مرور افتخارات و سابقه بازیگران سریال جدید فیلیمو

گردهمایی سیمرغی‌ها در میدان سرخ

قسمت اول سریال میدان سرخ، روز جمعه منتشر شد. سریالی که اکثر بازیگرانش جزو چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون هستند. مروری داریم بر کارنامه بازیگران اصلی این سریال.

بار اصلی سریال میدان سرخ روی دوش دو بازیگر مطرح سینماست. مهتاب کرامتی و حمید فرخ‌نژاد پیش‌تر در فیلم سینمایی زندگی خصوصی آقا و خانم میم کنار هم نقش‌آفرینی کرده بودند؛ فیلمی به کارگردانی روح‌الله حجازی که سال ۱۳۹۰ ساخته شد و ابراهیم حاتمی‌کیا هم در آن بازی داشت.

مهتاب کرامتی، حمید فرخ‌نژاد و علی مصفا، هرسه جزو بازیگران سیمرغی سینما هستند؛

کرامتی سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم بیست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را گرفت و سال ۱۳۹۰ برای بازی در فیلم آلزایمر نامزد سیمرغ شد.

سیمرغ مهتاب کرامتی

حمید فرخ‌نژاد یک بار، سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم عروس آتش سیمرغ گرفت و بار دیگر سال ۱۳۹۱ برای استرداد. او برای دو فیلم گشت ارشاد و خوب، بد، جلف هم نامزد سیمرغ شد.

سیمرغ حمید فرخ نژاد

علی مصفا سال ۱۳۷۱ برای فیلم پری سیمرغ بهترین نقش مکمل را گرفت و برای ۲ فیلم آسمان محبوب و جهان با من برقص هم دیپلم افتخار گرفت. او یک سیمرغ هم برای فیلمنامه پله آخر از آن خود کرده است. مصفا برای فیلم پارتی هم نامزد سیمرغ بود.

سریال میدان سرخ
علی مصفا در سریال میدان سرخ

مهتاب کرامتی و حمید فرخ‌نژاد و بهرام افشاری، هرسه با سریال میدان سرخ، دومین تجربه حضورشان در شبکه نمایش خانگی را از سر می‌گذرانند؛

کرامتی اولین بار سال ۱۳۹۷ با بازی در سریال رقص روی شیشه به کارگردانی مهدی گلستانه، حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده بود و فرخ‌نژاد سال ۱۳۸۹ در سریال قلب یخی به کارگردانی محمدحسین لطیفی. بهرام افشاری هم اولین‌بار سال ۱۳۹۸ در سریال دل حضور پیدا کرده بود.

علی مصفا سالیان سال است که به عنوان بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده در سینما فعالیت می‌کند. او در ۲ سریال تاریخی تلویزیونی کیف انگلیسی به کارگردانی ضیاءالدین دری و پریدخت به کارگردانی سامان مقدم هم بازی داشت. با این حال میدان سرخ اولین سریالی است که در شبکه نمایش خانگی بازی کرده. او همین امسال در سریال حرفه‌ای به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده هم برای شبکه نمایش خانگی حضور پیدا کرده.

بهرام افشاری جزو تئاتری‌های موفق است که الان چندسالی است در تلویزیون و سینما هم به شدت مورد توجه قرار گرفت. افشاری سال ۱۳۹۷ با نقش بهتاش در فصل پنجم پایتخت درخشید و بعد از آن جزو انتخاب‌های بسیاری از کارگردان‌ها قرار گرفت. او علاوه بر نقش‌های کمدی در کارگر ساده نیازمندیم، دل، خودزنی و… در نقش‌هایی کاملا جدی ظاهر شده.

سریال میدان سرخ
یهرام افشاری در سریال میدان سرخ

رضا یزدانی جزو خواننده‌های پاپ مطرحی است که علاوه بر موسیقی در سینما هم حضور فعالی دارد. او در فیلم‌های زیادی بازی کرده و در تلویزیون هم با دو سریال تعطیلات رویایی و از یادها رفته همکاری داشته. میدان سرخ اولین تجربه حضور رضا یزدانی در شبکه نمایش خانگی است.

سریال میدان سرخ
رضا یزدانی در سریال میدان سرخ

همه چیز درباره میدان سرخ

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil