حرف‌های لی جانیاک درباره سه‌گانه خیابان ترس Fear Street

من هم هیجان‌زده هستم

مانند همه فیلم‌های دنباله‌دار سینمایی که امیدوار به ادامه کار هستند، فیلم آخر در سه‌گانه‌ خیابان ترس برای ارائه هیجانات و ترس‌های بیشتری آماده می‌شود. (خیابان ترس قسمت سوم:۱۶۶۶) در اوج به پایان می‌رسد، درحالی‌که دینا با بازی کیانا مادیرا، سام با بازی اولیویا اسکات ولچ، جاش با بازی بنجامین فلورس جونیور، مارتین با بازی دارل بریت گیبسون و کنستانس با بازی جیلیان جیکوبز، به اهریمن باستانی چیره می‌شوند. سارا فیر در نقش جادوگر را از بین می‌برند و به نظر می‌رسد برای نجات زادگاهشان شیدی ساید، که برای مدتی طولانی به تقدیری شوم گرفتار شده، دست به تهاجمات گسترده‌ای می‌زنند. صحنه پایانی بعد از تیتراژ اما این صلح و آرامش موقتی را تهدید می‌کند.

جانیاک به ایندی‌وایر می‌گوید امیدوار است که در آینده سریال‌های بلند پروازانه خود را داشته باشد، سه‌گانه‌ای دیگر، فیلم‌های مستقل، نمایش‌های تلویزیونی و شاید هم مواردی دیگر.

| نوشته‌های زیر حاوی افشاگری‌هایی درباره سه‌گانه خیابان ترس (Fear Street) است. |

درحالی‌که قهرمانان دارند جشن می‌گیرند و تیتراژ پایانی به نمایش درمی‌آید، ما دوباره به مرکز خرید محلی که بسیاری از صحنه‌های ترسناک فیلم و آخرین رویارویی اعضای گروه در آن اتفاق می‌افتد، بر‌می‌گردیم. درحالی‌که یک جفت دست نامرئی برای ربودن کتاب طلسم باقیمانده توسط کلانتر گود با بازی اشلی زوکرمن، یکی از آخرین فرزندان خانواده، که برای مدت طولانی درگیر شیدی‌ساید و همسایه آن سانی‌ویل است، دراز می‌شود. گود ممکن است از بین رفته باشد، اما به نظر می‌رسد شیطان که در گذشته گذشته‌ی دور خانواده‌‌اش را به‌وسیله کتاب طلسم کرده بود، حالا قربانی جدیدی را به دام انداخته است. به طور حتم این داستان هنوز به پایان نرسیده و هیچکس بیشتر از جنیاک فیلمساز، که این سه فیلم را کارگردانی کرده، هیجان‌زده نیست.

جدیدترین فیلم های وحشتناک سال ۲۰۲۱

جنیاک در مصاحبه اخیرش با ایندی‌وایر گفته است: «یکی از چیزهای جالب درباره فیلم خیابان ترس این واقعیت است که جهان فیلم بزرگ است و فضای زیادی را برای شما فراهم می‌کند. یکی از مواردی که قبل از استخدام شدنم در مورد آن صحبت کردم این بود که ما در اینجا پتانسیل ایجاد یک فیلم هیجان‌انگیز و ماجراجویانه ترسناک را در جهان سینمایی مارول داریم، جایی که شما می‌توانید قاتلان درنده‌خویی از دوره‌های مختلف داشته باشید. بخش اصلی افسانه بر اساس این واقعیت ساخته شده که شیطان در شیدی‌ساید زندگی می‌کند، بنابراین امکان هر چیزی وجود دارد. البته این به احساس مخاطبان نسبت به سه‌گانه فعلی بستگی دارد که طی سه هفته گذشته در نتفلیکس، به همراه یک فیلم جدید که هر جمعه صبح نشان داده می‌شود، پخش می‌شود. جنیاک گفت: اگر مردم کنجکاوی بیشتری به خرج بدهند، امتیاز تولید به تمام بخش‌های پروژه‌ی جدید اختصاص خواهد یافت.»

مصاحبه با لی جانیاک

او گفت: «من امیدوارم که مخاطبان آن‌قدر آن را دوست داشته باشند که ما بتوانیم شروع به ساختن قسمت‌های بیشتری کنیم، ما می‌توانیم به این فکر کنیم که یک سه‌گانه دیگر چگونه خواهد بود، یا یک فیلم مستقل چطور خواهد بود، یا حتی اگر برنامه تلویزیونی بشود چگونه خواهد بود؟» «من دیگر درباره آن مثل یک برنامه تلویزیونی یا فیلم‌های سینمایی فکر نمی‌کنم. نکته جالب درباره نتفلیکس و آنچه که فیلم خیابان ترس آن را روایت می‌کند، همین است؛ که به یک‌چیز ترکیبی (هیبرید) جدید بدل شده. من درباره امکان آنچه ممکن است اتفاق بیفتد هیجان‌زده هستم.»

تا آنجا که به جانیاک مربوط است، می‌داند که دفعه بعد واقعا می‌خواهد چه داستانی ببیند، از آن مدل اسلشرها که حتی کسی مثل او که کشته مرده فیلم‌های ترسناک و پر از خونریزی است، تابه‌حال ندیده. او می‌گوید: «اخیرا از یک فیلم ترسناک دهه ۵۰ که ندیده بودم و معنی آن را درک نکرده بودم، واقعا شگفت‌زده شدم. خیلی جالب است که به دوره‌های مختلف و آنچه به‌عنوان یک فیلم ترسناک بامزه امکان‌پذیر است، فکر کنیم.»

فیلم خیابان ترس قسمت یکم :۱۹۹۴ و خیابان ترس قسمت دوم: ۱۹۷۸ و خیابان ترس قسمت سوم:۱۶۶۶ هم‌اکنون در نتفلیکس پخش می‌شوند.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil