معرفی انیمیشن خانواده آدامز 2

بحران‌های نوجوانی بر سر راه دختر نابغه

قسمت اول انیمیشن خانواده آدامز در سال ۲۰۱۹ منتشر شد که مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت. استقبال زیاد مخاطبان از این انیمیشن موجب شد که در سال ۲۰۲۱ قسمت دوم آن نیز اکران شود. خانواده آدامز ۲ با تنوعی که در داستان و شخصیت‌های خود ایجاد کرد، باز هم توانست تماشاگران زیادی را جذب کند و محبوبیت نسبتا خوبی به دست آورد. اما با این حال نیز از نظر منتقدان، علاوه بر جذابیت‌ها و نقاط قوت، ضعف‌ها و نقص‌هایی دارد که ما هم به بخش‌هایی از این ضعف‌ها پرداخته‌ایم.

بهترین انیمیشن های جهان

خلاصه داستان انیمیشن آدامز ۲

انیمیشن خانواده آدامز ۲ The Addams Family شخصیت‌های جالب و بامزه‌ دارد که هر کدام ساز خودشان را می‌زنند. همین موضوع هم باعث جذابیت بیشتر این انیمیشن شده‌ است. شما در این خانواده می‌بینید که مادربزرگ در نبود خانواده آدامز، برای یک مهمانی بزرگ برنامه می‌ریزد و از این مهمانی پول زیادی را به جیب می‌زند. یکی دیگر از جذابیت‌های این انیمیشن مادربزرگ خانواده آدامز است؛ که علیرغم سن و سالش کارهای جوان‌پسندانه‌ای می‌کند.

عمو فستر یکی دیگر شخصیت‌های دوست‌داشتنی و بامزه این داستان است که کارهای عجیب او، تماشاگر را به وجد می‌آورد. فستر زندگی سرخوشانه‌ای دارد و معمولا بین دعواهای ونزدی و پاگزلی، قرار می‌گیرد. در این دعوا‌های خواهر و برادری، معمولا عمو فستر دچار آسیب‌های خنده‌داری می‌شود که این آسیب‌ها در دنیای واقعی بسیار دردآور و جدی هستند.

یکی دیگر از اعضای عجیب و غریب این خانواده، این است که به عنوان یک خواننده از صدای اسنوپ داگ، استفاده می‌کند. یکی دیگر از اعضای عجیب خانواده آدامز، سینگ است. سینگ شبیه دیگر اعضای خانواده نیست و ظاهری ترسناک و در عین حال عجیب دارد؛ چرا که یکی از عضوهای بدن است. شما شخصیت سینگ را از بیرون به شکل یک دست می‌بینید که کارهای مورتیشیا و گومز را انجام می‌دهد. این دست بیشتر وظیفه رانندگی کردن را در قسمت دوم بر عهده دارد. تمامی این موارد عجیب و ترسناک، موجب شده که این فیلم، جذابیت‌های منحصربه‌فردی را داشته باشد و مخاطب را وادار به دیدن آن کند.

خانواده آدامز 2

عوامل و سازندگان انیمیشن خانواده آدامز ۲

خانواده آدامز ۲ انیمیشنی به کارگردانی مشترک گرگ تیرنان و کنراد ورنن است. محصول مشترک آمریکا، بریتانیا و کانادا. این انیمیشن سینمایی، در ژانرهای مختلف کمدی، ترسناک، ماجراجویی، فانتزی و خانوادگی قرار گرفته است. خانواده آدامز را شرکت‌های  BRON Studios و  BermanBraun و Bron Creativeld  منتشر کرده‌اند و فیلمنامه آن را هم دان هرناندز، بنجی سمیت و چارلز آدامز نوشته‌اند.

صداپیشگی انیمیشن آدامز ۲ را هنرمندانی چون شارلیز ترون، اسکار آیزاک، نیک کرول، اسنوپ داگ، گریس مورتس، جاون وانا والتون، بت میدلر، بیل هارد، والاس شاون و دیگر هنرمندان انجام داده‌اند.

مطالب مرتبط: انیمیشن های کمپانی والت دیزنی

نگاهی به قهرمان فیلم خانواده آدامز

نوجوان نابغه در راه مبارزه با مشکلات

در قسمت دوم جذاب و هیجان‌انگیز خانواده آدامز بیشتر توجه کارگردان بر روی شخصیت ونزدی است. ونزدی، دختر خانواده گومز است که در قسمت اول این انیمیشن بیشتر با بحران‌های نوجوانی خود، درگیر است. در طرف دیگر داستان، شما مورتیشیا و گومز را می‌بینید که دوست دارند فرزندان خود را به بهترین نحو تربیت کنند. در قسمت اول خانواده آدامز دیدید که گومز به دنبال این بود که پاگزلی را آموزش دهد تا بتواند او را برای مراسم مهم خانوادگی‌شان آماده کند که در قسمت دوم، تمرکز بیشتر بر روی ونزدی قرار گرفته است. در این قسمت کارگردان بیشتر بر روی نبوغ و بعد علمی شخصیت ونزدی تمرکز کرد و پاگزلی را پسر جوانی نشان داد که می‌خواهد با رفتارهای خودش نظر دختران دیگر را جلب کند. البته این جلب توجه به کمک عمو فستر انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد انیمیشن خانواده آدامز ۲ بیشتر بر این مسئله تمرکز کرده که کودکان باهوش، با نبوغ برجسته‌شان، تمایل بیشتری به تنهایی دارند و این موضوع باعث سوء استفاده از آنها می‌شود. به همین خاطر، ونزدی نمی‌تواند در این دوران با خانواده‌اش ارتباط مناسبی برقرار کند و تصور می‌کند که به این خانواده تعلق ندارد.

انیمیشن خانواده آدامز 2

در ادامه نیز دکتر استرنج که از نبوغ ونزدی مطلع می‌شود، نقشه‌ای برای جدایی او از خانواده‌اش می‌کشد و از فاصله بین ونزدی و خانواده‌اش استفاده می‌کند. ونزدی که نمی‌تواند خودش را با پدر، مادر و برادرش تطبیق دهد، دچار انزوا می‌شود و با خود تصور می‌کند که آرمان‌هایش با خانواده تفاوت دارد. زندگی برای ونزدی در این شرایط بسیار کسالت‌بار شده، به صورتی که او حتی از سفری که با خانواده‌اش رفته است، هم لذت نمی‌برد. مسئله‌ای که ونزدی را بیشتر از هر چیز در این قسمت آزار می‌دهد، این است که  هوش و نبوغش در کنار افراد معمولی قرار می‌گیرد. مخاطب آزرده شدن ونزدی را زمانی احساس می‌کند که اکتشافات او با دیگران در یک سطح قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که در انیمیشن خانواده آدامز ۲ این موضوع را می‌توان بیان کرد که هم نسلان ونزدی از کمبود اعتماد به نفس و خودباوری رنج می‌برند و نمی‌توانند استعداد‌های خود را شکوفا کنند؛ اما ونزدی برخلاف این تصور، دختری با اعتماد به نفس بالاست و حتی این تصور را دارد که اکتشافاتش بالاتر و بهتر از سایرین است. این اعتماد به نفس بالا در صورتی که مورد توجه دیگران قرار نگیرد، می‌تواند موجب گوشه‌گیری و دلسردی شود. البته این دلسردی به این معنا نیست که این دختر داستان از تمامی کارهای خود دست می‌کشد؛ چرا که ونزدی با وجود تمامی این مشکلات باز هم آزمایشات خود را ادامه می داد.

انیمیشن خانواده آدامز 2

منافع شخصی مهم‌تر از منافع جمعی

موضوع دیگری که توجه بیننده را جلب می‌کند، فاصله‌ای است که بین ونزدی و والدینش ایجاد شده. گومز و مورتیشیا برای اینکه بتوانند این فاصله را از بین ببرند و به دخترشان نزدیک‌تر شوند، تصمیم می‌گیرند که به یک سفر خانوادگی بروند. اکثر شخصیت‌های داستان در قسمت دوم این انیمیشن، تیپ‌های شخصیتی ثابتی دارند؛ اما عمو فستر با ایجاد تنوع، این ثبات را بر هم می‌زند. یکی دیگر از صحنه‌های جذاب و دیدنی این انیمیشن، صحنه‌ای است که پاگزلی با الگو قرار دادن عمو فستر به دنبال جلب توجه دخترها است اما در این راه ناکام می‌ماند. چرا که عمو فستر، همواره در این کار ناکام بوده است. در پایان نقش عمو فستر پر رنگ‌تر می‌شود. چرا که او قرار است به موجودی تبدیل شود که با دکتر استرنج خواهد جنگید.

جالب ترین ها: انیمیشن های کمپانی پیکسار

خانواده آدامز 2

در انیمیشن خانواده آدامز ۲ سینمایی نقص‌ها و ضعف‌هایی نیز وجود دارد. یکی از این نقص‌ها در شخصیت‌پردازی ونزدی است. شما در فیلم خواهید دید که ونزدی قرار است خانواده خود را نجات دهد؛ اما مخاطب با دیدن صحنه‌های فیلم، ذره‌ای نگران شخصیت ونزدی نمی‌شود. علت این ضعف را می‌توان در شخصیت قوی ونزدی و یا ضعف فیلمنامه‌نویس جستجو کرد. در پایان این انیمیشن می‌بینید که هرگاه انسان‌ها به حقیقتی دست پیدا کرده‌اند نه تنها از آن برای بهتر کرده اوضاع بشر استفاده نکرده‌اند، بلکه مصیبت‌ها و دردسرهای زیادی را به وسیله آن به بار آورده‌اند.

دکتر استرنج نیز زمانی که به این حقیقت پی می‌برد، نه تنها آن را برای بهتر شدن بشر استفاده نمی‌کند، بلکه تنها به منفعت و ترقی خودش فکر می‌کند.

بنر انیمیشن خانواده آدامز 2

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil