با دوبله اختصاصی در فیلیمو ببینید

همه چیز درباره مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

این متن را پس از تماشای فیلم بخوانید بهتر است!

فیلم «مردعنکوبی، راهی به خانه نیست» فقط در دو هفته یک میلیارد دلار فروش داشته است و جان تازه‌ای به سینماهای در کما رفته کم‌رونق بخشید. همانطور که می‌دانید، در طی دوران کرونا فیلم‌های بیگ پروداکشن کم ساخته شدند برای همین در سال ۲۰۲۱ فیلم‌های جذابی که اکران تابستانی داشته باشند کم بودند و بسیاری از فیلم‌ها نمایش خود را به بعد موکول کردند مانند فیلم «مرد عنکوبی، راهی به خانه نیست» که فیلم کریسمسی امسال بود و اکرانش به تعویق افتاد.
حالا که این فیلم در فیلیمو هم به نمایش درمی‌آید، این نکته‌ها را بخوانید.

فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست، نظر تماشاگران را به خود جلب کرد اگرچه بسیاری از منقدان از فیلم ناامید شدند. این فیلم امتیاز ۸.۹ را در سایت آی‌ام‌دی‌بی به دست آورده است. وقتی نخستین نقدها در مورد فیلم منتشر شد، تعدادی از منتقدان تحت تأثیر فیلم قرار گرفتند و آن را بهترین افتتاحیه استودیو مارول برشمردند. این فیلم با بازی تام هالند در نقش پیتر پارکر و بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استفان استرنج توجه تماشاگران را به خود جلب کرد. زندایا در نقش ام جی و ستاره‌های دیگری مانند ماریسا تامی و جان فاوراو نیز به این مجموعه پیوستند. شخصیت‌های شروری چون آلفرد مولینا در نقش دکتر اُک، ویلم دافو در نقش، گرین گابلین و جیمی فاکس در نقش الکترو از نسخه‌های قبلی فیلم‌های مرد عنکبوتی در این ورژن فیلم حضور دارند.

بهترین تا بدترین فیلم های مرد عنکبوتی

خلاصه داستان فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

قصه فیلم «مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست»، کمی پس از پایان فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» در سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. پیتر پارکر که به عنوان مرد عنکبوتی در معرض دید عموم قرار گرفته است، باید با عواقب مبارزه مرگبار خود با میستریو و همچنین هویت مخفی تازه افشا شده‌اش بر کسانی که دوستشان دارد، دست و پنجه نرم کند. پارکر که از هرگونه اتهام قانونی مبرا شده است، به دانشکاه باز می‌گردد تا سال آخر خود را زیر نظر موشکافانه هم دوره‌ای‌ها، همسالانش و رسانه‌ها به پایان برساند.

این رسوایی برای شهرت، اعتبار و دوست دخترش، ام جی (زندایا) و دوست صمیمی‌اش ند (جیکوب باتالون) به قیمت گزافی تمام می‌شود زیرا هر سه آنها به دلیل ارتباط با مرد عنکبوتی نمی‌توانند وارد موسسه فناوری ماساچوست شوند. پارکر که ناامید شده از دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) کمک می‌گیرد تا با جادویی به او کمک کند تا تمام دنیا فراموش کنند که او مرد عنکبوتی است. با این حال، زمانی که پارکر سعی می‌کند اشتباهاتش را جبران کند تا مطمئن شود دوستان و خانواده‌اش همچنان او را به یاد خواهند آورد، این طلسم باطل می‌شود…

 

حاشیه های اکران فیلم مرد عنکبوتی جدید

فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست در ۱۶ دسامبر در هند و در ۱۷ دسامبر در ایالات متحده به نمایش درآمد.این فیلم، با واکنش هیجان‌انگیز طرفدارانش در این هفته به نمایش عمومی درآمد و در اینترنت با سرعت زیادی دانلود می‌شود. اگر فیلم را تماشا کرده باشید، به خوبی می‌دانید که چگونه مارول تمام تلاشش را کرد که توبی مگوایر و اندرو گارفیلد به فیلم بپیوندند و در کنار تام هالند حضور داشته باشند و بدین گونه  ترکیب جذابی را خلق کرد.

آن‌ها لحظات بامزه و مفرحی را در کنار هم به وجود آوردند. در طول ماه‌های نزدیک به اکران فیلم، همه کسانی که به نوعی با فیلم مرتبط بودند کاملاً از حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم خوشحال بودند و نسبت به این موضوع ابراز علاقه کردند، اگرچه چند مورد افشاگری در رابطه با فیلم، تقریباً کار را برای آنها دشوار کرد. اندرو در مصاحبه‌ای با GQ وقتی از او در مورد بازی‌اش در این فیلم پرسیدند، گفت: «گوش کنید، در این مرحله… کار من تمام شده است. وقتی فیلم اکران شود یا بسیار ناامید خواهید شد یا بسیار خوشحال یا یکی به دیگری می‌گوید من که به تو گفته بودم و یا دیگری خواهد گفت من که به تو در این مورد گفته بودم. با این همه پیشاپیش از تمام مخاطبان فیلم معذرت می‎خواهم.»

همه چیز درباره مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

اولین نقدها به فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

  • آملیا امبروینگ: در فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست واقعاً هیچ لحظه کسل کننده‌ای وجود ندارد. این به دلیل عملکردهای درخشان و درجه یک تمام عوامل فیلم است.
  • پیت هاموند از سایت ددلاین: جان واتس با توانایی کم نظیر و جادویی خود و با کمک فیلمنامه‌نویسان کریس مک‌کنا و اریک سامرز، نه تنها بهترین ورژن در میان سری فیلم‌های مردعنکبوتی را خلق کرده است بلکه صادقانه یکی از بهترین فیلم‌های سال را ساخته است.
  • پیتر دبروژ، منتقد ورایتی: فیلم یک ماجراجویی هوشمندانه است
  • نیک شاگر: باید فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست را بهترین فیلم از سری مرد عنکبوتی با فاصله زیاد در مقایسه با فیلم‌های دیگر این مجموعه در نظر گرفت
  • اریک دیویس از فاندانگو: با اطمینان می‌توانم بگویم «مرد عنکبوتی، راهی به خانه نیست» بهترین فیلم لایو اکشن در میان مجموعه فیلم‌های مردعنکبوتی است. پایانی هیجان‌انگیز و احساسی برای سه‌گانه «مردعنکبوتی، بازگشت به خانه» داشته اما همچنین ادای احترامی هوشمندانه، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز به بیست سال فیلم‌های مرد عنکبوتی است. هم مفرح است و هم دلخراش، صادقانه هر ثانیه از فیلم را دوست داشتم.

منتقدان می‌گویند «مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست» از نظر احساسی جذاب است، آن‌ها بازی تام هالند را مثبت ارزیابی کرده‌اند. فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» در حال حاضر امتیاز ۹۵ درصدی از ۱۵۲ نقد را در سایت راتن تومیتوز دریافت کرده است. تام هالند به خاطر بازی در نقش پیتر پارکر مورد ستایش قرار گرفته است، نقشی که او در سال ۲۰۱۶ جان تازه‌ای به آن دمید اما به خصوص این اجرای خاص برای این بازیگر جوان برجسته است.

در حالی که زمانِ این فیلم ۲ ساعت و نیم طول می‌کشد منتقدان خاطرنشان کردند که کریس مک کنا و اریک سامرز، فیلمنامه‌نویسان مجموعه، همچنان توانستند تعادل درستی بین مبارزات شخصی پارکر و تهدیدی که از جانبِ شخصیت‌های شرور است را برقرار کنند.

نمایی از فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه

نقدهای دیگر به فیلم مرد عنکبوتی جدید

پوچکو، مانند سایر منتقدان، به بازی آلفرد مولینا اشاره کرده که نقش خود را در نقش دکتر اتو اکتاویوس، با نام مستعار داک اوک به زیبایی ایفا کرده است و همچنین ویلم دافو، در نقش گرین گابلین. هر دو بازیگر نزدیک به دو دهه پیش در مرد عنکبوتی به کارگردانی سام ریمی ظاهر شدند. مرد عنکبوتی ام سی یو، همیشه میزانی از سادگی و ساده‌لوحی را از خود نشان می‌دهد، شاید به این دلیل که جوان‌ترین ورژن این شخصیت در سال‌های اخیر است و همین مسئله او را در موقعیت‌های نامطمئن، متزلزل و پر خطری قرار می‌دهد. جذابیت، هوش، عاطفه و خردش اغلب به او کمک می‌کند تا در این موقعیت‌ها خودی نشان دهد.

لیا گرینبلات در ریویوی خود برای اینترتینمنت ویکلی نوشت: «مردعنکبوتی، راهی به خانه نیست» به طور قابل توجهی نسبت به قسمت‌های قبل، از انسجام کمتری برخوردار است و فیلمنامه فیلم سرشار از باگ‌هایی است که علی‌رغم تلاش‌های جان واتس به ثمر نمی‌نشیند. با این حال فیلم نهایتاً راهی برای نجات خود از این گسستگی آن طور که گرینبلات گفته است، می‌یابد.

جاستین چانگ، منتقد لوس آنجلس تایمز عنوان کرد: «اجرای هالند قابل قبول و مهیج بوده است. او مانند بازیگران سری فیلم‌های پیشین حضوری دوست داشتنی داشته است و این موضوع کم اهمیتی نیست و بسیار حیاتی و ضروری بوده است. هالند با تبحر، تنهایی و انزوای او، درد و ناکامی عشقی‌اش و چالش‌های مرتبط با دوران نوجوانی او را به تصویر کشیده است.»

 

تماشای دوبله فارسی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست | اختصاصی در فیلیمو

این هم از آن اتفاق‌های دوست‌داشتنی است که فقط در فیلیمو می‌توانید پیدا کنید. آن هم نه فقط پخش فیلم همزمان با پخش جهانی آن، بلکه نسخه دوبله‌شده و با کیفیت آن روی فیلیمو قرار گرفته است تا برای نوروز ۱۴۰۱ یک فیلم علامت‌گذاری شده و با کیفیت داشته باشید. با عوامل دوبله مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست که کاری است از استودیو فراز آشنا شوید.

  • مدیر دوبلاژ: مینا قیاسپور
  • مترجم: گروه تراژ
  • صدابرداران: محمدی، اوحدی
  • موسیقی: نگین زارع اصل
  • صداگذاری و امور فنی: علیرضا اوحدی
  • صداپیشگان:
    محمود قنبری
    ژرژ پطروسی
    شروین قطعه‌ای
    کیکاووس یاکیده
    بهرام زاهدی
    میرطاهر مظلومی
    همت مومی‌وند
    فریبا رمضان‌پور
    نرگس فولادوند
    امیرمحمد صمصامی
    بهمن هاشمی
    عباس نباتی
    مینا قیاس پور
    کسری کیانی
    علیرضا اوحدی
    ابراهیم شفیعی
    محمدرضا فصیحی‌نیا
    سارا جعفری
    فرزاد احمدی
    نیما نکویی
    محمد بهاریان
    حامد بیطرفان
    شهریار ربانی

تماشای آنلاین فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil