ویژه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

اطلاعات فیلم هایپاور

فیلم هایپاور ساخته هادی محمدپور از جمله فیلم‌های حاضر در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است که به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد. در این متن نگاهی به اطلاعات و حاشیه‌های این فیلم می‌اندازیم.

هادی محمدپور کارگردان فیلم هایپاور جزو فیلمسازان اول جشنواره فجر است. او که پیش از این در حوزه فیلم کوتاه فعالیت می‌کرده است در نخستین تجربه فیلمسازی به سراغ یک فیلم جنگی رفته و از رشادت‌های پدافند هوایی اصفهان در دوران ۸ سال دفاع مقدس صحبت کرده است.

بهترین فیلم های دفاع مقدس؛ از جنگی تا اجتماعی

خلاصه داستان فیلم هایپاور

داستان نقش پدافند هوایی ارتش در عملیات والفجر هشت و طرح ابتکاری شهید منصور ستاری. هایپاور دومین فیلم با موضوع زندگی حرفه‌ای شعید منصور ستاری است. فیلم منصور ساخته سیاوش سرمدی که در جشنواره سی‌ونهم حضور داشت هم به زندگی و فعالیت‌های این شهید والامقام می‌پردازد.

 

بازیگران و عوامل فیلم هایپاور

اتابک نادری، فرزاد حسنی، علیرام نورایی، سپیده خداوردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور بازیگران این فیلم هستند.

مهدی عظیمی تهیه‌کننده این کار به تازگی فیلم عینک را با موضوع کودکان و نوجوانان در گروه هنر و تجربه اکران کرده است. هادی محمدپور از هنرمندان فیلمساز  شهرستان خوی است و این اولین فیلم بلند سینمایی او است. شهری که در آستانه جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ با زلزله شدیدی مواجه شد.

اطلاعات کامل جشنواره فجر ۱۴۰۱

چند نکته درباره فیلم

  • این فیلم در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی آغاز شد و حالا در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
  • بد نیست بدانید در این فیلم علیرام نورایی نقش شهید عباس بابایی را بازی می‌کند.
  • اتابک نادری بعد از محسن قصابیان دومین بازیگری است که با گریمی شبیه به شهید ستاری نقش این شهید والامقام را بازی می‌کند.

 

تیزر رسمی فیلم هایپاور

 

صحبت‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره فجر ۱۴۰۱

هادی محمدپور | کارگردان هایپاور:

  • خالق این ایده پدافند شهید ستاری بوده است و ما سعی کردیم در فیلم روی ایده پدافند تمرکز کنیم. در واقع در فیلم شخصیت‌پردازی نکردیم و به عملیات توجه کردیم.
  • فیلم ما نزدیک به ۱۱۰ دقیقه بود که بنا به دلایلی، بسیاری از سکانس‌ها حذف شد و تبدیل به فیلمی ۸۱ دقیقه‌ای شد.
  • فیلمنامه که تکمیل شد آن را برای آقای دکتر سورنا ستاری فرستادم، ایشان گفتند این اطلاعات را از کجا اوردید خیلی دقیق است. گفتم از امیر غلامی گرفتم. گفت: عمو برات، آفرین! و بعد پرویز کرمی را به ما معرفی کردند و ایشان در جریان تولید فیلم به ما ملحق شدند.

اباذر جوکار | تهیه‌کننده:

  • قهرمان فیلم یکی از برجسته‌ترین فاکتورهایی است که در سینما با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و حالشان را خوب می‌کند. قهرمان یکی از ضروریت‌های سینماست؛ ما در جنگ ۸ سال دفاع مقدس قهرمانان بسیاری داشتیم که خیلی‌هایشان شناخته نشده‌اند. شناختن این قهرمانان برای جوانان مهم و باارزش و ضرروری است.
  • درست است که درباره شهید ستاری فیلم ساخته شده بود، اما ما سعی کردیم از بُعد دیگری فیلم را بسازیم. ساخت «هایپاور» برای ما بسیار دشوار بود و در کنار سختی‌های مشکلات فنی، همواره من باید به فضای هنری فیلم هم اهمیت می‌دادم.
  • پدافند هوایی و سایت موشکی و … ساخت این موارد خیلی هزینه‌ دارد و دسترسی به آن‌ها خیلی سختی داشت.

امیر شایان‌مهر | نویسنده:

  •  کارگردان فیلم به من ایده‌ای را پیشنهاد داد و من هم استقبال کردم. فیلم «هایپاور» در ژانر بیوگرافی نیست بلکه ما کاراکتری به نام امانی را خلق کردیم و داستان را از ذهن او پروراندیم و به شهید ستاری اشاره کردیم و توانستیم با آن در روایت فیلم به تاریخ وفادار باشیم.
  • من بعضی وقت‌ها کار سفارشی می‌گیرم؛ نویسنده هستم و توانمندی آن را دارم. ولی این بار سخت بود چون هر چی تخیل می‌کردیم دوستان می‌گفتند این واقعیت ندارد.

اتابک نادری | بازیگر:

  • من بازیگری را ابتدا در شهر خودم یعنی اردبیل با عشق آغاز کردم و جایزه برای من اولویت نداشته است. خانه من سینما و تئاتر است، اینجا خانه اول و آخر ماست و حتی اگر دلخور هم باشیم هیچ‌گاه خانه‌مان را ترک نخواهیم کرد. ما تا آخر پای کار هستیم.
  • من به عنوان فرزند آذربایجان، باید بگویم که در شرایط حادی هستیم. ما داغدار هم‌وطنانمان هستیم و فکر نکنند که آن‌ها را تنها گذاشته‌ایم. از طرف عوامل فیلم «هایپاور» بگویم که ما آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت. دست امثال پرویز پرستویی را می‌بوسم که پای کار هستند و به زلزله‌زدگان کمک می‌کند. این تکلیف انسانی بر دوش همه ماست.

فرزاد حسنی | بازیگر:

  • بسیار خرسندم که شما دوستان رسانه‌ای را بعد از چند روز خستگی در پردیس ملت می‌بینم. در این فیلم، چون بحث دفاع مقدس و ارتش جمهوری اسلامی بود، بدون اینکه نه بگویم، کار را قبول کردم. ان‌شالله این کار باقیه الصالحات من باشد. امیدوارم در مورد تمام این ستاره‌ها و قهرمان‌های ارتش نه تنها شهید ستاری فیلم ساخته شود.

عکس‌ها و پوستر فیلم هایپاور

پوستر فیلم هایپاور

علیرام نورایی در فیلم هایپاور

هادی محمدپور و اتابک نادری در پشت صحنه فیلم هایپاور

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. حاجی می‌نویسد

    خیلی بهتر بود بازیگر هایی مثل محسن قصابیان که چهره ای شبیه شهید ستاری دارند و شهاب حسینی که تجربه بازی تو این نقش ها رو داشتن به فیلم کمک بهتری میکرد . از موضوعیت فیلم خوشم اومد ولی ای کاش …

filimo the north pole