سفری هیجان‌انگیز در زمان به دهه هشتاد

معرفی و نقد فیلم قاتل تمام عیار

فیلم Totally Killer با بازی کرنان شیپکا، یک داستان سفر در زمان با طعم کمدی و وحشت است

کمدی ترسناک‌ها در سال‌های اخیر رونق بسیاری پیدا کرده‌اند. از فیلم‌هایی مانند روز مرگت مبارک Happy Death Day و دنباله آن گرفته تا حتی فیلمی مثل بیو می‌ترسد Beau Is Afraid که می‌توان آن را به عنوان یک کمدی ترسناک سورئالیستی درنظر گرفت. نهناتچکا خان با فیلم کمدی ترسناک قاتل تمام عیار، الگوی آشنای فیلم‌های سفر زمان را با جهان فیلم‌های اسلشری مانند هالووین، ترکیب می‌کند. جایی‌که نوجوانی به نام جیمی با بازی کرنان شیپکا، برای متوقف کردن یک قاتل زنجیره‌ای وارد یک ماجراجویی خنده‌دار و جذاب در طول زمان می‌شود. قاتل تمام عیار، سفری به دنیای اسلشرهای مفرح سینمای دهه ۸۰ است؛ یک فیلم سرگرم‌کننده خنده‌دار، هیجان‌انگیز و پر از خون! با فیلیموشات و معرفی و نقد فیلم قاتل تمام عیار همراه باشید.

فهرست بهترین فیلم های ترسناک جهان

خلاصه داستان فیلم قاتل تمام عیار

داستان فیلم قاتل تمام عیار را اینطور می‌شود تعریف کرد؛ ۳۵ سال بعد از قتل فجیع ۳ نوجوان، قاتل در شب هالووین بازمی‌گردد، تا سراغ چهارمین قربانی خود برود. جیمی ۱۷ ساله (کرنان شیپکا)، هشدارهای مادر بیش از محتاطش (جولی بوون) را نادیده می‌گیرد و با این دیوانه نقاب‌دار روبرو می‌شود. او در حالی‌که برای نجات زندگی خود از دست او می‌گریزد، به‌طور تصادفی در زمان سفر می‌‌کند و به سال ۱۹۸۷، سالی که قتل‌های اصلی رخ دادند، می‌رود. جیمی که ناگزیر است با فرهنگ ناآشنا و شرم‌آور دهه هشتاد کنار بیاید، با مادر نوجوان خود (اولیویا هولت) متحد می‌شود تا قبل از اینکه تا ابد در گذشته گیر بیفتد، یکبار برای همیشه قاتل را نابود کند.

 

عوامل و بازیگران فیلم قاتل تمام عیار

کرنان شیپکا، در نقش جیمی نوجوان، ستاره اصلی قاتل تمام عیار است. این بازیگر جوان که از کودکی تجربه حضور مقابل دوربین را دارد، بیش‌تر با نقش سابرینا اسپل‌من در سریال ترسناک فراطبیعی ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا Chilling Adventures of Sabrina، شناخته می‌شود. نقشی که او در فصل ششم سریال ریوردیل Riverdale که در همان جهان سابرینا رخ می‌دهد، تکرار کرد. البته شیپکا خیلی قبل‌تر از این‌ها، با نقش سالی دریپر در سریال مد من Mad Men، خود را به عنوان بازیگری خوش‌آتیه به مخاطبان شناساند. او زمانی‌که تنها هشت سال داشت در این سریال ظاهر شد و تا پانزده سالگی در آن به ایفای نقش پرداخت. شیپکا بازیگری باتجربه در ژانر وحشت محسوب می‌شود و پیش از این در فیلم‌های ترسناکی مانند حامل Carriers، فوریه February و سکوت The Silence، بازی کرده است.

دانلود و تماشای رایگان فیلم قاتل تمام عیار

جولی بوون در نقش مادر آسیب‌دیده جیمی، پم هیوز، حضور دارد. بوون بیش‌تر شهرت خود را مدیون بازی در نقش مادر عاشق هالووین، کلر دانفی در سریال کمدی خانواده امروزی Modern Family است. فیلم‌های گرگ‌نمای آمریکایی در پاریس An American Werewolf in Paris، رئیس‌های وحشتناک Horrible Bosses، فال‌اوت The Fallout و سریال بوستون لیگال Boston Legal، برخی دیگر از آثار مطرح کارنامه بوون هستند.

اولیویا هولت در بازگشت به سال ۱۹۸۷، نسخه نوجوان پم را به تصویر کشیده است که هنوز در دربیرستان تحصیل می‌کند و در شرف یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین تجربیات زندگی خود بسر می‌برد. هولت که علاوه بر بازیگری یک خواننده است، در مجموعه اکشن ابرقهرمانی مارول، شنل و خنجر Cloak & Dagger، در نقش تندی بوون/خنجر، بازی کرد.

رندل پارک که اخیرا اولین فیلم بلند خود، کاستی‌ها Shortcomings را کارگردانی کرده، نقش کلانتر دنیس لیم را در سال ۱۹۸۷ بازی کرده است. لیم در حالی‌که جیمی سعی دارد گزارش قتل‌ها را قبل از وقوع‌شان بدهد، ادعاهای او مبنی بر سفر در زمان را باور نمی‌کند. پارک در سریال‌ها و فیلم‌های زیادی بازی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به آکوامن Aquaman، مرد مورچه‌ای و زنبورک Ant-Man and the Wasp، هنرمند فاجعه The Disaster Artist و سریال مهاجرین Fresh Off the Boat، اشاره کرد. چارلی گیلسپی، لاکلین مونرو، لیانا لیبراتو، کنراد کوتز و اندی تامپسون، از دیگر چهره‌های مطرح قاتل تمام عیار هستند.

کارگردان فیلم قاتل تمام عیار کیست؟

فیلم قاتل تمام عیار، دومین فیلم بلند داستانی نهناتچکا خان است. کمدی رمانتیک همیشه شاید من باش Always Be My Maybe در سال ۲۰۱۹ با بازی رندل پارک و الی وانگ، نخستین فیلم نهناتچکا بود. البته این کارگردان نوظهور، در عرصه سریال‌های تلویزیونی تجربه زیادی دارد و علاه بر نویسندگی و کارگردانی اپیزودهایی از مجموعه‌های مختلف، خالق دو سریال مطرح به ج… آپارتمان ۲۳ اعتماد نکنید Don’t Trust the B—- in Apartment 23 و مهاجرین، بوده است.

فیلم قاتل تمام عیار

سایر عوامل سازنده قاتل تمام عیار

تهیه‌کننده کهنه‌کار سینمای وحشت، جیسون بلام، در راس گروه تولید قاتل تمام عیار قرار دارد. ترسناک علمی تخیلی مگان M3GAN و اسلشر هالووین به‌ پایان می‌رسد Halloween Ends، از عناوین اخیر بلام به عنوان تهیه‌کننده هستند.

جن دآنجلو به همراه دیوید ماتالون و ساشا پرل-ریور، فیلمنامه قاتل تمام عیار را نوشته‌اند. ماتالون و ریور همچنین نویسندگان قصه اصلی آن بوده‌ند. دآنجلو که علاوه بر نویسندگی، تجربه بازیگری، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نیز دارد، همچنین فیلمنامه خانم مسابقه Quiz Lady با بازی آکوافینا و ساندرا اوه را نوشته است. ماتالون نیز نویسندگی و کارگردانی فیلم زامبی پاکسازی The Clearing را در کارنامه دارد. جاد اورتون استرالیایی و جرمی کوهن به ترتیب فیلمبرداری و تدوین قاتل تمام عیار را انجام داده‌اند. مایکل اندروز که سابقه همکاری با نهناتچکا خان را در «همیشه شاید من باش» دارد، موسیقی فیلم را ساخته است. تو به احساسات من صدمه زدی You Hurt My Feelings، ساقدوش‌ها Bridesmaids و حباب The Bubble و پادشاه استتن آیلند King of Staten Island از جاد اپتاو، از جمله فیلم‌های کارنامه اندروز هستند که وظیفه آهنگسازی‌شان را به عهده داشته است.

 

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم قاتل تمام عیار

کلایدر | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

مگی بوچلا | اگرچه فیلم هرگز به‌طور کامل موفق نیست، اما خان علی رغم ضعف فیلمنامه، فضای شگفت‌انگیزی که در فیلم‌های دهه هشتادی وجود دارد را درک و اتمسفر و انرژی آن‌ها را به‌خوبی تقلید می‌کند.

مجله پیست | امتیاز: ۶۵ از ۱۰۰

اورسولا مونیوز اس. | قاتل تمام عیار در مجموع به خوبی سکانس‌های جذابش نیست، اما سادگی مفرح و لحظات تعقیب و گریز خلاقانه‌اش، آن را به یک فیلم هالووینی تماشایی و لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

مجله اسلنت | امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

راس مک ایندو | قاتل تمام عیار شاید به اندازه جیغ Scream وس کریون یا کلبه‌ای در جنگل Cabin in the Woods درو گادرد یک فیلم ژانری تند و تیز و پیشگامانه نباشد، اما در عین حال بازی‌ای که با ترفندها و کلیشه‌های فیلم‌های اسلشر می‌کند، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است.

اسکرین رنت | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

می عبدالباقی | قاتل تمام عیار اگرچه ضعف‌های خود را دارد، اما همچنین از جذابیت و اصالتی ویژه برخوردار است. کمدی فیلم خودآگاه و بامزه است، هرچند برخی از عناصر طنزآمیز آن جواب نمی‌دهند. همچنین عشقی به سینمای دهه هشتاد وجود دارد که البته منجر به تلاش برای ارائه یک شبیه سازی بی‌چون و چرا از آن نمی‌شود.

گاردین | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

بنجامین لی | پژواک‌هایی از روز مرگت مبارک، سفر به آینده و دختران نهایی The Final Girls در این فیلم مفرح آمازون وجود دارند. اشاره‌هایی که اغلب آنقدر پررنگ و توی چشم هستند که فیلم را کاملا تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. طرح داستانی این فیلم اسلشر سفر در زمان، از همه این آثار چیزهایی را برمی‌دارد و برای سرگرم‌ کردن ما بیش از حد به آن‌ها تکیه می‌کند، در حالی‌که این قماری است که تنها در لحظاتی کوتاه نتیجه می‌دهد.

فیلم قاتل تمام عیار

نقد فیلم قاتل تمام عیار برگرفته از سایت راجر ایبرت

کریستی لمیر | این ترکیب ژانری تردستانه از نهناتچکا خان، یک کمدی «ماهی بیرون آب» (نوعی از کمدی که در آن شخصیتی در یک دنیای جدید و کاملا ناآشنا قرار می‌گیرد و مبتنی بر طنز موقعیت است) پر از شوخی‌های جذاب همراه با یک سفر علمی تخیلی در زمان است که تقریبا قابل قبول به‌نظر می‌رسد. فیلمی که از قضا، بخش ترسناک آن ضعیف‌ترین قسمت آن است، اما به اندازه کافی پرانرژی و پرجنب‌وجوش است که در نهایت تجربه‌ای لذت‌بخش باقی بماند.

جذابیت فیلم عمدتا بخاطر حضور فوق‌العاده دلنشین کرنان شیپکا است که دیالوگ‌های تند و تیز و عطف‌های دراماتیکی که برخی تغییرات لحنی شدید را به همراه دارند، به شکلی طبیعی و باورپذیر ارائه می‌دهد. فیلمنامه دیوید ماتالون، ساشا پرل-ریور و جن دآنجلو برای تصویر کشیدن فرایند تکامل نوجوانی گستاخ به دختری سوگوار و در نهایت کارآگاهی جسور، به این ستاره سریال مد من نیاز دارد. و شیپکا با اعتماد به نفس از پس این نقش برمی‌آید.

شب هالووین سال ۲۰۲۳ است و جیمی هیوز با بازی شیپکا آماده می‌شود که با دوستانش بیرون برود. مادر بیش از حد نگران جیمی، پم (جولی بوون)، به‌طور طبیعی نگران امنیت و سلامت او است؛ زیرا سی و پنج سال پیش در شب‌های هالووین سه دختر نوجوان سلاخی شدند و از آن زمان این به اصطلاح «قاتل ۱۶ سالگی شیرین» (قاتل دختران ۱۶ ساله را با ۱۶ ضربه چاقو به قتل رسانده)، سایه خود را بر این شهر کوچک انداخته است. اما وقتی جیمی به‌طور تصادفی با یک ماشین زمان به سال ۱۹۸۷ سفر می‌کند، متوجه می‌شود که می‌تواند جلوی این قتل‌ها را بگیرد و تاریخ را اصلاح کند. یا اینطور تصور می‌کند.

اما وقتی جیمی سعی می‌کند به آن‌ها هشدار بدهد، هیچکس از جمله کلانتر فوق‌العاده بی‌مصرف شهر (رندل پارک)، ادعای او را باور نمی‌کند. همچنین شکاف‌های فرهنگی مانند برخی زن ستیزی‌ها و سیگار کشیدن‌های مداوم، باعث حیرت این زن جوان امروزی می‌شوند. او همچنین باید خود را به نوعی به حلقه دوستی قربانیان احتمالی وارد کند. او از فهمیدن این واقعیت که نسخه مادرش در نوجوانی بهترین دوست و همچنین سردسته شرور آن‌ها بوده است، شوکه می‌شود. اولیویا هولت انتخاب بسیار خوبی برای نقش پم نوجوان است، نه صرفا بخاطر شباهت زیادش به بوون، بلکه به این دلیل که هم در کمدی و هم در ارائه بی‌رحمی مورد نیاز شخصیتش، مهارت دارد. جیمی براساس کلیشه‌های فیلم‌های ترسناک سعی می‌کند به آن‌ها بفهماند که اگر به حرف‌هایش گوش ندهند، چه اتفاقی برای‌شان خواهد افتاد.

فیلم قاتل تمام عیار

فیلم در روایت قصه خود انتخاب‌های خوبی انجام می‌دهد. از جمله اینکه نشان می‌دهد وقتی جیمی در سال ۱۹۸۷ گیر می‌افتد، در زمان حال چه اتفاقی رخ می‌دهد. همچنین فیلم نگاهی موشکافانه و کنایه‌آمیز به زندگی بسته و ایزوله در شهرهای کوچک دارد و نشان می‌دهد که چگونه تجربه‌های دوران دبیرستان می‌تواند آدم‌ها را در یک مکان و در گذشته به دام بیندازد. این شخصیت‌ها همه چیز را درباره همدیگر می‌دانند، زیرا همیشه در مدار هم بوده‌اند. حیرت و شگفتی شیپکا، نوستالژی واهی این تصور را که دهه هشتاد ساده‌تر و بهتر بود، از بین می‌برد.

یک قاتل آزادانه می‌چرخد و جیمی باید جلوی او را بگیرد. این بخش از قاتل تمام عیار کم‌ترین جذابیت را دارد، زیرا صحنه‌های اسلشر فیلم با ظرافت زیادی اجرا نمی‌شوند. برخی از این صحنه‌ها، مانند صحنه چاقو زدن روی تشک آبی، از هر نظر سرسری و سر هم بندی شده‌اند. هویت و انگیزه قاتل هرگز به اندازه شخصیت باهوش جیمی که تاریخ را تغییر می‌دهد، قانع‌کننده نیست.

 

امتیاز سایت های سینمایی به فیلم Totally Killer

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۶.۵ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۵.۴ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۸۷ درصد بر اساس ۱۰۲ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۷۶ درصد
منتقدان متاکریتیک ۶۲ درصد براساس ۱۷ نقد

مصاحبه با کارگردان فیلم

نهناتچکا خان: عاشق ترکیب کمدی و وحشت هستم

  • من همیشه از طرفداران معجون‌های ژانری بوده‌ام و عاشق ترکیب کمدی و وحشت هستم. به علاوه این‌ها، ایده سفر در زمان، دهه ۸۰، و حالت خودآگاه شخصی که از سال ۲۰۲۳ به عقب برمی‌گردد، جذابیت‌های سرگرم‌کننده زیادی داشتند.
  • این «بازگشت به آینده» است که با ژانر قاتل زنجیره‌ای ترکیب شده. رفتن به گذشته و به تصویر کشیدن قتل‌هایی به سبک سینمای دهه ۸۰ به‌نظرم بسیار هوشمندانه و زیرکانه بود. …این نسخه‌ای هزل آمیز از دهه هشتاد نیست، آنگونه که در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی دیده‌ایم. من نمی‌خواستم این فیلم یک شوخی باشد. بله شما آدمی از نسل زد را وارد این جهان می‌کنید و این خنده‌دار است. اما اینطور نیست که به عنوان مثال بگوییم «اوه ببینید چه مدل موهای مسخره‌ای!».  ما واقعا می‌خواستیم با رویکردی ظریف و دقیق به آن نزدیک شویم و این احساس را ایجاد کنیم که این آدم‌ها در آنجا زندگی می‌کنند.
  • همه بازیگران فوق‌العاده بودند و همگی می‌دانستند که ما دقیقا به دنبال چه لحنی هستیم و چه زمانی به آن شدت می‌بخشیم و چه زمانی آن را تعدیل می‌کنیم.

 

تیزر و پوستر فیلم قاتل تمام عیار

پوستر فیلم قاتل تمام عیار

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole