ملاقات دوباره با بروبچه‌های عصر یخبندان

معرفی انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

نکات خواندنی درباره عصر یخبندان جدید 2022 را اینجا بخوانید

برادران شیفته هیجان و ماجراجویی پوسوم، ادی و کرش، ناامید از بازگشتن پیشِ خواهر بزرگ‌ترشان الی، به دنبال پیدا کردن مکانی برای خود هستند، اما به زودی در یک غاز بزرگ زیرزمینی گیر می‌افتند. یک راسوی یک چشم، ماجراجو و شکارچی دایناسور، به نام باک وایلد، آن دو را نجات می‌دهد. سپس، آن‌ها باید با دایناسورهای سرکشی که در دنیای گمشده ساکن هستند، روبه‌رو شوند.

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۲

اطلاعات انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

  • کارگردان: جان سی. دانکین و مارشال فلس الیوت
  • نویسنده: جیم هکت، ری د لائورتینس، ویلیام شیفرین
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، کمدی، انیمیشن، خانوادگی
  • درجه‌بندی سنی: PG (مناسب برای همه سنین)
  • بازیگران (صدا پیشه‌ها): سایمون پگ، وینسنت تانگ، آرون هریس، جاستینا ماچادو، اسکایلر استون، جیک گرین و اوتکارش امبدکار

 

خلاصه داستان عصر یخبندان جدید ۲۰۲۲

شخصیت محبوب عصر یخبندان، باک وایلد، پیروزمندانه بازگشته است. این راسوی یک چشم که در فیلم‌های عصر یخبندان: ظهور دایناسورها و عصر یخبندان: مسیر برخورد، حضوری خاطره‌انگیز داشت به لطف شخصیت خل‌وضع‌اش، اسپین‌آف خود را به دست آورده است و قهرمان اصلی انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد است. جاستینا ماچادو، صدا پیشگی زی را به عهده دارد. یک زوریلا که بخاطر بوی کشنده‌اش، اغلب با یک اسکانک اشتباه گرفته می‌شود. زی به عنوان همتای باک، شخصیتی دلربا، مستقل و شجاع است که حتی ذره‌ای از اورسون و رپتورها نمی‌ترسد.

 

نکات خواندنی عصر یخبندان ۲۰۲۲

  • مانند سایر فیلم‌های عصر یخبندان، پویایی میان خانواده و دوستان – چه چیزهایی که آن‌ها را از یک‌دیگر دور می‌کند و چه چیزهایی که آن‌ها را به هم نزدیک می‌کند، در قلب ماجراهای باک وایلد قرار دارد. از آنجایی که به ویژه در دوران شیوع پاندمی، آدم‌های زیادی از خانواده‌ها و دوستان خود جدا شده‌اند، سازندگان انیمیشن احساس کردند که پرداختن این موضوع اهمیت زیادی دارد.
  • دانکین و تیم سازنده‌اش، در طراحی حرکات شخصیت زی از ژیمناست فوق‌ ستاره المپیک سیمون بایلز و حرکات موزون و قدرتمند او الهام گرفته‌اند.
  • این اولین موسیقی متن انیمیشن باتو سنر است. او از سال ۲۰۱۵ به عنوان آهنگساز با جان پاول (آهنگساز سه دنباله اول عصر یخبندان) همکاری می‌کند. همچنین این اولین اثر جان سی. دانکین در قالب کارگردان پس از یک همکاری طولانی مدت به عنوان تهیه‌کننده با استودیو Blue Sky است.
  • در ابتدا قرار بود اسپین‌آف باک به عنوان یک سریال تلویزیونی برای دیزنی پلاس ساخته شود، اما در نهایت به یک فیلم بلند برای همین پلتفرم تبدیل شد. وینسنت تاگ، جایگزین شان ویلیام اسکات در نقش کرش شد.
  • عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد، اولین فیلم این فرانچایز است که Bardel Entertainment آن را تولید کرده است. همچنین اولین فیلم عصر یخبندان است که اسکرات در آن حضور ندارد.

نقد و بررسی انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

بازتاب‌های اکران انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

فرانچایزها اغلب در تلاشند تا مخاطبان را هرچه بیشتر درگیر و سرگرم کنند، چراکه بخش‌های زیادی قرار است در طول سال‌ها از آن‌ها ارائه شود. اما جدیدترین قسمت مجموعه عصر یخبندان پس از شش سال، با استقبال سردی از جانب مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است. امتیاز بسیار پایین ۴.۲ در سایت Imdb برای این فرانچایز قدیمی و محبوب، شکستی کامل محسوب می‌شود. به گونه‌ای که بسیاری تصور می‌کنند دوران این فرانچایز تمام شده است. کابران در شبکه‌های مجازی و اینترنت از طراحی انیمیشن، داستان‌ و همچنین نسبت به شخصیت‌های غایب آن و جنبه‌های مختلف دیگر فیلم، ابراز نارضایی کرده‌اند.

احمقانه، بی معنی، فاقد تاثیر و بی‌ارزش، برخی از نظرات پرتکرار مربوط به فیلم هستند. عده زیادی از این مسئله ابراز تعجب کردند که چگونه یک فیلم تا این اندازه می‌تواند افول کند. به عنوان مثال کاربری نوشته: «عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد، یکی دیگر از قسمت‌های خنثی و بی‌اثر حماسه عصر یخبندان است. فیلمی که از داستانی قابل پیش‌بینی، طنزی آزاردهنده و فضایی بدون ملال انگیز رنج می‌برد». کاربر دیگری به خسته‌کننده بودن فیلم اشاره کرده: «شخصیت‌ها هیچ جذابیتی ندارند. در طول فیلم حتی یکبار هم نخندیدم». در ادامه به نظر منتقدان درباره‌ فیلم نگاهی می‌اندازیم.

 

نظر منتقدان درباره انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

آسوشیتد پرس | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

عصر یخبندان: ماجراهای باک واید، از لحاظ قصه‌گویی و بصری از آنچه که بچه‌ها این روزها می‌تواند از تلویزیون تماشا کنند، فراتر نمی‌رود. در حالی‌که ما برای تماشای آن هیجان‌زده هستیم، بنظر می‌رسد که این فرانچایز به آرامی در همان مسیر دایناسورها پیش می‌رود (در مسیر انقراض).

Screen Rant | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

ماجراهای باک وایلد، ششمین فیلم از مجموعه‌ عصر یخبندان استودیو انیمیشن قرن بیستم، به راحتی بدترین فیلم این مجموعه تاکنون است.

نیویورک تایمز | امتیاز: ۳۰ از ۱۰۰

از میان تمام گناهان فیلم، حذف اسکرات نابخشودنی است.

ایندی‌وایر | امتیاز: ۳۰ از ۱۰۰

در حالی‌که، لحظه‌های خاصی در فیلم وجود دارند که کشش عاطفی را برمی‌انگیزانند – خواه ترس، غم و اندوه و یا اظهار شگفتی باشد -، اما کیفیتی ساختگی در آن‌ها احساس می‌شود. به گونه‌ای که فیلم ما را در حسرت غرق شدن کامل در این دنیای ساختگی، رها می‌کند. فضاهای فیلم فاقد عمق و بعد و در نتیجه تخت و خسته‌کننده هستند.

 

امتیازهای فیلم عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

  • میانگین امتیاز کاربران در سایت IMDB آی‌ام‌دی‌بی: ۴.۲ از ۱۰
  • نظر منتقدان سایت راتن تومیتوز: ۲۳ درصد بر اساس ۲۲ نقد
  • نظر کاربران سایت راتن تومیتوز: ۱۷ درصد
  • نظر منتقدان سایت متاکریتیک: ۳۰ درصد براساس ۵ نقد

انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

نقد بلند بر داستان انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

مایک ریس از CinemaBlend | فرانچایز عصر یخبندان با همه فراز و نشیب‌هایی که داشته، همیشه درباره عشق و دوستی پایدار و اهمیت این پیوندها در مقابله با خطرهای بزرگ، بوده است. این فرمولی است که فرانچایز را در میان کودکان و بزرگسالان به یک اندازه محبوب کرده است و عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد از همین الگو پیروی می‌کند. این‌بار، برادران پوسوم، کرش (وینسنت تانگ) و ادی (آرون هریس) هستند که ماجراجویی را آغاز می‌کنند. این دو شخصیت سرکش وارد بیابان می‌شوند و سعی می‌کنند برای خود یک زندگی متمایز از سایر شخصیت‌های معمول مجموعه بسازند.

در حالی‌که، لحظه‌های خاصی در فیلم وجود دارند که کشش عاطفی را برمی‌انگیزانند – خواه ترس، غم و اندوه و یا اظهار شگفتی باشد -، اما کیفیتی ساختگی در آن‌ها احساس می‌شود. به گونه‌ای که فیلم ما را در حسرت غرق شدن کامل در این دنیای ساختگی، رها می‌کند. فضاهای فیلم فاقد عمق و بعد و در نتیجه تخت و خسته‌کننده هستند

به دنبال این ماجراجویی جدید، دوباره با باک وایلد (سایمون پگ)، راسوی نامتعادل انگلیسی، آشنا می‌شویم. این سه نفر در حال شادی و جست و خیز هستند که گرفتار یک دایناسور سه ساخ بزرگ به نام اورسون (اوتکارش امبدکار) می‌شوند. در نتیجه باک به عنوان قهرمان داستان، برای تصاحب بهشت گمشده‌ای که آن را خانه می‌نامد، باید با همراهی دوستانی که دوباره به او پیوسته‌اند و همچنین شخصیتی از گذشته‌‌اش یعنی زی (جاستینا ماچادو)، نقشه‌ای طراحی کند.

اگر بخواهیم عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد را فقط بر اساس عنوان آن قضاوت کنیم، باید این فرض را در نظر بگیریم که فیلم به طور خاص روی شخصیت باک وایلد تمرکز خواهد کرد. با اینحال، طرفداران مجموعه باید قبل از مواجهه با فیلم، این تصور را از ذهن خود خارج کنند. چراکه شخصیت باک تا زمانی که سایر کاراکترهای اصلی عصر یخبندان دوباره معرفی شوند و داستان ادی و کرش شکل بگیرد، ظاهر نمی‌شود. هنگامی که باک وارد قاب می‌شود، همچنان بنظر می‌رسد که او در نقش‌آفرینی کردن زیر سایه میراث قبل از خودش است. بنابراین کمی جای تعجب دارد که وقتی قرار است باک وایلد مرکز داستان باشد، تمرکز زیادی روی گروه اصلی شخصیت‌ها می‌شود.

بنظر می‌رسد اجباری وجود دارد که داستان تا آنجا که ممکن است از گروه قدیمی بهره ببرد، بجای اینکه انشعاب پیدا کند. همانطور که پرده اول عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد، بیش از اندازه به سید (جیک گرین)، دیگو (اسکایلر استون)، مانی (شان کنین) و الی (دومینیک جنینگز)، متکی است، در انتها در پرده‌ سوم که قرار است نقطه اوج فیلم باشد، دوباره تکرار می‌شود. حماسه عصر یخبندان می‌توانست رو به جلو حرکت کند، بشرط آنکه روی شخصیت راسوی جسور و ماجراجوی سایمون پگ، تمرکز می‌کرد. اگر فیلم در لحظات کوتاهی عملکرد موفقی دارد، تا حدی بخاطر تعهد پگ به کمدی و شناخت او  از شخصیتش است.

علاوه بر این، شخصیت‌های جدیدی که معرفی می‌شوند بازتاب‌های قانع‌کننده‌‌ای از سبک زندگی ماجراجویانه باک وایلد هستند. این موضوع باعث می‌شود که داستان‌های عجیب و غریب عصر یخبندان جدید، ناامیدکننده‌تر شوند. کمک گرفتن از اوتکارش امبدکار به عنوان نقطه وصل میان یک گانگستر و شرورِ گروه با همراهان رپتور و جاسیتنا ماچادو در نقش زی – یک زوریلای پنهان‌کار که همچنین یکی از شریک‌های سابقه جوخه ابرقهرمانی باک است -، دو گام دیگر فیلم در راستای نابودی خود است. اشتباه نکنید، این یک فیلم طولانی نیست. چراکه این فیلم می‌توانست در کم‌تر از نود دقیقه یک انیمیشن بازگوش پرتحرک انرژی‌بخش باشد که برای دنباله‌ها و سریال‌های مختلفی که درباره‌‌های آینده عصر یخبندان زمزمه می‌شوند، مقدمه‌ای مناسب را فراهم می‌کند.

نقد و بررسی انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

حتی باوجود کاستی‌های طرح داستانی، همچنان بازیگران در کنار هم قرار دادن قطعاتی که عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد را می‌سازند، اوقات خوشی را سپری می‌کنند. سایمون پگ و جاستینا ماچادو، به لطف شیمی رابطه‌شان در فضای این انیمیشن، تیم قدرتمندی را تشکیل می‌دهند. اگر بجای تمرکز به رابطه‌های قدیمی، زمان بیش‌تری صرف ایجاد پتانسیل‌های جدید می‌شد، همه می‌توانستند یک ماجراجویی تازه داشته باشند.

فرانچایز عصر یخبندان، در طول بیست سال گذشته، یک برنامه ثابت متناوب بوده که میراثی انیمیشنی برای استودیو Blue Sky و فاکس قرن بیستم، ایجاد کرده است. با ادغام شدن هر دوی این‌ها در خانواده‌ دیزنی، استودیو به وضوح قصد دارد که به قصد ایجاد ماجراهای بیش‌تر برای جذب خانواده‌ها در دنیای استریم، تولید این مجموعه را حفظ کند. اما عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد، الگوی مناسبی برای آینده نیست، زیرا داستان به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده و متاسفانه کیفیت آن نیز افول کرده است.

تهیه‌کننده عصر یخبندان: فکر می‌کنم اگر مخاطبان این فیلم را دوست داشتند باشند و بخواهند عصر یخبندان‌های بیشتری ببینند، می‌توانیم کارهای زیادی انجام بدهیم. فکر می‌کنم فیلم دیگری از عصر یخبندان با تمام شخصیت‌های قدیمی در راه است و همچنین اسپین‌آف‌های بیش‌تر درباره شخصیت‌هایی که دوست داریم از آن‌ها بیش‌تر بدانیم. ما این فرصت عالی را در دیزنی پلاس در اختیار داریم

حتی طرفداران وفادار فرانچایز ممکن است هنگام تماشای این فیلم، اوقات سختی در پیش داشته باشند. فیلمی که قرار است میراث گذشته عصر یخبندان را برجسته کند، در حالی‌که هیچ‌کدام از صداپیشگان اصلی آن – از جمله ری رومانو، دنیس لری، جان لگویزمائو و کویین لطیفه – در اینجا حضور ندارند. پس از سپری کردن زمانی زیاد با این شخصیت‌های خاطره‌انگیز، شندین صداهای جدید کمی سخت است. عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد، سنت دیگری از دیزنی را به یاد می‌آورد و آن عصر دنباله‌های ویدئویی است. اگرچه حتی این سنت، نمونه‌های موفق خود را داشت. در پایان می‌توان گفت که فرانچایز عصر یخبندان کمی خود را پایان راه نزدیک کرده است، اما با اینحال، در اتحاد دوباره دوستان قدیمی و دیدار با شخصیت‌های جدید، هنوز مقداری گرما و جذابیت وجود دارد. امیدواریم در فیلم بعدی ماجراها تازه‌تر و ریسک‌ها جسورانه‌تر باشند.

 

صحبت‌های سازندگان انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد

درباره‌ شخصیت باک

لوری فورته (مدیر اجرایی تولید فیلم): او باهوش، جسور، پشتیبان، ماجراجو و نگهبان دنیای گمشده است. داشتن چنین شخصیت معرکه‌ای، فوق‌العاده است. ما عاشق ماجراجویی با او هستیم، زیرا او از هیچ‌چیزی نمی‌ترسد.

سایمون پگ: او عادت کرده است همه چیز را به تنهایی انجام بدهد، به همین دلیل فکر تکیه کردن به دوستانش و یا اعتماد به کسی برای انجام کاری، براییش چندان خوشایند نیست. در این فیلم او یاد می‌گیرد نه تنها کمک خواستن ایرادی ندارد، بلکه  خوب است که به عنوان یک مرد از دوستان زن خود کمک بخواهید و به آن‌ها برای گرفتن مسئولیت اعتماد کنید.

درباره کاراکتر زی

ماچادو: من از طرفداران فیلم‌های عصر یخبندان هستم. من طرفدار آن چیزی هستم که آن‌ها از آن دفاع می‌کنند. اینکه او یک شخصیت قوی، ماجراجو است را دوست دارم. او با باک در این ماجراجویی شریک است. آن دو بهترین دوستان یک‌دیگر هستند. زی حتی در فیلم به باک می‌گوید: «تو بهترین دوست من بودی». دیدن یک زن و مرد که با یک‌دیگر دنیا را اصلاح می‌کنند، بسیار عالی است. کاراکتر زی جذابیت بسیاری دارد و رفتن به استودیو و کار کردن روی او بسیار سرگرم‌کننده بود. او خیلی بامزه است و همانطور که می‌توانید ببینید، همه‌ شخصیت‌های پیرامون او نیز عالی هستند. هیچکس خنده‌دارتر از دیگری نیست، بنابراین بسیار جذاب بود که بخشی از این پروژه باشم. ماچادو درباره همکاری با سایمون پگ نیز می‌گوید: هنگام ضبط، من در لس‌آنجلس بودم و او در انگلیس بود. من هرگز چنین تجربه‌ای نداشتم. گروه فهمیده بود که چه شیمی‌‌ای با یک‌دیگر داریم. اما تا همین اواخر که در یک جلسه مطبوعات پگ را ملاقات کردم، با او صحبت نکرده بودم.

فورته: ما از ویژگی خود ماچادو، مانند قدرت، شخصیت و شکل ظاهری خودش، برای خلق کاراکتر زی استفاده کردیم. در واقع بخش زیادی از شخصیت زی از کاراکتر جاستینا می‌آید.

خانواده

جان سی. دانکین: آن‌ها معادل یک‌دیگر هستند. هنگامی که شما در یک خانواده هستید و این ارتباط را دارید، اشکالی ندارد که بین شما جدایی فیزیکی وجود داشته باشد، زیرا همیشه عشق و حمایت مشترک وجود دارد.

سایمون پگ: من اولین کارم در عصر یخبندان را در سال ۲۰۰۹ انجام دادم. آن زمان همسرم حامله بود، بنابراین فیلمی می‌خواستم که بتوانم آن را با فرزند جدیدم تماشا کنم. او با این فرانچایز بزرگ شده، در نتیجه فوق‌العاده است که ادامه پیدا کند. من فکر می‌کنم که هر فیلم مجموعه عصر یخبندان از جهتی درباره خانواده است. این یک خانواده عجیب و نامتجانس است، حتی زمانی که فقط سید، مانی و دیگو بودند. همیشه موضوع این بوده که چگونه خانواده‌ها به سختی به مسیر خود ادامه می‌دهند، زیرا همه ما بسیار متفاوت هستیم. گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که پدر شما یک ماموت است و یا عمویتان یک گربه دندان‌خنجری و یا هر چیز دیگری است. فیلم جدید تماما در این مورد است که چگونه خانواده خود را ترک کنید و با آن مشکلی نداشته باشید. کرش و ادی تصمیم گرفته‌اند که می‌خواهند فرصت بیش‌تری داشته باشند، اما کمی دچار کشمکش درونی هستند. زیرا الی فکر می‌کند که آن دو او را دوست ندارند. درباره باک موضوع این است که تکیه کردن به دوستان مشکلی ندارد. در لایه‌ زیرین همه این سرگرمی‌ها و بازی‌ها، همیشه پیامی وجود دارد و فکر می‌کنم این همان چیزی است که باعث می‌شود عصر یخبندان پایدار بماند.

صداپیشگی

ماچادو: واقعا عالی است که فقط از یک بخش بدن خود استفاده کنید. نیازی نگران این باشید که چطور بنظر می‌رسید. شما فقط برای انجام کار آنجا هستید و من این را دوست دارم. قطعا می‌خواهم به صداپیشگی ادامه بدهم، زیرا فشار بسیار کم‌تری نسبت به اکشن زنده دارد.

اسپین‌آف‌های دیگر

فورته: هر چیزی احتمال دارد. فکر می‌کنم اگر مخاطبان این فیلم را دوست داشتند باشند و بخواهند عصر یخبندان‌های بیشتری ببینند، می‌توانیم کارهای زیادی انجام بدهیم. فکر می‌کنم فیلم دیگری از عصر یخبندان با تمام شخصیت‌های قدیمی در راه است و همچنین اسپین‌آف‌های بیش‌تر درباره شخصیت‌هایی که دوست داریم از آن‌ها بیشتر بدانیم. ما این فرصت عالی را در دیزنی پلاس در اختیار داریم. بله ساختن فیلم در زمان کم‌تر دشوار است، اما گاهی اوقات انجام آن به این روش سرگرم‌کننده است.

تماشای آنلاین انیمیشن عصر یخبندان

بهترین انیمیشن های جهان

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil