نگاهی به قسمت پنجم سریال یاغی

وقتی از موسیقی حرف می‌زنیم…

قسمت پنجم سریال یاغی در حالی روز پنجشنبه پخش شد که سیر صعودی شخصیت اصلی داستان بر اساس الگوی اصلی درام به خوبی رشد و نمو پیدا کرد و فیلمساز توانست با تکیه بر رویکردهای خلق قهرمان سعی کرد جاوید را در پروسه‌ای سخت و طولانی برای رسیدن به خواسته‌هایش قرار دهد. صحبت‌های بهمن در روزهای تمرین اگرچه رویکرد اصلی فیلم را برای مواجهه با سختی‌های زندگی نشان می‌دهد اما این به معنای رسیدن به خوشبختی با کمترین هزینه نیست.

معرفی کامل و اطلاعات سریال یاغی

سریال یاغی به مخاطب خود این موضوع را منتقل می‌کند که قرار نیست هر اتفاقی بر اساس معجزه رخ دهد. نگاهی به سیر سرگذشت جاوید در این ۵ قسمت موید این موضوع است که اساسا فرو رفتن در گرداب مشکلات در کسری از ثانیه رخ می‌دهد و رهایی از مشکلات و رسیدن به ساحل آرامش با سختی و مشقت‌های زیادی همراه است.

در هر قسمت از یاغی به سراغ یکی از نکات فنی و مثبت سریال می‌رویم و در این یادداشت می‌خواهیم نگاهی به ساخت موسیقی متن این اثر بیندازیم که در این قسمت، ظهور و بروز درخشانی داشت.

بامداد افشار آهنگساز جوان و کاربلد سینما موسیقی متن یاغی را خلق کرده است. استفاده درست و بجا از ساز‌های کوبه‌ای و ضرب روزخانه‌ای در تیتراژ ابتدایی و انتهایی این نوید را به مخاطب می‌دهد که با اثری پرتعلیق روبه‌رو است. ضرباهنگ موسیقی تیتراژ ابتدایی و انتهایی همچنین به دلیل الگوهای شناختی مخاطب از زورخانه که محفل ورزش‌های باستانی و سنتی ایرانی است و رسم جوانمردی را عرضه می‌کند موید این نکته است که سریال بر مدار رشد یک شخصیت بر اساس چنین الگوهایی پیش می‌رود.

علی شادمان در سریال یاغی

قصه قهرمان سریال یاغی با ورزش کشتی در هم‌آمیخته شده تا جاوید از دل یک سرزمین پر از رنج که ناصوابی‌ها بیش از ارزش‌ها رخ‌نمایی می‌کند بتواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و راه موفقیت را در پیش بگیرد.

در سکانس‌ پایانی قسمت پنجم سریال یاغی ضرب موسیقی و استفاده از اضطراب صحنه به خوبی این موضوع را به مخاطب القا می‌کند که مسیر خوشبختی برای قهرمان قصه ما بسیار طولانی‌تر از رسیدن به مقام قهرمانی در سطح استان است.

بامداد افشار با درک درست از قصه و میزان درک او از فضای داستان این مهم را در موسیقی سریال لحاظ کرده است که اگرچه کشتی برای جاوید یکی از مهم‌ترین ابزارهای رسیدن به خوشبختی است اما نمی‌تواند مقصد او باشد. او در این مسیر با تکیه بر تربیت خانوادگی تلاش می‌کند فارغ از آنکه در کدام جغرافیا متولد شده و رشد یافته، سالم زندگی کند. موسیقی سریال نیز با زیرکی تمام در سکانس‌های شادی و خوشحالی شخصیت اصلی در بستری از سکوت پیش می‌رود و در جاهایی که باید هشدار دهد او را در معرض نواهایی از جنس دلهره قرار می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی موسیقی خوب برای یک اثر تصویری این است که به چشم نیاید و در خدمت پیشبرد درام باشد و بامداد افشار با درک این مهم به خوبی توانسته است در فضای داستانی سریال یاغی به هویت‌بخشی شخصیت‌ها کمک کرده و مخاطب را با خطرات و اضطراب‌های آن‌ها همراه کند.

تماشای آنلاین سریال یاغی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. الی می‌نویسد

    سریالی زیبا و جذاب با بازی بازیگرانی بسیار توانا همچون طناز طباطبایی ،پارسا پیروزفر ،علی شادمان ،امیر جعفری و ….