر اتفاق می‌افتد. در سال ۱۹۷۸، فیلم دیگری با اقتباس از این داستان و با بازی پیتر یوسینوف فقید در نقش هرکول پوآرو ساخته شده است و این‌که نسخه جدید در مقایسه با آن چه‌قدر موردقبول قرار می‌گیرد را باید صبر کرد و دید. برانا در «Death on the Nile» تعداد زیادی از دوستان و آشنایان و حرفه‌ای های داستان‌های پلیسی و جنایی را به کمک گرفته است: آنت بنینگ، آرمی همر، گل گدوت، لتیشیا رایت، راسل برند، داون فرنچ و جنیفر ساندرز در این فیلم با او همکاری دارند.

 

۴۷- فیلم منک

 

 

 

«Mank» را می‌توان به‌یقین بازگشتی به «همشهری کین» دانست. دیوید فینچر، داستان جدال بین فیلمنامه نویس مشهور، هرمن منکیویچ (با بازی گری اولدمن) و فیلمساز/بازیگر اسطوره‌ای، اورسن ولز (با بازی تام برک) را بر سر حقوق مربوط به فیلمنامه «همشهری کین» روایت می‌کند. این فیلم، برای کارگردان یک پروژه شخصی به‌حساب می‌آید چراکه فیلمنامه آن توسط پدر مرحومش، جک فینچر نوشته شده است و می‌تواند یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ باشد.

 

آماندا سایفرد : دیوید فینچر یکی از صحنه‌های فیلم «منک» را ۲۰۰ بار فیلمبرداری کرده است!

 

نقد فیلم منک آخرین ساخته دیوید فینچر | میمونِ مست!

 


 

۴۸- فیلم Respect

 

تاریخ اکران: ۹ اکتبر
«Respect» فیلمی درباره زندگی آرتا فرانکلین ستاره R&B است. کاملا می‌توان درک کرد که چرا جنیفر هادسون با اشتیاق تمام این نقش را می‌پذیرد و ایفای نقش فرانکلین در برنامه «نابغه» شبکه نشنال جئوگرافی را به سینتیا آریوو واگذار کند. همکاری ستاره فیلم «دختران رویایی» و لیزل تامی در مقام کارگردان، اولین سال‌های سخت فعالیت فرانکلین و تاثیر او بر احقاق حقوق اولیه زنان و روند رو به رشد او را به تصویر کشیده است. باید دید که آیا هادسون صحنه‌های اجرای «Amazing Grace» را هم بازسازی می‌کند؟

 

۴۹- فیلم هالووین می‌کشد

 

تاریخ اکران: ۱۶ اکتبر
دیوید گوردون گرین و دنی مک براید داستان «Halloween Kills» را در سه قسمت ارائه کرده‌اند؛ با توجه به جذابیت و موفقیت بسیار زیاد فیلم، آنها تصمیم گرفتند که داستان را با یک قسمت به پایان نبرند. بنابراین جیمی لی کورتیس به شکل خارق‌العاده‌ای به داستان بازمی‌گردد و دو قسمت بعدی فیلم هم بلافاصله ساخته می‌شوند. جزئیات «هالووین می‌کشد» مخفی نگه داشته شده است اما می‌دانیم که مایکل می‌یر از مرگ بازمی‌گردد و لاری استروود و دوستان نجات‌یافته‌اش از بازگشت او چنان‌که باید به عجزولابه نمی‌افتند!

 

 

 

۵۰- فیلم اترنالز

 

تاریخ اکران: ۶ نوامبر
مارول، فاز چهارمش را برای حکمرانی بر سینمای آینده برنامه‌ریزی کرده است؛ فیلم «The Eternals» بر اساس کمیک‌های نیمه‌کاره جک کربی درباره گروهی از ابرقهرمانان ساخته شده است که سال‌ها پیش، توسط بیگانگان برای دفاع از زمین طراحی شده‌اند. شاید این پروژه در ابتدا با اهداف مارول هماهنگ نباشد، اما از فیلم «محافظان کهکشان» هم انتظار موفقیت چندانی نمی‌رفت؛ پس بهتر است منتظر بمانیم و از کارگردانی کلوئه ژائو و بازی آنجلینا جولی، ریچارد مدن، کیت هرینگتون، کمیل نانجیانی، سلما هایک، برایان هنری، جما چان و بری کیوگن در یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ لذت ببریم.

 

۵۱- فیلم گودزیلا در برابر کونگ

 

تاریخ اکران:‌ ۲۰ نوامبر
سال‌ها وقت و هزینه برای طراحی این دو هیولا و سپس بازسازی و معرفی‌شان به نسل‌های بعدی عاشقان فیلم، ساخت فیلمی برای نمایش مبارزه آ ن‌ها را توجیه‌پذیر می‌کند. گروه دوست‌داشتنی و البته بین‌المللی عوامل «Godzilla vs. Kong» شامل الکساندر اسکارشگارد، میلی بابی براون، ربکا هال، ایزا گونزالس، ژنگ زیایی، دمیان بیچیر، برایان هنری و کایل چندلر، شاهد مبارزه این دو هیولای غول‌پیکر خواهند بود تا معلوم شود کدام‌یک دیگری را درهم خواهد کوبید. آتش و نعره و ساختمان‌های ویران‌شده هم که جزء جدایی‌ناپذیر این فیلم‌ها هستند.

 

 

 

۵۲- فیلم تلماسه

 

تاریخ اکران: ۱۸ دسامبر
داستان درخشان فرانک هربرت درباره جنگ بین سیاره‌ای، دستمایه فیلم جدید دنی ویلنو با نام «Dune» شده است که قطعا یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ خواهد بود؛ فیلمی با کرم‌های غول‌آسای کویری، داروهای روان‌گردان و قهرمانان مسیح گونه. کارگردان، لیست جالبی از چهره‌های معروف را برای این فیلم انتخاب کرده است: تیموتی شالامی، زندایا، جاش برولین، اسکار ایزاک، ربکا فرگوسن، جیسون موموآ، خاویر باردم، استان جان شارزگارد (در نقش بارون هارکوننشارلوت رمپلینگ و دیوید باتیستا.

 

۵۳- فیلم داستان وست ساید

 

تاریخ اکران: ۱۸ دسامبر
در لیست بهترین فیلم های ۲۰۲۰ آماده دیدن نام یک موزیکال شاد باشید! کار جدید استیون اسپیلبرگ و تونی کوشنر(نویسنده)، داستانی کلاسیک از تئاترهای برادوی را به سینما می‌آورد و درعین‌حال در حفظ المان‌های زمانی (نیویورک دهه پنجاه) و اصل داستان (رومئو و ژولیت) و نیز ترانه‌های محبوب و معروف آن متعهد است. در «West Side Story»، انسل الگورت و راشل زگلر نقشهای اصلی را بازی می‌کنند و از دیگر عوامل فیلم می‌توان به ریتا مورنو، کوری استول و برایان جیمز اشاره کرد.

 

 

 


 

۵۴- فیلم سفر به آمریکا

 

تاریخ اکران:‌ ۱۸ دسامبر
این فیلم درواقع شروعی دوباره برای ادی مورفی و پایان انتظار برای ادامه فیلم کمدی قبلی او محصول سال ۱۹۸۸ به شمار می‌رود. داستان درباره آکیم، شاهزاده آفریقایی است که برای یافتن پسرش (با بازی جرمی فلولر) همراه با مشاور وفادارش به آمریکا می‌رود. کارگردان فیلم کمدی «دولمایت اسم من است» کارگردانی «Coming 2 America» را هم بر عهده دارد و دیوید شفیلد و بری بلوستین فیلمنامه نویسان آن هستند. کینا باریس، وسلس اسنیپز، تریسی مورگان و لسلی جونز هم در این پروژه حضور دارند.

 

۵۵- فیلم جنگ فردا

 

تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر
چگونه می‌توان با مهاجمان به زمین مبارزه کرد؟ البته با بازگرداندن بهترین جنگجویان قدیمی به زمان حال! کریس پرات، سربازی از گذشته است که به زمان حال می‌آید تا مهاجمان بیگانه را شکست دهد و امنیت انسان‌ها بر روی زمین را به آنها بازگرداند. جی کی سیمونز، ایوان اشتراوسکی، بتی گیلپین، سم ریچاردسون، تئو ون و مری لین رایسکوب از بازیگران «The Tomorrow War» هستند که یک یاز بهترین فیلم های ۲۰۲۰ خواهد بود.

 

۵۶- فیلم بر روی صخره‌ها

 

 

 

فیلم جدید سوفیا کاپولا همیشه ارزش انتظار کشیدن را دارد و بازی بیل موری ارزش آن را دوچندان می‌کند؛ بنابراین با اطمینان می‌گوییم که یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ خواهد بود. داستان «On the Rocks» درباره زنی است که با زندگی سخت و پدری جذاب و پردردسر در نیویورک روزگار می‌گذراند. نقش این زن را راشل جونز ایفا کرده است.

 

نقد و بررسی فیلم روی صخره ها | داستان زنی در جست‌وجوی خویشتن

 

 

سوالات متداول

 

بهترین فیلم های ۲۰۲۰ تا به امروز چه فیلم هایی بوده اند؟

از میان فیلم هایی که تولید شده اند می توان به فیلم های Tenet, The invisible man و انیمیشن Onward اشاره کرد.

بهترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۰ که اکران آنها تا ۲۰۲۱ طول کشید کدامند؟

با شیوع کرونا شرایط نامناسبی برای اکران فیلم ها رخ داد و با بسته شدن سینماها اغلب تولیدکنندگان تصمیم گرفتند تاریخ اکران فیلم های خود را به ۲۰۲۱ موکول کنند؛ در این لیست می توان به فیلم های سریع و خشن ۹، فیلم Venom 2 و انیمیشن Minions: The rise of Gru اشاره کرد.

بهترین فیلم های ۲۰۲۰ در ژانر اکشن کدامند؟

در این ژانر می توان به فیلم های تنت و زن شگفت انگیز ۱۹۴۸ اشاره کرد.

بهترین فیلم های این سال در ژانر رمانتیک کدامند؟

فیلم هایی مانند Emma, premature, still believe در لیست بهترین فیلم های رمانتیک قرار دارند.

بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۰ کدامند؟

زن جوان نوید دهنده (Promising young woman)، صعود (The climb)، بورات (Borat) در لیست بهترین فیلم های کمدی خارجی قرار دارند.

 


 

منبع: Rolling Stone

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

11 نظر
  1. سامان می‌نویسد

    به نظر من فیلم جوکر و فیلم ۱۹۱۷ دوتا از بهترین فیلم ها هستند

  2. زانا می‌نویسد

    برای کساییکه فیلم عالی میخوان و به فیزیک علاقه دارن tenetرو حتما پیشنهاد میدم، واقعا باید چند بار ببینیش تا همه چی رو بفهمی ..

  3. ارشیا می‌نویسد

    واقعا تنت از همه لحاظ محشره
    نکته جالب اینجاست که تمام بازیگر ها راه رفتن بر عکس و حرف زدن برعکس رو یاد گرفتن و صحنه ای نبوده بگیرن و فیلم رو ریورس کنن

  4. شرلوک می‌نویسد

    تنت فوقالعاده بود

  5. naz می‌نویسد

    تنت عالییییی حتما تماشا کشید

  6. سعيد می‌نویسد

    👏👏👏

  7. رضا می‌نویسد

    سلام خانم خردمند. مطلب شما کمک بزرگی به یه انتخاب بهتر میکنه. ممنون از زحمتتون

    1. نیکو خردمند می‌نویسد

      ممنون از توجه شما

  8. احمد می‌نویسد

    به نظرم مورد انتظار ترین Tenet هست

  9. مانی می‌نویسد

    خیلی عالی بود ممنون از معرفی فیلمهای خوب….

  10. Reza می‌نویسد

    تشکر از خانم خردمند ، واقعا بهترین فیلم ها بودن

fosil