رمان «کری» بار دیگر مورد اقتباس قرار می‌گیرد

طبق آخرین اخبار، مجموعه ای ترسناک با اقتباس از رمان پرفروش «کری» اثر استیون کینگ (نویسنده آمریکایی) ساخته می‌شود.

طبق آخرین اخبار، مجموعه ای ترسناک با اقتباس از رمان پرفروش «کری» اثر استیون کینگ (نویسنده آمریکایی) ساخته می‌شود. این پروژه در مراحل اولیه تولید قرار دارد و از شبکه اف ایکس پخش خواهد شد. اطلاعات بیشتری هنوز در دسترس نیست.

استیون کینگ، نویسنده آمریکایی و خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در ژانر فانتزی- دلهره‌آور است. رمان‌های کینگ همواره با استقبالی گرم از سوی خوانندگان روبه‌رو شده‌اند و همین امر سبب شده است که آثار او به سینما نیز راه پیدا کنند و کارگردانان بزرگ با اقتباس از این رمان‌ها، آثار سینمایی پرطرفداری خلق کنند.

برخی از این فیلم‌های اقتباسی عبارت‌اند از: «میزری» به کارگردانی راب رینر محصول سال ۱۹۹۰، «رستگاری در شاوشنک» به کارگردانی فرانک دارابونت محصول سال ۱۹۹۴، «ارواح» به کارگردانی استن وینستون محصول سال ۱۹۹۷، «مسیر سبز» به کارگردانی فرانک دارابونت محصول سال ۱۹۹۹، «۱۴۰۸» به کارگردانی میکل هوفسترم محصول سال ۲۰۰۷، «مه» به کارگردانی فرانک دارابونت محصول سال ۲۰۰۷، «آن» به کارگردانی اندی موشیاتی محصول سال ۲۰۱۷.

اولین اقتباس از رمان «کری»، در سال ۱۹۷۶ توسط برایان دی پالما در ژانر ترسناک ماورا طبیعی انجام شد که به‌عنوان یکی از بهترین آثار ژانر وحشت شناخته می‌شود و در گیشه هم موفق بود. این فیلم، نامزد دریافت جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و نقش مکمل زن شده بود و از بازیگران ان می‌توان به سیسی اسپیسک، جان تراولتا، پایپر لوری و پاملا جین سولز اشاره کرد. دنباله این فیلم در سال ۱۹۹۹ به نمایش درآمد. همچنین، فیلمی تلویزیونی و موزیکال بر اساس رمان «کری» در سال ۱۹۸۸ ساخته و پخش شد.

شش سال پیش و در سال ۲۰۱۳، دومین اقتباس سینمایی از رمان «کری» به همان نام و در ژانر ترسناک، به کارگردانی کیمبرلی پرس اکران شد که از بازیگران آن می ‌توان به کلویی مورتز، جولیان مور، جودی گریر، گابریلا وایلد و پورتیا دوبلدی اشاره کرد.

«کسل راک» نام یک مجموعه تلویزیونی درام و روان‌شناختی آمریکایی به تهیه‌کنندگی جی. جی. آبرامز و برگرفته از داستان‌های استیون کینگ است که اخیراً فصل دوم آن از شبکه هولو پخش می‌شود. هم‌چنین پخش سریال «بیگانه» که اقتباسی از داستان‌های استیون کینگ است هم از ژانویه ۲۰۲۰ (برابر با دی ۱۳۹۸) از شبکه HBO آغاز خواهد شد.
طرفداران رمان‌های کینگ و ژانر وحشت، بی‌صبرانه منتظر هستند تا به تماشای فیلمی دیگر بر اساس داستان‌های نویسنده موردعلاقه‌شان بنشینند.


منبع: Deadline

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil