نسرین مرادی: مردم به تماشای مسابقه‌هایی مثل شب های مافیا احتیاج دارند

نسرین مرادی به‌تازگی در سری سوم شب‌های مافیا در کنار تعدادی دیگر از بازیگران حضور داشته است؛ به این بهانه با او به گفتگو نشسته‌ایم؛ با فیلیمو شات همراه باشید.

نسرین مرادی از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون ایران، دانش‌آموخته رشته بازیگری از دانشگاه تهران است و کارش را از صحنه تئاتر آغاز کرده؛ او بعد از بازی در چند فیلم سینمایی، از جمله فیلم کامیون به کارگردانی همسرش زنده‌یاد کامبوزیا پرتوی، در سریال طنز نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی در نقش فریده (مادر مهیار) ایفای نقش کرد و به چهره شناخته‌شده‌ای برای مخاطب تلویزیونی تبدیل شد.


همه چیز درباره مجموعه‌ پرطرفدار شب های مافیا


نسرین مرادی، به‌تازگی در سری سوم شب‌های مافیا در کنار تعدادی دیگر از بازیگران حضور داشته است؛ به این بهانه با او به گفتگو نشسته‌ایم:

  • بازی مافیا برای شما چه تفاوتی با بازیگری دارد؟

تفاوت مافیا با دیگر بازی‌ها در آگاهانه‌ بودن آن است. من تا پیش از این مافیا بازی نکرده بودم و برایم بسیار جذاب بود؛ به این دلیل که با همکارانم همبازی بودم.

همه ما می‌دانستیم که این یک بازی است اما وقتی در آن موقعیت قرار می‌گیری، همه‌چیز فرق می‌کند و گاهی لحظاتی وجود دارند که این بازی را باورپذیر می‌کنند.

  • کدام نقش در بازی مافیا برای شما جذاب‌تر بود؟

به نظر من نقش مافیا خیلی جذاب بود و دوست داشتم مافیا باشم.

  • از شیوه بازیتان در شب‌های مافیا راضی بودید؟

بازی خودم را قبول داشتم؛ وقتی این بازی را از قبل تکرار و تمرین کرده باشید، این تمرین‌ها به شما کمک می‌کند که موقعیت را بهتر درک کنید و بازی بهتری داشته باشید.

  • تفاوت بازی در شب‌های مافیا با این بازی در جمع‌های خانوادگی چه بود؟

به‌طور کلی، بازی مافیا در جمع‌های خانوادگی با بازی در برنامه شب های مافیا و در مقابل دوربین، بسیار متفاوت است. بازی شب های مافیا شکل تخصصی‌تری دارد؛ ضمن اینکه برای بازی جلوی دوربین باید بیشتر حواست را جمع کنی و با هوشیاری عمل کنی چون مطمئن نیستی که چه اتفاقی قرار است بیفتد و باید حدس بزنی و همین تفاوتی است که با بازی مافیا در جمع های خانوادگی وجود دارد. اما درمجموع، اگر قبلا مافیا بازی کرده باشید و تجربه آن را داشته باشید، با آمادگی بیشتری می‌توانید در بازی برنامه شب‌های مافیا حضور داشته باشید.
درمجموع حضور در برنامه شب های مافیا برای من بسیار جذاب بود و دوست داشتم این بازی همچنان در مراحل بعدی هم ادامه پیدا کند.

  • حضورتان در شب‌های مافیا چه چالشی برای شما داشت؟

بزرگ‌ترین چالش من در این بازی همین بود که باید حدس می‌زدم چه کسی طرف من است و چه کسی نیست؛ چون افکار دیگران را نمی‌توان خواند و هیچ‌کس در این بازی صداقت ندارد و این چالش هیجان‌انگیزی بود.

  • کار جدید در فیلم‌ها یا سریال‌ها که در دست تولید یا آماده پخش باشد، دارید؟

هیچ سریال جدیدی را کار نکردم البته برای یک سریال صحبت‌های اولیه شده اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

  • پیشنهاد جدید برای سریال‌ها نداشته‌اید یا آنکه رد کرده‌اید؟

بخشی از پیشنهادها را رد کردم به این دلیل که نخواستم در آنها بازی کنم و بخشی هم به این دلیل بوده که نقشی مناسب من نداشتند.

  • کار سینمایی چطور؟

کار سینمایی جدید دارم که در مراحل پس‌تولید به سر می‌برد و یک فیلم کوتاه هم بازی کرده‌ام که برای جشنواره فیلم کوتاه آماده می‌شود و اسامی آنها را به این دلیل که رسانه‌ای نشده، نمی‌توانم ذکر کنم.

نمایی از سری سوم شب‌های مافیا - نسرین مرادی
  • سریال‌های شبکه نمایش خانگی و به‌ویژه فیلیمو را چطور می‌بینید و آینده این‌گونه سریال‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بسیاری از سریال‌های فیلیمو را می‌بینم؛ به‌ویژه در شرایط امروز که به دلیل محدودیت‌های کرونایی به دیدن این سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی پناه آورده‌ایم.

اما نکته مهمی که به‌طور کلی در بسیاری از سریال‌ها به آن دقت نشده، ضعف در فیلمنامه‌هاست. وقتی فیلمنامه یک اثر از قوت لازم برخوردار باشد، مهم‌ترین نکته در ارائه یک اثر خوب رعایت شده است.

  • فکر می‌کنید فیلمنامه‌نویسان و سازندگان سریال‌های ایرانی توانایی لازم برای ساخت آثاری در اشل جهانی را دارند؟

بله. حتما این توانایی هست. ما هم نویسنده‌های خوبی داریم که بتوانند فیلمنامه‌های خوب بنویسند و هم قصه‌های خوبی داریم که می‌توان در قالب سریال به آنها پرداخت. اما نمی‌دانم چرا همیشه ساده از کنار آنها رد می‌شویم.

البته سایر عوامل یک اثر نمایشی هم باید این دقت را داشته باشند؛ به‌طور مثال، بازیگران باید به کیفیت فیلمنامه‌ها توجه کنند که آیا این فیلمنامه قابلیت پرداخته شدن و ماندگاری در ذهن مخاطب را دارد یا خیر.

به‌طور مثال، سریال گلنار را من خیلی دوست دارم و کمتر کسی است که بتواند این سریال را فراموش کند؛ به این دلیل که فیلمنامه بسیار خوبی داشت و به خوبی به آن پرداخته‌شده بود. بازی‌ها نیز همه درخشان بود و همین باعث شد که مخاطبان، گلنار را یادشان بماند و آن را دوست داشته باشند. برخی از سریال‌ها چنان در ذهن مخاطب ماندگارند که پلان به پلان و سکانس به سکانس آن را به خاطر دارند.

اما در حال حاضر، کمی سریال‌های ما آبکی شده و طوری است که با دیدن چند قسمت، دیگر علاقه‌ای برای پیگیری قسمت‌های بعدی آن نداریم. دیگر مهم نیست برای مخاطب که بقیه قصه چه می‌شود و این ماجرا به کجا می‌رسد؟

  • شما برای انتخاب نقش‌هایتان به چه نکاتی توجه می‌کنید؟

اول از همه کیفیت فیلمنامه برایم مهم است و بعد از آن، شخصیت‌پردازی و شخصیتی که قرار است بازی کنم اهمیت دارد و دست‌آخر اینکه این فیلمنامه چه پیامی برای مخاطب دارد و چه می‌خواهد به مخاطب بگوید.

اگر فیلمنامه‌ای را دوست داشته باشم، می‌پذیرم و با تمام وجودم کار می‌کنم و اگر احساس کنم فیلمنامه‌ چیزی ندارد، نمی‌پذیرم.

  • نظرتان درباره ساخت مسابقه‌هایی که از تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی پخش می‌شوند، چیست؟

این مسابقه‌ها سرگرمی جذابی برای مردم هستند؛ به‌خصوص در این شرایط بحرانی که بیشتر مردم کشورمان به دلیل بیماری و شرایط اقتصادی تنها و منزوی شده‌اند، به این سرگرمی‌ها احتیاج دارند و هر سریال و مسابقه جذابی که برای لحظاتی مردم را از این شرایط دور کند و در دنیای شادتری قرار دهد، اتفاق خوبی است و این نه فقط درباره شب های مافیا بلکه درباره همه مسابقه‌های جذاب و باکیفیتی است که امیدوارم تعدادشان بیشتر شود.


ممکن است به این مطلب‌ها نیز علاقه‌مند باشید

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم