نگاهی کوتاه به فیلم تنها | دختری که برای زنده‌ماندن فرار می‌کند

فیلم هیجان‌انگیز «تنها» (با عنوان اصلی Alone) را جان هیامز کارگردانی کرده است و داستان زن جوانی را روایت می‌کند که به‌تنهایی سفر می کند؛ زنی که غمی بزرگ را به دوش می‌کشد.

فیلم هیجان‌انگیز «تنها» (با عنوان اصلی Alone) را جان هیامز کارگردانی کرده است. او در این اثر، داستان زن جوانی را روایت می‌کند که به‌تنهایی سفری را در جاده آغاز کرده ‌است؛ زنی که غمی بزرگ را به دوش می‌کشد.


اولین قانون باشگاه مشت‌زنی، سریع دویدن است؛ جسیکا (با بازی جولز ویلکاکس) قهرمان فیلم «تنها» بارها این قانون را زیر پا می‌گذارد. با وجود این، وقوع اتفاقات ناگوار و پی‌در‌پی کمک می‌کند راز‌های هیجان‌انگیز فیلم هوشمندانه و به‌سادگی فاش ‌شوند.

داستان از جایی شروع می‌شود که جسیکا وسایلش را به قصد سفر به خانۀ پدری‌اش در حومۀ شهر اورگن در تریلری جا می‌دهد و سفر طولانی‌اش را آغاز می‌کند. او به‌تازگی همسرش را از دست داده است و برای فرار از این فقدان می‌خواهد سر به کوه و جنگل بگذارد؛ اما وقتی‌که متوجه می‌شود ماشینی سیاه‌رنگ در تعقیب اوست، زنگ خطر برایش به صدا در‌می‌آید. ماشینی مشکوک که جسیکا با هربار دیدن راننده‌اش به ترس و وحشت می‌افتد. این صحنه‌ها یادآور صحنه‌هایی در فیلم «دوئل» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ هستند.

نمایی از فیلم تنها

فیلم‌های دیگری هم با این عنوان ساخته شده‌اند، اما فقط این فیلم است که یک فیلم کوتاه سوئدی را بازسازی کرده‌. «تنها» داستان دختری را روایت می‌کند که با وجود تجربه‌های غم‌انگیز، هنوز برای ادامۀ زندگی می‌جنگد. جسیکا برای زنده‌ماندن دست به هر کاری می‌زند؛ از زیرزمینی نمور فرار می‌کند، در جنگل‌های بارانی می‌دود و در رودخانۀ خروشان شنا می‌کند. او همۀ تلاشش را برای زنده‌ماندن به کار می‌گیرد.

با بررسی دقیق حالات گوناگونی که ویلکاکس به تصویر می‌کشد، درمی‌یابیم جان هیامز به جسیکا فرصت داد که بتواند فرار کند و بر ترسش غلبه نماید (باید گفت که جان هیامز پیش‌تر سریال «تابستان سیاه» (با عنوان اصلی Black Summer) را در ژانر کمدی و زامبی کارگردانی کرده ‌است). یکی از چیزهایی که احتمالا در ذهنتان خواهد ماند، راننده‌ای بی‌نام‌‌و‌نشان (با بازی مارک منچکا) است که جسیکا را تعقیب می‌کند و مدام با سوت‌ آهنگی چندش‌آور را می‌‌زند. این آهنگ تکراری و سوت گوشخراش، به خلق فضای اضطراب‌آور فیلم کمک می کند؛‌ انگار که می‌گوید: «هرگز خلافکاری را که سوت می‌زند دست‌کم نگیر!»

نمایی از فیلم تنها

در نهایت، تماشای فیلم «تنها» برای سرگرم شدن در یک عصر پاییزی و تجربه کمی هیجان توصیه می‌شود.


مروری کوتاه بر فیلم «نامتعادل»؛ شاید برای شما هم اتفاق بیفتد


منبع: NY Times

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil