فروش بین‌المللی روزی روزگاری در هالیوود شروع شد؛ پسران خوب در مکان اول

از این هفته فروش بین‌المللی روزی روزگاری در هالیوود شروع شد. همچنین فیلم پسران خوب هم توانست جایگاه اول باکس آفیس را به خود اختصاص دهد.

در حالی که فیلم جدید سونی «روزی روزگاری در هالیوود» به شماره یک باکس آفیس تبدیل نشد، اما فروش بین‌المللی روزی روزگاری در هالیوود از این هفته شروع شد. این فیلم در ۴۶ کشور مختلف اکران شد و توانست در آخر هفته گذشته ۵۳٫۷ میلیون دلار فروش داشته باشد.

فروش بین‌المللی روزی روزگاری در هالیوود باعث شد که جدیدترین فیلم «کوئنتین تارانتینو» به رکورد پرفروش‌ترین فیلم این کارگردان در بازار بین‌المللی تبدیل شود. فروش بین‌المللی روزی روزگاری در هالیوود بالاتر از فروش فیلم «جنگوی زنجیرگسسته» قرار گرفته است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این فیلم به صورت محدود در کشورهای روسیه، هنگ کنگ و تایوان اکران شده بود و حالا در کشورهای بیشتری به نمایش درآمده است. در حال حاضر جمع فروش بین‌المللی این فیلم به ۶۶ میلیون دلار رسیده و فروش کل آن هم ۱۸۰٫۵ میلیون دلار شده است.  هزینه تولید این فیلم ۹۰ میلیون دلار بوده است. فروش بین‌المللی روزی روزگاری در هالیوود در کشور انگلیس بسیار خوب بود. این فیلم در پنج روز توانست ۸٫۹ میلیون دلار فروش داشته باشد. فروش این فیلم در فرانسه ۶٫۹ میلیون دلار، در آلمان ۵٫۶ میلیون دلار و در استرالیا ۴٫۴ میلیون دلار بود. این فیلم که زودتر در روسیه اکران شده بود به فروش ۱۳ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم هنوز در کشورهای مکزیک، ژاپن، ایتالیا و کره جنوبی اکران نشده است.

فروش بین‌المللی روزی روزگاری در هالیوود

فروش فیلم «هابز و شاو» هم هنوز ادامه دارد. این فیلم که در دو هفته گذشته جایگاه اول باکس آفیس را به خود اختصاص داده بود، در هفته گذشته ۴۵٫۷ میلیون دلار در ۶۷ کشور دنیا فروش داشت. این فیلم تا این لحظه ۳۰۳ میلیون دلار در خارج از آمریکا فروش داشته است. فروش هابز و شاو از ۴۰۰ میلیون دلار گذشت و اکنون این فیلم به فروش کل ۴۳۷ میلیون دلار دست پیدا کرده است. فیلم هابز و شاو این هفته در کشور کره اکران شد و فروش ۱۵ میلیون دلاری را در این کشور تجربه کرد. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این فیلم در آخر هفته آینده در کشور چین هم اکران می‌شود و انتظار می‌رود که فروش بیشتری را هم تجربه کند. این فیلم در کشور فرانسه ۳٫۹ میلیون دلار و در کشور ژاپن ۲٫۲ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم شیر شاه هم در هفته گذشته توانست ۳۳٫۸ میلیون دلار در ۵۴ کشور مختلف فروش داشته باشد. فروش بین‌المللی این فیلم به ۹۳۹ میلیون دلار رسیده است. این فیلم هفته پنجم اکران را پشت سر گذاشت و فروش کلی آن هم به ۱٫۴۳۵ میلیارد دلار رسیده است. فروش شیر شاه از فروش «انتقام جویان: عصر اولتران» بیشتر شد.

از جمله فیلم‌های جدیدی که در این هفته اکران شد، انیمیشن «فیلم پرندگان خشمگین ۲» بود. انیمیشنی که توانست به فروش ۱۹٫۴ میلیون دلار در ۲۹ کشور مختلف دست پیدا کند. فروش خارج از آمریکای این فیلم به ۳۰٫۲ میلیون دلار رسیده است. این انیمیشن در کشور چین ۱۰ میلیون دلار فروش داشت. این انیمیشن در روسیه هم فروش ۴٫۱ میلیون دلار پشت سر گذاشت.

در آخر هفته گذشته فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه توانست به فروش ۱٫۱۰۹ میلیارد دلار برسد و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شرکت سونی تبدیل شد. این فیلم توانست فروش اسکای‌فال که در سال ۲۰۱۲ اکران شده بود را پشت سر بگذارد.

فیلم «پسران خوب» هم یکی دیگر از فیلم‌هایی بود که این هفته اکران شد. این فیلم توانست ۲۳٫۱ میلیون دلار در ۱۳ کشور فروش داشته باشد. این فیلم کمدی با درجه سنی بالای ۱۷ سال ساخته شده است. فیلم پسران خوب در کشور انگلیس یک میلیون دلار فروش داشت و در آمریکا هم به فروش ۲۱ میلیون دلاری رسید. پسران بد در آمریکا در بیش از ۳۲۰۴ سالن سینما اکران شد. تهیه کننده‌های این فیلم «ست روگن» و «اوان گلدبرگ» هستند. باید به این موضوع اشاره کنیم که پسران خوب اولین فیلم کمدی با درجه سنی بالای ۱۷ سال است که در طول سه سال گذشته اکران شده است. ۵۲ درصد مخاطب‌های این فیلم مردان بوده‌اند و ۶۰ درصد افرادی که برای تماشای این فیلم رفته‌اند بالای ۲۵ سال سن داشته‌اند.

شرکت برادران وارنر هم با فیلم «Blinded by the Light» در باکس آفیس حضور داشت. در حالی که این فیلم نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد نتوانست بیننده‌‌های زیادی داشته باشد. این فیلم در ۲۳۰۷ سالن اکران شد و ۴٫۵ میلیون دلار فروش داشت. کارگردان این فیلم «گاریندر چادا» است. این فیلم شاید آخرین فیلم برادران وارنر در فصل تابستان باشد تا این شرکت تابستان را نچندان خوب به پایان برساند.

فیلم «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» هم در مکان پنجم باکس آفیس قرار داشت. فیلمی که توانست ۱۰ میلیون دلار دیگر هم فروش داشته باشد تا فروش داخل آمریکای آن به ۴۰ میلیون دلار برسد. تهیه کننده این فیلم «گی‌یرمو دل تورو» بوده و کارگردان آن هم «آندره اوردال» است.

فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی

در ادامه به معرفی ۱۰ فیلم برتر باکس آفیس در داخل آمریکا می‌پردازیم. در هفته گذشته فیلم‌های زیر جایگاه اول تا دهم باکس آفیس در داخل آمریکا را به خود اختصاص داده بودند.

فیلم اول «پسران خوب». فیلمی که در اولین هفته اگران با فروش ۲۱ میلیون دلاری در آمریکا مواجه شد و در جایگاه یک باکس آفیس قرار گرفت. پسران بد توانست فروش هابز و شاو را کنار بزند. هابز و شاو در جایگاه دوم جدول باکس آفیس در آمریکا قرار گرفته است. این فیلم هفته گذشته فروش ۱۴٫۱ میلیون دلاری داشت. شیرشاه هم در جایگاه سوم قرار گرفته است. این فیلم شرکت دیزنی در آخر هفته گذشته ۱۱٫۹ میلیون دلار فروش کرد. انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ هم یکی از دیگر از فیلم‌های تازه اکران شده در هفته گذشته بود. این فیلم که توسط سونی ساخته شده توانست فروش ۱۰٫۵ میلیون دلاری را تجربه کند. فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی که هفته دوم اکران را تجربه می‌کند، این هفته به جایگاه پنجم باکس آفیس در آمریکا دست پیدا کرد. این فیلم در هفته گذشته ۱۰ میلیون دلار فروش کرد. فیلم Meters Down: Uncaged47 که یکی دیگر از فیلم‌های جدید این هفته بود با فروش ۹ میلیون دلاری مواجه شد. «دورا و شهر گمشده طلایی» در هفته گذشته جایگاه هفتم باکس آفیس داخل آمریکا را به خود اختصاص داد. این فیلم توانست ۸٫۵ میلیون دلار دیگر هم فروش داشته باشد. «روزی روزگاری در هالیوود» هم هفته گذشته ۷٫۶ میلیون فروش داشت و در جایگاه هشتم باکس آفیس قرار گرفت. فیلم Blinded By the Light هم در اولین هفته اکران با فروش ۴٫۴ میلیون دلار مواجه شد. فیلم «هنر مسابقه در باران» هم دهمین فیلم باکس آفیس این هفته بود. فیلمی که توانست ۴٫۴ میلیون دلار فروش داشته باشد. از دیگر فیلم‌های جدیدی که این هفته اکران شدند می‌توان به Where’d You Go, Bernadette، Mission Mangal، Aquarela و End of the Century اشاره کرد. فیلم‌هایی که به ترتیب در جایگاه ۱۱، ۱۶، ۳۵ و ۴۲ باکس آفیس قرار گرفتند. لازم به ذکر است که فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» این هفته از جدول ۱۰ فیلم برتر باکس آفیس داخل آمریکا خارج شد و در مکان ۱۲ قرار گرفت.


منبع: Box Office MojoVariety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil