نقد و بررسی فیلم «پسران بد تا ابد»

منتقدان، درباره این فیلم جهت‌گیری‌های مختلفی داشته‌اند.

فیلم «پسران بد تا ابد»، فیلمی در ژانر اکشن-کمدی به کارگردانی بلال فلاح و عادل ال اربی است که به‌عنوان دنباله «پسران بد ۱ و ۲» به کارگردانی مایکل بی ساخته شده است. در «پسران بد تا ابد»، مارکوس برنت (با بازی مارتین لارنس) در آستانه بازنشستگی قرار دارد درحالی که همکارش مایک لوری (با بازی ویل اسمیت) توسط یک تبهکار مکزیکی شرور و پسرش مورد هدف قرار می گیرد؛ بنابراین مارکوس و مایک باید همکاری خود را برای مبارزه با تبهکاران از نو آغاز کنند. برای نقد و بررسی «Bad Boys for Life» با فیلیمو شات همراه باشید.


منتقدان، درباره این فیلم جهت‌گیری‌های مختلفی داشته‌اند. عده‌ای معتقدند که «پسران بد ۲» بهترین فیلم سینمایی اکشن مدرن است. در مقابل، عده‌ای با این عقیده کاملا مخالف‌اند و آثار مایکل بی را نفرت‌انگیز و بیش‌ازحد افراطی می‌دانند. از نظر دسته دوم، حضور دو کارگردان بلژیکی در راس فیلم «پسران بد تا ابد» باعث شده است که این فیلم با برخورداری از صحنه‌های طنز و موقعیت‌های غافلگیرکننده و خودآگاهانه، اثری بسیار سرگرم کننده و جالب باشد که مسیر فکری آن از دو قسمت قبلی جداست و تا حدی آن‌ها را به چالش می‌کشد.

تفاوت جایگاه دو بازیگر مجموعه «پسران بد» در ده سال اخیر، تاثیری غیرقابل‌انکار بر «پسران بد تا ابد» داشته است؛ مارتین لارنس بازیگری را برای مدتی کنار گذاشته بود و این اولین نقش اصلی او پس از سومین فیلم «خانه بزرگ مادری» محصول ۲۰۱۱ است. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که توجه و تمرکز این فیلم به‌صورت مستقیم بر ویل اسمیت در نقش مایک لوری باشد. او را در میان توطئه و در تیررس یک تبهکار خطرناک جیکوپ اسکیپیو می‌بینیم؛ درحالی‌که از نظر فیزیکی و سبک زندگی به چالش کشیده می‌شود و همواره بر آن است تا برای بهبود زندگی سطحی و پرزرق‌و‌برقش کاری انجام دهد.


نقد فیلم پدر ما | کاوشی تأثیرگذار بر ترومای روحی یک کودک


با توجه به هنرنمایی ویل اسمیت در فیلم «پسران بد تا ابد»، مارتین لارنس باید سابقه و مهارت زیادی برای کاهش تنش و ایجاد موقعیت‌های کمدی داشته باشد تا بتواند تعادل را برقرار کند و در برابر بازیگر مقابلش به چشم بیاید.

بعضی منتقدان معتقدند که از یک‌طرف، کنایه‌ای درباره شخصیت‌های این فیلم وجود دارد که می‌گوید «من برای درست کردن این خرابکاری‌ها خیلی پیر شده‌ام.» و همچنین جوک‌هایی درباره رنگ کردن ریش و سبیل اسمیت و یا نیاز لارنس به عینک وجود دارد که مصداق این کنایه است؛ از طرف دیگر، در «پسران بد تا ابد» شاهد اجرای صحنه‌های اکشن توسط برنت و لوری در خیابان‌ها هستیم. که هر دو این دیدگاه‌ها، حاکی از آن هستند که حتی با وجود این صحنه‌های اکشن، مایک و مارکوس پیر شده‌اند.


نقد فیلم پدر ما | کاوشی تأثیرگذار بر ترومای روحی یک کودک


با توجه به حضور اسمیت در این فیلم، دیگر نیازی نیست که لارنس در صحنه‌هایی مانند خروج از ماشین به‌صورت حرکت آهسته، عالی و محشر به نظر برسد؛ او بیشتر در ایجاد فضای طنز در میان تنش‌های فیلم نقش دارد. هنوز در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ هستیم اما پیش‌بینی می‌شود که «پسران بد تا ابد» جزو بهترین فیلم‌های امسال باشد. در این فیلم، جایگاه چندان مهمی برای حضور چهره‌های جدید در نظر گرفته نشده است. بازیگرانی مانند ونسا هاجنز، الکساندر لودویگ و پائولا نوئز به‌عنوان گروهی از افسران پلیس حضور دارند و در راستای فعالیت‌های لوری و برنت، اختلافات و کشمکش‌های آن‌ها حضور پیدا می‌کنند که این موضوع بر جذابیت فیلم می‌افزاید.
این قسمت از این فیلم «پسران بد» برای این مجموعه امتیازات بسیاری به همراه خواهد داشت و فرصت‌های خوبی را برای جذب مخاطب فراهم خواهد کرد. فیلم «پسران بد تا ابد»، یک اکشن جذاب از آب درآمده است که تماشای آن توصیه می‌شود.


منبع: Empire Online

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil