دنیای ابرقهرمانی مارول‌ها بازگشتند

درباره فصل دوم سریال لوکی چه می‌دانیم؟

+ نقد و بررسی کامل فصل اول و دوم سریال Loki

لوکی لافیسون ملقب به خدای شرارت براساس یکی از خدایان اسطوره‌ای اسکاندیناوی ساخته شده است. لوکی نخستین‌بار به عنوان یک شرور و در قالب پسرخوانده اودین و برادرخوانده خدای ابرقهرمانی تاندر در فیلم ثور Thor در سال ۲۰۱۱ ظاهر شد. این خدای شرارت دقیقا ده سال پس از اولین حضورش روی پرده سینما با سریال مستقل خود لوکی که فصل اول آن در سال ۲۰۲۱ پخش شد، فرصتی برای درخشش پیدا کرد. اکنون بعد از گذشت حدود دو سال مجموعه لوکی با فصل دوم خود بازگشته است. جاییکه قهرمان آن خود را در برابر نیروهای کانگ می‌بیند. اما دقیقا از ماجراهای آینده لوکی چه می‌دانیم؟ با کدام یک از نسخه‌های مختلف کانگ که برای به بارآوردن ویرانی می‌آیند، روبرو می‌شویم؟ کدام چهره‌های آشنا برای فصل دوم بازگشته‌اند؟‌ در این مطلب همه آنچه که باید درباره فصل دوم لوکی بدانید را گردآوری کرده‌ایم.

بهترین و محبوب ترین سریال های علمی تخیلی

داستان فصل دوم لوکی Loki 2 چیست؟‌

هنگامیکه طرفداران در پایان فصل اول سریال لوکی Loki برای آخرین بار او که باقی می‌ماند He Who Remains را دیدند، او دو گزینه را به لوکی و سیلوی پیشنهاد داد: اینکه یا او را بکشند و ببینند که چگونه نسخه‌های دیگر او خط زمانی مقدس Sacred Timeline را نابود می‌کنند یا اجازه بدهند که خط زمانی همچنان تحت کنترل سازمان واریانس زمان باشد. در نهایت سیلوی با بازی سوفیا دی مارتینو به تلافی همه رنج‌هایی که در زندگی‌اش متحمل شده است او را می‌کشد و در نتیجه آن، خط زمانی ام‌سی‌یو به جهان‌های چندگانه تجزیه می‌شود. به این ترتیب، طبق اظهار نظر موبیوس بلافاصله به ۶۳ شاخه منشعب شد.

این بدین معنی است که فصل دوم لوکی دوره‌های زمانی مختلف و جهان‌های موازی را پوشش می‌دهد. قسمت اول فصل دوم این ایده را دنبال می‌کند. جاییکه به نظر می‌رسد شخصیت ضدقهرمان تام هیدلستون در نتیجه تغییرات مربوط به مولتی‌ورس در ام‌سی‌یو در طول زمان پرتاب شده است. به این ترتیب و با ترکیدن مولتی‌ورس و به وجود آمدن آشوب در TVA، لوکی برای یافتن چاره‌، خود را در طول مولتی‌ورس در جستجوی نسخه دیگرش سیلوی (سوفیا دی مارتینو ) می‌بیند.

در خلاصه داستان فصل دوم لوکی آمده است که این فصل به دنبال عواقب پایان تکان‌دهنده فصل قبلی شروع می‌شود. زمانیکه لوکی خود را در نبردی بر سر سازمان واریانس زمان می‌بیند. لوکی همراه با موبیوس، هانتر بی-۱۵و گروهی از شخصیت‌های جدید و بازگشته، در جستجوی سیلوی، میس مینتس و قاضی رنسلیر و حقیقت معنای داشتن اراده آزاد و هدف باشکوه، در یک چندجهانی در حال گسترش که مدام خطرناک‌تر می‌شود، حرکت می‌کند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که فصل دوم بیش‌تر به این می‌پردازد که سیلوی با اقدام به کشتن او که باقی می‌ماند چه کاری با چشم‌انداز بزرگ‌تر دنیای ام‌سی‌یو انجام می‌دهد.

تماشا و دانلود رایگان سریال لوکی

پخش فصل دوم سریال لوکی از فیلیمو

انتشار فصل دوم لوکی برخلاف فصل اول آن چندان دچار تاخیر نشد. این فصل در ابتدا برای عرضه در تابستان ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود، اما در نهایت از تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۳ نمایش خود را آغاز کرد (یک روز زودتر از تاریخی که قبل‌تر تعیین شده بود). همچنین قرار است هر هفته یک قسمت از آن پخش شود. به این ترتیب نمایش لوکی تا ۹ نوامبر ادامه می‌یابد، زیرا این فصل مانند فصل قبلی شامل ۶ قسمت است. فصل دوم لوکی بعد از سریال تهاجم مخفی Secret Invasion که ژوئن امسال منتشر شد، دومین سریال تلویزیونی دیزنی پلاس از دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ است. بعد از آن اکو Echo می‌آید که در اواخر نوامبر عرضه می‌شود. فصل دوم سریال لوکی از ۶ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۴ مهر ۱۴۰۲) از فیلیمو پخش شد.

 

عوامل و بازیگران فصل جدید لوکی

نقش لوکی، تام هیدلستون را به یک ستاره بین‌المللی تبدیل کرد. بنابراین نیازی به گفتن نیست که هیدلستون در فصل دوم نقش لوکی را تکرار می‌کند. از دیگر چهره‌های آشنای فصل دوم لوکی می‌توان به سوفیا دی مارتینو در نقش سیلوی، اوون ویلسون در نقش موبیوس ام. موبیوس، گوگو امبتا-را در نقش راوونا رنسلیر، یوجین کوردرو در نقش کیسی، تارا استرانگ در نقش میس مینتس Miss Minutes  وونمی موساکو در نقش هانتر بی-۱۵، اشاره کرد.

جاناتان کی کوان که اوایل امسال برای بازی در فیلم همه چیز همه جا به یکباره اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را تصاحب کرد، در نقش شخصیت اوروبروس، یک سر مهندس در سازمان واریانس زمان (TVA)، یکی از چهره‌های جدید فصل دوم لوکی است.  علاوه بر کوان، کیتی دیکی در نقش ژنرال داکس و لیز کار در نقش قاضی گمبل – دو مقام بلندپایه سازمان واریانس زمان -، به فصل جدید لوکی پیوسته‌اند تا موانع بیش‌تری پیش روی قهرمانان سریال ایجاد کنند. رافائل کاسال نیز در نقش هانتر ایکس-۵ ظاهر شده که یک مامور پایین رتبه TVA است. چارلی کامرون و جک کانینگهام-ناتال، فهرست بازیگران جدید لوکی را تکمیل می‌کنند.

جاناتان میجرز، بازیگر نقش کانگ، دوباره در قالب نسخه‌های متنوع از این شخصیت شرور اصلی حماسه مولتی‌ورس مارول، حضور پیدا کرده است. میجرز پیش از آنکه نقش خود کانگ را در مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی Ant-Man and the Wasp: Quantumania  بازی کند، شخصیت او که باقی می‌ماند، نگهبان خط زمانی مقدس را در فصل اول لوکی به تصویر کشید. همچنین در سومین فیلم مرد مورچه‌ای پیتون رید شاهد این بودیم که میجرز نسخه‌های بیش‌تری از کانگ فاتح را تجسم می‌بخشد، شورای کانگ را تشکیل می‌دهد و برای اولین‌بار در نقش ویکتور تایملی برای لحظاتی کوتاه ظاهر می‌شود که در فصل جدید لوکی نیز حضوری پررنگ دارد. البته برای اینکه بدانیم میجرز در فصل دوم در نقش چند نسخه از کانگ ظاهر می‌شود، باید آن را تا انتها تماشا کنیم.

عوامل سازنده فصل دوم لوکی

مارول استودیوز فصل دوم لوکی را تهیه کرده و اریک مارتین نیز به عنوان نویسنده اصلی در تولید آن مشارکت داشته است. جاستین بنسون و آرون مورهد هدایت تیم کارگردانی را به عهده داشته‌اند. آن‌ها پیش از این دو قسمت از مجموعه دیگری از مارول استودیوز به نام شوالیه ماه  Moon Night  را کارگردانی کرده‌اند. دن دی‌لیو و فیلمساز ایرانی کسری فراهانی، هر کدام یک قسمت از فصل جدید را مقابل دوربین برده‌اند. فراهانی بیش‌تر با کارگردانی فیلم همسایه خوب  The Good Neighbor  با بازی جیمز کان شناخته می‌شود. مایکل والدرون، نویسنده اصلی فصل اول و تام هیدلستون، از تهیه‌کنندگان اجرایی فصل دوم لوکی هستند. آیزاک باومن فیلمبردار آن است و ناتالی هولت نیز همچون فصل قبلی، آهنگسازی فصل جدید را انجام داده است.

سریال لوکی

نقد و بررسی منتقدان درباره سریال لوکی ۲

سلان | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

ملانی مک فارلند | اغلب مجبور می‌شدم سریال را متوقف کنم و دوباره به عقب برگردم تا بتوانم پازل فصل اول را با قطعات جدید فصل دوم که همه چیز را تغییر می‌دهند، دوباره سر هم کنم. تماشای با دقت و با اشتیاق دو قسمت دیگر هم باعث نشد که متوجه بشوم چه اتفاقی در حال رخ دادن است یا اینکه فصل به کدام سمت پیش می‌رود. لوکی خارق‌العاده است.

راجر ایبرت | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

برایان تالریکو | اگرچه فصل دوم لوکی گاهی ممکن است کمی بیش از حد زیر بار سنگین ایده‌هایش قرار بگیرد و باتوجه به جاه‌طلبی‌هایش حتی به شکل مناقشه‌برانگیزی غیرواقعی‌تر و عجیب و غریب‌تر به نظر برسد، اما با اینحال چیزهای زیادی برای دوست داشتن دارد، بطوریکه تقریبا فراموش می‌کنید در حال تماشای یک سریال مارولی هستید.

یو‌اس‌ای تودی | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

برایان ترویت | فصل جدید لوکی معجونی از یک داستان سفر در زمان نامنسجم، یک تریلر علمی تخیلی پرشتاب و یک کمدی محل کار است. فصل دوم لوکی یادآور این نکته است که خلاقیت استثنایی دنیای سینمایی مارول همچنان موفق عمل می‌کند.

Slashfilm | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

جرمی ماتای | اگرچه زمان نشان خواهد داد که آیا دو اپیزودی پایانی می‌توانند سریال را به سرانجامی مناسب برسانند یا نه، اما حداقل دلیلی برای امیدواری وجود دارد که در نهایت بی‌پایانی ذاتی فرانچایز، جاه‌طلبی‌های خلاقانه آن را تحت الشعاع قرار ندهد. چراکه خوشبختانه یا متاسفانه، توپ به طور کامل در زمین مارول قرار دارد.

شیکاگو تریبون | امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

نینا متز | اگر لوکی بیش از حد حساس کمی کسل‌کننده و ملال‌آور است – یکی به او بگوید:«از تلاش برای قهرمان بودن دست بردار. تو یک شرور هستی. تو در آن خوب هستی. همان را انجام بده» -، اما هیدلستون به کل ماجرا رنگ و لعابی خوشایند می‌بخشد. با اینحال، شخصیت او انگیزه و هدف چندانی ندارد.

هالیوود ریپورتر | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

دن فینبرگ | چهار قسمت جدیدی که برای منتقدان فرستاده شده‌اند، تنها رگه‌هایی از غرابت پر رمز و رازی  که در بسیاری اوقات باعث جذابیت فصل اول شده بود، از خود نشان می‌دهد. داستان آنقدر در هم پیچیده است که به ندرت سرگرم‌کننده می‌شود، اما به لطف برخی بازیگران تمام عیار و برخی از بهترین طراحان تولید تلویزیون، تقریبا همیشه چیزی برای مجذوب نگه‌داشتن شما و حتی برانگیختن احساساتتان دارد.

پلی لیست | امتیاز: ۵۸ از ۱۰۰

رودریگو پرز | لوکی مجلل به نظر می‌رسد و تا حد زیادی مقیاس جاه‌طلبانه‌تری را ارائه می‌دهد. اما فیلمنامه اریک مارتین (نویسنده اصلی سریال)، به هیچ وجه روایت خوبی ندارد.

تلگراف | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

اد پاور | فصل دوم لوکی ابدا به اندازه تهاجم مخفی بد نیست. در عوض، تنها ملال‌آور و توخالی است.

سریال لوکی

نقد فصل دوم سریال لوکی برگرفته از سایت امپایر

جان نیوجنت | منصفانه است که بگوییم خط زمانی مقدس مارول اندکی نوسان داشته است. پس از شکست‌های ناامیدکننده و قابل توجه هم در پرده بزرگ (مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی) و هم در قاب کوچک تلویزیون (تهاجم مخفی)، ۲۰۲۳ اولین سالی است که این استودیوی ابرقهرمانی به ظاهر توقف ناپذیر، تزلزل از خود نشان می‌دهد. بنابراین لوکی همچون هوایی تازه می‌ماند. این اولین سریال تلویزیونی دیزنی پلاس از دنیای سینمایی مارول است که به فصل دوم می‌رسد. سریالی که علی رغم خطر تکراری و یکنواخت شدن داستان‌های چند جهانی، همچنان متمایز و برجسته احساس می‌شود.

فصل اول لوکی – که عناصر لذت‌بخشی مانند یک لوکی تمساح، یک ساعت سخنگو و به معنای واقعی کلمه پایان جهان در آن وجود داشت – جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین عرض اندام‌های استودیو در دنیای استریم ثابت کرد. فصل دوم تنها کمی بعد از ماجراهای فصل اول شروع می‌شود و به پیامدهای برخورد لوکی (تام هیدلستون) و نسخه دیگر سرسخت او سیلوی (سوفیا دی مارتینو) با مرد پشت پرده، او که باقی می‌ماند (He Who Remains با بازی جاناتان میجرز) می‌پردازد. او که باقی می‌ماند نسخه دیگر کانگ است که سازمان واریانس زمان را تاسیس کرد. تصمیم سیلوی برای کشتن او، زنجیره‌ای بهم پیوسته از اتفاق‌ها را به وجود آورد که می‌توانند موجودیت کل جهان را تهدید کنند.

لوکی به طور کلی از ملاحظات مربوط به جهان کمیک بوک‌ها طفره می‌رود. در وهله اول، این یک قطعه تلویزیونی پرزرق و برق و باشکوه است که فصل دوم آن –  که عمدتا توسط چهره‌های برجسته سینمای مستقل جاستین بنسون و آرون مورهد کارگردانی شده -، زبان بصری منحصربفردی را که کارگردان فصل اول کیت هرون با فیلمبرداری درخشان و یک طراحی تولید باطراوت و همزمان گذشته‌نگرانه-آینده نگرانه ایجاد کرد، حفظ می‌کند. لوکی در ژانری که می‌تواند بسیار یکدست و یکنواخت به نظر برسد، هویت منحصر بفرد و قویا ساخته و پرداخت شده خود را شکل می‌دهد. تماشای بوروکراسی کیهانی مدل شوروی TVA (سازمان واریانس زمان) همچنان لذتی ناب دارد.

زمان هنوز سنگ بنای داستان را شکل می‌دهد. این سریال جابجایی‌هایی سرگرم‌کننده در طول قرن‌ها به سبک دکتر هو دارد و از داستانی متقاعدکننده بهره می‌برد که با ریتمی سرزنده پیش می‌رود. فصل دوم لوکی با تنها شش قسمت به ندرت دچار تکرار می‌شود. برخی از توضیحات طولانی‌تر از حد لازم هستند – دیالوگ‌ها مملو از معجونی از کلمات علمی تخیلی مانند ضریب توان عملیاتی است -، اما عموما توسط شخصیت جدید اوروبروس با بازی جاناتان کی کوان برنده اسکار با چنان سرخوشی خنده‌دار و پرشوری ارائه می‌شوند که قابل چشم‌پوشی به نظر می‌آیند.

سریال لوکی

در واقع، به نظر می‌رسد که همه بازیگران – بیش‌تر از همه هیدلستون – در حال خوش گذراندن هستند. شخصیت لوکی هیدلستون با به سر داشتن شاخ‌های سبز برای بیش‌تر از یک دهه، هنوز فوق‌العاده کاریزماتیک باقی مانده است. هیدلستون همچنان لوکی را با حس دلچسبی از ابهام اخلافی‌ای جذاب رنگ‌آمیزی می‌کند، اما در اینجا خلوص و شفافیتی در شخصیت او دیده می‌شود که تازه به نظر می‌رسد. او در اینجا با تلاش برای نجات کیهان، سرانجام به هدف باشکوهی که به دنبالش بود، دست می‌یابد. علی رغم نوسان‌های چند جهانی، لوکی سریالی است که اصالت و هدف خود را حفظ می‌کند و به موفقیت می‌رسد.

بررسی دنیای سینمایی مارول و ۶ فاز آن تا سال ۲۰۲۵

امتیازهای سریال لوکی: فصل دوم

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB (امتیاز کلی سریال) ۸.۲ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۶.۸ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۸۳ درصد بر اساس ۹۷ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۹۳ درصد
منتقدان متاکریتیک ۶۵ درصد براساس ۲۳ نقد

مصاحبه با بازیگر نقش لوکی

تام هیدلستون: فصل دوم درباره تلاش برای یافتن یک هدف جدید است

  • او شخصیتی است که از زمانیکه من نقشش را بازی کرده‌ام در جستجوی معنا بوده است. حتی زمانیکه نسبت به آن‌ آگاهی نداشت و سرشار از کینه، خشم و بی‌ثباتی احساسی بود به این خاطر بود که احساس می‌کرد هدف یا معنایی ندارد. او در مکان‌های اشتباهی به دنبال معنا می‌گشت و اکنون فکر می‌کنم با تلاش برای سازماندهی مجدد به منظور کمک به موبیوس، هانتر بی-۱۵ و TVA، راهی برای معنا بخشیدن به خود پیدا کرده است.
  • اگر فصل اول درباره خودآگاهی و پذیرش خود بود، فصل دوم درباره مسئولیت‌پذیری و تلاش برای یافتن یک هدف جدید است.
  • لوکی همیشه در ام‌سی‌یو با خانواده مشکل داشت، اما او خانواده جدیدی در TVA پیدا کرد. در فهم شکست‌خورده او نسبت به خودش و بازسازی خودآگاهی‌اش توسط موبیوس و همکارانش در TVA، آگاهی و پتانسیل تازه‌ای برای برقراری ارتباط با افراد دیگر وجود دارد.

پوستر فصل دوم سریال لوکی

پوستر فصل دوم سریال لوکی

 

پوستر فصل اول سریال لوکی

پوستر فصل دوم سریال لوکی

نقد و بررسی فصل اول سریال لوکی

پس از نبرد نیویورک، لوکی (با بازی تام هیدلستون) در یکی از تایم‌لاین‌ها با استفاده از مکعب تسراکت فرار می‌کند و دوباره در تاریخ بشریت ظاهر شده و به یک کاراکتر شرور، اما تاثیرگذار بر تاریخ تبدیل می‌شود. موبیوس (با بازی اوون ویلسون) که یکی از ماموران ارشد TVA است او را از مجازات نجات می‌دهد تا به کمکش جلوی خطر بزرگتری را بگیرد.

وقتی یک نیروی مهار نشدنی به شیئی غیر قابل حرکت می‌رسد چه اتفاقی می‌افتد؟ حالا فرض کنید که خدای شرارت با بوروکراسی شهری مواجه شود و گیر آن بیفتد. این داستان جدیدترین سریال استودیو مارول است که قهرمان خودش را درگیر کاغذبازی‌های اداری می‌کند و این کار را به شکلی کاملاً سرگرم‌کننده‌ انجام می‌دهد.

سریال لوکی

داستان سریال لوکی دقیقاً پس از انتقام جویان: پایان بازی آغاز می‌شود، و لوکی پس از برد نیویورک با تسراکت فرار می‌کند، اما طولی نمی‌کشد که توسط TVA  که مسئول حفاظت از خط زمانی مقدس است دستگیر و تهدید به محاکمه می‌شود. اما از شانس خوب لوکی، یکی از ماموران ارشد به نام موبیوس جلوی این کار را می‌گیرد و از فرصت استفاده می‌کند تا بوسیلۀ او به دنبال یک فراری بگردد.

سریال لوکی ترکیبی جالب و هیجان انگیز از ژانر علمی تخیلی، فانتزی و تعقیب و گریز پلیسی است. موبیوس با نشان دادن برخی حقایق ناخوشایند گذشته، حال و آیندۀ لوکی سعی می‌کند او را به خودش بیاورد. این کار او همچون شوکی کوتاه و شدید عمل می‌کند و باعث می‌شود تا لوکی نقاب تکبر را از صورتش بردارد و اینجاست که تازه متوجه آسیب‌پذیری درونی او می‌شویم.  حالا موبیوس در ازای این تغییر یک فرصت و یک هدف در اختیار او می‌گذارد: یعنی تعقیب و پیدا کردن اطلاعات در مورد خطر جدیدی که تایم‌لاین را تهدید می‌کند.

لوکی و موبیوس زوج جذاب و درخشانی را تشکیل می‌دهند و با هم در برابر یک تهدید جدید متحد می‌شوند. کارهای موبیوس در ابتدا لوکی را عصبانی می‌کند، مثل وقت‌هایی که به تکبر و خودبزرگ‌بینی لوکی می‌خندد، یا موقعی که فلسفه‌بافی‌های خودش را در مورد مسائل تأیید می‌کند. اما گرچه رابطۀ موبیوس با لوکی کم‌کم شکل رفاقت می‌گیرد، اما بقیۀ افراد TVA انقدر مهربان نیستند! مثل  Hunter B-15 (با بازی وونمی موساکو) و قاضی راوونا رنسلیر سرسخت (با بازی گوگو امبتا-را).

اوون ویلسون در نقش موبیوس دوست‌داشتنی ظاهر شده و دلسوزی او باعث می‌شود که لوکی رفته‌رفته بداخلاقی‌ها و نفرت از خودش را کنار بگذارد. در فیلم‌های پیشین مارول به دلیل تعدد شخصیت‌ها نمی‌توانستیم شناخت خوبی از لوکی به دست بیاوریم؛ اما حالا لوکی تنها شخصیت مارول در این سریال است و دیگر برادری وجود ندارد که مدام خودش را با او مقایسه کند. در سریال لوکی مخاطب می‌تواند خیلی بهتر با او آشنا شود و به‌تدریج متوجه می‌شود که لوکی هم احساسات خودش را دارد، هرچند که تلاش می‌کند آن را نادیده بگیرد.

سریال لوکی پر از دیالوگ و بسیار سرگرم‌کننده است و درست مثل وانداویژن عجیب و جذاب به‌نظر می‌رسد. اما باید گفت که این سریال از وانداویژن منسجم‌تر است. برخی ایده‌ها و موضوعات لوکی کمی ما را به یاد وانداویژن و دکتر استرنج می‌اندازند، اما لوکی می‌تواند برگ برندۀ مارول باشد. مایکل والدرون به عنوان نویسنده و کیت هرون به‌عنوان کارگردان این سریال، دید کاملاً خوبی از خط داستانی دارند؛ هرچند هنوز سوالاتی در ذهن بینندگان وجود دارد که به احتمال زیاد در قسمت‌های بعدی به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

سرگرم‌کننده‌ترین سریال مارول در سال ۲۰۲۱ منتشر شده. سریالی که روی شخصیت اصلی خودش متمرکز است و داستان‌گویی بسیار خوب و منسجمی دارد. شاید لوکی می‌خواهد به ما یادآوری کند که با شخصیت‌های منفی بیشتر خوش می‌گذرد!

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 نظر
  1. یه بنده خدایی می‌نویسد

    یسسسسس اکتبر امسال میاااد
    یسسسسسسس

  2. R. H می‌نویسد

    سلام ممنون از مطلب خوبتون
    من طرفدار شخصیت لوکی تو فیلم و سریال های مارول بودم و خیلی خوشحال شدم وقتی فهمیدم این سریال درحال ساخته عالیههه و پیشنهاد میکنم دیگرانم ببینن چون تا اینجایه داستان که خیلی ادمو به خودش جذب میکنه

fosil