فیلم مهیج راسل کرو را دیده‌اید؟

همه چیز درباره فیلم پوکر فیس

این فیلم را با سریال آینده جانسون یا تک‌آهنگ لیدی گاگا اشتباه نگیرید

ستاره گلادیاتور راسل کرو، یکی از نویسندگان فیلمنامه پوکر فیس است و همچنین در آن بازی می‌کند. پوکر فیس داستان یک ملیاردر در عرصه فناوری با بازی خود راسل کرو را به تصویر می‌کشد که دوستانش را برای یک بازی پوکر مخاطره‌آمیز به ملک مجلل خود دعوت می‌کند. اما این بازی قمار هیجان‌انگیز زمانی که مشخص می‌شود قاتلینی در اطراف خانه کمین کرده‌اند، مرگبار می‌شود.
فهرست بلندبالایی از فیلم‌های محبوب با محوریت بازی پوکر می‌توان نام برد که فیلم‌هایی مانند هاوانا (Havana) سیدنی پولاک، ماوریک (Maverick) ریچارد دانر و بازی مالی (Molly’s Game) از جمله آن‌ها هستند. درام دلهره‌آور جدید کرو با پیرنگ داستانی هیجان‌انگیز و پرتنش خود می‌تواند به این فهرست اضافه شود. اما وقتی می‌توانیم این کار را انجام بدهیم که برای تماشا در دسترس قرار بگیرد. بیایید با هم نگاهی به آن بیندازیم.

خلاصه داستان فیلم پوکر فیس

داستان فیلم پوکر فیس را اینطور گفته‌اند: «بردهای خود را به حداکثر و باخت‌های خود را به حداقل برسانید و تا زمانی که می‌توانید در بازی بمانید». این دیالوگ پایانی از تریلر به نوعی چکیده‌ای از داستان پوکر فیس را ارائه می‌دهد و همچنین شباهت‌های میان بازی زندگی و پوکر را ترسیم می‌کند. داستان درباره جیک فولی، میلیاردر فناوری و قمارباز ۵۷ ساله است که در املاک مجلل خود در میامی میزبان یک شب پوکر است. او برای این بازی از دوستان و آشنایان قدیمی خود دعوت می‌کند که همانطور که حدس می‌زنیم هرکدام پیشینه‌ای با جیک دارند. او می‌خواهد که دوستانش یک شب عالی و به یاد ماندنی داشته باشند و پول‌های کلان در ارقامی که هرگز تصورش را هم نمی‌کنند برنده شوند.

طبق خلاصه داستان رسمی و تریلر، جیک فولی به طور تصادفی میزبان یک شب پوکر نیست. بلکه برنامه خاصی برای آن دارد و بنظر می‌رسد که این نقشه بیش‌تر به زندگی شخصی یا گذشته او مرتبط می‌شود. هرکدام از آن‌ها به نحوی به او ظلم کرده‌اند (که راز واقعی همین است). بازیکنان در طول بازی مجبور می‌شوند رازهای خود را فاش کنند. جیک برای اطمینان از اینکه مهمانانش این شرط را عملی می‌کنند، در ازای حقیقت، آن‌ها را مسموم می‌کند. این کار فقط برای غلبه بر حریفانش نیست، بلکه برای اجرای عدالت است. اما اینکه چرا او این کار را انجام می‌دهد، رازی است که در خود فیلم آشکار می‌شود. بنابراین، همانطور که بازی پیش می‌رود، بازیکنان متوجه می‌شوند که هم روی پول و هم زندگی‌شان قمار کرده‌اند.

در حالیکه بازیکنان با این چرخش آزاردهنده وقایع دست‌وپنجه نرم می‌کنند یک هجوم به خانه باعث می‌شود که شب بهم بریزد. حمله ناگهانی به خانه، جیک و مهمانانش را از بازی‌شان دور می‌کند. به این ترتیب آن‌ها سعی می‌کنند از استراتژی‌های خود در پوکر برای مقابله و کشتن متجاوزان استفاده کنند. اما آیا به همان سادگی است که بنظر می‌رسد؟ یا اینکه خطر بسیار مهم‌تری جیک را تهدید می‌کنند و او چیزهای بسیار بیش‌تر از آنچه که به دوستانش نشان می‌دهد برای از دست دادن دارد؟ آیا هجوم به خانه می‌تواند به رازهایی که این آدم‌ها با یک‌دیگر اشتراک می‌گذارند، مرتبط باشد؟ به زودی متوجه خواهیم شد.

فیلم پوکرفیس

آشنایی با بازیگران و کارگردان پوکر فیس بازی می‌کنند؟

علاوه بر کرو، بازیگرانی مانند لیام همسورث، بروک ساچول، ادن یونگ، استیو باستونی، مت نیبل، دنیل مک فرسون، پل تاسونه، السا پاتاکی، رزا (رابرت فیتزجراد دیگز) و جک تامپسون در پوکر فیس در نقش‌های مختلف حضور دارند. لین گلمارتین، آدام برامیک، جمیما کوئین، زک گرچ، اسکار میچل، دن ماتئوچی، دانیل هاردی، مالی گریس و کی کالان نیز نامشان در فهرست بازیگران فیلم دیده می‌شود. کرو، همانطور که انتظار داشتید، نقش میلیاردر فناوری جیک فولی را بازی می‌کند.

کارگردان پوکرفیس کیست؟

پوکر فیس توسط راسل کرو نوشته و کارگردانی شده است. این بازیگر و فیلمساز مشهور (و البته خواننده) نیازی به معرفی ندارد. او بیش‌تر بخاطر پیشینه بازیگری‌اش و برای فیلم‌های مطرحی مانند گلادیاتور، ذهن زیبا (A Beautiful Mind) و وضعیت فعلی (State of Play)، شناخته می‌شود. کرو برای بازی در نقش ماکسیموس دسیموس مریدیوس در فیلم گلادیاتور ریدلی اسکات، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را در سال ۲۰۰۱ تصاحب کرد. علاوه بر این، او برای بازی در دو فیلم ذهن زیبا و نفوذی (The Insider) مایکل مان نامزد اسکار شده است. او در حال حاضر مشغول بازی در فیلم هیجان‌انگیز ماوراء‌الطبیعی جن‌گیر پاپ (The Pope’s Exorcist) به کارگردانی جولیوس ایوری است.

درام تاریخی آب‌شناس (The Water Diviner) در سال ۲۰۱۴، اولین تجربه کارگردانی او بود و در آن نقش شخصیت اصلی را به عهده داشت. فیلمی که در سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین فیلم آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا را برای کرو به ارمغان آورد. آب‌شناس درباره یک کشاورز استرالیایی بود که پس از جنگ جهانی دوم به ترکیه سفر می‌کند تا سه پسرش که هرگز برنگشتند را بیابد. پوکر فیس دومین تجربه کارگردانی او است. در حالی که شاید فیلم قبلی او در گیشه یا نزد منتقدان موفقیت چندانی کسب نکرد، اما بازی او طبق انتظار مخاطبان را میخوب کرد. باتوجه به این کرو در پوکر فیس نسبت به فیلم قبلی‌اش ژانری بسیار متفاوت را تجربه می‌کند، جالب است که ببینیم چگونه همه این‌ها با هم جمع می‌شوند. استفن ام. کواتس به همراه کرو فیلمنامه پوکر فیس را نوشته است. او پیش از این داستان و فیلمنامه جان دو: پارتیزان (John Doe: Vigilante) را به نگارش درآورده است.

گری همیلتون از آرکلایت (Arclight) با کیث راجر، یینگ یه و رایان همیلتون در کنار آدام برامیک، جانت والتورنو از کچ‌لایت استودیوز و جیسون کلارک و مت ویلیامز، فیلم را تهیه‌ کرده‌اند. برایان بکمن از آرکلایت فیلمز، والتر جوستن، جو توماس، میکائیل بورگلاند، رومیلدا دی لوکا در کنار جولیا استوارت و لورا گرنج از اسکای و جی داگلاس، از تهیه‌کنندگان اجرایی آن هستند.

فیلمبرداری پوکر فیس در خاک استرالیا و نیو ساوت ولز انجام شده است.

لیام همسورث

تریلر پوکر فیس

اسکرین مدیا به تازگی تریلر رسمی پوکر فیس را منتشر کرده است که قطعا بسیار هیجان‌انگیز بنظر می‌رسد. این کلیپ دو دقیقه‌ای نشان می‌دهد که باید پیچش‌های داستانی پنهان و افشاگری‌های غافلگیرکننده زیادی را انتظار داشته باشید. پیچش‌ها و غافلگیری‌هایی که حول مجموعه‌ای از شخصیت‌های دغلباز و نابکار می‌چرخند که ممکن است آنظور که بنظر می‌رسند نباشند؛ از جمله خود شخصیت میزبان. ما با میزبان بازی جیک فولی و دوستان و مهمانانش از جمله شخصیت‌هایی که لیام همسورث، رزا و السا پاتاکی و دیگران بازی می‌کنند، آشنا می‌شویم. از این تریلر مشخص است که جیک یک قمارباز معمولی نیست، بلکه او حریفانش را با موشکافی تمام بررسی می‌کند (به لطف امپراتوری فناوری خود). از جمله اینکه سعی می‌کند تمام اسرار و حرکات آن‌ها که می‌تواند از آن‌ها به عنوان طعمه استفاده کند را یاد بگیرد.

این تریلر، پر از تعلیق و درام درباره قمار است، اما به شکل واضحی از آنچه که می‌بینیم می‌توانیم حدس بزنیم که داستان درباره چیزی بیش‌تر از یک قمارباز پیچیده و یک بازی پوکر دیوانه‌وار است. همانطور که در تریلر مشخص می‌شود وقتی که مهاجمان مخفیانه وارد می‌شوند و شروع به حمله به بازیکنان می‌کنند، قطعا اکشن زیادی را شاهد خواهیم بود.

 

راسل کرو: فشارهای غیرعادی زیادی به کار وارد شد

این یک پروژه کاملا غیرعادی بود که خیلی سریع مورد توجه من قرار گرفت. بازنویسی و انتخاب بازیگران در یک بازه پنج هفته‌ای در حالی که شهر در قرنطینه‌ای سخت قرار داشت، صورت گرفت. تلاش برای مدیریت منابع و افراد بدون هیچ امکانی برای انجام ملاقات‌ها و گفت‌وگوهای پیوسته‌ای که بطور معمول در طول چندین ماه اتفاق می‌افتند – همانطور که معمولا از پیش تولید یک فیلم انتظار می‌رود – مطمئننا فشارهای غیرعادی‌ای به کار وارد می‌کند. هرچند این فشارها بنحوی به نفع فیلم تمام شده و موضوع آن را از قلمرو خاصی از فانتزی خارج و در واقعیت مستقر کرده است. ما چه چیزی را پشت سر می‌گذاریم؟ میراث ما چیست؟ برای مردی که همه چیز جز زمان را دارد چه کاری برای انجام دادن باقی می‌ماند؟

 

پوستر فیلم پوکر فیس

پوستر فیلم پوکرفیس

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole