زویی کراویتز از بازی در نقش زن گربه‌ای می‌گوید

زوئی کراویتز در گفتگویی با ورایتی درباره بازی در نقش کت وومن یا سلینا کایل صحبت کرد.

کمپانی برادران وارنر، فیلمبرداری «بت‌من» را با حضور رابرت پتینسون در نقش این مبارز شنل‌پوش آغاز شده است. این بدان معنی است که بازیگر مقابل او، زوئی کراویتز در نقش کت وومن یا زن گربه‌ای هم مشغول خلق شخصیت خود است؛ کاراکتری که درباره او، به‌اندازه بتمن داستان وجود دارد. ایفای نقش شخصیت محبوب کتاب‌های کمیک‌ دی سی، کار چندان آسانی نیست، اما صحبت‌های اخیر کراویتز احتمالا برای طرفدارهایی که کنجکاوند بدانند او برای ایفای این نقش چه در سر دارد، جالب خواهد بود.

زوئی کراویتز در گفتگویی با ورایتی درباره سریال «وفاداری زیاد» برای شبکه هولو (که بازسازی یک فیلم دهه نودی با بازی جان کیوسک است)، درباره بازی در نقش کت وومن با اسم اصلی سلینا کایل صحبت کرد. کت وومن برای اولین بار در دهه شصت روی پردهٔ سینما ظاهر شد و حالا، کراویتز آخرین بازیگری است که نقش او را بازی می‌کند. در طول این سال‌ها، بازیگران مختلفی در نقش کت وومن ظاهر شده‌اند؛ ازجمله، ارتا کیت، میشل فایفر، هلی بری، ان هتوی و… اما به نظر نمی‌آید که کراویتز اجازه دهد نقش‌آفرینی‌های پیشین کت وومن روی رویکردش به این نقش تأثیری بگذارد. او اینگونه توضیح داد:

«کمی ترسناک بود؛ اما هر وقت به خاطر چیزی عصبی می‌شوم احساس می‌کنم که درهرصورت من را به سمت بهتری می‌کشاند، برای همین هم از استرس استقبال می‌کنم. اگر بیش‌ازحد روی اینکه مردم چه فکری خواهند کرد تمرکز کنی، به خودت آسیب خواهی زد؛ تقریبا مثل این است که انرژی‌ات را جای غلطی مصرف کنی. البته من می‌خواهم به طرفدارها احترام بگذارم و امیدوارم از کاری که با این نقش می‌کنم خوششان بیاید، اما برای انجام کاری که فکر می‌کنم برای ایفای نقش کت وومن نیاز به انجام آن دارم، باید به درون خودم بروم و بقیهٔ دنیا را فراموش کنم.»

وقتی پای فیلم «بت‌من» در میان است، کراویتز و همکار بازیگرش پتینسون در یک‌چیز مهم اشتراک دارند: آن‌ها کاراکترهایی را بازی می‌کنند که هر دو توسط تعداد زیادی از بازیگرها و کاراکترهای برجسته به تصویر کشیده شده‌اند و هرکدام در برهه‌های مختلف به شکل خاصی توسط طرفدارها پذیرفته شده‌اند. درحالی‌که کراویتز مشغول خلق نسخه شخصی خود از کت وومن است، با ورایتی درباره آسودگی خاطر و هیجانش برای همکاری با پتینسون در این فیلم صحبت می‌کند. مطمئنا خوب است که هردوی آنها در یک سنگر هستند:

«من تابه‌حال با او همکاری نکرده‌ام، اما چند هفتهٔ اخیر را با هم سپری کرده‌ایم. من باید با او تست بازیگری می‌دادم و حالا با هم تمرین می‌کنیم و دیالوگ‌ها را حفظ می‌کنیم و او واقعاً آدم خوش‌مشرب و بازیگر خوش‌فکر و شگفت‌انگیزی است. من فکر می‌کنم که او برای این نقش عالی است و تجربه جالبی خواهد شد. برای هم‌بازی شدن با او هیجان‌زده هستم و برای اینکه برای حمایت همدیگر حضور داشته باشیم؛ چراکه این کار بسیار سخت است. فیلمبرداری طولانی‌ای خواهد بود و فشار زیادی به ما وارد می‌شود و می‌دانم که او هوای من را دارد و من هم هوای او را دارم.»

پیش‌ازاین پتینسون را با شنل، نقاب و لباس نمادین بتمن دیده‌ایم، اما هنوز نتیجه همکاری اولیه او با کراویتز را ندیده‌ایم. (آقای مت ریوز، می‌شود هرچه زودتر آن را ببینیم ؟) با وجود این، تعریف و تمجید کراویتز از پتینسون و نگرشی که به رابطه‌اش با این بازیگر در پشت‌صحنه دارد باید حاکی از آن باشد که انتخاب او برای دوباره زنده کردن هر چه بهتر دنیای بت‌من، انتخاب درستی بود.
«بت‌من» ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ در سینماها به نمایش درمی‌آید.


منبع: Collider

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil