قسمت دوم جزيره چه نكات ويژه‌ای داشت؟

معماهای خانواده شاهنگ

دومین قسمت از سریال جزیره به کارگردانی سیروس مقدم به صورت اختصاصی در فیلیمو به نمایش گذاشته شد. سریالی که توجه مخاطبین را در همین قسمت‌های آغازین جلب کرده است. اینجا مهم‌ترین اتفاقات قسمت دوم را مرور کرده‌ایم.

شروع قسمت دوم همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد هیجان‌انگیز است، سکانسی که با رقابت کشتی‌های تفریحی ارشد و شاهد، دو پسرعموی خانواده شاهنگ شروع می‌شود. هنوز معلوم نیست که این دو پسرعمو، همکاری در گروه تجاری شاهنگ را دوستانه پیش ببرند یا رقابتی پنهانی در پشت پرده جریان دارد؟ مسابقات ورزشی جزیره که گروه شاهنگ اسپانسر آنهاست در حال برگزاری است و جزیره از همیشه شلوغ‌تر است. صحرا، خبرنگار جسوری که در قسمت قبل با او آشنا شدیم در حال سرک کشیدن در پرونده‌های اقتصادی و فعالیت‌های تجاری خانواده شاهنگ است.

همه چیز درباره سریال جزیره

شاهد به همراه وکیل خانوادگی گروه، پیگیر بستن قرارداد با صاحبان پروژه‌های نیمه‌تمام جزیره است. در این قسمت با فعالیت‌های تجاری گسترده خانواده شاهنگ بیشتر آشنا می‌شویم، جلسات کاری با گروه‌های تجاری قدرتمند یکی بعد از دیگری برگزار می‌شوند و صحرا با کنجکاوی در حال جست‌وجو برای فهمیدن رمز و راز فعالیت گروه شاهنگ است. او تحقیقاتش را درباره سابقه فعالیت این گروه و البته شخصیت مرموز ارشد شروع کرده است.

امیر نقاره در سریال جزیره

در قسمت دوم سریال جزیره با شخصیت‌های زن داستان مانند شکیبا (با بازی سامیه لک) خواهر شاهد، آذین (با بازی هنگامه قاضیانی) همسر شاهد، مهشید (با بازی میترا حجار) روانکاو معتمد خانواده، نرگس (با بازی غزل شاکری) و سها (با بازی پاوان افسر) بیشتر آشنا می‌شویم. جز ماهک (با بازی السا فیروزآذر) دختر شاهنگ بزرگ، به نظر می‌رسد بقیه زنان خانواده نقشی در فعالیت‌های تجاری گروه ندارند اما دنبال روش‌هایی هستند تا سهمی از ثروت بی‌اندازه و فعالیت‌های گسترده خانواده برای خود به دست بیاورند. آنها از بیماری خاصی که زندگی ارشد را تهدید می‌کند خبر دارند.

صحرا که دست از کنجکاوی برنداشته متوجه می‌شود گروه شاهنگ دنبال بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام جزیره هستند و به‌زودی به قدرت اول جزیره تبدیل خواهند شد. امیرحسین و بقیه اطرافیان موفق نمی‌شوند صحرا را راضی کنند که دست از تحقیق و سرک کشیدن در کار خانواده شاهنگ بردارد و عاقبت ارشد و شاهد متوجه اقدامات او می‌شوند. این می‌تواند شروع دردسرهای بزرگ برای صحرا باشد اما او سر نترسی دارد. ارشد هم درباره شخصیت این خبرنگار جوان کنجکاو شده و مدارکی به دست آورده که به صحرا کمک می‌کند از اتهاماتش در دادگاه تبرئه شود. این حلقه شروع ارتباط بین صحرا و ارشد خواهد بود.

هنگامه قاضیانی در سریال جزیره

در این قسمت هم دیدن لانگ شات‌های جذاب از نماهای طبیعی و مناظر جزیره، جزو جذابیت‌های فیلم‌برداری سریال محسوب می‌شود. تنوع لوکیشن‌ها باعث شده سکانس‌های متنوعی پشت سر هم قرار بگیرند و خبری از نماهای تکراری نیست.

ضرباهنگ سریال در دومین قسمت بیشتر شده و با ماجراهای تازه‌ای درگیر می‌شویم. خرده روایت‌های مختلف درباره شخصیت‌های دیگر خانواده، ما را با داستان‌های به‌خصوصی که هر کدام از شخصیت‌ها دارند همراه می‌کند. سرعت اتفاقات در قسمت دوم بیشتر شده است.

کارنامه سیروس مقدم

بالاخره ارشد و صحرا باهم روبه‌رو می‌شوند. صحرا کنجکاو است بداند چرا ارشد با جمع‌کردن مدارکی برای رد اتهام او در دادگاه، قصد کمک به او را دارد؟ از آن طرف ارشد می‌خواهد به صحرا ثابت کند که فعالیت گروه شاهنگ در جزیره قانونی و بدون فریب‌کاری است، به همین دلیل به او پیشنهاد می‌دهد همراهش تا محل برگزاری جلسه گروه شاهنگ با مدیران پروژه‌های جزیره برود. آنها با یک کشتی تفریحی راهی دریا می‌شوند تا خودشان را به کشتی بزرگ‌تر محل برگزاری جلسه برسانند، غافل از اینکه مشکل فنی باعث می‌شود در دریا و تاریکی شب گم شوند و به مقصد نرسند. باید تا قسمت بعد منتظر بمانیم تا ببینیم صحرا و ارشد موفق می‌شوند خودشان را از دریای طوفانی و تاریک نجات دهند و به ساحل برگردند؟

تیتراژ پایانی سریال که کاری از ماکان‌بند است، در این دو هفته محبوبیت زیادی کسب کرده است. کاربران فضای مجازی هم در صفحات مختلفی که برای سریال در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده یا در صفحه شخصی بازیگران، درباره اظهارنظر و تبادل نظرات خود درباره سریال، بازی‌ها و ماجراهای این دو قسمت هستند.

بنر سریال جزیره

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. پرنیان می‌نویسد

    خیلی سریال خوبیه. بعضیها بد میگن ولی من خیلی دوستش دارم. بازیگرها خوبن. کارگردانی خوبه. فیلمبرداری خوبه.
    همه چیز خوبه. تشکر

fosil