معرفی انیمه فرزند آب و هوا Weathering with You

به نام خدای رنگین کمان

انیمه فرزند آب و هوا (۲۰۱۹) به کارگردانی و نویسندگی ماکوتو شینکای تهیه شده که پیش از این کارگردانی انیمه نام تو را نیز در کارنامه داشته. فرزند آب و هوا در استودیو کومیکس ویو فیلمز تولید شده و موسیقی آن توسط رادویمپز آهنگسازی شده است. آنچه در این انیمه شوق را در دل اوتاکوها می‌ریزد حضور افتخاری میتسوها و تاکی (شخصیت‌های اصلی انیمه نام تو) است.

ماکوتو شینکای کارگردان انیمه‌های ژاپنی که پیش از این قصه متفاوت و تاثیرگذار انیمه نام تو را کارگردانی کرده، حالا با معرفی دختری به نام هینا آمانو بازگشته تا یک ماجرای شگفت‌انگیز دیگر را برای طرفداران انیمه به‌نمایش بگذارد. در انیمه‌های ماکوتو شینکای زندگی با ملموس‌ترین تصاویر جریان دارد. باران در این انیمه‌ها همان‌طور در نگاه مخاطب می‌نشیند که درحقیقت پیش چشمش باریدن می‌گیرد و خورشید در آن تلالوهای گرمش را چنان بر شمایل جهان می‌نشاند که قلب کوچک تمام کودکان از تماشای آن گرم می‌شود؛ انگار خدای رنگین کمان دستی بر نقاشی‌های این انیمه کشیده تا هرچه واقعی‌تر به چشم بیایند.

همچنین به‌نظر می‌رسد ویژگی بارز انیمه‌های شینکای دنیای تخیلی زیبایی باشد که با قدرت خارق‌العاده دختران به سرزمینی آباد و حیات‌بخش تبدیل می‌شود. در انیمه‌های شینکای رقم خوردن سرنوشت به دست یک دختر شجاع معمولا قصه‌ای تکرار شونده و باورپذیر است. همین می‌شود که در انیمه نام تو و انیمه فرزند آب و هوا نیز می‌بینیم که دختری به فریاد می‌رسد و نجات را برای بشر به ارمغان می‌آورد.

بهترین انیمه های ژاپنی سینما

خلاصه داستان انیمه انیمه فرزند آب و هوا

خلاصه داستان انیمه فرزند آب و هوا از این قرار است که پسرک نوجوانی به نام هُداکا مُریشیما برای بهبود شرایطش به توکیو آمده تا تجربه بهتری از زندگی را نصیب خود کند. توکیو که برای هُداکا مثل شهر آرزوهاست، هر روز ابری و بارانی است و همه‌چیز دور از دسترس‌تر از آن است که هُداکا بتواند به‌راحتی خوشبختی که در ذهنش ساخته را آنجا پیدا کند. در این بحبوحه تمام پول‌هایش تمام می‌شود و ناچار می‌شود برای به‌دست آوردن درآمدی اندک و پیدا کردن جای خواب از پسری جوان کمک بگیرد که آینده همکاری با او نیز چندان مشخص نیست. هُداکا برای بهبود زندگی تمام تلاش‌اش را به‌کار می‌گیرد اما نصیبی از حیات به آن شکل که باید ندارد. در نهایت آشنایی او با دختری به نام هینا آمانو شرایط را تغییر می‌دهد.

هینا آمانو از توانایی ویژه‌ای برخوردار است. او می‌تواند تمام ابرهای آسمان را کنار بزند و آفتاب را برای شهر به ارمغان بیاورد. برای مردم توکیو که باران توامان زندگی عادی را از آن‌ها گرفته توانمندی هینا، نوری بی‌بدیل برای حیاتی نو است. مردم برای برپا کردن مراسم‌های مهم‌شان هینا را خبر می‌کنند و او با هُداکا یک تیم تشکیل می‌دهد تا به‌راحتی هرچه تمام‌تر بتواند آسمان مردم شهر را آفتابی کند.

تیم هینا و هُداکا یک تیم فریادرس و شجاع است که همیشه به‌موقع و در زمان درست شرایط را از باران و ابر و مه، به روزی آفتابی، گرم و مطلوب تغییر می‌دهد.

هینا در انیمه دختر آب و هوا

نقد و بررسی انیمه فرزند آب و هوا

انیمه فرزند آب و هوا یک ویژگی بارز دارد که نمی‌توان از آن چشم پوشید و آن تصاویر مجلل و پر جزییات انیمه است که برای همیشه در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. ماکوتو شینکای به نگاه تماشاگر بسیار احترام می‌گذارد و این موضوع با رعایت جزییات بسیار ریز و دقیق در تک تک کارهای او قابل بررسی است؛ اما در رابطه با قصه انیمه فرزند آب و هوا، قصه این اثر در مقایسه با انیمه نام تو شکست می‌خورد و ممکن است از یاد مخاطب برود. شاید بتوان گفت که فرزند آب و هوا انیمه‌ای مناسب‌تر برای نوجوان‌ها باشد.

کاراکترهای انیمه فرزند آب و هوا می‌توانستند ویژه طراحی شوند. شاید دلیل سخت‌گیری ما به این انیمه، اثر بی‌نظیری مثل نام تو باشد که پیش از این توسط شینکای تهیه شده. شخصیت هُداکا نیاز به رمزگشایی بیشتری دارد، حتی کاراکتر هینا نیز نیاز به پرداخت بیشتری دارد. بعضی ماجراها در ضمن قصه این انیمه به‌وجود می‌آیند و در نهایت فقط سرانجام هینا و هداکاست که برای ما مشخص می‌شود.

در آخر می‌شود انیمه فرزند آب و هوا را به این شکل نقد کرد که تصاویر و موسیقی عالی و به‌یادماندنی اما کاراکترها و قصه این انیمه کم‌توان در ماندگار شدن در ذهن مخاطب.

 

امتیازهای سایت های معتبر سینمایی برای Weathering with You

  • میانگین امتیاز کاربران در سایت IMDB آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵ از ۱۰
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت راتن تومیتوز: ۹۲ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز: ۹۶ درصد
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت متاکریتیک: ۷۲ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت متاکریتیک: ۸.۵ از ۱۰

دانلود انیمه دختر آب و هوا

 

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil