بستن
تاریخچه جستجو

      کافه آپارات - جشنواره فجر 97 : تینا پاکروان و احسان رسول اف

      60 % (42)
      مناسب برای بالای 13 سال
      کارگردان: سحر شادلو
      13 دقیقه - تاک شو - محصول ایران - 1397 - کیفیت HD

      سایر عوامل فیلم کافه آپارات - جشنواره فجر 97 : تینا پاکروان و احسان رسول اف

      نقد‌های فیلم کافه آپارات - جشنواره فجر 97 : تینا پاکروان و احسان رسول اف

      • درباره بازی رضا عطاران در شیشلیک و روشن | جوکر ایرانی!

        در جشنواره فجر امسال، بازی رضا عطاران را در دو فیلم متفاوت می بینیم: شیشلیک که یک کمدی با درونمایه ای سیاسی است و روشن که یک درام تلخ روانشناسانه است. این تفاوت وقتی شکل آشکار به خود می گیرد که عطاران در شیشلیک تقریباً هر کاری می کند که بیننده را بخنداند ولی در روشن چنان حضور بی تأکیدی دارد که گویی در حال دنبال کردن زندگی یک روح هستیم. در ادامه با فیلیمو شات همراه باشید برای مرور نقش آفرینی های رضا عطاران در دو فیلم مهم جشنواره امسال که ردپای جوکر (محصول ۲۰۱۹) در پرداخت شخصیت های هر دو فیلم به چشم می خورد.

      • همه چیز درباره جشنواره فیلم فجر ۹۹ + فیلم ها و آخرین اخبار و اسامی نامزدها

        اسامی نامزدهای جشنواره فجر ۹۹

      • سه ستاره زن از سه نسل | بهترین بازیگر زن جشنواره سی و نهم کیست؟

        همزمان با ادامه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در یک شرایط ویژه و تحت تاثیر پاندمی کرونا، شاهد تفاوت های زیادی در شکل برگزاری، تعداد فیلم ها و کیفیت آثار هستیم. از آنجا که به دلیل ظرفیت محدود اکران روزانه، تعداد آثار انتخاب شده برای جشنواره فجر نیز کاهش داشته، تنها فیلم هایی به بخش رقابتی راه پیدا کرده اند که در یکی از بخش ها نامزده جایزه سیمرغ بلورین شده باشند. شاید همین امر باعث شده تا کیفیت فنی نسبتا قابل قبولی را میان کلیت آثارسی و نهمین جشنواره فیلم فجر شاهد باشیم.

      • مرور کارنامه سینمایی پارسا پیروزفر به بهانه حضورش در فیلم تی تی

        در میان تمام چهره های مشهور سینمای ایران که در چند دهه اخیر کار خود را آغاز کرده اند، پارسا پیروزفر چهره ای کم نظیر و حتی منحصربه فرد است؛ بازیگری کم کار و جذاب که البته عموم تماشاگران پیش فرض یا کلیشه ذهنی مشخصی از او در ذهن ندارند و برای همین حضور او در هر فیلمی و ایفای هر نقشی، چه اصلی و چه کوتاه، می تواند باعث غافلگیری باشد. این امر را باید ناشی از روندی دانست که او طی بیش از دو دهه حضور در سینما پیش گرفته. برای همین پیروزفر بیشتر به واسطه کارهای نکرده و اجتناب از حضور در فضای رسانه ای و محفلی سینمای ایران شناخته می شود که باعث شده در نظر مخاطبان همواره صاحب تشخص و احترامی ویژه باشد.

      • لیست اسامی برندگان جشنواره فجر ۹۹

        سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به پایان کار خود رسید و برندگان مشخص شدند؛ با فیلیمو شات همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به لیست اسامی برندگان جشنواره فجر ۹۹ و جمع بندی نهایی مهم ترین رویداد سینمای ایران.

      • نقد و بررسی فیلم زالاوا در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر | آنچه در سایه ها پنهان است!

        فیلم زالاوا اولین اثر ارسلان امیری، یک کار غیرمنتظره در جشنواره امسال است. برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.

      • نقد و بررسی فیلم مصلحت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر | حکم چیست؟!

        فیلم مصلحت اولین فیلم بلند حسین دارابی است که ماجرای آن در آستانه دهه ۶۰ اتفاق می افتد. برای نقد و بررسی این فیلم با فیلیمو شات همراه باشید.

      • نقد و بررسی فیلم روشن در سی و نهمین جشنواره فجر | مردی در آستانه فروپاشی

        در سینمای ایران که معذوریت و محدودیت خیلی زود سینماگران را به چرخه تکرار و دالانی امن می کشاند و همه را مجبور می کند به بازیافت تجربیاتی که قبلا جواب گرفته، تلاش برای یک تجربه متفاوت، سخت به نتیجه می رسد و همیشه نیز چنین تلاشی موفق از کار درنمی آید. در میان آثار حاضر در جشنواره فجر ۳۹ فیلم روشن بهترین نمونه از تلاش برای رسیدن به یک کار متفاوت است؛ متفاوت با آنچه که از روح الله حجازی به عنوان کارگردان و رضا عطاران به عنوان بازیگر انتظار دارید. برای نقد و بررسی فیلم روشن در سی و نهمین جشنواره فجر با فیلیمو شات همراه باشید.

      • نقد و بررسی فیلم روزی روزگاری آبادان در سی و نهمین جشنواره فجر | کنار هم بودن در روزهای سخت

        در میان فیلم های اول جشنواره امسال، بخش قابل توجهی از آن ها توسط سینماگران سرشناسی ساخته شده که سابقه حضوری طولانی در سینمای ایران داشته اند و حالا برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشسته اند. از جمله این فیلم ها فیلم روزی روزگاری آبادان ساخته حمیدرضا آذرنگ بازیگر پرکار و معروف سینما و تلویزیون و به عبارتی دیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر تحسین شده است.

      • آنتونیا شرکا از ابلق نرگس آبیار می گوید: خفگی

        اینکه نرگس آبیار در پنجمین فیلم خود سراغ موضوعی اختصاصا زنانه می رود در جای خود قابل بررسی است. آبیار از آن دست فیلمسازان زنی است که وجه مشخصۀ فیلم هایش «زنانه» بودنشان نیست؛ و با این حال شخصیت اول تمامی فیلم هایش زنان یا دخترانی هستند که در کشاکش با شرایط دشوار و مناسبات ناهنجار تاب نمی آورند و یا می میرند یا کمر خم می کنند و خرد می شوند. با این حال می گوییم فیلم هایش زنانه نیست. چرا؟

      • نقد و بررسی فیلم مامان در سی و نهمین جشنواره فجر | دختری که پیر شد

        در بین تمام فیلم های اول سی و نهمین جشنواره فجر امسال، فیلم مامان بیش از همه نزدیک است به تعریف و انتظاری که از یک فیلم اول با مختصات رایجش وجود دارد و بنابراین در برخورد با اثر هم باید این نکته را به یاد داشت؛ احتمالا ارزان ترین و کوچک ترین فیلم جشنواره امسال است که البته این توصیف را نمی شود به مثابه محدودیت و فقدان خلاقیت در نظر گرفت.

      • نقد و بررسی فیلم منصور در سی و نهمین جشنواره فجر | مردانی برای ساختن

        اگر به دنبال یکی از مناقشه برانگیزترین فیلم های جشنواره فیلم فجر ۹۹ امسال می گردید، به هیچ وجه تماشای فیلم منصور را از دست ندهید. فیلمی که تا همین الان بیشتر از منتقدان سینما، کارشناسان امور نظامی و سیاسی درباره اش نظر داده اند و اگر در ایده و فکر جاری در پشت آن عمیق می شود، جا دارد برای تحلیل های فرامتنی پیچیده.

      • نقد فیلم گیجگاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر | کاراته و شاهنامه!

        عادل تبریزی یکی از عوامل پرکار پشت صحنه سینمای ایران در سال های گذشته است و در اولین تجربه کارگردانی خودش هم فیلمی را ساخته که از دل سینمای بدنه بیرون آمده و بیش از تمام آثار امسال جشنواره به فیلم های عامه پسند نزدیک است و آگاهانه به آن ها ادای دین می کند. یک فیلم شلوغ و پر از خرده داستان و شخصیت های فرعی که در دهه هفتاد اتفاق می افتد و از عنصر نوستالژی به خوبی برای درگیر کردن احساسات تماشاگرانش استفاده می کند. برای نقد و بررسی فیلم گیجگاه با فیلیمو شات همراه باشید.

      • نقد و بررسی فیلم خط فرضی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر | رنج و زخم

        از جمله نکات قابل توجه در جشنواره فجر امسال، حضور پررنگ فیلمسازان زن است که هرکدام به نوعی می توانند جزو مدعیان و چهره های این دوره باشند. یکی از این زنان، فرنوش صمدی است که در سال های گذشته با ساختن فیلم های کوتاه و حضور در جشنواره های معتبر جهانی به شهرت رسیده و حالا با خط فرضی (اولین فیلم بلندش) در رقابت اصلی جشنواره فجر ۹۹ حاضر شده؛ برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.

      • نقد فیلم یدو در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر | قد کشیدن در میدان جنگ

        فیلم یدو روایت زندگی پسربچه ای است که زندگی با تمام حقیقت و تلخی هایش خیره خیره او را می پاید و به سرعت به سمت بزرگ شدن سوقش می دهد. برای نقد و بررسی این فیلم با فیلیمو شات همراه باشید.

      • نقد فیلم تی تی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر | پرسه با یک دختر خیالاتی

        آخرین فیلمی که امسال در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی آید، از آثار متفاوت امسال که کنجکاوی زیادی پیرامون آن وجود دارد و از دید خیلی ها می تواند پدیده امسال باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره فیلم تی تی با فیلیمو شات همراه باشید.

      • نقد فیلم بی همه چیز ساخته محسن قرایی در سی و نهمین جشنواره فجر| انتقام طولانی

        انتقام یکی از قدیمی ترین الگوهای قصه گویی است اما همیشه قرار نیست که انتقام به یک شکل پیش بینی شده اتفاق بیفتد. این چیزی است که احتمالاً بعد از تماشای فیلم بی همه چیز به ذهنتان می رسد؛ ساخته جدید محسن قرایی و یکی از فیلم های کنجکاوی برانگیز جشنواره امسال.
        محسن قرایی قبلاً دو فیلم خسته نباشید و سد معبر را ساخته که هر دو جزو آثار موفق جشنواره در سال های گذشته بوده اند و برای نوشتن فیلمنامه قصر شیرین هم مشترکا با محمد داوودی برنده سیمرغ بلورین شده است. در همین مدت کم موفق شده تا خودش را به عنوان یک فیلمساز مستعد و مسلط معرفی کند و در سومین فیلم خود با رفتن سراغ یک پروژه بزرگ، گامی رو به جلو برداشته است.

      • نقد فیلم رمانتیسم عماد و طوبی در سی و نهمین جشنواره فجر + مصاحبه

        یکی از محبوب ترین گونه های سینما در تمام دنیا کمدی-رمانتیک است؛ روایت هایی شیرین از عاشقانه میان آدم های معمولی که به تماشاگران خود یادآور می شوند دنیا می تواند جای قشنگ تری باشد اگر آدم درست را برای دوست داشتن پیدا کنی. اما وقتی که دنبال نمونه های معروف چنین فیلم هایی در سینمای ایران بگردیم، چیز زیادی دست مان را نمی گیرد، چرا که محدودیت، ممیزی و عرف مانع اصلی بر سر نمایش احساسات و زیر و بم یک رابطه است.

      • نقد فیلم شیشلیک محمدحسین مهدویان در سی و نهمین جشنواره| شکم گشنه شعار نمی فهمد

        فیلم شیشلیک کاری جدید از محمد حسین مهدویان است که پس از عبور از مسیری دشوار برای تولید این اثر، توانست شرایط اکران در جشنواره را به دست آورد. برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.چند سال پیش، محمدحسین مهدویان با تجربه غافلگیرکننده ایستاده در غبار به جشنواره فجر آمد و جایزه سیمرغ بلورین را با همان اولین فیلمش برنده شد. تقریبا در همان زمان، امیرمهدی ژوله پس از سال ها طنزنویسی در تلویزیون و فعالیت در شبکه های مجازی، با حضور در خندوانه به عنوان استندآپ کمدین، شهرتی ناگهانی را به هم زده بود. کمتر کسی فکر می کرد که ظرف پنج، شش سال مسیر حرفه ای آن ها با هم تلاقی کند اما این اتفاق افتاد و حاصلش یکی از فیلم های مهم جشنواره امسال است: شیشلیک.

      • نقد فیلم ستاره بازی هاتف علیمردانی در سی و نهمین جشنواره فجر | خمار غربت

        فیلم ستاره بازی ساخته جدید هاتف علیمردانی درباره بحران های پس از مهاجرت است و در خارج از کشور فیلمبرداری شده. برای نقد و بررسی این فیلم با فیلیمو شات همراه باشید.یکی از تلخ ترین پدیده هایی که شاید کسی تجربه کند، غربت است؛ شکلی از گم شدگی و تنهایی که گاه راه بازگشتی هم برای آن پیدا نمی شود. بدتر اینکه غربت می تواند هر درد و رنجی را چند برابر کند. این موضوعی است که هاتف علیمردانی در آخرین ساخته خود ستاره بازی به سراغ آن رفته است.

      • نقد فیلم تک تیرانداز علی غفاری در سی و نهمین جشنواره فجر | شکارچی صحرا

        فیلم تک تیرانداز براساس زندگی شهید عبدالرسول زرین، تک تیرانداز افسانه ای دوران جنگ ساخته شده است. برای نقد و بررسی این فیلم با فیلیمو شات همراه باشید.تقریبا در این سی و نه دوره عادت کرده ایم که هر سال یک یا چند فیلم مهم با موضوع دفاع مقدس را در طول جشنواره فجر تماشا کنیم. امسال هم در جشنواره فیلم تک تیرانداز را داریم که بر اساس زندگی شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز افسانه ای دوران جنگ ساخته شده است.

      • نقد و بررسی فیلم ابلق ساخته نرگس آبیار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر | بی رحمی تحمل ناپذیر

        فیلم ابلق یکی از مهم ترین فیلم های جشنواره فجر ۹۹، با حضور بهرام رادان، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست، ساخته جدید نرگس آبیار است؛ برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.خودتان را برای تماشای مهم ترین فیلم سال آماده کنید؛ نه اینکه حتما ازش خوشتان می آید یا الزاما فیلم بزرگی باشد، اما در روزهای آینده و بعد از اولین نمایش فیلم ابلق ، حسابی از ساخته جدید نرگس آبیار خواهید شنید و در مراسم اختتامیه جشنواره هم احتمالا باید منتظر دیدن عوامل این فیلم باشید که سیمرغ به دست سالن را ترک خواهند کرد...

      دیدگاه‌های کافه آپارات - جشنواره فجر 97 : تینا پاکروان و احسان رسول اف