به مناسبت استقبال از سریال موفق این روزها یعنی Succession

سریال وراثت را دوست دارید؟ این فیلم‌ها را ببینید

HBO را بدون شک می‌توان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدی بین رسانه‌های عصر حاضر دانست که خالق برخی از بهترین سریال‌های تلویزیونی تمام دوران، از جمله «وایر»، «سوپرانوها» و «بازی تاج‌وتخت» است. در حالی‌که مدت‌هاست از نمایش این سریال‌ها گذشته و هرکدام به یک کلاسیک تبدیل شده‌اند، این شبکه همچنان در رقابت با رقبای گردن‌کلفتش یکه‌تاز است و این روزها با پخش سریال بسیار موفق «وراثت» Succession نبض بازار را در دست گرفته.
وراثت به عنوان یک درام با محوریت تجارت، پر از طنز و خنجر از پشت زدن‌های شکسپیری است و می‌توان آن را ادای دینی به آمریکای معاصر دانست که کامش با تب فراگیر عشق به ثروت‌اندوزی و شهرت تلخ شده. این سریال که توسط نویسنده بریتانیایی «جسی آرمسترانگ» ساخته شده است، به عنوان یک نمایش تجاری تمام‌عیار یا به عنوان یک کمدی جذاب، مملو از شخصیت‌های جذاب قابل تماشاست و طرفداران و منتقدان آن را دوست دارند. یک فیلمنامه دقیق از آرمسترانگ و یک تیم بازیگری عالی باعث شده‌اند تا این روزها همه‌جا صحبت از وراثت باشد.

اگر شما هم جزو طرفداران و دوستداران سریال وراثت هستید، احتمالا از ۷ فیلمی که در این فهرست برای‌تان گردآوری کرده‌ایم نیز خوش‌تان خواهد آمد.

آخرین اخبار و اطلاعات از فصل چهارم سریال وراثت

فیلم رکود بزرگ | ۲۰۱۵ | The Big Short

«رکود بزرگ» ساخته تماشایی «آدام مک‌کی» که در سال ۲۰۱۶ نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال بود و اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را هم گرفت، درامی است تجاری درباره گروهی از سرمایه‌گذاران در طول سال‌های سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸، موجبات بروز یک بحران مالی بزرگ در بازار مسکن ایالات متحده را فراهم کردند.

با وجود سوژه فیلم که به لحاظ اقتصادی بسیار فنی و برای عموم مخاطبان غیرقابل فهم به نظر می‌رسید، نویسندگان توانستند با چاشنی طنزی عالی و دیالوگ‌نویسی‌های درجه‌یک، رکود بزرگ را به موفقیتی بزرگ تبدیل کنند. ترکیب بازیگران فیلم عالی است! «برد پیت»، «رایان گاسلینگ»، «کریستین بیل»، «استیو کارل» و جناب «جرمی استرانگ» که شخصیت اصلی سریال وراثت است، باعث می‌شوند ۱۳۰ دقیقه از یک موضوع اقتصادی عجیب لذت ببرید.

تماشای فیلم رکود بزرگ در فیلیمو

فیلم اخبار تلویزیون | ۱۹۸۷ | Broadcast News

فیلم اخبار تلویزیون ساخته «جیمز ال.بروکس» علاوه بر این‌که یکی از بهترین کمدی‌رمانتیک‌های تمام دوران است، می‌تواند برای هوادارن سریال وراثت هم یک گزینه عالی و سرگرم‌کننده محسوب شود. این فیلم با بازی بازیگرانی مانند «ویلیام هرت»، «آلبرت بروکس» و «هالی هانتر»، داستان دو گزارشگر تلویزیونی را روایت می‌کند که در پی جلب توجه زنی آدم‌حسابی و زیبا هستند. رقابت این دو مجری حالا از عرصه کاری به دنیای عاطفی هم باز شده و ماجراهای بامزه زیادی را رقم می‌زند.

اخبار تلویزیون با کشاندن تماشاگران به پشت صحنه‌های پرحاشیه‌ای که در تولید اخبار تلویزیونی وجود دارد، محبوبیت زیادی کسب کرد و نامزد ۷ جایزه اسکار در سال ۱۹۸۸ شد، از جمله بهترین فیلم و از آن زمان به یک کمدی‌رمانتیک کلاسیک و البته قدرنادیده تبدیل شده است.

فیلم اخبار تلویزیون

فیلم آشپز، دزد، همسرش و معشوقش | ۱۹۸۹ | The Cook, The Thief, His Wife & Her Lover

اگر تمایلات ضدسرمایه‌داری دارید و اصطلاحا چپ می‌زنید، این فیلم کعبه آمال‌تان خواهد شد، چرا که یکی از بهترین فیلم‌هایی است که علیه سرمایه‌داری یا اصطلاحا کاپیتالیسم ساخته شده. «پیتر گرین‌وی» کارگردان فیلم در این آش درهم‌جوشی که پخته، سیاست را با درام، خنده، هیجان و البته ضیافتی از غذاهای مدهوش‌کننده مخلوط کرده و یک فیلم خوشمزه طبخ کرده است!

فیلم داستان سه شخصیت اصلی را دنبال می‌کند که پاتوق‌شان یک رستوران معروف است و ماجراهای این سه باعث بروز هرج‌ومرج زیادی در رستوران می‌شود. یک کمدی سرحال و بی‌نقص که شعار معروف «پولدارها را بخور» را جدی گرفته و نگاهی انتقادی به سیاست‌های طبقاتی دوران خودش دارد.

فیلم آشپز، دزد، همسرش و معشوقش

فیلم جشن | ۱۹۹۸ | The Celebration

اواسط دهه ۹۰ بود که چند فیلمساز دانمارکی به رهبری «لارس فون‌تریه» علیه سیستم سینمایی موجود شوریدند و جنبشی به نام جنبش «دگما ۹۵» راه انداختند. این جنبش حاوی قواعد سینمایی خاصی بود که البته پیش‌تر در سینمای عباس کیارستمی آن را دیده بودیم: استفاده از دوربین روی دست به منظور نزدیک‌تر کردن سینما به زندگی واقعی، عدم استفاده از ستاره‌های بزرگ، عدم استفاده از موسیقی فیلم و … از جمله قواعد این مانیفست بود.

«توماس وینتربرگ» یکی از مهم‌ترین کارگردان‌های این جنبش بود که با ساخت فیلم «جشن»، اولین و به زعم عده کثیری، بهترین فیلم دگما ۹۵ را ساخت. فیلم درباره یک جشن تولد خانوادگی است. جشن تولد ۶۰ سالگی یکی از اعضای خانواده که با فاش شدن مسائل و رازهایی ناخوشایند، به کابوسی ناراحت‌کننده تبدیل می‌شود.

فیلم جشن

فیلم گلن‌گری گلن راس | ۱۹۹۲ | Glengarry Glen Ross

فیلم مورد علاقه نگارنده در این فهرست، ضیافتی است از بازیگران درجه‌یک و بازی‌های عالی! تصور کنید «آل پاچینو»، «جک لمون»، «آلن آرکین»، «اد هریس»، «الک بالدوین» و «کوین اسپیسی» (چهار نفرشان سابقه دریافت اسکار دارند!)، در فیلمی که بر اساس یکی از بهترین نمایشنامه‌های «دیوید ممت» ساخته شده جلوی دوربین رفته‌اند.

فیلم درباره تعدادی دلال مسکن میانمایه است که در یک آژانس زنجیره‌ای کار می‌کنند و برای گرفتن پورسانت بیشتر، ناچارند به شکل دیوانه‌واری با یکدیگر رقابت کنند، رقابتی که خالی از زیرآب‌زنی و تقلب هم نیست. فیلم پر از دیالوگ‌های مسلسل‌وار آتشین و یکی از گزنده‌ترین نقدهایی است که می‌شود به نظام سرمایه‌داری کرد.

فیلم گلن‌گری گلن راس

فیلم در چرخه | ۲۰۰۹ | In The Loop

وقتی صحبت از طنز بریتانیایی به میان می‌آید، فیلمسازان و نویسندگان کمی این کار را بهتر از «آرماندو ایانوچی» با فیلم «در چرخه» انجام داده‌اند. ایانوچی «در حلقه» را بر اساس کمدی تلویزیونی سیاسی خودش با عنوان The Thick of It ساخت. فیلمی با موضوع افشای بی‌کفایتی‌های موجود در پشت صحنه سیاست مدرن و یک طنز سیاسی درباره تلاش عوامل آمریکایی بریتانیایی برای جلوگیری از شروع جنگ است.

فیلم به پشت صحنه حمله به عراق در اوایل هزاره سوم طعنه می‌زند و فضایش گاهی آن‌قدر به سریال وراثت شبیه است که شخصیت‌های «گرگ» و «تام» از آن سریال می‌توانستند به‌راحتی در این فیلم نیز حضور داشته باشند.

فیلم در چرخه

فیلم تننبام‌های باشکوه | ۲۰۰۱ | The Royal Tenenbaums

فیلم تننبام‌های باشکوه از جمله ساخته‌های مفرح و عالی یک فیلمساز صاحب سبک است: «وس اندرسون». احتمالا وقتی در ذهن‌تان ساختار رنگارنگ و شخصیت‌های فانتزی فیلم‌های وس اندرسون را با سریال وراثت مقایسه می‌کنید، حضور این فیلم در چنین فهرستی به نظرتان غریب است، اما زود قضاوت نکنید.

تننبام‌های باشکوه درباره خانواده‌ای فشل با ۳ فرزند نابغه است که با مادرشان در یک خانه زندگی می‌کنند و زندگی‌شان بعد از بازگشت پدر سلطه‌جو و غیرمنعطف به منزل، وارد وادی دردسر می‌شود. یک کمدی شیرین با لحظات احساسی تاثیرگذار با یک تیم بازیگری جذاب شامل: «جین هکمن»، «گوئینت پالترو»، «بن استیلر»، «اوون ویلسون» و «آنجلیکا هیوستن».

فیلم تننبام‌های باشکوه

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole