قسمت هفتم مردم معمولی | عاشق معمولی یادآور ورود آقایان ممنوع و پسر آدم دختر حواست

وعده‌ مردم معمولی درباره تغییر روند و کیفیت سریال، در قسمت هفتم مردم معمولی محقق شده است. قسمت هفتم مردم معمولی به کمدی‌رمانتیک‌های موفق کارنامه جوان نزدیک و شبیه شده؛ برای اطلاعات بیشتر با فیلیمو شات همراه باشید.

محمدحسین گودرزی
وعده‌ مردم معمولی درباره تغییر روند و کیفیت سریال، در قسمت هفتم مردم معمولی محقق شده است. قسمت هفتم مردم معمولی به کمدی‌رمانتیک‌های موفق کارنامه جوان نزدیک و شبیه شده؛ به نظر می‌رسد فیلم‌ساز و تیمش، با استفاده از اصول به‌کار گرفته‌شده در کارهای گذشته جوان، از بحران خارج‌شده‌اند. در قصه‌ای که دو شخصیت جوان سریال به هم دل‌بسته‌اند و فارغ از موانع، می‌خواهند نفس عاشقانه‌ای بکشند. برای بررسی قسمت هفتم مردم معمولی با فیلیمو شات همراه باشید.


بازیگران سریال های جدید شبکه نمایش خانگی | آغاز درخشش

مروری بر بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی


روند تازه سریال جوان، واکنشی به شلوغ‌بازی‌های تکراری کمدی‌های چند سال اخیر به نظر می‌رسد. واکنشی به فیلم‌های پرفروش قبل از سر رسیدن کرونا که خسته‌مان کرده بودند. حتی واکنشی به قسمت‌های ابتدایی خود سریال، که طی تصمیم بی‌سابقه پلتفرم توزیع‌کننده، حذف شدند و حالا دیگر در دسترس نیستند.

عنوان قسمت تازه، عاشق معمولی است. عاشق معمولی، گروه‌بندی جنسیتی آدم‌ها را جایگزین شوخی‌های جنسی، موقعیت‌های کمدی ساز را جایگزین شوخی‌های کلامی و تعریف کردن قصه‌ آدم‌های معمولی را جایگزین ورود و خروج پرزرق‌وبرق سلبریتی‌های همیشه حاضر کرده است. راه ساده‌تر برای دیده شدن سریال بعد از اعلام رسمی تیم تهیه و تولید مبنی بر تغییر رویه در ساخت، دعوت از بی‌شمار بازیگر پرمخاطب در مقام بازیگر مهمان بود؛ که هرکدام در قسمتی از فیلم بیایند و در صفحه اینستاگرام‌‌شان ستایش‌نامه‌ای برای مجموعه بنویسند و مبلغ پروپیمانی بگیرند و بروند. عوامل سریال، راه دوری هم نیاز نبود بروند؛ همان بازیگرهای حاضر در مسابقه استندآپ رامبد جوان در خندوانه، به‌حساب رفاقت هم که شده، مهمان قسمت‌هایی از سریال می‌شدند. این‌ها، راه ساده جذب مخاطب سریال بود که حتماً به ذهن گروه مردم معمولی هم رسیده است. نگارنده هم یک‌راه بی‌دردسر و پربازده دیگر سراغ دارد: بازی با نوستالژی. عقب بردن زمان داستان و شوخی با وقایع و سبک زندگی قبل از انقلاب، که در کمدی‌های دهه نود، قاطعانه از تماشاگران ایرانی پاسخ مثبت دریافت کرد.

قسمت هفتم مردم معمولی

مردم معمولی اما، به هیچ راه موفق قدیمی‌ای چنگ نزده و روی موج ثمره‌های کارهای دیگران سوار نشده است. تنها مسیری که به قسمت هفتم مردم معمولی شباهت دارد، مسیر آثار موفق خود رامبد جوان است. داستان‌های ورود آقایان ممنوع و پسر آدم دختر حوا را به یاد بیاورید. نیروی محرکه آن دو کمدی، چه چیزی بود جز علاقه‌ در جریان بین یک زن و مرد و خندیدن ما به تناقض‌های حاکم بین آن دو؟ این تناقض‌ها، در ورود آقایان ممنوع، علاوه بر سبک زندگی و روحیه آدم‌ها، در شمایل زنی (ویشکا آسایش) که بلندقدتر از مرد قصه (رضا عطاران) بود، خودش را نشان می‌داد. همچنین در پسر آدم دختر حوا، تفاوت‌های فکری زن و مرد در قالب لج‌‌ولج‌بازی‌ای کودکانه ظاهر می‌شد.

مردم معمولی هم حالا همین راه را پیش‌گرفته است. استناد و ارجاعم متوجه همین قسمتی است که اخیراً منتشرشده و در آن، متفاوت از قسمت‌های پیشین، لحظات کمدی‌رمانتیکی وجود دارد که پیش‌ازاین زمینه‌اش در قسمت قبلی تدارک دیده‌شده. آوا، دلش نمی‌خواهد غرورش را قربانی ابراز علاقه یک‌باره به اَخی کند و اَخی هم، به دنبال راهی برای ایجاد جذابیت مردانه در خودش می‌گردد. هردو به مشاورانی برای رابطه‌شان نیاز دارند و به‌این‌ترتیب، به سراغ زوج ازهم‌جداشده سریال می‌روند. اینجا، بین شخصیت‌ها تیم‌کشی می‌شود و علاقه بکر پسر و دختر، با کینه و شیطنت زن و مرد دیگری درهم می‌آمیزد. در پایان قسمت ششم، آوا و اَخی یک مکالمه کوتاه دارند که به‌ظاهر، به قصه قسمت ششم سریال نامربوط است اما آن سکانس عاشقانه کوتاه، شروع جدی تغییر روند یک کار کمدی است؛ جایی که رامبد جوان و تیم نویسندگانش مسیر را به‌کلی دور می‌زنند و به فرمول موفق قبلی‌ِ جوان بازمی‌گردند؛ جایی که دلیل اشتیاق من شده، برای تماشای قسمت دوم عاشق معمولی.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. سروش می‌نویسد

    سلام
    واقعا ممنونم که سریال رو نحات دادین.
    من شخصا قسمت های جدید فیلم رو ، البته به غیر از قسمت هایی که موضوع قتل داشتند(😑) واقعا دوست داشتم مخصوصا نقش خسرو که بی نظیره.
    {آقای جوان همیشه متفاوت و فانتزی بوده}
    دمت گرم رامبد که ما رو از دست فیلم های تکراری نجات دادی.

fosil