این شما و این انیمیشن‌های محبوب تماشاگران

۱۱ انیمیشن که بیشترین امتیاز IMDB را دارند

شاید شما هم هنگام تماشای یک فیلم یا انیمیشن به امتیاز IMDB آن توجه کرده باشید. امتیاز IMDB، امتیازی است که تماشاگران نسبت به کیفیت سریال‌ها و فیلم‌های اکران شده، در سایت IMDB ثبت می‌کنند. این نمره از ۱۰ است و نظر منتقدین بزرگ در آن اثری ندارد. این امتیازها برای اکثر مخاطبان اهمیت بسیار زیادی دارد. این اهمیت به صورتی است که تمامی سایت‌های پخش فیلم و انیمیشن آن را یکی از ویژگی‌های آنها قرار می‌دهند. البته این امتیاز معیار مناسبی برای سنجش فیلم‌ها نیست؛ چرا که در برخی از مواقع، رقابت شدیدی بین دو اثر ایجاد می‌شود. این رقابت فضایی را ایجاد می‌کند که طرفداران هر انیمیشن در سایت رسمی IMDB امتیاز پایینی را به انیمیشن رقیب می‌دهند. این کار باعث می‌شود که امتیاز مردمی آن انیمیشن پایین بیاید! البته سایت رسمی IMDB برای جلوگیری از این کار، سیستمی را طراحی کرده‌ است که امتیاز واقعی انیمیشن‌ها را نشان می‌دهد. فهرست انیمیشن‌هایی را که بیشترین امتیاز را در سایت رسمی IMDB کسب کرده‌اند به ترتیب از بالاترین امتیاز اینجا بخوانید.

بهترین انیمیشن های جهان

انیمیشن شهر اشباح | Spirited Away

شهر اشباح اثر کارگردان خلاق، هایائو میازاکی است. فیلمی پر طرفدار و محبوب که توانست جایزه بهترین انیمیشن را در مراسم اسکار دریافت کند. از دیگر انیمیشن‌های محبوب و پر طرفدار که IMDB بالایی دارد. این انیمیشن جذاب و دیدنی در سال ۲۰۰۱ اکران و منتشر شد و توانست از سایت رسمی IMDB امتیاز۶/۸ از ۱۰ را کسب کند.

شهر اشباح درباره دختری ۱۰ ساله است که به همراه خانواده‌اش به حومه یک شهر نقل مکان می‌کنند. آنها پس از رسیدن به آن مکان متوجه می‌شوند که در دنیای دیگری سردرگم شده‌اند که آن دنیا توسط خدایان، جادوگرها و تعدادی هیولا اداره می‌شود. یکی از ویژگی‌های عجیبی که این دنیا دارد، این است که انسان‌ها پس از ورود به آن به حیوان تبدیل می‌شوند.

انیمیشن شهر اشباح

انیمیشن شیرشاه | The Lion King

انیمیشنی جذاب و تماشایی که اکثر والدین و جوانان با آن خاطره دارند. این اثر به یادماندنی در فهرست بهترین انیمیشن‌های جهان قرار گرفته است. داستان فوق‌العاده جذاب و زیبایی دارد که توانست امتیاز ۵/۸ از۱۰ را از سایت رسمی IMDB کسب کند. انیمیشن شیرشاه محصول شرکت دیزنی در سال ۱۹۹۴ اکران شد.

داستان این اثر، برگرفته از چندین اثر هنری معروف از قصه‌های پیامبران گرفته تا نمایش نامه‌های ویلیام شکسپیر است. شیری به نام اسکار که در صدد پادشاهی جنگل است (که این سمت به برادرش موفاسا رسیده و در آینده به پسر موفاسا، سیمبا می‌رسد) از برادرش که شاه و برادرزاده‌اش که جانشین موفاست کینه به دل گرفته و در صدد تصاحب قدرت اوست. اسکار موفاسا را می‌کشد و برادرزاده‌اش سیمبا را با مقصر جلوه دادن در قتل شاه، فراری می‌دهد. گرازی به نام پومبا و یک موش صحرایی به نام تیمون سیمبا را دلداری داده و او در آینده بزرگ می‌شود و می‌آید تا انتقام تاج و تختش و البته پدرش را از اسکار بگیرد. و جنگل را از دست اسکار و کفتارها – که هم پیمانان اسکار هستند- نجات دهد.

موسیقی این اثر اسکار بهترین موسیقی متن و اسکار بهترین ترانه اورجینال را دریافت کرد. آهنگساز معروف التون جان موسیقی آن را ساخته و شعر آن توسط تیم رایس گفته شده و تنظیم آن توسط هانس زیمر انجام شده‌ است.

انیمیشن شیرشاه

انیمیشن وال ای | Wall_E

یکی دیگر از انیمیشن‌های محبوب و پر بازدید که در سال ۲۰۰۸  اکران و منتشر شد، کارتون وال ای بود. این انیمیشن علاوه بر محبوبتش، توانست از سایت رسمی IMDB امتیاز ۴/۸ از ۱۰ را دریافت کند. این انیمیشن کاری از پیکسار است. کمپانی مطرح پیکسار تا به الان، مخاطبان خود را ناامید نکرده‌ است؛ چرا که تمامی کارتون‌های اکران شده از این مجموعه محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده.

البته بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این کمپانی قطعا در سال‌های بعدی عملکرد ضعیف‌تری را در تولید و ساخت انیمیشن خواهد داشت. در صورتی که این کمپانی هر ساله مخاطبان خود را غافلگیر کرده است. انیمیشن وال_ای دیالوگ‌های زیادی را برای شخصیت‌های اصلی فیلم قرار نداده است. داستان این کارتون درباره کره زمینی است که هیچ انسانی بر روی آن زندگی نمی‌کند؛ به جز یک ربات که نام آن وال ای است. وال ای روی زمین به جمع‌آوری زباله مشغول است که ناگهان اتفاقات عجیبی برایش رخ می‌دهد. او از روی کره زمین وارد یک سفینه فضایی می‌شود.

انیمیشن وال ای

انیمیشن کوکو | coco

یکی دیگر از انیمیشن‌های محبوب و پر بازدید که در سال ۲۰۱۷ اکران و منتشر شد، انیمیشن کوکو است. این انیمیشن زیبا و جذاب نیز ادامه قدرت نمایی‌های کمپانی مطرح پیکسار بود که در سال ۲۰۱۷  به یکی دیگر از آثار انیمیشنی موفق این استودیو تبدیل شد. کارتون موزیکال کوکو نیز توانست از سایت رسمی IMDB امتیاز۴/۸ از۱۰  را کسب کند. این کارتون درباره پسر بچه‌ای است که قدم به دنیای مردگان می‌گذارد. اتفاقات عجیب و هیجان‌انگیزی برای این پسر بچه در دنیای مردگان رخ می‌دهد که به جذابیت این داستان اضافه کرده است.

کوکو، انیمیشن موزیکال و رنگارنگی است که با پخش ترانه‌های اورجینال توانست جایزه اسکار بهترین انیمیشن را کسب کند.

انیمیشن کوکو

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی | Spider-Man: Into The Spider-Verse

یکی دیگر از انیمیشن‌های جذاب و هیجان انگیز که در سال ۲۰۱۸ منتشر و اکران شد، انیمیشن مرد عنکبوتی است. این انیمیشن تماشایی، توانست از سایت رسمی IMDB امتیاز ۴/۸  از۱۰ را کسب کند. انیمیشن مرد عنکبوتی پس از فیلم‌های سینمایی متعدد از این شخصیت محبوب، تولید شد. در کارتون مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی، هر کسی می‌تواند ابر قهرمان باشد. وجود سبک انیمیشنی بسیار زیبا و کاراکترهای جذاب و محبوب، وجود صحنه‌های خنده‌دار، موسیقی متن برجسته و صداپیشگی فوق‌العاده به محبوبیت بیشتر این کارتون کمک بسزایی کرد.

در این داستان خواهید دید که مایلز به مرد عنکبوتی تبدیل شده‌ است. این پسر باید در پنج مرحله از زندگی، روبه‌روی تهدید‌ها بایستد و با آنها مبارزه کند. مایلز این کار را برای نجات جان مردم شهرش انجام می‌دهد. این پسر آمریکایی همزمان که در مدرسه با همکلاسی‌های خود سرگرم است، در کنار آن ماموریت‌های خود را به عنوان مرد عنکبوتی انجام می‌دهد. البته این پسر بچه تصمیم دارد که پیش مرد عنکبوتی اصلی یعنی پیتر پارکر برود تا از تجربیات او برای نجات شهر استفاده کند. این پسر جوان حتی به سراغ شخصیت‌های شرور نیز می‌رود و با آنها مبارزه می‌کند.

انیمیشن مرد عنکبوتی

انیمیشن شاهزاده مونونوکه | Princess Mononoke

شاهزاده مونونوکه در سال۱۹۹۷ اکران و منتشر شد و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. به حدی که تا چندین سال رکورد فروش بلیط در گیشه‌های ژاپن را شکسته بود. امتیازی که این انیمیشن در سایت رسمی IMDB به دست آورد۴/۸ از ۱۰ است. این کارتون هیجان‌انگیز و زیبا درباره شاهزاده‌ای جوان است به نام آشیتاکا. در موروماچی ژاپن، روستای امیشی مورد حمله یک شیطان وحشتناک قرار می‌گیرد. آخرین شاهزاده امیشی، آشیتاکا، قبل از رسیدن به دهکده او را می‌کشد، اما او موفق می‌شود بازوی آشیتاکا را بگیرد و قبل از مرگش او را نفرین کند. نفرین به او قدرتی مافوق بشری می‌دهد، اما باعث درد او نیز می‌شود و در نهایت او را می‌کشد. آشیتاکا باید به دنبال دارو و درمانی برای درد خود برود و در این سفر با دختر جوانی آشنا می‌شود.

اانیمیشن شاهزاده مونونوکه

انیمیشن وولف واکرز | Wolfwalkers

یکی دیگر از انیمیشن‌هایی که امتیاز بالایی در سایت رسمی IMDB دارد ، انیمیشن ولف واکرز است. این انیمیشن در سال ۲۰۲۰ اکران و منتشر شد و توانست امتیاز ۳/۸ را کسب کند. کارتون ولف واکرز توانست برنده یکی از جوایز جشنواره‌های بین المللی AFI Fest 2020 و Critics Choice Super Awards 2021  و    Gotham Awards 2021شود. این انیمیشن زیبا محصول مشترک کشور‌های ایرلند، آمریکا، فرانسه، بریتانیا و لوکزامبورگ است. ولف واکرز، راس استورت و تام مور به طور مشترک کارگردان این اثر هستند.

این کارتون درباره یک شکارچی جوان است که شاگرد پدرش شده. این پسر به همراه پدرش به ایرلند سفر می‌کند تا آخرین گروه گرگ‌ها را از بین ببرد. در این سفر او با دختری آشنا می‌شود که قبیله‌ای مرموز دارد. در شهر شایعه شده است که این قبیله شب‌ها به گرگ تبدیل می‌شوند. در ادامه اتفاقات عجیب و هیجان‌انگیزی برای این پسر جوان رخ می‌دهد که این انیمیشن را دیدنی کرده است.

انیمیشن وولف واکرز

انیمیشن داستان اسباب‌بازی۳  | Toy Story 3

داستان اسباب بازی ۳ هم از آن انیمیشن‌های محبوبی است که که امتیاز۳/۸ از ۱۰ را کسب کرده. قسمت سوم داستان اسباب بازی‌ همانند قسمت چهارم، محبوبیت زیادی را بین مخاطبان به دست آورد. این انیمیشن در سال ۲۰۱۰ اکران و منتشر شد و بار دیگر توانست طرفداران خود را به وجد بیاورد. در این قسمت اندی بزرگ شده است و قصد دارد که به کالج برود. او برای رفتن به کالج تنها عروسک محبوبش یعنی وودی را به همراه خود می‌برد و باقی اسباب بازی‌ها را به یک مهد کودک هدیه می کند.

اتفاقات عجیبی در این مهدکودک رخ می‌دهد که داستان را جذاب می‌کند. اسباب بازی‌های این مهدکودک همگی به دستورات یک خرس عروسکی گوش می‌دهند و مشکلات زیادی را برای اسباب بازی‌های اندی به وجود می‌آورند. این قسمت از داستان اسباب بازی‌ها توانست برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن و همچنین برنده جایزه اسکار بهترین آهنگ اصلی شود.

داستان اسباب بازی 3

انیمیشن بالا | UP

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین انیمیشن‌هایی که در سال ۲۰۰۹ اکران شد، انیمیشن UP است. این کارتون زیبا توانست از سایت رسمی IMDB امتیاز ۲/۸  از ۱۰ را دریافت کند. انیمیشن آپ درباره سفر پرماجرایی است که یک پسر جوان و یک پیرمرد به همراه هم می روند. نام پیرمرد این انیمیشن، کارل است که همسر مهربان خود را از دست داده و به بیماری افسردگی دچار شده‌ است. افسردگی کارل باعث می‌شود که او به خانه خود هزاران بادکنک وصل کند و آن را به پرواز در آورد. هدف او از این کار رسیدن به طبیعت آمریکای جنوبی است. او این مقصد را نیز تنها به خاطر همسرش انتخاب کرده‌است.

کارل در این سفر تنها نیست؛ چرا که به صورت ناخواسته پسر بچه کوچک و بامزه‌ای را نیز همراه خود می‌برد. در ادامه این داستان اتفاقات جالب و هیجان‌انگیزی برای کارل و پسر بچه همراهش رخ می دهد که بسیار جذاب و دیدنی است.

انیمیشن آپ

انیمیشن کلاوس | Klaus

این انیمیشن زیبا و دیدنی ترکیبی از انیمیشن‌های دو بعدی نوستالژیک و فناوی CG است. استفاده از این فناوری در کارتون کلاوس موجب محبوبیت بیشتر آن میان تماشاگرانش شد. امتیازی که این کارتون از سایت رسمی IMDB به دست آورد،۲/۸ از ۱۰ است. فیلم درباره جسپر یوهانسن پسر تنبل، لوس و خود محور رئیس کل پست سلطنتی است که جسپر را در آکادمی آموزش پستچی خود ثبت نام کرده است به این امید که او را اصلاح کند. جسپر عمداً ضعیف عمل می‌کند و پدرش را مجبور می‌کند تا در نهایت او را به شهر جزیره‌ای دوردست، بفرستد تا ظرف یک سال شش هزار نامه ارسال کند. اگر جسپر شکست بخورد، از ثروت خانواده محروم می‌شود. به محض ورود،توسط کشتیران کنایه‌آمیز موگنس و آلوا یک معلم ماهی‌فروش به جسپر توضیح داده می‌شود که دو طایفه خانوادگی شهر – الینگبوها و کروم‌ها – تقریباً تمام جمعیت اسمیرنبورگ را تشکیل می‌دهند و دائماً درگیر هستند و بیشتر وقتشان را برای نفرت از یکدیگر صرف می‌کنند تا نوشتن نامه. و همین آغاز راه اوست برای پیدا کردن آدم‌هایی که نامه بنویسند.

 انیمیشن کلاوس

انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ | Toy Story 4

مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب‌بازی را حتما دیده‌اید. قسمت اول این کارتون در سال ۱۹۹۵ اکران و منتشر شد که مورد استقبال بی‌نظیر مخاطبان قرار گرفت. کارگردان و تولیدکنندگان این انیمیشن پس از مشاهده چنین استقبالی، تصمیم گرفتند تا قسمت بعدی این کارتون را نیز تولید کنند. قسمت دوم داستان اسباب بازی‌ نیز طبق پیش‌بینی سازندگان توانست مخاطبان را شگفت زده کند. همین علت نیز به تهیه کنندگان این انیمیشن انگیزه داد تا قسمت سوم آن را نیز تولید کنند.

پس از اکران قسمت سوم، اکثر مخاطبان تصور می‌کردند که این قسمت، قسمت پایانی داستان اسباب‌بازی است؛ اما پس از گذشت۱۰  سال، تهیه‌کنندگان این انیمیشن با ساخت قسمت چهارم طرفدارانشان را شگفت زده کردند. این تاخیر در تولید داستان اسباب بازی۴ موجب شد که حساسیت‌ها روی این کارتون افزایش یابد؛ اما با این حال، کمپانی پیکسار باز هم طرفدارانش را ناامید نکرد و توانست آنها را مجذوب این قسمت کند. داستان اسباب بازی۴ توانست از سایت رسمی IMDB امتیاز ۸/۷  از ۱۰ را کسب کند.

در این قسمت از داستان اسباب بازی می‌بینیم که بانی دختر کوچکی است که به تازگی می‌خواهد به مهدکودک برود. وودی نیز برای اینکه او در اولین روز مهدکودک تنها نباشد به صورت پنهانی در کیفش پنهان شده و با او به مهد کودک می‌رود. در مهد کودک، وودی به صورت غیر مستقیم به بانی کمک می‌کند تا اسباب بازی جدیدی بسازد. بانی با استفاده از یک چنگال و یک سری لوازم دیگر، اسباب بازی به نام فورکی می‌سازد. فورکی به یکی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌های بانی تبدیل می‌شود. وودی تمام تلاش خود را می‌کند تا از فورکی مراقبت کند تا مبادا گم شود و یا آسیب ببیند.

داستان اسباب بازی 4

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil